[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xHylkje

Berichten: 29
Geregistreerd: 22-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:58

Bedankt allemaal! Ben er ook ontzettend blij mee :D En ja, ze is vrij groot uitgevallen inderdaad, maar past gelukkig goed bij mijn lengte :+ Maakt wel dat we met het rijden extra veel tijd nemen voor het vinden van balans en opbouwen van kracht, vooral de galop is voor ons nog een aandachtspuntje, daar werkt de bouw niet helemaal in mee..

LdenBoer, heerlijk he! Hier ook afgelopen weekend genoten! Helaas vandaag weer wat minder... En wat leuk! Ik zat ook nog te twijfelen om vrijdag bij Van Manen te gaan kijken, is helaas best een stuk rijden voor mij.

Blizzart, gefeliciteerd met de winstpunten! Wat een leuke foto!

Nienke86, wat fijn dat het zo goed gaat zeg! Altijd handig dat ze goed aan de stemhulpen zijn, ook als je er op zit!

En ziet er heerlijk uit zo in het zonnetje wien! :D en wat een gave kleur voor een dekje! Is dat zo'n Lemieux suede? Ziet er heel fijn uit!


Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:04

Ik twijfelde ook om te kijken bij van manen. Maar this echt een pokke stuk reizen met het ov. En dan met de fiets. Vanuit barneveld. Dus ik denk dat ik maar thuis blijf.

Ik was wel wezen kijken bij de nieuwe heuvel. Maar die Hadden weinig bijzonders dit jaar.

Naja hopelijk heb ik eind april mijn rijbewijs. Dan kan ik volgend jaar wel kijken bij de shows.

En bartele werd bijzonder slecht voortgebracht ohz. Dat hadden ze beter niet zo kunnen doen.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

xHylkje

Berichten: 29
Geregistreerd: 22-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:09

Ik ben ook bij de nieuwe heuvel geweest inderdaad! Vond ik ook niet heel denderend... Helemaal niet voor 1,5 uur in de auto :+ Wel prachtige accommodatie daar zeg.!
Hoorde iets over een hengstenshow in Harich die wel interessant moet zijn omdat daar van meerdere stations komen?
-- net even opgezocht, is van dekstation Gaasterland in harich, had ik even over het hoofd gezien

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:14

Ik vind de nieuwe heuvel altijd leuk om lekker rond te neuzen. Show is over het algemeen wel hetzelfde elk jaar( ik ga meestal 2x per jaar) maar toch word ik er blij van. Al die heerlijke paarden. Van Manen ben ik nog niet geweest dus als mijn werk niet te veel uitloopt ga ik zeker even kijken.
Vanmorgen lekker tussen de buien door naar het bos geweest. Mijn ruin vindt dat toch zo lekker...woensdag komt hij weer 4kant op ijzers en gaan we ook het mennen weer oppakken. Veelzijdig vriendje is het. <3

24 maart 2018 geboren Ibbeltje fan d’canneburgh Take 455 x Fetse 349 ... mijn heerlijke allerliefste friese meisje. Totally in love
Tim de Loo hoeve Time 38 x Jitse 361 mijn super eerlijke werkwillige ruin!* 4-2-2021

http://www.wasgeluk.nl...de finishing touch voor je was !

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:24

xHylkje schreef:
Ik ben ook bij de nieuwe heuvel geweest inderdaad! Vond ik ook niet heel denderend... Helemaal niet voor 1,5 uur in de auto :+ Wel prachtige accommodatie daar zeg.!
Hoorde iets over een hengstenshow in Harich die wel interessant moet zijn omdat daar van meerdere stations komen?
-- net even opgezocht, is van dekstation Gaasterland in harich, had ik even over het hoofd gezien

Nee hoor. Elk dekstation mag op de show hun hengst laten zien

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:42

xHylkje schreef:
Bedankt allemaal! Ben er ook ontzettend blij mee :D En ja, ze is vrij groot uitgevallen inderdaad, maar past gelukkig goed bij mijn lengte :+ Maakt wel dat we met het rijden extra veel tijd nemen voor het vinden van balans en opbouwen van kracht, vooral de galop is voor ons nog een aandachtspuntje, daar werkt de bouw niet helemaal in mee..

LdenBoer, heerlijk he! Hier ook afgelopen weekend genoten! Helaas vandaag weer wat minder... En wat leuk! Ik zat ook nog te twijfelen om vrijdag bij Van Manen te gaan kijken, is helaas best een stuk rijden voor mij.

Blizzart, gefeliciteerd met de winstpunten! Wat een leuke foto!

Nienke86, wat fijn dat het zo goed gaat zeg! Altijd handig dat ze goed aan de stemhulpen zijn, ook als je er op zit!

En ziet er heerlijk uit zo in het zonnetje wien! :D en wat een gave kleur voor een dekje! Is dat zo'n Lemieux suede? Ziet er heel fijn uit!


Klopt! Suède roze van Le mieux :D heeeeel fijn dekje!

Samira Zadora B + 23 L1+11 L2+ 15 M1+1
GK ‘18/‘19, GK ‘19, GK ‘19/‘20

Independence
Berichten: 1375
Geregistreerd: 05-01-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 09:30

Ik word net wakker en lees een mailtje van mijn vader. Ik was gisteravond op cursus, maar ondertussen was de da bij mijn merrie. Verstopping in de slokdarm. Er is snel gehandeld, en na het spoelen knapte ze weer snel op.
Ik zal er nu meteen heen, mijn arme meissie :(

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:57

Oh bah...hoe is het nu?? Schrikken zeg...

24 maart 2018 geboren Ibbeltje fan d’canneburgh Take 455 x Fetse 349 ... mijn heerlijke allerliefste friese meisje. Totally in love
Tim de Loo hoeve Time 38 x Jitse 361 mijn super eerlijke werkwillige ruin!* 4-2-2021

http://www.wasgeluk.nl...de finishing touch voor je was !

M_arjolein

Berichten: 1399
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 07:03

@Hylkje misschien kan je dan volgend jaar beter naar Sint Nicolaasga. Heb je wel van veel verschillende stations. Paar van de Mersken, Heuker, Stal Chardon, van Gaasterland en van Henswoude. En Independence wat schrikken zeg!

Janinevv

Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:04

Ego post de wond van Tjitkse geneest goed!
Begonnen met honingzalf.

Ze is echt zo lelijk en harig
Afbeelding

Afbeelding

[o]

Independence
Berichten: 1375
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 16:21

Ldenboer72 schreef:
Oh bah...hoe is het nu?? Schrikken zeg...

Helaas vandaag weer de da erbij gehad. Gisteravond stond ze weer met troep uit haar neus en te flemen, toen gebeld en het advies gekregen om te longeren. Daarmee was het snel over. Ik heb een top stalhouder die vannacht 3x is gaan kijken en toen was het goed. Vanochtend kreeg ik telefoon dat het toch niet helemaal oké was. Weer longeren in afwachting van de da. Ze mag nu alleen kleine beetjes slobber en afhankelijk van hoe dat gaat weer rustig opbouwen met ruwvoer en ondertussen goed de temperatuur in de gaten houden. Als dit blijft, zal ze toch verder onderzocht moeten worden om te zien wat de oorzaak is. Voor nu denkt ze dat het de irritatie is na het spoelen afgelopen dinsdag.
Blijft verder afwachten

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:54

Spannend dus nog even...bah. Wat een fijne stalhouder heb je zeg. Zoveel betrokkenheid! Top

24 maart 2018 geboren Ibbeltje fan d’canneburgh Take 455 x Fetse 349 ... mijn heerlijke allerliefste friese meisje. Totally in love
Tim de Loo hoeve Time 38 x Jitse 361 mijn super eerlijke werkwillige ruin!* 4-2-2021

http://www.wasgeluk.nl...de finishing touch voor je was !

Janinevv

Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:02

Spannend zeg!

Hier gaat met mijn baby goed, wond geneest mooi met de honingzalf.
Afbeelding

Ze is best lelijk momenteel haha
Afbeelding

[o]

Independence
Berichten: 1375
Geregistreerd: 05-01-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:14

Mijn merrie vandaag naar de kliniek gebracht. De arts was niet positief of hoopvol, maar ik wil eerst uitslagen afwachten en hoop houden op een goede afloop

Janinevv

Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:16

Oh bah sterkte!

[o]

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:17

Nee toch... Sterkte en heeeel veel beterschap voor je lieve merrie! :(:)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:18

Ik duim voor je.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Lukasje
Berichten: 11147
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:54

Ik duim

Don't take anything for granted

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:53

Heel veel sterkte toegewenst! Hopelijk komt het goed, zal duimen voor jullie!

Samira Zadora B + 23 L1+11 L2+ 15 M1+1
GK ‘18/‘19, GK ‘19, GK ‘19/‘20

xHylkje

Berichten: 29
Geregistreerd: 22-02-17

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 06:54

Oh wat naar... Heel veel sterkte en beterschap!

Independence
Berichten: 1375
Geregistreerd: 05-01-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:08

Bedankt voor alle reacties! Ik heb net de da gesproken, waar voor gevreesd werd dat is het niet. Ze dachten aan een prop in de maag en dat heeft een slechte prognose. Haar maag blijkt verder goed, nu denken ze aan de darmen. Ze moet nu 72 uur vasten en dan worden de darmen weer onderzocht. Het blijft dus afwachten...

Janinevv

Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:09

Spannend hoor! Hopelijk snel duidelijkheid en positief

[o]

xHylkje

Berichten: 29
Geregistreerd: 22-02-17

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:54

Hoe gaat het nu Independence?
Ik ga waarschijnlijk zaterdag naar de hengstenshow in Harich, zag net een post voorbij komen op facebook en komen inderdaad heel veel hengstenhouders langs! Ben nog steeds aan het twijfelen of ik haar dit jaar toch drachtig wil...

Independence
Berichten: 1375
Geregistreerd: 05-01-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:20

Dierenarts was positief vandaag, ik heb even gewandeld en ze mocht weer wat gras eten. Afwachten hoe de darmen morgen aanvoelen, als dat goed ligt gaan ze het eten weer opbouwen. Ik kan niet wachten tot ze weer thuis komt!
Ongemerkt is dit mentaal toch best wel zwaar, proberen positief te blijven maar de onvermijdelijke piekergedachtes komen ook. Zolang de dierenarts maar positief blijft....

Ik moet zaterdag werken, ik hoop op tijd klaar te zijn want ik wil ook wel even naar Harich :j

Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 19:25

Independence schreef:
Dierenarts was positief vandaag, ik heb even gewandeld en ze mocht weer wat gras eten. Afwachten hoe de darmen morgen aanvoelen, als dat goed ligt gaan ze het eten weer opbouwen. Ik kan niet wachten tot ze weer thuis komt!
Ongemerkt is dit mentaal toch best wel zwaar, proberen positief te blijven maar de onvermijdelijke piekergedachtes komen ook. Zolang de dierenarts maar positief blijft....

Ik moet zaterdag werken, ik hoop op tijd klaar te zijn want ik wil ook wel even naar Harich :j



Hoe is het nu?

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker