Recreatiepaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-17 08:08

Hallo allen,

Ik heb het paardrijden weer opgenomen na even stil te liggen. Ik ben nu weer op zoek naar een eigen paard en wil me graag baseren op het natural horsemanship. Hou in gedachten dat ik op zoek ben naar een paard om puur recreatief mee te rijden en die in kuddeverband zou komen te staan. Papieren doen er niet toe voor mij. Ik heb nu een prachtige hengst gezien: volledig mijn ding wat kleur betreft (bruin)
Niet te groot (1m52)
Bijna 4 jaar
Papa is pre, mama heeft geen papieren
Wat is een goede prijs voor deze hengst?
Ikzelf zou hem laten ruinen natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Sunora op 13-04-17 08:12, in het totaal 1 keer bewerkt


Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-17 08:12

2de poging voor foto's:

Afbeelding

Afbeelding

faytjefay

Berichten: 186
Geregistreerd: 04-10-16
Woonplaats: Nederland

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:14

Is hij al beleerd? Dat kan schelen, en ff laten keuren. Mischien ook omdat zijn moeder geen papieren heeft, of hij moet snel weg.... het kan van alles zijn

Loved you yesterday. Love you still. Always have. Always will.

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-17 08:19

nee, hij is nog niet beleerd. Ik zou hem sowieso laten keuren (heb nu ook een paar foto's kunnen opladen: hoera!) maar zijn er nog andere dingen die ik in mijn euforie misschien over het hoofd kan zien? Heb hem nog niet in het echt gezien, dus wat karakter betreft weet ik nog niet hoe hij is. Hij is te koop via particulier. Bedankt al voor het meedenken :-)

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:37

Je bent een hele tijd uit de paarden geweest als ik het goed begrijp? Mij lijkt het dan niet heel handig om voor een jonge hengst te gaan. PRE's zijn ook nog eens erg sensibel over het algemeen,dus een cruzado waarschijnlijk ook. En ruinen is leuk, maar dat betekent niet dat het per direct een ruin in gedrag is, hengstengedrag is niet in 1 x weg en hij is natuurlijk al 4, dus ook al 4 jaar lang hengst.

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een paard dat iig al ingereden is en een basis opvoeding gehad heeft.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:49

Ik ga mee met Amable... dit paard is op papier geen goede keuze voor een herintredende amazone. Je wil neem ik aan vooral veel plezier beleven en niet constant ogen in je achterhoofd moeten hebben en elke stap tot in den treuren moeten gaan voorbereiden.
Ik zou verder zoeken ... er zijn meer paarden op deze wereld. Wil je graag iets van een PRE dan zou ik ook zeker eerst paar keer gaan kennismaken met dit ras.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-17 08:50

Ik begrijp je opmerking helemaal maar ik had hiervoor ook een hengst die dan ook rond die leeftijd geruind is en dat was ook een gevoelig karaktertje. Enfin ja, ik ga gewoon eerst even een paar keer kijken en neem ook wel iemand mee die er wat van af weet. Qua opleiding zou ik het niet alleen doen.

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-17 08:52

Ik begrijp je opmerking helemaal maar ik had hiervoor ook een hengst die dan ook rond die leeftijd geruind is en dat was ook een gevoelig karaktertje. Enfin ja, ik ga gewoon eerst even een paar keer kijken en neem ook wel iemand mee die er wat van af weet. Qua opleiding zou ik het niet alleen doen.
Op de dressuurstal waar ik hiervoor reed hadden ze ook pre's waar ik op reed.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:58


"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-17 09:07

Heel tof Evelijn dat je aan mij denkt :-) Ik moet wel zeggen dat ik liever een iets fijner paardje heb dan een Fries. Maar miest je nog iets tegenkomen, mag je dat altijd doorgeven!

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:13

Fijner qua bouw? Ik wil PRE liefhebbers niet voor hun hoofd stoten... maar die vier jarige die jij laat zien gaat ook nog flink uitzwaren dat wordt ook een buffel als die goed in de spieren zit.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:19

Ik vind een "te klein gebleven" 4 jarig onbeleerd paard een goedkoop paard, zeker een hengst.
Dat hij voor jou groot genoeg is is dan mooi meegenomen.

De discussie of je wel of niet een geschikt paard hebt gevonden buiten beschouwing gelaten.

Ties 3/6/2015 <3

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-17 09:32

friesam schreef:
Ik vind een "te klein gebleven" 4 jarig onbeleerd paard een goedkoop paard, zeker een hengst.
Dat hij voor jou groot genoeg is is dan mooi meegenomen.

De discussie of je wel of niet een geschikt paard hebt gevonden buiten beschouwing gelaten.


Is 1800 euro dan een logische prijs?

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:33

Weet je de andere kant van hem? Hij heeft namelijk een Arabische achterhand. Met het lange achterbeen en het hoge kruis en met een wat langere rug. Ik weet niet wat je precies wilt maar voor bijvoorbeeld dressuur is die achterhand in combi met een wat zwaardere hals van de pre niet handig.

Te klein gebleven kan je niet zeggen want het is een kruising en de PRE is vanaf 1.54m en dat gaat hij nog wel halen. Een Arabier als dat er in zit kan zelfs nog kleiner zijn.

De prijs die.je noemt is lage prijsklasse en is als ze dat vragen zeker niet duur.

https://www.stal-hereditas.nl
Bobby M2+1(RIP), Cantaor WH M2+4 (RIP), Galina Z1+1, Jerez L1+2, Nino M2 +2, Afanoso L2+1

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:01

Leuk paardje! Belangrijkste is dat jij hem leuk vind en denkt dat hij bij je past en dat jullie een goede combinatie kunnen worden. Wees realistisch in je eigen kunnen en de mogelijkheden die je hem kan bieden.

ruthdekeyser
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:56

Cyrina schreef:
Weet je de andere kant van hem? Hij heeft namelijk een Arabische achterhand. Met het lange achterbeen en het hoge kruis en met een wat langere rug. Ik weet niet wat je precies wilt maar voor bijvoorbeeld dressuur is die achterhand in combi met een wat zwaardere hals van de pre niet handig.

Te klein gebleven kan je niet zeggen want het is een kruising en de PRE is vanaf 1.54m en dat gaat hij nog wel halen. Een Arabier als dat er in zit kan zelfs nog kleiner zijn.

De prijs die.je noemt is lage prijsklasse en is als ze dat vragen zeker niet duur.


Ze zei dat zijn moeder ook een andalusier is, papieren zouden niet meegekomen zijn naar Belgie... Dus voor zover ik weet, geen Arabisch bloed. Ze had me foto's bezorgd van zijn mama en papa.

ruthdekeyser
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:58

Zijn ouders:

Afbeelding
Afbeelding

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-17 14:50

Cyrina schreef:
Weet je de andere kant van hem? Hij heeft namelijk een Arabische achterhand. Met het lange achterbeen en het hoge kruis en met een wat langere rug. Ik weet niet wat je precies wilt maar voor bijvoorbeeld dressuur is die achterhand in combi met een wat zwaardere hals van de pre niet handig.

Te klein gebleven kan je niet zeggen want het is een kruising en de PRE is vanaf 1.54m en dat gaat hij nog wel halen. Een Arabier als dat er in zit kan zelfs nog kleiner zijn.

De prijs die.je noemt is lage prijsklasse en is als ze dat vragen zeker niet duur.


Kan zhet ook niet aan zijn nog jongere leeftijd liggen dat hij nu nog wat overbouwd is? Hij is net geen 4 jaar.

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:41

Als hij 2 misschien 3 was wel. Maar voor 4 is het te veel.

https://www.stal-hereditas.nl
Bobby M2+1(RIP), Cantaor WH M2+4 (RIP), Galina Z1+1, Jerez L1+2, Nino M2 +2, Afanoso L2+1

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-17 22:07

Ik had deze avond nog een afspraak ook voor deze ruin: http://trainingsstal-sanders.nl/zeer-go ... er-omgang/

Wat is jullie mening hierover?
Ik voelde me goed bij hem, ik had de indruk dat hij zich ook goed voelde bij mij. Morgen ga ik nog een keer terug gaan kijken.
Hij is nog niet gecontroleerd geweest door een dierenarts, hij is nu zo'n 2-tal maanden hier uit Spanje, afstamming onbekend. Laat ik hem op mijn kosten best toch nakijken door een dierenarts?

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 22:13

Sowieso altijd laten keuren.

En verder ziet er op zich leuk uit maar van de rijfoto's en hoe ze hem rijden word ik niet blij. Heb je hem zelf ook al gereden?

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-17 22:24

lizy29 schreef:
Sowieso altijd laten keuren.

En verder ziet er op zich leuk uit maar van de rijfoto's en hoe ze hem rijden word ik niet blij. Heb je hem zelf ook al gereden?


Hoe bedoel je lizy29? Ik heb hem zelf gereden daarnet, voel me heel relaxed op hem.

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-17 20:20

Vandaag nogmaals naar Milor gaan kijken en een ervaren paardentrainster meegenomen. Buiten wat stijfheid in zijn achterbenen zag ze niet onmiddellijk een probleem met hem. Hij werd ook te fel op zijn voorhand gereden maar dus niets wat begeleiding of training kan oplossen :-) Volgende stap: keuring door de DA, spannend!! Ik sta nu op de wachtlijst voor weidegang in een vereniging waar ze ook de nadruk leggen op een paard een paard te laten zijn. In afwachting daarvan hopelijk nog een ander plekje regelen!

De hengst van hierboven is ondertussen al verkocht dus het was toch niet meant to be ;-)

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-17 20:21

Mijn, hopelijk, nieuwe vriend :
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:28

Lief hoofdje!

Maar, schrikt die stijfheid in de achterbenen je niet af? Wanneer wordt hij gekeurd?

Don't take anything for granted


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers