Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:22

Vandaag weer erop gezeten.
Terwijl er ook een menner in de bak was. Geen enkel probleem! Ontspanning in draf kwam al echt vrij snel. Dus vaker en langer stukken kunnen maken
❤️

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!


Lukasje
Berichten: 11219
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:54

fluffyfox schreef:
Vandaag weer erop gezeten.
Terwijl er ook een menner in de bak was. Geen enkel probleem! Ontspanning in draf kwam al echt vrij snel. Dus vaker en langer stukken kunnen maken
❤️


Wauw, dat is wel cool want vaak schrikken paarden toch van een aanspanning

Don't take anything for granted

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:00

Wat fijn dat het zo goed gaat met Jenara! :D Mooi door blijven gaan zo.

Robijntjah, leuk voor de 2e keer erop! Ben benieuwd naar foto's!

fluffyfox, ook heel erg braaf!
Wat leuk dat we allemaal tegelijk aan het 'inrijden' zijn!

Escada, welkom! Ik had al gereageerd in je topic :D.

--
Cortado afgelopen weekend <3 Hij wordt echt een enorm knap beest. 2 week geleden is hij 2 geworden. Zo benieuwd hoe hij er uitziet als hij 4 is :D

Afbeelding

Afbeelding

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:34

Wow Mighty Joe, wat een plaatje! Waar komt hij weg? Mag ook in een PB hoor, als je dat liever hebt.

Nog even een algemene vraag, ik heb mijn PRE overgenomen van een kennis en zo ver ik heb begrepen is het belangrijk om hem zo snel mogelijk op mijn naam te zetten. Echter ga ik regelmatig met de trailer op pad en wil ik volgende maand misschien starten. Als het moet dan stel ik dat natuurlijk uit maar heeft het echt zo'n haast om het paard op mijn naam te zetten? Bij mijn andere paard (NRPS) staat ie nog op naam van de fokker en bij het KWPN doen ze daar volgens mij al helemaal niet moeilijk over. Kan iemand mij dat misschien uitleggen?

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:03

Wat een knappert zeg, die Cortado!

Ik heb helaas geen foto´s, heb de staleigenaar even gecharterd om haar vast te houden nadat ik zelf gehangen had weer.

Krijgen jullie paarden ook vakantie deze week?

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:05

Ja, misschien dat ik hem nog een keer pak in de avond rond een uur of 10. Maar sowieso niet vaak deze week. We doen ze overdag op stal en in de nacht naar buiten. Buiten is er niet echt een schaduwplek..

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:25

Met deze hitte doe ik alleen wat clickeren met de paarden. Ben zelf veel te lam om iets anders te doen :o. Ze willen zelf altijd wel graag mee. Het weer maakt hen niet zoveel uit, maar met alle eikenprocessierupsenjeuksels en klotsoksels ga ik me niet moe maken.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:41

Nee precies, die instelling heb ik ook Natascha.
De dames gisteren even afgespoeld en samen los gezet, duo penotti :+
Daar kan ik zo wel even een foto van posten trouwens, ze waren zelf behoorlijk druk _O-

Ik ga nu om de 2 dagen ook ivm de verbouwing en paddock klaar maken zodat ze zo snel mogelijk naar huis kunnen komen.


Jenara

Berichten: 1548
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:34

Zal straks op iedereen nog reageren, maar wou alvast deze foto van zaterdag al eens delen :D is uiteraard maar een momentopname, maar gaat zeker de goede richting uit!!

Afbeelding

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:22

Ziet er goed uit! :D

Zit het zadel voor jou wel lekker? Of heb je nou je beugels enorm kort?

Harvey1, Cortado komt bij een particulier vandaan. :j Ook een bokker.
Arthis @ [KS-ITP] Cortado in actie

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 15:22

MightyJoe schreef:
Ziet er goed uit! :D

Zit het zadel voor jou wel lekker? Of heb je nou je beugels enorm kort?

Harvey1, Cortado komt bij een particulier vandaan. :j Ook een bokker.
Arthis @ [KS-ITP] Cortado in actie



Nice! Wat een schatje was het toen.

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

Jenara

Berichten: 1548
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 18:06

MightyJoe schreef:
Ziet er goed uit! :D

Zit het zadel voor jou wel lekker? Of heb je nou je beugels enorm kort?

Harvey1, Cortado komt bij een particulier vandaan. :j Ook een bokker.
Arthis @ [KS-ITP] Cortado in actie


Mijn beugels zitten inderdaad kort :) Is een dressuurzadel, maar had in het begin het gevoel dat
ik beter wat korter zat, voelde wat steviger aan aangezien Jenara nog wat naar alle kanten zwalpte.
Dit is enorm aan het beteren, dus denk dat ik ze volgende keer inderdaad terug wat langer zet :)

Escada

Berichten: 3839
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:29

Ik wacht nog de dna testen af en als alles goed is zien jullie mij vaker in dit topic :):)

Afbeelding

Volg ons! @purarazavalerio

Jenara

Berichten: 1548
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:58

Ok, nu even de tijd nemen om te antwoorden :)

@Fluffyfox, Ziet er ook echt goed uit!!! Hij komt met momenten echt al wel wat naar beneden :)
Komt helemaal goed ook :D! Ook leuk te lezen dat het de volgende keer alweer nog beter ging!
Jenara was afgelopen zaterdag wat gespannener dan anders, de hoek was ook weer vreselijk eng,
maar eind goed al goed, de foto die ik eerder postte is wel het bewijs dat het best ok ging :)

@MightyJoe, Ja leuk é, iedereen wat op hetzelfde niveau :p
En wauw, wat een prachtpaard zeg <3 zo'n mooie kleur! En voor 2jaar oud, ook al mooi gebouwd!
Niet zo'n schriel scharminkel als sommige anderen (Nara in het begin een beetje :p)

@Robijntjah, ja Jenara krijgt een hele week vakantie, niet alleen vanwege de hitte bij mij, maar ook vanwege grote deadline op het werk ... Met de hitte hoef ik me gelukkig niet schuldig te voelen als ik niet echt tot bij haar geraak deze week. Als het dan toch eens zou lukken, geef ik haar nog wel eens een douche :)
Leuke foto trouwens, happy horses!

@Escada, wat een cutie ook!! Zo'n knap ding <3 Hopelijk gaat alles goed, dan zie ik heel graag nog véééél foto's voorbij komen.

Hier nog een paar foto's van afgelopen zaterdag :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:03

Harvey1 schreef:
Nog even een algemene vraag, ik heb mijn PRE overgenomen van een kennis en zo ver ik heb begrepen is het belangrijk om hem zo snel mogelijk op mijn naam te zetten. Echter ga ik regelmatig met de trailer op pad en wil ik volgende maand misschien starten. Als het moet dan stel ik dat natuurlijk uit maar heeft het echt zo'n haast om het paard op mijn naam te zetten? Bij mijn andere paard (NRPS) staat ie nog op naam van de fokker en bij het KWPN doen ze daar volgens mij al helemaal niet moeilijk over. Kan iemand mij dat misschien uitleggen?


Zelfde vraag..

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:16

Lante schreef:
Harvey1 schreef:
Nog even een algemene vraag, ik heb mijn PRE overgenomen van een kennis en zo ver ik heb begrepen is het belangrijk om hem zo snel mogelijk op mijn naam te zetten. Echter ga ik regelmatig met de trailer op pad en wil ik volgende maand misschien starten. Als het moet dan stel ik dat natuurlijk uit maar heeft het echt zo'n haast om het paard op mijn naam te zetten? Bij mijn andere paard (NRPS) staat ie nog op naam van de fokker en bij het KWPN doen ze daar volgens mij al helemaal niet moeilijk over. Kan iemand mij dat misschien uitleggen?


Zelfde vraag..


Ik heb Diva nu 5 jaar en nog steeds niet over geschreven, maar hoe dat met wedstrijden zit weet ik niet.
Bij het PRE willen ze erg graag dat je op naam zet maar het is behoorlijk duur en dat geld geef ik liever ergens anders aan uit :+

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:34

Met diezelfde gedachte zit ik ook, daarnaast ben je dan tijdelijk het paspoort kwijt. Alleen krijg ik enorm het gevoel dat het bij ANCCE als noodzakelijk wordt gezien terwijl dit volgens mij niet volledig aan de orde is? Het paard is toch gewoon van mij?

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:37

Harvey1 schreef:
Met diezelfde gedachte zit ik ook, daarnaast ben je dan tijdelijk het paspoort kwijt. Alleen krijg ik enorm het gevoel dat het bij ANCCE als noodzakelijk wordt gezien terwijl dit volgens mij niet volledig aan de orde is? Het paard is toch gewoon van mij?

In Nederland (volgens mij ook België) is zowel het paspoort als de carta geen wettelijk eigendomsbewijs. Volgens mij in het buitenland wel. Denk dat ze daarom zo op de carta hameren?

Krijg inderdaad ook veel commentaar dat ik haar niet over heb geschreven, maar alleen van PRE eigenaren, de rest van de paardenmensen snapt me prima :o

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:44

Ik meld me hier ook ☺️ Sinds kort ben ik de trotse eigenaresse van de 4 jarige hengst Ovacionado de Indalo

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Timo Z1+19 RIP ❤️
Jonito RIP ❤️
Ovacionado de Indalo

xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:48

Hier in Spanje is het papier in het paspoort van ANCCE inderdaad je enige eigendomsbewijs. En als je die niet hebt, en je hebt een rechtszaak over eigendom van het paard, waarbij je kunt aantonen dat jij jarenlang alles hebt betaald etc... Dan kun je nog mazzel hebben. Maar in principe in ANCCE bepalend. Officiële eigenaar zou dus zo alle paarden die nog op zijn naam staan terug kunnen halen.

Hoe dat in Nederland zit weet ik echt niet.

Sommige strijden zijn er om gestreden te worden, maar sommige strijden kunnen niet gewonnen worden. Maar blijf vechten, met niets doen verlies je altijd.
Achter iedere traan die ik om je laat, schuilt een glimlach van mooie herinneringen. Dag lieve Lot, ik mis je. 25-01-2016

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 19:13

Je mag gewoon een startkaart aanvragen als ie niet op jou naam staat.

@Horseware: wat een knapperd!! Lijkt wel op die van mij :D Komt ie uit Spanje?

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:59

_Zsazsa_ schreef:
Je mag gewoon een startkaart aanvragen als ie niet op jou naam staat.

@Horseware: wat een knapperd!! Lijkt wel op die van mij :D Komt ie uit Spanje?


Ja hij komt uit Malaga bij Yeguada Indalo (de fokker) vandaan. Een paar weken geleden is hij door Marcel Jordan hierheen vervoerd.
Superlief dier is het, ik ben zo blij met hem!

Timo Z1+19 RIP ❤️
Jonito RIP ❤️
Ovacionado de Indalo

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 07:38

Wauw horseware
Wat een plaatje!
Is hij al ingereden of doe je mee met ons inrij clubje

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:36

Wat vonden jullie van de video van Matt Harnacke over het kopen van een PRE in Spanje? Ik schrik er eigenlijk best wel van, voor zulke prijzen zó opgelicht kunnen worden. Geeft weinig vertrouwen..

Magnifique M2*
Crucero JM M2*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flubberboot, Kashmino en 13 bezoekers