barock pinto eigenaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:02

LiiNd_Y, dat is niet fijn. Ik heb jaren gehad dat ik Sjaak vanaf oktober ofzo niet meer kon rijden. Ook in verzet en zodra ik dat voel, ga ik er af, want ik hoef geen ongelukken. Dit jaar lijkt het er voor het eerst op, dat ik hem kan door rijden in de winter. Blijkbaar werkt mijn dekenbeleid nu goed en ik laat tegenwoordig in mei en oktober een osteopaat komen. En er zit dan altijd wel iets vast bij het bekken. Heeft toch met de kou te maken, denk ik. Dus je zou daar ook nog naar kunnen laten kijken. Galop onder het zadel begin ik nog maar niet aan. Ik heb het wel een keer aan de longeerlijn geprobeerd, maar het lukte niet en ik heb niet doorgezet. Ik hoef dus geen ongelukken. Zodra hij de galop aan de lijn geheel in balans kan en gedragen, dan ga ik daar wel eens naar kijken. En ongetwijfeld alleen in de lente _O- .

Het is niet fijn om zo onzeker te worden. Rustig aan maar en voorlopig geen galop. Op een dag voelt het goed en doe je het gewoon. En tot die dag doe je het gewoon niet. Uiteindelijk ben jij degene die zich comfortabel moet voelen op je paard.


Rocamor

Berichten: 10826
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 07:57

Heeft jouw paard een deken op Lindy? Ik ben eigenlijk niet voor dekens, maar de mijne heeft het kennelijk echt nodig. Die verspant inderdaad haar bekken en schouders en gaat dam heel slecht.

Nu met deken op gaat het een stuk beter.

Rockes <3

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 08:46

Rocamor schreef:
Heeft jouw paard een deken op Lindy? Ik ben eigenlijk niet voor dekens, maar de mijne heeft het kennelijk echt nodig. Die verspant inderdaad haar bekken en schouders en gaat dam heel slecht.

Nu met deken op gaat het een stuk beter.



Jazeker heeft ze een deken op. Heb een hekel aan de wintervacht, dus ze was al op tijd onder deken.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:21

LiiNd_Y schreef:
Prachtige merrie hierboven!

Hier weer een tegenslag. Zaterdag superfijn gelest. Paard liep heerlijk ontspannen en voor het eerst in lange periode weer een galop gedaan. Dit ging best goed. (Galop vind ik namelijk zelf erg spannend).

Zondag weer gereden en ze liep weer super. Dus laat ik die galop maar weer proberen. Pff had ik dat maar niet gedaan. Paard kwam in verzet. Steigeren en bokken. Ze heeft me er dus flink af gegooid. Daarna weer opgestapt, maar ze kwam constant in verzet. We kunnen dus weer op 0 beginnen. Vandaag is tandarts erbij geweest. Ben nog bezig met zadelmaker. De laatste tijd reageert ze wel boos met opzadelen.
Pff baal hier zo van, net weer wat vertrouwen opgebouwd en dat is in 1 klap weg. Nog even afwachten wat de tandarts gedaan heeft, aangezien ik er niet bij kon zijn. Dan zo snel mogelijk samen met instructeur aan de slag en kijken waarom ze zo reageerde.

Ook nog in twijfel of ik de Bucas Recuptex deken bestel, aangezien haar lendenen wel een zwakke plek zijn.


Mijn paard reageerde ook heel erg met opzadelen en aansingelen bleek nu dus een maagzweer te hebben. Nu aan de medicijnen en gelijk geen reactie meer. Wil niet zeggen dat jouw paardje dat heeft maar als je alles hebt na laten kijken en niks helpt zou je daar nog naar kunnen laten kijken

Hutcherson

Berichten: 7331
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:56

Hier ook tegenslag. Sinds het winterseizoen (begin november begonnen ivm teveel modder in de wei) heeft Finn last van wondjes. Beetje mok-achtige wondjes op voornamelijk zijn hals, flanken en kont. Stalgenoten herkenden het als schimmelinfectie dus gelijk gaan behandelen met imaverol. Keurig volgens de handleiding. Merkte na 1 keer al wel dat het aansloeg, dus alles verder gewassen en schoongemaakt (dekens, dekjes.. pff wat een werk). Maar nu (maand later) merk ik dat hij ontzettende jeuk heeft. Ben gisteravond gaan overleggen met de dierenarts. Die denkt op mijn woorden aan rainrot. de 19e kon hij pas langskomen (en ik had ook neit echt eerder tijd ivm drukte op het werk). Ben benieuwd wat ik kan doen om de jeuk weg te krijgen.

Balen. Deze week wel weer even training opgepakt, ging oke. Blij toe.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:19

Voor zover ik weet jeukt rainrot niet. Dat zijn kleine ronde plekjes met korstjes. Die korstjes kun je er zo af pulleken. Rainrot is een bacterie. Ik deed er een beetje betadinezalf op en zo weer weg. Daar zou hij niet overal heuk van moeten krijgen. En als hij dekens heeft, is het ook gek dat hij rainrot heeft. Heeft ie geen luis? Of mijten? Dan kun je nog druppelen met Frontline voor de grootste honden. 2 pipetten in zijn manen en 1 in de staartwortel zou het moeten oplossen. Moet je wel zorgen dat hij (op de druppelplekken) 2 dagen droog blijft. Met een week zou je dan wel verbetering moeten zien. Kun je in ieder geval doen vóór de DA komt (als die pas de 19de kan). Als dat niks doet, kun je de DA altid nog verder laten zoeken.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 20:01

Afbeelding
Afbeelding

KerstSjaak :D

Ik had vandaag weer eens les. Dit x zijn vriendin mee ipv van de chef van de kudde, dus hij was wel wat zenuwachtig. Moest hij ook nog in de bak die half afgezet was met veel wapperend lint. Hij ging echt finaal uit zijn stekker := . Was al bang dat het hek niet zou blijven staan, maar dat viel gelukkig mee. Na een kwartier was hij uitgeraasd en konden we aan de slag. Ging echt hartstikke leuk. Ben er weer even op gekropen. Was allemaal erg spannend en er moest even iemand met m mee lopen, voor hij zelf door de ring durfde, maar heb zowaar ook heel even normaal kunnen draven. Normaal gaat hij altijd op de handrem. Maar nu een fatsoenlijke draf. Ben weer blij :o

Hutcherson

Berichten: 7331
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 01:02

Fabster schreef:
Voor zover ik weet jeukt rainrot niet. Dat zijn kleine ronde plekjes met korstjes. Die korstjes kun je er zo af pulleken. Rainrot is een bacterie. Ik deed er een beetje betadinezalf op en zo weer weg. Daar zou hij niet overal heuk van moeten krijgen. En als hij dekens heeft, is het ook gek dat hij rainrot heeft. Heeft ie geen luis? Of mijten? Dan kun je nog druppelen met Frontline voor de grootste honden. 2 pipetten in zijn manen en 1 in de staartwortel zou het moeten oplossen. Moet je wel zorgen dat hij (op de druppelplekken) 2 dagen droog blijft. Met een week zou je dan wel verbetering moeten zien. Kun je in ieder geval doen vóór de DA komt (als die pas de 19de kan). Als dat niks doet, kun je de DA altid nog verder laten zoeken.


Ik heb gelijk even onderzoek gedaan op Bokt naar frontline. Lees dat veel mensen het gebruiken ook preventief. Aangezien ik deze zomer een teek vond op mn paard heb ik het gelijk besteld.
Twijfel alleen wel of ik het gelijk moet geven. Kan het dan geen kwaad als de dierenarts iets wil injecteren? Of moet ik dat gewoon aangeven aan hem.
Wil zo snel mogelijk actie ondernemen. Ik denk zelf aan mijt, en las dat als dat tever gaat, dat de schade onherstelbaar is.

Zoveel kopzorgen geeft dat....

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 02:24

Je kunt ook gewoon met vlooienshampoo wassen :) heeft zelfde effect

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 10:40

Maar je wil toch niet wassen met dit weer? Daarom ben ik toen die druppels gaan gebruiken. Mijn fjord had elke winter luis. Die ga ik echt niet staan wassen in de winter. Ze staan hier altijd buiten. Achteraf had hij iets met zijn darmen. Sinds dat op orde is, heeft hij nooit meer luis gehad. Maar voor de Belg gebruik ik t af en toe in zijn sokken voor de mijt. Werkt echt prima. Je moet t alleen wel 48 uur droog houden. Anders spoelt t weg en werkt niet meer goed. En werk je wel resistentie in de hand.

Je moet die vlooiendruppels niet laten injecteren hoor! Hebben wij op stal 1 x laten doen. Alle paarden hadden hoefzweren.

Als je die druppels 48 uur laat intrekken, kun je volgens mij gewoon laten enten hoor.


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:23


Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:30

Fabster schreef:
https://youtu.be/kFFW6cHbKi4

Sjaak is degene met een deken. Lekkere sneeuwpret.


Wat een knapperd is die sjaak hij is zo luxe heel ander type dan die van mij

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 02:55

Hij is wel van de luxe tak ja. Zelf hou ik wel van wat meer barok. Maar ach, ik heb deze al.

Hutcherson

Berichten: 7331
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:19

Fabster schreef:
Maar je wil toch niet wassen met dit weer? Daarom ben ik toen die druppels gaan gebruiken. Mijn fjord had elke winter luis. Die ga ik echt niet staan wassen in de winter. Ze staan hier altijd buiten. Achteraf had hij iets met zijn darmen. Sinds dat op orde is, heeft hij nooit meer luis gehad. Maar voor de Belg gebruik ik t af en toe in zijn sokken voor de mijt. Werkt echt prima. Je moet t alleen wel 48 uur droog houden. Anders spoelt t weg en werkt niet meer goed. En werk je wel resistentie in de hand.

Je moet die vlooiendruppels niet laten injecteren hoor! Hebben wij op stal 1 x laten doen. Alle paarden hadden hoefzweren.

Als je die druppels 48 uur laat intrekken, kun je volgens mij gewoon laten enten hoor.


Wassen gaat bij ons prima. Wij hebben een beschutte wasplek met warm water en stallen zij wel open maar mijn dier staat achterin (daar is het het warmste).. laagje stro over zijn rug. Gaat tot nu toe ging, heb hem 1 keer gewassen. ik bedoelde niet de druppels injecteren, maar gewoon op de huid aanbrengen van de sokken. Hij heeft een injectie dectomax gehad. Daar verschillen de meningen erg over hier op bokt. Mijn DA had de injectie er al inzitten toen hij vertelde wat het was.
Merk dat de plekjes rustig blijven en er groeit weer haar op. vond gisteren nog een wondje, maar kan ook van het spelen zijn.

Noblesse00

Berichten: 172
Geregistreerd: 20-06-11

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:08

Met welke produkten houden jullie de witte aftekeningen schoon? Tips voor verzorging graag! (altijd zwarten gehad, dit is wel ff wat anders .... Oeps)

Rocamor

Berichten: 10826
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:51

Niet :o

Met dit weer althans. Maar dat maakt me nu niet uit.

Rockes <3

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:41

Ook niet / minimaal :D
Ik was de benen eigenlijk alleen als er iets speciaals op handen is, clinic of fotoshoot oid. In de winter zo min mogelijk. Staart hetzelfde. Vlekken alleen voor de foto en alleen in de zomer, daar begin ik nu niet aan. Ik was met gewone shampoo en daarna 1 of 2 rondes betadine shampoo.

In de winter wil ik er voor een clinic oid nog wel eens gewoon wat cowboy magic op spuiten om het ergste weg te poetsen.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 18:13

Sjaak heeft een deken. Dus daaronder mooi wit. Zijn staart is gelukkig zwart. Zijn benen was ik niet.

Rocamor

Berichten: 10826
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 18:17

Staart (wit zwart) ga ik deze week overigens wassen. Niet voor het mooie maar vanwege de 5 kg zand die er nu in hangt. Beest heeft een flinke staart. Daar blijft echt genoeg in plakken.

Rockes <3

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 18:54

Dat los ik op daar staat ruim boven de kogel af te knippen :)
Alejandro heeft zo'n dikke staart dat hij zelfs moeite had om zn staart te dragen.... nu merk ik snel genoeg of het tijd wordt om te knippen. Dan gaat zn staart steeds tussen de benen tijdens bewegen.

Hele paard wassen doe ik niet. Enkel de witte delen als we op wedstrijd moeten. Beide paarden een zwarte staart maar lykke ook witte manen. Wassen uitspoelen en snel een deken er overheen. Tis nogal een varkentje haha

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:46

Je hebt ook cowboy magic voor vieze plekken. Heb t zelf nooit geprobeerd, masr schijnt te werken

Rocamor

Berichten: 10826
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:55

ivy_power89 schreef:
Dat los ik op daar staat ruim boven de kogel af te knippen :)


Volledig mee eens, alleen heb ik een varken dat (met ruim boven de kogel afgeknipte staart) met de kont in het natte zand gaat liggen rollen. _O- Of in volllllle galop door de plassen dendert. Gevolg: alsnog een staart die 5 kg te zwaar is _-:(

Rockes <3

Hutcherson

Berichten: 7331
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 01:32

Betadine shampoo werkt wel prima voor witte benen/sokken.

Mijten en mok zijn trouwens helemaal verdwenen. Was zo blij toen ik vandaag weer checkte. Alles was weg. Ondanks elke dag gewoon buiten banjeren in de blup.
Sokken zijn nu wel kort, maar geen korstjes meer in de benen, geen mok meer. Nu alle plekjes op de rug en kont die kaal werden, nog even met nieuwe haar erop en misschien heb ik deze zomer weer een mooi paard:)

Ben overigens blij dat Finn 98% zwart is:)

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:04

Afbeelding

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

Hutcherson

Berichten: 7331
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:45

Mooi <3

Dit is Finn, ongepoetst.
Afbeelding

en flink overbouwd.
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers