lusitano praat en foto,s

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Jessix

Berichten: 16380
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:00

san4nie schreef:
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Degene die ik heb gezien is niet zo groot. Maar ik ga het zien, ben heel benieuwd!

Ja je moet het zelf beoordelen. :) De een houdt van klein, de ander van groot. Verder toont een breed paard ook weer groter dus het is een beetje je eigen voorkeur van hoe het plaatje er uit moet zien.


gea_thora

Berichten: 309
Geregistreerd: 07-11-06
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:09

Nouvel schreef:
Ohhh wat naar zeg, om je knappe lusitano zo snel en op die manier te verliezen, sterkte!
Ik heb hem ook te koop zien staan, super leuk diertje leek me.


Dank je! Was inderdaad erg naar, je hoopt toch dat als je hem naar de kliniek brengt, alles weer goed komt..
Hij was ook echt super leuk, echt mijn droompaard!
Ben voornamelijk bij hem gaan kijken destijds omdat hij het volle broertje van Belo was, de lusitano die ik al 5 jaar ofzo rijd... Nooit verwacht dat de klik zo groot zou zijn.. des te pijnlijker dat we maar zo kort van elkaar hebben kunnen genieten, nog nooit in zo'n korte tijd zoveel met een paard bereikt -O-
Maargoed, helaas kan ik nu niet anders doen dan er mee leren te leven, verdriet slijt.. En over een tijdje kan ik met een glimlach terug denken aan alle mooie dingen die we hebben gedaan..

Donny: L1 + 3 Eindstand voor mij met Bélo: Z2+1 :D

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:08

Ja dat is keihard...
Wij hebben er een paar jaar terug ook eentje in moeten laten slapen die we pas een paar maanden hadden en dat komt wel aan, we hadden zoveel plannen met hem en we gunden hem zo nog veel fijne jaren...
En dan ineens heb je niks meer...

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:18

Aan de Belgische lusitano-eigenaars die ooit al beroep hebben gedaan op ABEL. Doen jullie dit via mail? Heb ondertussen al 2x een mail gestuurd om te vragen naar meer info om Idra op mijn naam te zetten, maar het is volledige radiostilte %) Geen reactie whatsoever... Geeft weinig vertrouwen om de documenten aan hen op te sturen eigenlijk :\ Nochtans wel al het lidgeld overgeschreven.

ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:14

Kan je niet via de LVN ( Lusitano vrienden Nederland ) het aanvragen. Die schijnen sneller te reageren dan ABEL.........

Auky

Berichten: 5821
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Gent (BE)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:17

Schiet hier via de LVN ook nog niet erg op. In oktober twee veulens gekocht en nog altijd geen enkel stamboekpapier of paspoort.
Waar de vertraging zit en hoe lang het nog gast duren, konden zij mij ook niet zeggen. Heel irritant wel.

There's nothing you can't do when your horse becomes a part of you
Op zoek naar (Natural) Horsemanship les, een goede start voor jouw jonge paard of hulp nodig met problemen? http://www.niekelings.nl

Daphneeeej

Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:30

Auky schreef:
Schiet hier via de LVN ook nog niet erg op. In oktober twee veulens gekocht en nog altijd geen enkel stamboekpapier of paspoort.
Waar de vertraging zit en hoe lang het nog gast duren, konden zij mij ook niet zeggen. Heel irritant wel.


Heeft bij mij ook ruim een jaar geduurt voordat er schot in de zaak zat. APSL is zelf ook erg traag vaak en dat werkt ook niet mee in de wachttijd.

ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:28

De verenigingen zijn hier niet alleen debet aan ( al zouden ze wel sneller kunnen antwoorden :o ) maar vaak stagneert de boel in Portugal. Laten we het zacht uitdrukken maar het kantoor daar is niet hypermodern............en al helemaal niet snel. ;)

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:37

Het ligt ook een beetje aan hoe het contact van de verenging met Portugal loopt.
Toen mijn vriend het aanvragen van papieren etc regelde ging het op een gegeven moment best heel vlot omdat hij na een tijde doorhad hoe ze daar werkten en hoe hij het contact het beste kon onderhouden.

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:25

ElCid schreef:
Kan je niet via de LVN ( Lusitano vrienden Nederland ) het aanvragen. Die schijnen sneller te reageren dan ABEL.........


Nja, heb nu ondertussen ook net het lidgeld voor ABEL overgeschreven. Als ik dat dan bij LVN ook nog eens moet doen (zal waarschijnlijk ook als niet-Nederlander nog duurder zijn), is dat wel best zuur. Een telefoonnummer vind ik ook niet direct terug op de website *zucht*

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:26

Daphneeeej schreef:
Auky schreef:
Schiet hier via de LVN ook nog niet erg op. In oktober twee veulens gekocht en nog altijd geen enkel stamboekpapier of paspoort.
Waar de vertraging zit en hoe lang het nog gast duren, konden zij mij ook niet zeggen. Heel irritant wel.


Heeft bij mij ook ruim een jaar geduurt voordat er schot in de zaak zat. APSL is zelf ook erg traag vaak en dat werkt ook niet mee in de wachttijd.


Dat is ook wel heel erg lang zeg ;(

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 18:59

ABEL succes om te janken . Fokker van mijn veulen kreeg niks geregeld 3 x dna opgestuurd 3 x betaald alles was moeilijk bellen bellen bellen ze verstaan geen fatsoendelijk Nederlands. Uit eindelijk alleen Belgische paspoort ontvangen geen papieren niks. Wij woonde weer in nl, gelukkig hielp het lvn mij want belgie had gewoon alles wat ze moesten hebben waren ze achter gekomen waarom ze moeilijk deden geen idee,maar omdat ik wel paspoort ontvangen had en verder niks klopte dat ook niet. Lvn heeft alles geregeld anders had ik nog niks was wel oude bestuur. Abel werkt wel anders als nl ,in nl gaat alles via Portugal in belgie niet.
Ik wens je succes.
Ik zelf moet ook beroep gaan doen op lvn voor nieuwpaspoort maar heb netjes al alles gekregen wat ik nu in orde moet gaan maken,dus tot nu toe geen problemen met lvn. Maar wil nooit meer iets met abel te maken hebben of er ook maar beroep op moeten doen.

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Luckystory
Berichten: 3462
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:28

Regel dat gewoon in Gesves in september. Boekje meenemen en daar even langs het commissariaat. Hoef je niks op te sturen. Als je C hristophe S ergeant mailt heb je meestal snel reactie trouwens.
En anders in het Frans mailen?

Abel stuurt trouwens ook alles naar Portugal hoor. Alleszins toch bij nieuwe veulens enzo. Bij verandering van eigenaar uiteraard niet.

Heb je het jaarboek ontvangen? Alle info staat daar in.

liesd
Berichten: 3879
Geregistreerd: 04-07-11

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 17:21

Vreemd, toen ik contact had met Abel ging alles eigenlijk supervlot. Hier alleen maar een goede ervaring dus :)

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:58

Luckystory schreef:
Regel dat gewoon in Gesves in september. Boekje meenemen en daar even langs het commissariaat. Hoef je niks op te sturen. Als je C hristophe S ergeant mailt heb je meestal snel reactie trouwens.
En anders in het Frans mailen?

Abel stuurt trouwens ook alles naar Portugal hoor. Alleszins toch bij nieuwe veulens enzo. Bij verandering van eigenaar uiteraard niet.

Heb je het jaarboek ontvangen? Alle info staat daar in.


Maar moeten de papieren van de wijziging van eigenaar niet sowieso opgestuurd worden? Dat kan je toch niet ter plaatse laten doen hé? Paspoort dacht ik inderdaad gewoon in september mee te nemen, zodat ik dat in mijn bezit hou. Opnamekeuring zal dan in ieder geval nog niet voor dit jaar zijn vrees ik :o

Ik heb de beide talen geprobeerd in mijn mails, maar nog steeds geen reactie. Zal eens zoeken of ik het emailadres van C S vind dan. Of als je mij het kan doorsturen? O:)

Boek nog niet ontvangen, heb wel een pakketje ontvangen, er zat een briefje in de bus. Nochtans verwachtte in voor een keer eens geen online bestellingen thuis _O- Maar misschien is dat het boek?

Edit: emailadres gevonden van C S, zal daar eens proberen, in het Frans dan maar meteen ;)

Luckystory
Berichten: 3462
Geregistreerd: 13-12-05

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 07:36

Christophe is perfect tweetalig
En dat pakketje zal inderdaad het boek zijn.
Je moet inderdaad dat papier opsturen en dan met het boekje langs het secretariaat. Volgens mij maakt dat niet uit voor deelname in Gesves hoor. Ze weten bij Abel wel dat die dingen lang duren bij het Apsl.

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:22

Jessix schreef:
san4nie schreef:
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Degene die ik heb gezien is niet zo groot. Maar ik ga het zien, ben heel benieuwd!

Ja je moet het zelf beoordelen. :) De een houdt van klein, de ander van groot. Verder toont een breed paard ook weer groter dus het is een beetje je eigen voorkeur van hoe het plaatje er uit moet zien.


Nog bedankt! Het paste prima, en stiekem ben ik verliefd geworden.
Maar helaas was iemand anders sneller dan ik..

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:46

Wat jammer San4nie! Hopelijk komt er een andere Portugese knapperd op je pad.

Santi en ik hebben vorige week maar weer eens een WE wedstrijdje gedaan, was vlakbij dus ideaal. Deze keer maar WE3 want ik vind vliegende wissels toch makkelijker rijden. Hij was superbraaf! Voor de liefhebbers, hier een uitgebreider verslag en meer foto's.

Oh en hij blijkt ook nog aardig te kunnen springen, als hij tenminste denkt dat de hindernis hem op gaat eten. :') Let niet op hoe ik er opzit. _O-


Afbeelding

Daphneeeej

Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:47

Zo gaaf weer Rider!! Hihi herken Cedro daar ook in, springt ook nog wel eens een extra metee hoger. Misschien moeten wij op de volgende lusitano dag een spring demo gaan doen ofzo :Y)

ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:06

Afbeelding

Ultramar tijdens een WE wedstrijd, sprong ook zo'n 1,5 meter nodig dan nodig.........Ben kon het maar net uitzitten :o :D

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:09

Haha! Het lijkt heel relaxed zo op de foto! Wat is Ultramar toch gaaf. <3

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:31

Oh wat leuk die springende foto’s!

Ik had een vraag, misschien dat jullie daar iets meer over weten. Wat zijn de ongeveer kosten van een lusitano hengsten veulen? Om te kopen. Beetje te vergelijken met kwpn veulens of?

Duijff Sporthorses B.V. Instagram

Daphneeeej

Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 20:32

Duijfje schreef:
Oh wat leuk die springende foto’s!

Ik had een vraag, misschien dat jullie daar iets meer over weten. Wat zijn de ongeveer kosten van een lusitano hengsten veulen? Om te kopen. Beetje te vergelijken met kwpn veulens of?


Ik heb uiteenlopende prijzen gezien. Van 500 euro (moeten de papieren dan vaak nog van gedaan worden) tot 5000 euro voor lusitano veulens.

Jessix

Berichten: 16380
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:48

Ligt er maar net aan wat je wil. Ik ken meer de fokkers uit de duurdere prijsklasse en daar betaal je al gauw € 10.000,- voor een veulen of meer. Dus eigenlijk ook wel net als het het KWPN.. Dat gaat ook van gratis tot aan de veulenveiling voor de hoofdprijs. Je kan het zo duur maken als je zelf wil.

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:25

Welke fokkers praat jij dan over Jessix?

Ik ben aan aan het oriënteren op een hengst veulen. Wil toch wel een “goede” bloedlijn én deze keer toch geen wit... als het kan.
Voor dressuur doeleinden.

Duijff Sporthorses B.V. Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers