lusitano praat en foto,s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 20:01

Ik heb nooit op een pony gereden, afin, heel vroeger, ik rijd al met paarden vanaf dat ik 10j ben (was al snel boven de 1.70..) dus ja het is gewoonte denk ik inderdaad. Ja voor jou is je merrie zo zeker een mooie maat!

Ben vandaag langs mijn Pardalleke gereden, hij staat momenteel in training om rustig aan zadelmak gemaakt te worden, het is hier bij mij in de winter toch altijd een vettige boel dus ik dacht als hij dan toch in training gaat, liefst deze periode :+ Wat zegt het over je paard als ze hem zowel 'le mignon' als 'le sauvage' noemen? >;) :+ Hij is daar wel net wat meer hengst geworden (merrieeeeees), maar er zit niet echt kwaad in, beetje onnozel doen dat wel _O- Ben heel benieuwd hoe het de komende maanden gaat gaan.

Wat rijdt op een zwart paard en heeft spijt?
Spoiler:
Zorry


Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:55

Kiwiaa schreef:
De meeste fokmerries zijn inderdaad aan de kleine kant hé. Ik hoop voor je mee dat hij rond de 1.65 wordt, is wel fijne stokmaat! Maargoed jij bent wel kleiner dan mij dacht ik, dus bij jou past het sowieso wel denk ik.


Ik ben 174, ben wel blij met Zarcillo die 168 meet.
We zullen zien, veel kan ik er niet aan doen :D


Ja, op Doninhas stamboekgegevens staat idd 155 maar volgens R is ze groter. Misschien na de meting nog gegroeid.

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:48

Och echt? Ik had jullie beide kleiner geschat haha. Het is in elk geval een mooi beeld dat klopt :j maar ja het is wat het is. Als pardal stopt met groeien op zijn 1.61 moet ik ook maar een oplossing vinden opdat het beeld mooi blijft.

Wat rijdt op een zwart paard en heeft spijt?
Spoiler:
Zorry

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:57

Idra schreef:
Ja, op Doninhas stamboekgegevens staat idd 155 maar volgens R is ze groter. Misschien na de meting nog gegroeid.

Oh geen idee, ik heb de meetlat er nooit naast gehad. Ik vond d'r niet zo groot in elk geval, maar ben verder niet met de maat bezig geweest.

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 18:04

Mmm, ik denk dat Doninha wel groter is dan Gina en Gina is 1m55.
Doninha is wel ranker, misschien daarom dat ze kleiner lijkt?

Gina lijkt trouwens groter te fokken dan ze zelf is. Haar veulen van dit jaar was een stevig knaapje vanaf de geboorte.En hij groeit ook mooi door. Met een vader van 1m64 heb ik toch goede hoop dat hij een mooie maat krijgt. En haar jaarlingdochter is nu al een stuk groter dan ze zelf op die leeftijd was. Ik denk dat die toch ook wel de 1m60 gaat halen. Nochtans is de vader ook een kleintje.

VogeltjeM

Berichten: 3748
Geregistreerd: 31-12-07

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 19:45

Ik ben 1.80m lang, maar mijn jaarling is vrij groot. De verwachte stokmaat is denk ik 1.65/1.70. Ik hoop dat hij vooral ook flink wat body krijgt :) het blijft toch altijd wel een dingetje: zal het plaatje een beetje mooi zijn, ondanks dat ik waarschijnlijk niet te zwaar zal zijn?

Instagram: lusitano_roux

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 19:50

Oh hoe gaat het nog met Roux? :) Was hij al niet 1.60 als veulen? Dan zal hij toch zeker wel die 1.65 voorbij gaan neem ik aan :Y) lijkt me ook zeker een stevige vent :D

Wat rijdt op een zwart paard en heeft spijt?
Spoiler:
Zorry

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:12

Luckystory schreef:
Mmm, ik denk dat Doninha wel groter is dan Gina en Gina is 1m55.
Doninha is wel ranker, misschien daarom dat ze kleiner lijkt?

Gina lijkt trouwens groter te fokken dan ze zelf is. Haar veulen van dit jaar was een stevig knaapje vanaf de geboorte.En hij groeit ook mooi door. Met een vader van 1m64 heb ik toch goede hoop dat hij een mooie maat krijgt. En haar jaarlingdochter is nu al een stuk groter dan ze zelf op die leeftijd was. Ik denk dat die toch ook wel de 1m60 gaat halen. Nochtans is de vader ook een kleintje.

Nogmaals geen idee. :) Ik heb haar stokmaat van haar stamboom. Ik heb haar zelf niet nagemeten. In mijn opinie is het een kleine merrie, maar 1.60m vind ik ook niet groot. Als R. zegt dat ze dat is dan geloof ik dat zonder meer.

edit: ik sta met haar op de foto en ben echt een kop groter dan haar schofthoogte. Ik ben 1.65m. Nou heb ik geen groot hoofd, maar wel langer dan 5cm! :D

VogeltjeM

Berichten: 3748
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:29

Kiwiaa schreef:
Oh hoe gaat het nog met Roux? :) Was hij al niet 1.60 als veulen? Dan zal hij toch zeker wel die 1.65 voorbij gaan neem ik aan :Y) lijkt me ook zeker een stevige vent :D


Het gaat heel goed met hem, hij is zeker geen naarling :D ik heb geen idee wat zijn stokmaat nu is. Vergeleken bij mijn shire vind ik alles klein :')


Afbeelding
Van het weekend een regenachtig flitsbezoekje gebracht met zijn fokker samen.

Instagram: lusitano_roux

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:34

Een vriendin van me heeft haar jaarling in dezelfde groep staan en ze zei me dat er veel grote paarden zijn, dus dat zal vast ook wel vertekenen. Achja, je ziet het wel! Ik denk idd wel dat ten opzichte van een shire alles klein is :') Hij ziet er goed uit!

Wat rijdt op een zwart paard en heeft spijt?
Spoiler:
Zorry

Auky

Berichten: 5821
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Gent (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 00:53

Luckystory schreef:
Gina lijkt trouwens groter te fokken dan ze zelf is. Haar veulen van dit jaar was een stevig knaapje vanaf de geboorte.En hij groeit ook mooi door. Met een vader van 1m64 heb ik toch goede hoop dat hij een mooie maat krijgt. En haar jaarlingdochter is nu al een stuk groter dan ze zelf op die leeftijd was. Ik denk dat die toch ook wel de 1m60 gaat halen. Nochtans is de vader ook een kleintje.


Orfeu is nochtans maar 1.54m, maar ik vind het eigenlijk wel een praktisch maatje. Ik ben ook niet zo groot (en lenig) :D
Heb je al een potentiële koper voor Sinan? Volgens mijn moeder moest ik maar gewoon nog een plekje maken in mijn kudde :+

There's nothing you can't do when your horse becomes a part of you
Op zoek naar (Natural) Horsemanship les, een goede start voor jouw jonge paard of hulp nodig met problemen? http://www.niekelings.nl

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:49

Ha, die is dan inderdaad in de buurt van zijn ouders gebleven. Vencedor is 'maar' 1m57.
Gina was toen ik haar kocht op 1 jaar 1m43. En haar dochter zit volgens mij al boven de 1m50. Dat is qua type ook eerder een lange slungel dan een barokje.

Sinan is nog niet verkocht. Maar ik heb eerlijk gezegd ook nog niet veel moeite gedaan. Iedereen vroeg steeds om een filmpje. En mijn vriend was al maanden aan het beloven eentje te maken. Dus ik was daarop aan het wachten. Ik verdenk hem ervan expres getreuzeld te hebben want hij wil Sinan graag voor zichzelf houden... :+
Maar hij heeft nu toch eindelijk een filmpje gemaakt. Dus nu kan ik hem beter adverteren.

Karina

Berichten: 1436
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 20:48

Mojito is 1.60m, zijn ouders zijn allebei stuk groter maarja hij is zonder moeder opgegroeid dus hij heeft een excuus, en het is mijn geluk want daardoor bleef hij te klein voor mijn vriendin. Zij fokte hem uit mijn voormalige merrie maar die stierf toen hij nog maar paar dagen oud was.

Ik kan zelf niet meer rijden maar als ik het wel nog eens zou doen dan is ie voor mij groot zat, ik ben niet groot of zwaar. Maargoed ik speel/werk dus zelf alleen maar op de grond.
Sinds kort heb ik iemand die er graag op wil rijden, nu 3 keer gedaan en ik vind hem machtig prachtig onder zadel en heb er zo ook wel plezier van. Hij was niet meer dan zadelmak en op dit punt al anderhalf jaar niemand opgezeten maar ze reed er eigenlijk zo mee weg.
Even in spoiler want ben het niet zelf natuurlijk.


Spoiler:
Afbeelding




Eerder deze zomer is hij op de foto gezet door iemand die voor de Penny fotografeert en deze maand staat ie samen met onze American Miniature Nugget op de midden poster! Hoe leuk is dat, ik had vroeger zelf mijn kamertje volhangen met die posters.
Deze is het:


Afbeelding

deze vond ik zelf ook heel cute

Afbeelding

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:09

Ohh super leuk Karina <3 die staat zeker niet mis in de penny! Mijn kamer hing vroeger ook helemaal vol ja! Fijn dat hij zo braaf is met rijden, maar je bent er ook wel veel mee bezig aan de hand lees ik, dan is de stap natuurlijk al minder groot dan wanneer hij gewoon op een wei staat zeg maar

Wat rijdt op een zwart paard en heeft spijt?
Spoiler:
Zorry

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:14

Mojito is prachtig <3
Echt een ideaal pennymodel!

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 05:56

Knap kind van Zamora.
En eeuwig zonde dat ze niet meer nakomelingen heeft kunnen hebben...

Ik vind 1m60 voor mezelf ook groot genoeg hoor.
Mijn Aquilo is ook zoiets. Groter hoeft niet.
Maar ik merk wel dat stokmaat een dingetje is voor Lusitano's. Als je een veulen verkoopt, is dat 1 van de eerste dingen die m'n vraagt.
En als ik dan eerlijk zeg dat Sinan hopelijk rond de 1m60 gaat zitten en dat 1m65 wel zeer optimistisch zou zijn, dan zijn er veel mensen voor wie dat te klein is.
Maar laten we eerlijk zijn. Als hij wél zeker zo groot zou worden, dan zou ik er ook gewoon een stuk meer voor vragen. Hij heeft al veel kwaliteiten en kleur uiteraard. Maar als hij ook nog eens die maat zou hebben, dan was het helemaal een zeldzaamheid.

Dit is trouwens het filmpje dat mijn vriend ineen heeft geknutseld van hem.
https://www.facebook.com/100000744881119/videos/644642383661927/

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 06:58

Hij is echt super gaaf Karina, wat een knapperd!

Ik moet zeggen dat ik stokmaat ook wel belangrijk vind, maar vooral omdat ik zelf zo lang ben en hele lange benen heb.
Als ik dan een paard ga kopen voor veel geld vind ik het toch wel fijn dat ik er goed op pas…
En dan heb ik het echt niet over 1.70 hoor, maar zo rond de 1.64 is wel een streefmaat waar ik naar zoek, en dat is nog best lastig…

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 08:07

Mooie en vooral lieve foto’s Karina!

Ik vind stokmaat ook belangrijk. Was ook een van mijn eisen toen ik een Lusitano zocht. Ik vind het sowieso al een smak geld om uit te geven dus wilde het plaatje echt compleet hebben. Ik houd ze tenslotte de rest van hun leven dus het moet voor mij echt helemaal kloppen.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 09:02

Ja ik merk toch ook dat ik het belangrijk vind, ik ben geen frèle en kleine vrouw, dus ik moet wel wat paard onder mij hebben. En dat is dus wel een risico als je een veulen koopt. Mijn Zarcillo is 1m68 en echt een beer van een paard, dat is ideaal. Qing gaat dat niet halen en is ook een stuk smaller, dus ik hoop maar dat we matchen. Nu ja, Escorial is ook maar een ukje en zijn ruiter is ook eigenlijk best groot voor hem, maar het plaatje valt toch mee, dus we zien wel...
Ik heb niet de middelen om een 4-jarige te kopen, ik moet ze scouten als veulen, en dat loopt ook wel eens mis, want mijn vorige Lusitano heb ik op 3 jaar weer verkocht, omdat hij toch niet geworden was wat ik wilde, vooral qua beweging dan, want qua looks was en is hij superknap.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:07

Ik vind het ook heel lastig , wil het liefst een jong evt gereden paard zodat ik een beetje weet wat ik koop. Maar ze zijn lastig te vinden met een beetje maat en behoorlijk prijzig…
Een veulen vond ik heel leuk maar voor nu te lang duren.
Mocht iemand nog tips hebben voor een ruim die boven de 1.60 wordt of is in Nederland of evt België …

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:12

Het is ook wat je gewend bent he.
Mijn QH merrie was 1m54 en ik heb mij daar nooit te groot voor gevoeld. Handig maatje zelfs om buiten te rijden. En ze had niet extreem veel massa en ook geen massieve hals zoals een Lusitano.
Haar zoon Aquilo, uit een grote Lusitano hengst, is 1m60 geworden. Maar ik vind die 5 cm qua gevoel weinig uitmaken als je erop zit.
Als iemand persé een Lusitano van minimaal 1m65 wil, dan gaat hij/zij dat moeten betalen, vrees ik. Als ze ook nog wat kwaliteit en looks hebben, dan zijn dat de paarden die richting de 15 000 of meer gaan.
Ik hoor trouwens vaak van mensen dat ze teleurgesteld zijn in de stokmaat van hun paard dat ze als veulen gekocht hebben. Ik vind dat een fokker ook verantwoordelijk genoeg moet zijn om niets onrealistisch te beloven. Mijn veulen zijn vader is 1m64, maar ik zal nooit durven beloven dat hij dat ook wordt. Het kan... Maar zeker is dat absoluut niet. Ik heb de indruk dat veel fokkers daar oneerlijk over zijn.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:14

Met 15K€ kom je er al niet meer hoor… de prijzen swingen echt de pan uit…

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:16

Ah ik weet een grote 3 jarige valk te koop staan. Die 18 000 moest kosten. Bekende fokker.
Ik vond het wel niet het mooiste paard ...
Dus ik dacht dat je vanaf 15 000 wel zou moeten kunnen slagen voor een grote.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:16

Mijn veulen werd 1.64, dat vind ik een prima maat en rond die maat zou ik graag weer willen, groter hoeft van mij ook niet.

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:18

1m64 gaat in dezelfde prijscategorie zitten, vrees ik.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers