lusitano praat en foto,s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kel_tje

Berichten: 232
Geregistreerd: 26-02-08

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:50

Hebben jullie al dekens opliggen? Zo ja welke? Zag een mooie Amigo Horseware deken in de aanbieding. Maar weet niet of deze past ivm zijn nek? Die is nu nog niet heel dik maar misschien over een paar jaar wel!?
Welke dekenmerken vinden jullie fijn?

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:59

Lessen bij Antonio Borba is zo gaaf, echt een aanrader! Hopelijk kan ik volgende keer meedoen. :)

@ Kel-tje: Santi heeft echt een vadsige nek, maar Amigo dekens passen hem wel. :) Ik bestel ze wel 1 maat 'te groot' anders kan de borstsluiting niet goed dicht. Te groot tussen haakjes want de dekens vallen prima. Ik heb ook twee dekens van Bucas, die zitten hem ook fijn.

Ik heb nu al wel een deken op, ongevoerde regendeken omdat hij van het weekend toen het goot het wel echt koud had. Ik denk dat ik volgende week naar 50 grams switch, komende week is het in de middag vaak nog wel warm. Santi staat momenteel nog 24/7 buiten zolang het weer enigzins goed blijft.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:20

Cedro droeg een Bucas smartex in de winter. Deze past net aan bij de hals maar verder zit die als gegoten. Ze hebb voor de dikkere nekken ook een big neck variant volgen smij. Ik hoop dat hij dit jaar zonder dekens gaat redden. Anders moet ik even wat staartflappen er af zien te halen op een nette manier.....

Zo een les lijkt mij heel gaaf allemaal! Zou volgende keer graag meedoen maar nu kan niet ivm werk :( moet net werken die dag

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:28

Ik kan wel *\o/* Het is alleen wel een beetje ver voor mij haha. :')

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:36

Duijfje schreef:
Ik kan wel *\o/* Het is alleen wel een beetje ver voor mij haha. :')


Och, Nederland is niet zo groot ;) .
1,5 uur naar Amsterdam van hier uit en naar de kop van Noord Holland ook, via de Afsluitdijk.

Voor degenen met interesse stuur maar een PB dan zet ik je op de mailinglijst.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 10:22

Ik heb bucas of horseware dekens

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:24

Bespreek je voor zo'n clinic waar je aan wil werken of waar je tegen aanloopt? Of hoe gaat zoiets?

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:30

Karma schreef:
Bespreek je voor zo'n clinic waar je aan wil werken of waar je tegen aanloopt? Of hoe gaat zoiets?


Ja, dat kan, wij doen dat altijd wel. Dat is voor iedereen vrij.
Antonio begint meestal met een stukje basis en bouwt vandaar uit verder.

Wij hebben de Bucas dekens ( niet de "big neck") en die passen bij Ultramar goed en die heeft een flinke hals.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:46

Hier Rambo dekens, ook wat rhino en amigo.
Had ze met dat slechte weer regendekens op, nu weer zonder.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:28

Ik heb een hele berg Rambo dekens maar gebruik ze al vanaf 2015 niet meer en dat bevalt uitstekend.

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:39

Vanuit huis naar Hoogeveen is 2u.
Was wel leuk geweest met Talis, maar zie net dat we zaterdag ook uit eten gaan voor verjaardagen..

Hier alleen Rambo optimo, bucas zijn ze uit gegroeid. Spek nekjes.

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:08

Duijfje schreef:
Vanuit huis naar Hoogeveen is 2u.
Was wel leuk geweest met Talis, maar zie net dat we zaterdag ook uit eten gaan voor verjaardagen..


Wie weet, een volgende keer. Je hoeft ook niet op 1 dag heen en terug, dat scheelt ook weer. Sommige deelnemers komen al op vrijdag en gaan dan zondagmiddag/ avond weer naar huis.
;)

Iets heel anders; hoeveel van jullie werken wel eens met koeien met je paard? Wij doen dat regelmatig met alle drie de heren: Lusitano, Paint en Aztece en ze vinden het alle drie even leuk, de Paint vind het het leukst maar die is er dan ook voor gefokt. Het is een mooie afwisseling op de dagelijkse training en paarden worden er heel alert en soepel door. Afgelopen weekend was er bijv iemand met een Tinker bij, die vond het in het begin doodeng maar na een klein uurtje begon het paard het echt leuk te vinden en werd dus heel voorwaarts en enthousiast. Maar dat is dus ook in Drenthe, in Pesse.

Wij hebben 's nachts wel regendekens op, de paarden staan in open stallen met uitloop. Overdag gaan ze af met dit mooie weer. Ze staan nu dan ook heerlijk "bloot" in de wei in de zon.

Eefiepeefie

Berichten: 864
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Utrecht

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:06

Bij mij ook overdag af en in de nacht op! Wil graag gaan starten in november, dus een lading haar lijkt me dan niet heel geweldig. ;) Bij mij op stal staan ze bijna allemaal met een Harry's Horse Highliner. Schijnen heel goed te passen op PRE's en Lusitano's met dikke nek.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:36

ElCid schreef:
Iets heel anders; hoeveel van jullie werken wel eens met koeien met je paard? Wij doen dat regelmatig met alle drie de heren: Lusitano, Paint en Aztece en ze vinden het alle drie even leuk, de Paint vind het het leukst maar die is er dan ook voor gefokt. Het is een mooie afwisseling op de dagelijkse training en paarden worden er heel alert en soepel door. Afgelopen weekend was er bijv iemand met een Tinker bij, die vond het in het begin doodeng maar na een klein uurtje begon het paard het echt leuk te vinden en werd dus heel voorwaarts en enthousiast. Maar dat is dus ook in Drenthe, in Pesse.


Ik zou heel graag met Cedro eens met koeien willen werken. (weet alleen niet zo goed waar :( heb wel eigen vervoer) Bij ons in natuurgebied lopen runderen en die vind hij echt geweldig als die er zijn. Heb wel het gevoel dat hij het leuk zou vinden om mee te werken. Hij is gefokt op een fokkerij/coudelaria waar ze ook stieren fokte voor in de arena (in portugal) en hij is dus wel opgegroeid met vee om zich heen.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:53

Ik zou wel vaker met koeien willen werken, maar ja, tijd enzo. :') Jammer dat ik afgelopen weekend niet kon, ik vond het vorig jaar erg leuk in Pesse.

Santi heeft een beetje een haat/liefde verhouding met koeien. Met koeien werken vindt hij aanvankelijk vaak een beetje spannend maar daarna gaat het wel. Als ik er op buitenrit langs moet dan is hij er vaak wel ok mee, alleen bonte koeien vindt hij eng en dan gaat ie in de ankers. }:0

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:11

Het is de bedoeling om in november weer een koeienclinic te organiseren. Ik zal dat hier dan ook melden voor de liefhebbers. /3 }:0

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:31

Eefiepeefie schreef:
Bij mij ook overdag af en in de nacht op! Wil graag gaan starten in november, dus een lading haar lijkt me dan niet heel geweldig. ;) Bij mij op stal staan ze bijna allemaal met een Harry's Horse Highliner. Schijnen heel goed te passen op PRE's en Lusitano's met dikke nek.

Die van mij krijgen gelukkig geen dikke wintervacht dus daar hoef ik het niet voor te doen. Die highliner is een staldeken toch? Of ook waterdicht?

Elcid, wat leuk dat jullie ook een Aztece hebben! Wist ik niet.

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:03

Ja, erg leuk dier. Ultramar heeft in totaal 3 Azteca kinderen: 1 ( merrie) is nog bij de fokker, 1 ( ruin) hebben wij en de andere ruin heeft een tijdje bij ons in training gestaan.

Dit is onze Azteca, Milagro dos Mundos, zoon van Ultramar en de Quarter merrie Sheza Nuclear Rebel: Afbeelding

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:24

Wat een mooi paard! Maar ik ben ook Ultramar-fan.
Mocht ik Danca laten dekken dan is hij een kanshebber, als hij er dan nog zin in heeft natuurlijk O:)

Hier al jaren Amigo/Bucas/Rambo-dekens en ben er erg tevreden over. Danca heeft een flink hals voor een merrie, ze past er nog goed in.

Ze staat onder een 0 grams regendeken maar denk dat ik het toch op ga voeren volgende week.

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:34

Wat een gaaf paard ElCid.

Ik heb ook een Lusitano-Quarter kruising lopen. Dat is ook mijn liefste, gaafste, mooiste en beste, once in a lifetime paard <3 <3 <3

Ik leg alleen dekens op als het echt koud, nat en winderig is. Omdat de paarden hier 24/7 buiten lopen en de weilanden zijn redelijk open. Een beetje comfort is dan wel leuk.
Ik heb bucas dekens. Maar voor Gina is dat te smal qua hals. Die heeft een master-deken.

We hebben gisterenavond Gina en Orpheo afgeleverd bij de trainer. (Ben R., degene die in Nederland ook de do Luar-paarden heeft voorgesteld) Ik kreeg vandaag nog een bericht dat de merrie goed liep zonder te manken en dat het veulen goed in vorm was. Dus ik begin nu toch stilaan te hopen dat het allemaal gaat lukken. :D
Ben zag het alleszins wel zitten. Ik heb hem carte blanche gegeven om merrie en veulen te scheren. Dus ik ben benieuwd wat hij er van maakt. Ik vind het wel comfortabel dat ik het uit handen kan geven. Ik vind het zo al stresserend genoeg. Maar nu hoef ik mij alleen om het praktische te bekommeren om de paarden ter plaatse te krijgen. En op de moment zelf de nummers te wisselen. En al de rest voorziet hij.
Zaterdag D-day :=

Ow ik kwam het programma voor dit weekend tegen op de facebook van Abel
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1961856750538529&set=gm.2120679537951319&type=3&theater&ifg=1

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:45

Mooi Elcid. Ik wist wel dat er 3 waren, maar niet dat je er zelf eentje had. Leuk hoor!

Spannend hoor luckystory! Ben heel benieuwd en hoop natuurlijk dat ze goed door de keuring komt.

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:36

Karma schreef:
Wat een mooi paard! Maar ik ben ook Ultramar-fan.
Mocht ik Danca laten dekken dan is hij een kanshebber, als hij er dan nog zin in heeft natuurlijk O:)


Zin heeft hij altijd :j :j :j

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 22:46

Met koeien grappig

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:01

Afbeelding

Ultramar met koe }:0

DeniseSoares

Berichten: 571
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:06

ElCid: Lijkt me super om volgend jaar een clinic bij Antonio te mogen rijden!!!! Je mag me op de mailingslist zetten. Vervoer is dan wel te regelen.

Paarden met dekens: Mijn merrie heeft geen deken op.
Guap maakt een mooi vachtje aan en wordt alweer helemaal zwart haha.
Afbeelding