lusitano praat en foto,s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:15

Dank voor de uitgebreide info!

Ik ga er eens mee aan de slag. Voorlopig veel lezen en filmpjes bekijken. Maar dan nog; ik woon in het noorden, de stichtingen zitten hier ver vandaan.
Het muziektheater houdt hopelijk rekening met het niveau en laat ons hopelijk niet zingend rijden. Maar dat het paard dan stilstaat of je staat er naast. Uiteraard ook geen periode correcte zadels maar ach, een kniesoor die daar op let.

Stichting HEI ken ik, ik heb aan een stel dat bij de stichting rijdt mijn Lipizzaner verkocht. Kleine wereld.

Ik moet maar eens gaan brainstormen over een schriktraining :+

jannico
Berichten: 486
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:21


rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:27


Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:46

Ik kan het niet laten om nog wat foto's van de knapperd te plaatsen, inmiddels is ze wel iets witter.

Afbeelding
Afbeelding

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 00:18

Mooie foto's! Wat kijkt ze lief. <3

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 23:40

Ik ben met Idra op 3-daagse geweest, onze 2de keer op locatie met de trailer! En wat deed ze het knap, veel nieuwe indrukken voor haar maar ze nam het allemaal zo goed op. het was voor haar natuurlijk wel vermoeiend, dus we hebben net wat minder gelest als de anderen. Maar voor maar 5 jaar te zijn deed ze het echt super!
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:32

Wow Sunora, Idra ziet er goed uit! Ze lijkt wat voller en ook meer gespierd?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:12

Wat zien ze er allemaal goed uit zeg!
Hier een super gaaf trainingsweekend gehad met Cedro vorig weekend. Hij liet zien het trail wel erg leuk te vinden maar ook heel moeilijk nog. Maar was ook pas een 2e keer.
Afbeelding
Afbeelding

Jammerbgenoeg voor afgelopen weekend slecht nieuws gehad. Cedro is vandaag voor een operatie geweest. Zijn volledige staart is tot de top geamputeerd ;( Operatie is gelukkig voor nu wel geslaagd en hij is ook weer netjes in de benen gekomen na de operatie. Nu zal mijn ventje door het leven gaan zonder zijn mooie dikke witte staart.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:22

Wat gaat hij netjes over de brug! Maar jeetje, wat zonde van zijn staart. :oo Wat was er aan de hand?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:27

rider schreef:
Wat gaat hij netjes over de brug! Maar jeetje, wat zonde van zijn staart. :oo Wat was er aan de hand?

Hij vond de brug geweldig! Netjes terug in stap voor de brug en dan heel beheerst er overheen. Maar ook zoals op de foto in volle galop er overheen met 1 hand.
Hebben ook met de garocha geoefend, het pakken en terugzetten vind hij vreselijk maar als ik hem eenmaal vast heb vind hij het helemaal prima.

Afbeelding


Cedro heeft Melanomen, deze zaten ook over zijn hele staartwortel. Deze zijn gaan prutten en met dit weer zijn ze gaan ‘ontsteken’ en dood weefsel gaan vormen. Hierdoor was de enigste oplossing een volledige amputatie van de staart :( Als we het lieten ziten zou hij een bloedvergifteging krijgen en overlijden. De keuze was dus erg makkelijk.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:33

Ach jeetje, ja, makkelijke keus dan inderdaad! Is dat bij H&H academy? Die hebben altijd mooi trails. :j

Garrocha went snel, kwestie van veel doen. Is sowieso een goede oefening, dingen oppakken/neerleggen vanaf paard. :D

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:35

rider schreef:
Ach jeetje, ja, makkelijke keus dan inderdaad! Is dat bij H&H academy? Die hebben altijd mooi trails. :j

Garrocha went snel, kwestie van veel doen. Is sowieso een goede oefening, dingen oppakken/neerleggen vanaf paard. :D


Ja weekendje was bij H&H door Romy Huisman. Ja dat dingen oppaken en neerleggen is een dingetje met cedro :') of nouja meer het deel dat hij niet met zijn zij ergens langs wil blijvn staan hij doet overal zijn hoofd naartoe draaien, kont wegdraaien. Maar dat komt wel goed met training

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:25

Oh wat zonde van zijn staart zeg ;( Arm dier!

Trainingsweekend ziet er heel leuk uit! Ik volg haar ook op Youtube!

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:26

rider schreef:
Wow Sunora, Idra ziet er goed uit! Ze lijkt wat voller en ook meer gespierd?


Bedankt rider :o Leuk zo’n complimentjes! Ze is inderdaad al wat voller, meer gespierd, kan ik zelf moeilijk oordelen, maar we blijven rustig aan het werk, dus ik mag hopen van wel!

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:03

Sunora schreef:
Oh wat zonde van zijn staart zeg ;( Arm dier!

Trainingsweekend ziet er heel leuk uit! Ik volg haar ook op Youtube!


Het trainingsweekend was ook echt super leuk, hele fijne sfeer. Was zo relaxed en ontspannen werken met de paarden. Als cedro overal goed uit komt en Romy gaat volgend jaar weer oorgsniseren schrijf ik me zo weer in!

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:01


keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 09:07

Wat sneu dat hij melanomen heeft, hoop dat hij ze niet overal heeft zitten

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:36

keona schreef:
Wat sneu dat hij melanomen heeft, hoop dat hij ze niet overal heeft zitten

Hij heeft ze ook rond zijn poeperd en in zijn koker. Daar is ook naar gekeken maar daar maakt de chrirurgn zich nu echt geen zogen over, zitten voorlopig nog niet in de weg.

Ben nu bij hem en het gaat wel goed, hij voelt zich nog echt niet lekker maar is te begrijpen. Zijn nog geen dag verder.
Er is werkelijk eigenlijk niks over van zijn staart dus een nepataart zal niks worden. Ook rijdt ik geen wedstrijden en als ik het zou doen dan maak ik mij niet druk om zijn uiterlijk vertoon.
Voor mensen die interessant vinden wil ik best een foto in Pb sturen, stuur me maar berichtje dan antwoord ik terug.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 08:59

Daphneeeej schreef:
keona schreef:
Wat sneu dat hij melanomen heeft, hoop dat hij ze niet overal heeft zitten

Hij heeft ze ook rond zijn poeperd en in zijn koker. Daar is ook naar gekeken maar daar maakt de chrirurgn zich nu echt geen zogen over, zitten voorlopig nog niet in de weg.

Ben nu bij hem en het gaat wel goed, hij voelt zich nog echt niet lekker maar is te begrijpen. Zijn nog geen dag verder.
Er is werkelijk eigenlijk niks over van zijn staart dus een nepataart zal niks worden. Ook rijdt ik geen wedstrijden en als ik het zou doen dan maak ik mij niet druk om zijn uiterlijk vertoon.
Voor mensen die interessant vinden wil ik best een foto in Pb sturen, stuur me maar berichtje dan antwoord ik terug.

Maar je weet niet wat er van binnen zit. Helaas paard van vriendin van me pre vol met melanomen. Ook in zijn rectum hij moest olie en weet ik niet wat om te zorgen dat de ontlasting dun bleef. Helaas enkele weken geleden moeten laten gaan. Ik wil je niet bang maken maar denk zeker niet te ligt over melanomen. Deze had ook over het hele lijf manen staart hals borst bij de anus in zijn lijf . Heel veel sterkte

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:29

Nee dat weet je nooit dat is een risico maar voor nu ga ik me daar even niet mee bezig houden. Anders kan ik elke dag wel in de stress gaan hangen dat hij elk moment dood kan neervallen door de melanomen. Ik weet dat het zijn uiteindelijke einde zou zijn maar nu nog eventjes niet iig. Cedro had het alleen op staartwortel, buitenkant anus en koker. Verder nog geen andere plekken waar ze gevonden zijn aan de oppervlakte. Maar ik ga nu eerst denken aan het herstel en nog een leuke tijd samen met mijn paard erna.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 10:52

Daphneeeej schreef:
Nee dat weet je nooit dat is een risico maar voor nu ga ik me daar even niet mee bezig houden. Anders kan ik elke dag wel in de stress gaan hangen dat hij elk moment dood kan neervallen door de melanomen. Ik weet dat het zijn uiteindelijke einde zou zijn maar nu nog eventjes niet iig. Cedro had het alleen op staartwortel, buitenkant anus en koker. Verder nog geen andere plekken waar ze gevonden zijn aan de oppervlakte. Maar ik ga nu eerst denken aan het herstel en nog een leuke tijd samen met mijn paard erna.

Moet je ook doen geniet van hem. Maar daarom geen schimmel voor mij zeker geen lusi of pre want daar komt het heel veel voor echt ellende. Sterkte

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:03

Wat sneu, zoveel melanomen. En hopelijk kan hij zich zonder staart goed redden.

Ik hoor goede verhalen over melanomen en CBD-olie en dan even kijken welke het beste voor hem werkt. Ik wil niet verkondigen dat ze als sneeuw voor de zon verdwijnen maar ik heb gezien dat ze kunnen slinken en zich verder niet (snel) uitbreiden.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 14:05

Karma schreef:
Wat sneu, zoveel melanomen. En hopelijk kan hij zich zonder staart goed redden.

Ik hoor goede verhalen over melanomen en CBD-olie en dan even kijken welke het beste voor hem werkt. Ik wil niet verkondigen dat ze als sneeuw voor de zon verdwijnen maar ik heb gezien dat ze kunnen slinken en zich verder niet (snel) uitbreiden.

De pre waar ik over had kreeg zelfs knip afval van wiet

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:34

Cedro mag alweer lekker naar huis, sneller dan verwacht. (indicatie was zondag of maandag) Jammer genoeg kan ik zelf niet vandaag maar haal ik hem morgen ochtend meteen op. Hopelijk gaat de rest van het herstel thuis ook goed.

Afbeelding

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 12:49

Daphneeeej schreef:
Cedro mag alweer lekker naar huis, sneller dan verwacht. (indicatie was zondag of maandag) Jammer genoeg kan ik zelf niet vandaag maar haal ik hem morgen ochtend meteen op. Hopelijk gaat de rest van het herstel thuis ook goed.

[ [url=m/UHX4Lz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Happy face