barock pinto eigenaren

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:19

Het wordt wel een buffel zeg!!! Heerlijk. :)

Die van jou blijft ook gaaf Sara, hoe groot is hij eigenlijk?


Ook voor jullie namens mij en Rock fijne feestdagen {:)
Afbeelding

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:43

Afbeelding
Ook namens Sjaak: fijne feestdagen!

Celine_Mirte

Berichten: 144
Geregistreerd: 01-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:30

RoyceMack: wat een kanon, die Finn! Fijn dat het beter gaat met zijn plekjes!

Ik las bij jullie ook al verhalen over ‘hete’ paarden in de winter... vrees dat ik Millie aan dat lijstje kan toevoegen.
Bij elk graadje vorst zet mevrouw zich compleet vast en kan ze alleen nog maar racen.
Misschien helpt het als ik haar wat warmer inpak. Ze heeft nu een regendeken met stay-dry voering. Ze voelt alleen niet koud. Wel rent ze, samen met het andere jonge paard, de hele dag als een stel malloten door de wei. Wil ook niet dat ze gaat zweten.

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:41

Celine_Mirte schreef:
RoyceMack: wat een kanon, die Finn! Fijn dat het beter gaat met zijn plekjes!

Ik las bij jullie ook al verhalen over ‘hete’ paarden in de winter... vrees dat ik Millie aan dat lijstje kan toevoegen.
Bij elk graadje vorst zet mevrouw zich compleet vast en kan ze alleen nog maar racen.
Misschien helpt het als ik haar wat warmer inpak. Ze heeft nu een regendeken met stay-dry voering. Ze voelt alleen niet koud. Wel rent ze, samen met het andere jonge paard, de hele dag als een stel malloten door de wei. Wil ook niet dat ze gaat zweten.

Veel paarden hebben baat bij de Bucas recuptex :) Ik heb hem ook bij m'n merrie. Met longeren merk ik al veel verschil. ze laat veel makkelijker los. Morgen voor het eerst rijden sinds dat zij hem draagt.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Celine_Mirte

Berichten: 144
Geregistreerd: 01-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:13

LiiNd_Y schreef:
Veel paarden hebben baat bij de Bucas recuptex :) Ik heb hem ook bij m'n merrie. Met longeren merk ik al veel verschil. ze laat veel makkelijker los. Morgen voor het eerst rijden sinds dat zij hem draagt.


Laat jij die de hele dag op dan? Heb eerlijk gezegd geen tijd om die braaf 2 uur voor het rijden of longeren op te doen :P

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:18

Celine_Mirte schreef:
LiiNd_Y schreef:
Veel paarden hebben baat bij de Bucas recuptex :) Ik heb hem ook bij m'n merrie. Met longeren merk ik al veel verschil. ze laat veel makkelijker los. Morgen voor het eerst rijden sinds dat zij hem draagt.


Laat jij die de hele dag op dan? Heb eerlijk gezegd geen tijd om die braaf 2 uur voor het rijden of longeren op te doen :P

Ja ik gebruik hem als onderdeken. Het is voor mij ook niet haalbaar om hem 2 uur van te voren op te doen.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:35

Beste wensen voor 2018 met vele mooie paardengeluksmomenten!
Afbeelding
Afbeelding

Noor en Ocean, Shadow en Opal


claucarlien

Berichten: 283
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 21:34

Afbeelding
Iedereen een gelukkig en gezond nieuwjaar!

22 maart geboren Unique Ulvano

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:24

Afbeelding
Namens ons ook de beste wensen voor 2018. Op een goed en gezond jaar!!!

Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:32

Hallo allemaal!
Wat weet een knappe barock paardjes in mijn beeldscherm!

Van de week hindernissen opgehaald want mijn passie ligt meer bij het springen dan dressuur.
Daarna natuurlijk ook even kijken hoe ver ik kan gaan bij mijn knappe 4 jarige. ( natuurlijk hebben we het al wel vaker geoefend en lager )
Vandaag liet ze mij merken dat ze veel zin had ik springen dus zijn we gewoon door gegaan tot ze er klaar mee was en niet meer hoger kon , mevrouw heeft toch even stijl 1 meter gesprongen!
Mag ik mij wel even een trotste moeder noemen hahah
Nu nog onder het zadel maar dat komt vast wel! Alles op haar tijd! Zit geen tijdsdruk achter, het gaat om de lol & ze is nog zo jong!

Jammer genoeg geen foto/filmpje van dat ze 1 meter sprong, aangezien ik mijn hoofd er wel bij moet houden!
Hierbij een foto van vandaag met een redelijk hoog kruisje , daarna gingen we over op een stijlsprong.
Afbeelding

Kunnen jullie barock paardjes ook springen? En tot hoever ben jij gegaan? Eventueel ook wedstrijden gestart? Of aan een cross mee gedaan? Ben ik wel erg benieuwd naar!

FreestyleByJonique ~ Freestyle Basis Instructeur ~

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 20:42

Die van mij heeft echt geen talent! _O- Ziet echt t nut van zijn benen optillen voor een sprong niet. Sjeest overal dwars doorheen :=

Xxjonique
Berichten: 276
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 20:45

Fabster schreef:
Die van mij heeft echt geen talent! _O- Ziet echt t nut van zijn benen optillen voor een sprong niet. Sjeest overal dwars doorheen :=



Hahahaha, dat kan ook wel hilarisch zijn
Ligt er ook aan wat jezelf graag wilt. Als je wilt springen is hef natuurlijk niet bepaald handig en leuk!

FreestyleByJonique ~ Freestyle Basis Instructeur ~

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:04

Ik hoef niet te springen. Dus geen probleem

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-18 09:54

Toen de mijne nog een veulen was sprong die overal overheen. Maakte niet uit wat er in de bak stond of lag hij sprong. Eenmaal onder het zadel durfde die niet eens over een balkje op de grond heen te stappen hahahaha.

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

Celine_Mirte

Berichten: 144
Geregistreerd: 01-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:15

Die van mij springt in de wei over de waterbak :P en galoppeert en wisselt heel gemakkelijk, dus ik denk dat ze er wel aanleg voor heeft.
Balkjes draven kan ze geen genoeg van krijgen, ook in galop kan ze er over en telt ze precies uit :+
Onder het zadel draaft ze keurig over de balken, maar hebben we nog niet gesprongen, heb namelijk geen staanders...

AmVe

Berichten: 2
Geregistreerd: 30-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:53

Hoi! Ik was wat informatie over Barock Pinto's aan het opzoeken en kwam toevallig dit topic tegen. Sinds een half jaar hebben mijn zus en ik een Barock Pinto :). Heb even het topic doorgekeken en zag dat onze merrie al een hele tijd geleden was voorgesteld, maar nog door de oude eigenaresse. Dus ik dacht misschien is het wel leuk om een update te doen! Dit is Ster, onder jullie groep waarschijnlijk nog bekent als Sterre. Ster is een 6 jarige Barock Pinto merrie. Afbeelding


Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:11

Wat leuk dat we Sterre hier weer terug zien! Welkom hier!

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:20

Mooie foto's en welkom (terug)!

Rockes <3

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:38

Wat leuk om Sterre weer te zien! Welkom!

Hier een flinke dip en alweer zowat een maand uit de running. Paard heeft verstoppingskoliek gehad :( Daarbij bleek ze ook spoelwormen te hebben.
Ze is nu wel weer goed te pas, maar heeft nog een bult in haar hals van het infuus, heeft ze best veel last van, dus nog niet aan het rijden. Zaterdag wordt ze behandeld door een Cranio sacraal therapeut. Eens kijken of dat wat is. Op de eerste avond van haar koliek heeft ze op haar rug vast gelegen in de stal :(


Afbeelding

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:54

Dat klinkt niet best LiiNd_Y.

Hier heeft het ook een tijd stil gelegen. Afgelopen seizoen ging het rijden voor geen meter. Had er ook steeds minder zin in. Heb m laten inschrijven om m weg te brengen (er is een wachtlijst) om door te rijden. Kreeg ik ineens een helder moment: afgelopen seizoen ben ik begonnen met mijn mooie barokke zadel waar ik zo trots op was. Dus heb er een bbp op gelegd en lopen als een zonnetje :roll: . Gek word ik van dat beest. Dus dit zadel ook niet. Dus mijn mooie zadel weer in de verkoop. Ding is nog zo goed als nieuw. Baal er zo van. Ben bezig met een nieuwe Ghost. Die vond hij goed, tot hij ging inzakken. Dus ik laat m fixeren. En hopelijk gaat t dan weer goed. Op de bbp laatst in de les wel weer fijn gereden. Kan alleen mijn airbagvest niet vast.



Afbeelding

wisanda2003

Berichten: 393
Geregistreerd: 22-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:17

Afbeelding
Ik meld me ook ff... net een barock pinto gekocht... alleen heel anders dan die knappe paardjes van jullie....
Namelijk een schimmel!

Familie, vrienden en paarden...

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:31

Hoe kan dat nou?

wisanda2003

Berichten: 393
Geregistreerd: 22-04-08

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:25

Geen idee, maar vader is toch echt een bonte en de moeder een fries

Familie, vrienden en paarden...

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:33

_O- dan is het zeker een verrassing!

Ik ben Sjaak weer aan het oppakken. Nadat bij mij get kwartje eindelik was gevallen, dat hij het zadel weer eens niet goed vond, verder gegaan met bbp. Loopt als een zonnetje. Ben extra veel lessen gaan nemen, want we hebben een heel haar verpest door dat gemodder. Hopelijk eind vh jaar een redelijk normaal paard.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers