barock pinto eigenaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 11:32

Caddilacje schreef:
RoyceMack schreef:
Finn is gewoon lomp en vrij koel in zn kop. Je kunt hem wel opjutten (verbaal) maar zal niet zomaar schrikken en wegsjezen.
Hij heeft wel schijt aan persoonlijke ruimte. Daar heb ik echt al zovaak mn geduld op opverbruikt. pfff zat geen verbetering in, het wil er gewoon niet in. Hij snap t niet waarom ie daar niet mag staan.
Wel leert hij super snel, je hoeft dingen maar 2 of 3 keer goed uit te leggen en goed te belonen en hij snapt wat je wilt. Als je een beetje een paard kunt lezen zie je ook het grote vraagteken boven zijn hoofd als je niet duidelijk genoeg bent met iets nieuws. Hij gaat letterlijk stilstaan en kijkt achterom van wat wil je nu?
Hij is verzot op springen en deinst echt niet terug voor een nieuwe sprong of iets spannends. Best eng als hij niet even inhoud om te kijken wat het is,. hij gaat gewoon.
Verder is hij lomp, groot, robuust gebouwt. en sterk. Maar je kunt mijn dier wel met 1 hand achteruit zetten. Dat is best apart als je datzelfde probeert met andere paarden in de kudde en die reageren er niet op.. .


Zou ik mogen vragen wat de stokmaat ongeveer is ?( Je hebt het over groot)

Dan heeft hij wel een goeie opvoeding gehad! :)


Dat mag, hij is 'maar' 1.53 m de laatste keer gemeten. Dat was begin van de winter. Ik bedoelde meer dat hij groot/rubuust is gebouwd. Hij toont vrij fors en kolossaal. Grote spieren op zijn benen, hals en billen. En sinds kort kan ik ook de erector spinae op zijn rug zien lopen. :)

Caddilacje
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-18

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:05

@RoyceMack

Oooh oké haha dus hij heeft meer van de fries qua bouw? Ik hoop stiekem ook dat die van mijn dan later meer de bouw krijgt van een fries maar wel de hoogte en het gespierde van zijn vader. Zijn moeder is 1.63 en zijn vader is 1.72 dus ik ben benieuwd hoe groot hij word haha

Rocamor

Berichten: 10863
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:23

De moeder van mijn merrie was 1.61 ongeveer. De hengst zou niet veel groter zijn.

Madam zit ongeveer op 1.70+ denk ik

Caddilacje
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:56

Rocamor schreef:
De moeder van mijn merrie was 1.61 ongeveer. De hengst zou niet veel groter zijn.

Madam zit ongeveer op 1.70+ denk ik



Zie net dat ik je Per ongeluk een privé bericht heb gestuurd, sorry haha (ben nog niet echt gewend aan de site op mijn telefoon)


Oooh apart haha ik hoop dat als ik zaterdag heb gekeken en hem ook officieel de mijne mag noemen dat die wel boven de 1.65 word.. ik ben zelf 1.73 en iets zwaarder. (Heb sowieso nog meer dan drie jaar om af te vallen maar toch aan lengte doe je niks helaas)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:19

Die van mij is 1.67m. Zelf ben ik 1.72m en wel een lichtgewicht. Maar ik rij ook op mijn fjord van 1.42 en ijslanderkruising van 1.27 := . Dus 1.73 op 1.60 kan ook best. Gewicht vind ik een belangrijkere factor. Mijn BP is echt een lichtgewicht, rank paard. Ondanks dat hij 1.67m is, moet je daar ook niet heel veel kilo’s op gooien. Dus eerst maar eens kijken hoe hij uitgroeit. En zeker alshij, net als Sjaak, een laatbloeier is, zou ik ook uitkijken met teveel gewicht op een 3 jarige. Als het goed is, wil je er nog jaren plezier van hebben, dus jaartje eerder of later inrijden, zou dan ook niet moeten uitmaken (voor jou dan). Laat m eerst maar eens groeien. Als je haast heb om er op te kruipen, kun je beter 1 kopen van 2-3 jaar of iets waar je al op kan.

Caddilacje
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 17:14

Fabster schreef:
Die van mij is 1.67m. Zelf ben ik 1.72m en wel een lichtgewicht. Maar ik rij ook op mijn fjord van 1.42 en ijslanderkruising van 1.27 := . Dus 1.73 op 1.60 kan ook best. Gewicht vind ik een belangrijkere factor. Mijn BP is echt een lichtgewicht, rank paard. Ondanks dat hij 1.67m is, moet je daar ook niet heel veel kilo’s op gooien. Dus eerst maar eens kijken hoe hij uitgroeit. En zeker alshij, net als Sjaak, een laatbloeier is, zou ik ook uitkijken met teveel gewicht op een 3 jarige. Als het goed is, wil je er nog jaren plezier van hebben, dus jaartje eerder of later inrijden, zou dan ook niet moeten uitmaken (voor jou dan). Laat m eerst maar eens groeien. Als je haast heb om er op te kruipen, kun je beter 1 kopen van 2-3 jaar of iets waar je al op kan.


Nee inderdaad, heb zeker geen haast.
Heb nu ook zeker drie tot langer de tijd om zelf wat aan mijn gewicht te doen.
Sowieso was ik al bezig maar dit motiveert me nog meer.

Natuurlijk wil ik nog jaren plezier van me paardje hebben. Anders schaf ik er geen 1 aan. En er staat ook dat ik sowieso nog drie tot vier jaar heb om wat aan mijn eigen te doen :) dus natuurlijk neem ik de tijd.

Ook vind ik een wat grovere bouw wat mooier dan een Arabier bijvoorbeeld.

Maar het is altijd afwachten wat er gebeurt qua groei bij een veulen :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:05

Ja, ik hou zelf ook meer van een grovere bouw, maar ik heb een balletdanser :=

Rocamor

Berichten: 10863
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:20

Mijne heeft gelukkig mijn bouw. Stevig met een flink dikke kont. :+

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:49

Hier een merrie, een echte merrie. Ik kan eigenlijk heel veel met haar, maar tegen vreemden doet ze boos en afstandelijk. Onder het zadel is ze enorm slim en zet ze mij flink aan het werk. Ze is ongeveer 1.67 hoog. Ik ben 1.80
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:00

Rocamor schreef:
Mijne heeft gelukkig mijn bouw. Stevig met een flink dikke kont. :+

Haha! Mss heeft die van mij dan ook mijn bouw. Zal niet zeggen dat ik een ballerina ben (eerder een hark), maar wel een slankie.

Caddilacje
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:02

Fabster schreef:
Ja, ik hou zelf ook meer van een grovere bouw, maar ik heb een balletdanser :=



Hahaha helaas hebben wij het niet voor het zeggen

Caddilacje
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:04

LiiNd_Y schreef:
Hier een merrie, een echte merrie. Ik kan eigenlijk heel veel met haar, maar tegen vreemden doet ze boos en afstandelijk. Onder het zadel is ze enorm slim en zet ze mij flink aan het werk. Ze is ongeveer 1.67 hoog. Ik ben 1.80
[ [url=m/gCJL82.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat een mooi paard zeg! Wauw

Caddilacje
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:05

Rocamor schreef:
Mijne heeft gelukkig mijn bouw. Stevig met een flink dikke kont. :+



Dat hoop ik dus ook te krijgen haha! Tiss een hengst maar dat wil niet meteen zeggen dat het geen rank paardje kan worden

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:31

Caddilacje schreef:
Rocamor schreef:
Mijne heeft gelukkig mijn bouw. Stevig met een flink dikke kont. :+



Dat hoop ik dus ook te krijgen haha! Tiss een hengst maar dat wil niet meteen zeggen dat het geen rank paardje kan worden


Nee, dat is te zien aan Sjaak! :D

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:35

Afbeelding

Beetje rotfoto maar hij is vrij robuust gebouwd.
Oogt vrij fors maar is feitelijk nog een kleintje. Al moet ik zeggen dat ik hem niet meer recent heb gemeten.
Afbeelding

Caddilacje
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 13:43

RoyceMack schreef:
[ [url=m/nLdmK6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beetje rotfoto maar hij is vrij robuust gebouwd.
Oogt vrij fors maar is feitelijk nog een kleintje. Al moet ik zeggen dat ik hem niet meer recent heb gemeten.
[ [url=m/NsH0kg.png]Afbeelding[/url] ]



Wat een prachtig paard ! Wauw!

Caddilacje
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-18

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:23

Afbeelding

Het is hem geworden

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:15

Wauw wat n knapperd, gefeliciteerd!

Caddilacje
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:18

sblom schreef:
Wauw wat n knapperd, gefeliciteerd!


Dank je wel! :) Ben er ook echt blij mee!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:52

Mooi!

Caddilacje
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:17

Fabster schreef:
Mooi!


Dank je wel! :)

Caddilacje
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-18

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:19

Afbeelding

Nog een foto van opzij

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:25

Zwart staartje. Ben ik blij mee! :D Sjaak heeft ook een zwarte staart. Zijn moeder had een witte. Die bleef niet wit..... :=

Caddilacje
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:31

Fabster schreef:
Zwart staartje. Ben ik blij mee! :D Sjaak heeft ook een zwarte staart. Zijn moeder had een witte. Die bleef niet wit..... :=


Jaa inderdaad hahaha ben er ook blij mee _O- in Augustus gaan we naar de veulen keuring dat wou de fokker graag.

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:40

Leuk!!! Gefeliciteerd :)
Wat is de afstamming?