[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:08

Knap kind :+: Hoop dat ze snel weer opknapt!! :+:

Lys_PPA

Berichten: 1333
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:43

Ahh wat n liefie! Idd hopen dat ze snel opknapt :knuffel:

Schadows17

Berichten: 309
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Het mooie zuiden

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 07:52

Ah wat een knapperd <3 !!
Inderdaad hopen dat ze er snel weer bovenop komt!!
Maar zo te horen heeft ze al wat pit terug, dus dat is mooi :)

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 14:06

Hopelijk is ze snel weer opgeknapt.

Hier een drukke tijd, eerst 3 weken op vakantie geweest, toen in thuis quarantaine omdat ik uit een oranje land kwam en nu is het hele gezin ziek thuis. Gisteren maar een corona test gedaan.
Met Emma gaat het gelukkig wel goed, ze heeft gelukkig niet meer onzuiver gelopen. Dat met haar knieën heeft ze maar 1 keer laten zien, dus we houden het in de gaten en gaan door met het trainen van de achterhand.

Ze heeft jammer genoeg aan het weideseizoen wel littekens over gehouden, heeft iemand tips om dat misschien te laten genezen? Ik zou wel flink balen als deze zouden blijven.

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:26

Janinevv mooi opgelost zo met die twee shetjes.
Mooi koppie heeft ze. Misschien is het wel eerder gevraagd maar wat voor eentje is het?

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:08

Ynekes ja echt een stuk beter ! De wond krijgt een korst erg blij mee met genezing.

Ze heeft niet officieel papier maar haar moeder is een : Folkert x Gerlof en haar vader is een Pier x Maurus.

En onze andere merrie Tjitske haar moeder was een Folkert x Brandus en haar vader (zelfde als Jelske) Pier x Maurus.


Tjitske mocht weer aan het werk vandaag ze doet het super !
Afbeelding

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:01

Wat fijn dat Tjitske het zo goed doet Janinevv. En inderdaad mooi dat het zo kan met de 2 shetjes en je veulentje. Nu knapt ze hopelijk snel op.

Beterschap zonnebloem. En ik zou geen tips weten voor het helen van littekens. Ben bang dat Nanne er straks ook 1 op z’n neus heeft. Deze heeft hij helemaal open gehaald met het chippen vandaag. Dat ging mal. Hij stond te steigeren en met z’n knieën door de spijlen. Maar hij zit er in! +:)+
Eind deze maand/begin volgend maand gaat hij naar de opfok.

Afbeelding

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:49

Zonnebloem92 schreef:
Hopelijk is ze snel weer opgeknapt.

Hier een drukke tijd, eerst 3 weken op vakantie geweest, toen in thuis quarantaine omdat ik uit een oranje land kwam en nu is het hele gezin ziek thuis. Gisteren maar een corona test gedaan.
Met Emma gaat het gelukkig wel goed, ze heeft gelukkig niet meer onzuiver gelopen. Dat met haar knieën heeft ze maar 1 keer laten zien, dus we houden het in de gaten en gaan door met het trainen van de achterhand.

Ze heeft jammer genoeg aan het weideseizoen wel littekens over gehouden, heeft iemand tips om dat misschien te laten genezen? Ik zou wel flink balen als deze zouden blijven.


Wellicht Calandulanzalf proberen. Houdt de huid mooi soepel.

Ik heb ooit een paard gehad met een hele onrustige draadwond. Is bij hem heel behoorlijk genezen met Traumeelgel.

Is het zo erg dan? _/-\o_

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 14:52

Thornforest fijn dat het chippen toch gelukt is! Die van mij was ook helemaal gek (welsh a) maar altijd fijn als weer gelukt en klaar is.

Tjitske en ik hadden vandaag les in het longeren en wauw wat trots :D we hebben geen eens een zweep nodig ze reageert echt goed op lichaamstaal.

Ze was alleen de sloot door gegaan en stond vanmorgen vroeg gezellig aan de andere kant. Dat ging best goed en zag er rustig uit. Daarna wel weer terug gezet aan de andere kant.

Afbeelding

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:50

Ik gebruik vaak honingzalf om littekens tegen te gaan.

Helaas heb ik een vliegenmasker bij mijn Friese merrie opgehad; waardoor achter haar oren wondjes zijn ontstaan & daar komen nu witte haren al voor terug ;(

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:10

Na een tijdje niets geplaatst te hebben, omdat Floris in training zou gaan... heb ik vandaag weer wat leuks te plaatsen! Hij staat nu 1,5 week in training. Vandaag mocht ik er voor het eerst echt zelf op. Poeh dat geeft echt een kick! Aan mijn houding te zien; ja ik vond het wel ff spannend. Maar al snel los van de longe en gestapt en gedraafd door de bak! Vriendin van mij was mee, die heeft er een leuk filmpje van gemaakt!
https://youtu.be/TMqjRDK5ZFE
Afbeelding

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 20:50

boemel schreef:
Zonnebloem92 schreef:
Hopelijk is ze snel weer opgeknapt.

Hier een drukke tijd, eerst 3 weken op vakantie geweest, toen in thuis quarantaine omdat ik uit een oranje land kwam en nu is het hele gezin ziek thuis. Gisteren maar een corona test gedaan.
Met Emma gaat het gelukkig wel goed, ze heeft gelukkig niet meer onzuiver gelopen. Dat met haar knieën heeft ze maar 1 keer laten zien, dus we houden het in de gaten en gaan door met het trainen van de achterhand.

Ze heeft jammer genoeg aan het weideseizoen wel littekens over gehouden, heeft iemand tips om dat misschien te laten genezen? Ik zou wel flink balen als deze zouden blijven.


Wellicht Calandulanzalf proberen. Houdt de huid mooi soepel.

Ik heb ooit een paard gehad met een hele onrustige draadwond. Is bij hem heel behoorlijk genezen met Traumeelgel.

Is het zo erg dan? _/-\o_


Afbeelding
En
Afbeelding

Vind ik erg storend.

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 20:59

Het lijkt kaal, maar genezen. Denk dat je er nu niets meer aan kan doen.

Moet zeggen dat mijn merries helaas door dominante ruinen regelmatig zo op stal gekomen zijn en er is altijd zwart haar op gegroeid.

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 08:59

Ik zou ook zeggen honingzalf maar hier kun je niks meer aan doen denk ik. Er groeit toch wel haar op terug? Of is het al heel lang zo?

Kus voor jou.. wat leuk, je eerste ritje. Gaat snel zo! Lekker van genieten. Het ziet er braaf uit!

Ga zo ook even lekker te paard. Afgelopen week lesje gehad en nu weer even zelf sleutelen.

Nieuwsgierigheid... bij wie lessen jullie?

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:03

Mooi filmpje kus voor jou! Kan je trots op zijn!

Hier gelukkig Nooit witte haartjes op wondplekken gehad. Snap je angst ervoor wel.

Gisteravond clubkempioenschappen gereden. Ze was met losrijden heel fijn, in de ring hadden we teveel spanning..
Maar we hebben toch maar mooi weer mee kunnen doen.

Afbeelding

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:31

Citaat:
Nieuwsgierigheid... bij wie lessen jullie?


Op dit moment les ik niet. Ik leste de laatste keren bij Angelique Osinga, vind ik heel erg fijn maar we hebben nu te weinig lessers op stal waarvoor ze wilt komen. Minimaal 3 geloof ik. Ik ben dus weer naarstig opzoek naar een nieuwe goede lesgever in Friesland. :D

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:53

Zo al een tijdje niks geplaatst maar ik volg alles zonder dat ik altijd reageer :) .
Afgelopen donderdag heb ik mijn Nikon uit de kast getrokken om van een stalgenootjes rijfoto's te maken. Ik kon het niet laten om te vragen of ze nog tijd over had om van mij en Ali ook is een paar foto's te maken. Zo ook een paar standfoto's. Ooit wil ik een echte fotoshoot doen met Ali ernaast maar dat komt nog wel, ben al blij met deze foto's. Hieronder eentje die ik ontzettend gaaf vind.

Afbeelding

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 02:28

Thornforest.. wat jammer dat ze niet voor minder dan 3 wil komen.

Appaloosa9 wat leuk om Ali weer te zien. Ziet er mooi ontspannen uit. Gaat het goed met jullie?

lobkewikjem

Berichten: 258
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 04:59

Afbeelding


Sinds deze week is mijn 2,5 jarige hengst(nu ruin) weer thuis van de opfok. Hij is de dag na thuis komst gecastreerd.

Nu vroeg ik mij af wanneer hij bij mijn merries kan, aangezien ik verschillende meningen hoor tot wanneer ze vruchtbaar kunnen zijn.

Hij heeft totaal geen hengsten gedrag en staat nu naast de merries met een sluis van 2 stroomdraden. (4m er tussen) Hij kijkt totaal niet naar ze om.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 10:38

ynekes ja gaat eigenlijk heel goed. Dus zelf nog wat meer zekerheid krijgen en dan komt alles goed.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 10:40

Lobkewikjem, toen ik Floris kocht heb ik hem ook laten castreren, met 2jr oud. Toen is die naar 5 week bij de groep gegaan waaronder een merrie. Niets aan de hand :)

ymkje_carla
Berichten: 81
Geregistreerd: 08-03-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 18:40

Ik meld mij ook graag in dit topic. :)

Sinds januari ben ik eigenaar van een jaarling fries. ( bartele X beart) Hij staat nu in de zomer opfok en komt in de winter weer terug. ik heb bij deze ook een vraag. ik voerde voor hij weg ging vital bix breed & grow. dit at hij eerst altijd keurig op maar de laatste maand voordat hij weg ging liet hij steeds meer staan. ik ben nu op zoek naar een ander brok voor hem maar door zoveel keus en omdat dit mijn eerste fries is weet ik dit wat precies wat het beste is. bij deze de vraag wat raden jullie aan?

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:31

lobkewikjem schreef:
[ [url=m/DBX3xI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Sinds deze week is mijn 2,5 jarige hengst(nu ruin) weer thuis van de opfok. Hij is de dag na thuis komst gecastreerd.

Nu vroeg ik mij af wanneer hij bij mijn merries kan, aangezien ik verschillende meningen hoor tot wanneer ze vruchtbaar kunnen zijn.

Hij heeft totaal geen hengsten gedrag en staat nu naast de merries met een sluis van 2 stroomdraden. (4m er tussen) Hij kijkt totaal niet naar ze om.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?

Ik zou 4 tot 6 weken wachten.

Hier vandaag voor het eerst met Emma naar buiten geweest, met een andere Fries. Ging super goed! Ze was erg braaf!
Ze heeft wel vaak last van waterige poep, het lijkt wel sinds dat ze worden bijgevoerd met kuil.

Lys_PPA

Berichten: 1333
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:06

Sow ThornForest, dat zal wel even schrikken zijn geweest maar gelukkig is het chippen gelukt. Hoe is het met zn neus?

Zonnebloem92, mijn paard staat in een groep ruinen en komt regelmatig met wondjes van de wei af. Over het algemeen zijn ze vrij snel weer genezen. Zodra de wond nog vers is spray ik er soms Horsewell First Aid spray op, maar dat doe ik alleen om het schoon te maken in verband met de zand. Die van jou paard zijn denk ik al te 'oud' om er iets mee te doen.
Fijn dat de buitenrit goed ging, ik vind dat altijd heerlijk met je eigen paardje genieten in de natuur!

Janinevv, haha, ze dacht ik ga eens even gezellig bij de rest staan. Veel gezelliger! Mooi dat het longeren zo goed ging, leuke ervaring.

Kusvoorjou, dat ziet er fijn ontspannen uit! Gave ervaring lijkt me, de eerste keer op je eigen paard kunnen rijden.

Ynes, ik les bij de vereniging (2 verschillende instructeurs) en dan 2x per week priveles (waarvan 1x instructrice met dressuurfocus en 1x instructeur die voornamelijk springt). Degene met springervaring rijdt regelmatig paarden in en traint ze. Hij rijdt Picasso ook regelmatig en heeft geholpen met de rechtergalop.

_evelien_, ziet er goed uit die foto. Een mooi zwart paard in de ring is sws <3 Smaakt het naar meer?

Mooie foto Appaloosa9, dat setje staat ook goed. Is dat de burgundy?

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:53

Lys: smaakt zeker naar meer. We hebben 10 oktober weer een wedstrijd staan.
Kijk er weer naar uit..