lusitano praat en foto,s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:38

Hoe gaat het nu met Cedro?


Santi en ik zijn een lang weekend naar het strand geweest. Zo gaaf! <3

Heerlijke ritten gemaakt. De eerste dag vond hij het spannend maar daarna ging hij onbevreesd langs alle parasols, bolderkarren, met handdoek wapperende mensen etc. :')


Afbeelding


Afbeelding



We hebben nog een photoshoot gedaan in Portugese stijl, ben onwijs benieuwd naar de foto's.


Afbeelding


Op de laatste dag heb ik met hem (aan de hand) gezwommen, dat was echt bijzonder. Hij volgde vol vertrouwen het diepe water in en genoot echt van het zwemmen. Hij liet me ook meeliften met een arm over zijn rug. Superpony! <3

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:50

Wat super gaaf Rider! Dat staat ook echt nog op mijn verlanglijstje met Cedro.

Met Cedro gaat het opzich wel goed. Meneer mag alleen eigenlijk helemaal niks. Moet volledige boxrust maar stiekem stap ik een klein rondje aan de hand zeer gecontroleerd. De wond ziet er zo mooi en rustig uit en Cedro voelt zich ook heel goed. Wel zie ik hem al heel erg invallen zijn rug en buik raakt bespiering kwijt en dan zie je echt dat hij alles laat hangen met zijn weke rug. Ook had ik na de regen even een keer zijn vliegendeken af om wat te luchten maar hij werd heel gepikeerd er van. Hij raakte heel boos van de vliegen die hij niet kon wegmeppen, je zag hem met man en macht zijn stompie bewegen.

Blote billen meneer even op de foto
Afbeelding

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:13

Agossie, hij ziet er wel een beetje uit alsof ie in de lappenmand zit ja! Uiteraard ontzettend zonde van zijn staart maar moet zeggen dat het op de foto niet eens heel gek toont. En ach ja, met de vliegen erg storend natuurlijk! Begrijpelijk dat je af en toe een rondje gaat lopen, als hij verder braaf is lijkt me dat alleen maar fijn. Boxrust is ook zo sneu. :o

Strand is echt zeker een aanrader, echt heel leuk. :D Ik snap wel dat Nouvel daar regelmatig te vinden is, hihi.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:48

Ach sterkte voor Cedro, spannende ingreep hoor...Duimen voor goed herstel!

Rider,heerlijk zeg, mooie foto’s!

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:50

rider schreef:
Hoe gaat het nu met Cedro?


Santi en ik zijn een lang weekend naar het strand geweest. Zo gaaf! <3


Wauw, wat supertof zeg! Jullie hebben weer mooie herinneringen gemaakt! Waar zijn jullie geweest?

Sterkte voor Cedro :n Voor hem zal het ook wel gek zijn dat hij ineens zijn staart kwijt is en je kan het hem ook niet uitleggen natuurlijk waarom.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:49

Thanks!

Sunora schreef:
Wauw, wat supertof zeg! Jullie hebben weer mooie herinneringen gemaakt! Waar zijn jullie geweest?


Renesse. :D Mijn zus woont daar en mijn andere paard staat er ook (ik heb weinig tijd voor hem en hij heeft aan zee minder last van eczeem). Santi stond eerst naast de anderen maar bleef wat onrustig dus toen heb ik Flynn er maar bijgezet. Direct dikke vrienden! Leuk om mijn mannen zo samen te zien. <3



Afbeelding



Afbeelding

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 08:56

Nog even foto’s spammen van onze lieve hengstje Scampi, hij blijft een heel gemoedelijk karakter houden.

Voor de 3e keer even een paar rondjes aan de longe
Afbeelding
Afbeelding

Voor het eerst mee als ‘pak pony’ tijdens het bramen plukken met zijn baasje. Hij mocht de bramen mee naar huis/stal dragen.
Afbeelding

Niks is hem te eng tot nu toe
Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:48

Wat een leukerd en wat braaf!
Hoe oud is hij nu?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:57

Nouvel schreef:
Wat een leukerd en wat braaf!
Hoe oud is hij nu?


Hij is nu 2 jaar en 2 maanden, dus nog echt puppy paard! We doen voornamelijk poetsen en wandelen en heel afentoe wat dingetjes meepakken om hem zo mak mogelijk te houden. Hij is hengst en bedoelt voor mijn vader om uiteindelijk mee te kunnen rijden. Dat moet veilig gaan dus we doen al wel basis dingen leren alvast.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 14:05

Basis dingen nu pluk je later de vruchten van. Goed bezig

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 23:27

Scampi ziet er goed uit! Hij heeft altijd zo'n lieve en vriendelijke oogopslag. <3

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 23:33

rider schreef:
Scampi ziet er goed uit! Hij heeft altijd zo'n lieve en vriendelijke oogopslag. <3


Het is ook echt een heel lief en rustig dier. Hij staat in een groepje met 2 andere hengsten van 3 jaar oud. Wanneer ze na buitenspeeltijd naar stal gelopen worden mag hij altijd los mee lopen, andere 2 hengsten aan touwtje. Loopt altijd super braaf met de stalmensen mee, zelfs lang de merries waar ze langs moeten. Ben benieuwd of hij zo blijft of dat de hormonen straks toch wel gaan opspelen.
Maar voor nu wauw echt een gouden karaktertje! Mijn vader is een beginner in de paardenwereld en we boffen met Scampi, ze zijn perfect voor elkaar lijkt het.

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 10:40

Hoi weet iemand hier waar ik een Portugees voorbrenghalster kan kopen? Voor een merrie, dus zonder kettingen ofzo.

ElCid

Berichten: 9226
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 11:10


Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 11:35

Wat ik zoek vind ik niet echt op die site. Dit zijn eerder kaptomen. Voor mijn merrie wil ik liever een simpele leren die onderaan de bevestinging voor het leidsel heeft. Hoe zou dat heten in het Portugees?

Ik had ze vorig jaar gezien in een standje op de keuring in Gesves en had een kaartje van die winkel meegenomen. (Franse winkel) Maar via mail krijg ik daar geen gehoor.


Even een willekeurige foto gezocht op internet (Maar't paard is toevallig mijn Gina haar zus :+ )
Afbeelding

Lusitana

Berichten: 22437
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 12:19

Een voorbreng halster/hoofdstel is op zich een cabeção/cabeçada de apresentação, maar die is veel moeilijker te vinden dan een serrilhão de apresentação met de ring op de neus.

Die van de foto heeft de voorbreng lijn onder de kin door en door de ring aan de zijnkant.

Ik kan wel even voor je rondkijken hier in Portugal, als je wilt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:01


Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 15:03

Knappe Xereza! <3
Vraag anders aan Odemira waar ze die gekocht heeft. Volgens mij had zij ook een adresje in Portugal.
Simone laten kijken is ook wel een goede tip. Die weet wel een zaakje te vinden waar ze goede kwaliteit verkopen.

ElCid

Berichten: 9226
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:25


Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 21:35

Zo'n voorbrenghalster staat wel op de site van hipica ruitersport.

Dan wel ook met een kettinkje onderlangs, maar ik denk dat ze dat op verzoek best wil veranderen naar bv leer.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 21:37


Auky

Berichten: 5821
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Gent (BE)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 17:31

Volgens mij hebben ze zulke halsters bij Sellerie Iberique Rioja. Misschien even op de website neuzen :)

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-18 18:10

Gewoon mooi leren halster kopen

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:25

Degene die Xereza aan heeft op die foto is, denk ik, van Romina?

Ik heb even een pb gestuurd naar Simone. Ik heb ooit al eens een kaptoom van haar gekocht waar ik al jaren heel blij mee ben. Dus stom dat ik daar niet aan gedacht heb. :)*

Sellerie Iberique Rioja heeft er inderdaad één in het assortiment maar dat is eentje met een longe vast eraan. Ook niet helemaal ideaal.

En Marjoman heeft ze niet precies.

Liefst heb ik ook echt een leren en niet met een ketting.

Ik zal die Gomes ook eens mailen.

Het blijft trouwens nog wel spannend of ze al dan niet gaat kunnen lopen op de keuring. Momenteel loopt ze wel al een heel stuk beter dan enkele weken geleden. Maar nog steeds een lichte onregelmatigheid te zien. De DA komt in de week eens kijken of we nog iets kunnen doen om het nog beter te krijgen. Fingers crossed. Maar een peesblessure kan je niet forceren helaas. En anders zal ze stilstaand getoond moeten worden met medisch dossier. -O-

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:13

Nee die is van Odemira, Xereza was toen al in haar bezit. En de foto is trouwens door mij gemaakt. :D

Ik heb twee hoofdstellen gekocht via Simone waar ik ook super blij mee ben, nog steeds. Goede kwaliteit en een hele passende prijs. Toen zat ze wel nog in het noorden, maar ze weet vast wel wat te vinden voor je. :j