lusitano praat en foto,s

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Jessix

Berichten: 16380
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:25

Nouvel schreef:
Hier is zowaar droog geworden en komt de zon een beetje door, het is gelijk een stuk warmer!
Ik heb Ferro net gereden, straks na het eten kijken of ik de ander nog even kan pakken.

Ja hier ook om een uur of 5. Voor het rijden maakt het me niet zo veel uit, dat doe ik ook wel in de regen. Maar ik heb bergen werk liggen wat steeds letterlijk en figuurlijk in het water valt. (paarden aan huis)

Ik verlang naar groene gras weides en droge bodem!


Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:15

Ja hier moet ook nog een hoop gebeuren voor ze de wei weer in kunnen, veel kapotte palen e.d.
Ook hier houdt het werk nooit op lijkt wel, en dan staan ze niet eens thuis... :+

Vanavond nog net voor de echte regen weer begon de ander ook nog even kunnen rijden en daarna alles weer lekker droog naar binnen!

Ik ga er vanuit dat het gras wel gaat groeien als het van de week warmer gaat worden, er is nu vast een bak water op gevallen!

Lange weekend is weer voorbij, morgen weer aan het werk...

Wij zijn vorig jaar wel bij de barokke wedstrijd geweest bij Gaby, was erg leuk toen!
We zijn er nu niet dat weekend, dus helaas...

Jessix

Berichten: 16380
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:35

Ja heb je veel werk op die pension stal? Weidebeheer en stalonderhoud zou toch gewoon bij de prijs in moeten zitten?

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:54

Inderdaad vervelend, die regen de hele tijd, bleh.

Gisteren hadden wij (gelukkig indoor) WE wedstrijd. Tweede wedstrijd ooit, eerste keer WE2. :') Helaas gediskwalifieerd in de speed, combinatie van net niet genoeg opletten en beetje overmoed. Parcours stond erg krap, ik probeerde een hele korte draai te maken, met m'n hoofd al bij het volgende obstakel, en toen oepsie, door de lijnen van de slalom die ik nog niet gedaan had. :+

Dressuur was een drama, bak was aan drie zijden dicht en in de hoek bij F zat de deuropening, net toen ik daar langs reed kwam er ineens iemand met paard en al door die opening, ja, toen hadden we wat Santi stuiters en daarna een hele mooi doch niet gevraagde piaffe. _O-

Het trailparcours vond hij zo waaaanzinnig leuk dat hij kneiterheet werd. Ging passagerend op de beat van de muziek door de cattlepen heen enzo, de oen. :D Officieel moeten alle wissels in de twee eenvoudig over stap, maar dat ging hem nevernooit niet worden met koning koekwaus en ik had geen zin om zand te happen, dus waar hij wilde gewoon vliegend laten wisselen maar dat kwam de punten natuurlijk niet ten goede.

Wel leuk commentaar van de jury achteraf, ze vonden ons een leuke combi met veel potentie. Ook het advies om wellicht toch maar gewoon gelijk WE3 te starten omdat de wissels er zo goed opzitten. :=

Enfin, hier wat highlight, pony met peper in z'n reet. Ik had sommige van deze hindernissen nog niet eerder gedaan dus was een beetje trial and error af en toe. :o?


Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:13

Jessix schreef:
Ja heb je veel werk op die pension stal? Weidebeheer en stalonderhoud zou toch gewoon bij de prijs in moeten zitten?


Nee wij huren letterlijk de kale box...
Dus alles zelf doen, en tja, dan doet de een altijd wat meer dan de ander...

Rider, gaaf!
Ik ga je filmpje even kijken!

Jessix

Berichten: 16380
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:21

Oh dat lijkt me ook niet ideaal... Zelf mesten en verzorgen ala, maar ik zou nou niet snel de boel van een ander opknappen/onderhouden. Maar goed, ieder z'n keuze natuurlijk :)

Leuk filmpje rider!

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:28

Weinig keus hier als je je paard veel buiten wilt hebben helaas...

Ja super gaaf rider!

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 23:04

Thanks! Was ook super leuk om te doen. :D

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:06

Keona
Ik geef mijn mening niet eens? Ik zeg alleen dat het misschien niet "effe een lesje" is? ;)

Nouvel
Haha niet nodig hoor!
Nee dat is ook wel begrijpelijk.

Denisesoares,
Niet weer bij het KNHS centrum?

Rider
Dolár komt bij de fokkerij vandaan waar Bruno voorheen werkte. Voor hij voor zichzelf begon. Heeft hem wel opgeleid van zadelmak tot denk PSG niveau. Ja ik ben heel benieuwd wat hij van Dolár vind. Hij is zo veranderd.

Eeffiepeefie
Ik heb dus heel veel mensen die willen komen kijken :')
Mei bij Gaby hangt een beetje af van hoe het gaat in de wedstrijden. Digital gaat waarschijnlijk zondag weer mee, deze keer in het M1.. (Vorige keer L2) Als dat doorgaat en het gaat goed kan ik Dolár ook al M1 starten. Zijn met hem echt bezig met afstemmen. Hij doet het super makkelijk maar de overgangen hebben nog iets aandacht nodig.

Maar ik weet niet of we zó snel die M2 voorbij zijn eigenlijk haha. Dan kan het wel. Al is het best een eindje rijden voor ons...

Heb jij Dollie in Portugal kunnen knuffelen :oo

Ik wacht ook al enige tijd op droog, zonnig, windstil weer. Bij ons kan het echt flink waaien op stal. Staat dan altijd zo op de binnenbak. Af en toe denk ik dan hmm.. zal het dak blijven zitten :')


Wat gaaf Rider! Ik wil met Talis eigenlijk ook wel WE rijden. Denk dat dat wel goed voor hem zal zijn. Plus hij dat in Portugal ook deed. Alleen dan is de vraag waar... haha

Duijff Sporthorses B.V. Instagram

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:14

Duijfje schreef:
Wat gaaf Rider! Ik wil met Talis eigenlijk ook wel WE rijden. Denk dat dat wel goed voor hem zal zijn. Plus hij dat in Portugal ook deed. Alleen dan is de vraag waar... haha


Bedoel je locatie, of club? Volgens mij zitten er in Noord-Holland wel een aantal WE ruiters en worden daar in ieder geval regelmatig clinics maar volgens mij ook wel wedstrijden georganiseert. :) Er zijn natuurlijk een aantal verschillende clubs actief in Nederland, o.a WEH en TWE. Hoe/wat/waar weet ik eigenlijk niet precies, ik doe voornamelijk dingen die toevallig in de buurt zijn want is allemaal toch maar voor de lol. :D

Nog even wat WE spam, fototopic van hieperdepieper Santi voor de liefhebber :') : Santi @ WE2

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:22

Ja überhaupt... alles.

Ik hoef geen wedstrijden te rijden voorlopig hoor haha :D Gewoon training. Tenzij we ineens bloedje fanatiek worden. Maar ik ben niet z'n held :Y)

Ik ga even spieken bij je foto's!

Duijff Sporthorses B.V. Instagram

DeniseSoares

Berichten: 571
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Dronten

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 08:43

@Rider: Ja ben er heel blij mee hoor!!!
WE lijkt me echt zooo gaaf. Echt tof joh, je filmpje. Hoop ook ooit mee te doen!


@Duijfje: Geen idee waar de keuring is. KNHS zou voor ons wel makkelijk zijn. Zeewolde-Ermelo is een klein stukje.Wil Guap dan mee nemen hihi.
Probeer het eens met Talis, de WE.
Er zijn meerdere WE clinics door het land toch?
Of misschien contact opnemen met Ton Duivenvoorden? Ik opper maar wat

Lusitano Guapa <3 ~Passion for Lusitano horses~ *Geniet van de kleine dingen in het leven*

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:35

Duijfje, 25 en 26 mei is er een trainingsweekend in Ede met als afsluiting een onderlinge wedstrijd WE. Is misschien niet heel erg in de buurt voor je, maar misschien wel een leuke kennismaking met de sport. Hier meer info

Het is echt heel leuk om te doen en de meeste paarden pikken het ook best makkelijk op en zijn vaak heel braaf! Die van mij gaat als een kanonskogel door het parcours heen, maar op wedstrijden zie ik bij de meeste combi's juist heel veel relaxheid. Dat hele hete is gewoon Santi, heeft niks met WE te maken, haha. :D

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:48

Rider wat leuk! Zou je hier misschien een update willen plaatsen als er een nieuw trainingsweekend bekend is? Ik zou het wel gaaf vinden om in het najaar eens mee te doen dan!! :)

When a friend becomes a memory, the memory becomes a Treasure

Eefiepeefie

Berichten: 864
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:20

@rider Wauw wat een gaaf paard is het toch. Die lichtvoetige power in het begin van het filmpje vind ik echt fantastisch. Leuk dat je zo veel met ons deelt.

@Duijfje Jazeker, daar heb ik je nog foto's van gestuurd toch? We wilden gaan fokken met Dólar en de moeder van Hèrmes, maar de communicatie verliep niet zo soepel. Inmiddels al 3 jaar geleden denk ik!

Denk overigens dat ik bij Gaby gewoon in de B start hoor, we gaan zo weinig op pad dat ik het al leuk vind als we wat mooie rondjes en rechte lijnen kunnen laten zien. :P Moeten ergens beginnen! Heb ook eigenlijk geen idee of ik hoger zou mogen starten, heb pas met 1 paard M1 gestart dus volgens mij niet.

Wij zijn er dit jaar ook bij op de keuring, in de categorie 5 jaar en ouder. Althans, Hèrmes met Fabio. In 2016 dikke pech, vorig jaar nog niet sterk genoeg en dit jaar nieuwe ronde nieuwe kansen. Ben benieuwd wat de Portugese mannen van mijn eigen brouwsel vinden. HAHA!

H. Lusitano Horses
Hèrmes do Hanoï, Urtiga, Isabella H. & Branca

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:03

Rider,
Ik zal eens kijken, volgens mij is ede inderdaad niet echt om de hoek haha.
Digital heeft WE verleden dus denk dat die het wel kan. Het is meer de communicatie tussen ons.

Eefie,
Ja daar kan ik mij vaag wel iets van herinneren.. mijn geheugen is echt super slecht. Als je het nog een keer zegt over een maand zal ik net zo reageren :Y)

Hoger starten hangt dan af of hermés ook al gestart is.

Bijvoorbeeld zoals bij mij.
Ik heb mijn Spanjaard nu M1 lopen
Digital heeft LT gelopen.
Nu mag ik samen met digital ons hoogste gemeenschappelijke klasse starten. Dus M1.

Als ik dan een punt in het M1 heb met digital, heb ik 2 paarden in het M1 en mag ik Dolar (niet gestart officieel volgens knhs) in de klasses t/M M1 beginnen.

Duijff Sporthorses B.V. Instagram

DeniseSoares

Berichten: 571
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:45

Guapa gisteren in het lekkere zonnetje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lusitano Guapa <3 ~Passion for Lusitano horses~ *Geniet van de kleine dingen in het leven*

Faya_barock

Berichten: 323
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:46

Beste Lusitano liefhebbers en kenners.

Mag ik heel misschien deze link hier plaatsen, zo niet dan hoor ik het graag

https://link.marktplaats.nl/m1273049999

Oh en natuurlijk even een foto van Lusitano die helaas een cyste op zijn kroonbeen heeft en waardoor ik op zoek ben naar een paard erbij.

Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 13:47

Wat rot cora...
Ik zou zo niks weten, misschien bij Theo en Gaby?

Denise was een leuke foto’s!
Heerlijk zo weer in het zonnetje!

Eefie, het zou kunnen dat je met M1 met winst L1 mag starten, maar hoger in ieder geval niet tenzij het paard inderdaad ook al hoger geklasseerd is.

Jessix

Berichten: 16380
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 13:49

Is dat degene die je van Eugene hebt gekocht Cora of is dat weer een andere?

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 13:53

Nee dat was een valk toch?

Faya_barock

Berichten: 323
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 15:51

Jessix schreef:
Is dat degene die je van Eugene hebt gekocht Cora of is dat weer een andere?


Nee Ivo de valk is helemaal in orde, is alleen helaas te klein voor mij gebleven, maar heb daar nu een fijn thuis voor gevonden. Dus momenteel alleen deze Lusitano nog, heb ik al veel ellende mee gehad en nu dus een cyste waar hij erg veel last van heeft. Hij is behandeld maar is maar afwachten of het ooit beter wordt. Hij kan voor nu gewoon blijven, maar zoek er dan een fijn en goed paard bij. Ik heb al maanden niet meer gereden en kan niet wachten om weer heerlijk aan de slag te gaan.

Jessix

Berichten: 16380
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 17:44

Oh dus die heb je inmiddels niet meer. Jammer dat hij toch niet paste. :)
Hopelijk vind je een nieuw maatje waar je mee verder kan. Ga je ook in Portugal kijken? Ik denk dat je daar eerder slaagt gezien je zoekopdracht.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 17:55

@ Bianca: zal ik doen! :)

@ Eefje: Thanks! Ja, hij kan heel lichtvoetig 'dansen' hihi.

@ Denise: Mooie foto's! Vooral die laatste. <3 Het Portugese hoofdstel staat haar super.

@ Faya: Jeetje, wat een pech. Wel een mooie schimmel! Zelfde vraag als Jessix, ga je ook in Portugal kijken? Misschien weet Lusitana nog wel ergens een leuk paardje te staan!

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 19:00

Wij hebben er eentje maar denk niet dat die past.

Er staat overigens nog een pre op bokt markt zag ik net in een paar secondes. Weet niet of het wat is.

Duijff Sporthorses B.V. Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91 en 1 bezoeker