Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:11

Retjethorse schreef:
Wow, die is mooi uitgegroeid zeg. Lekker opgeknapt sinds jij hem gekocht hebt. :)

Ja, hij was zo mager. En ook ontzettend spierloos natuurlijk.
Heeft echt 1.5 jaar geduurd voordat hij echt mooi op gewicht was.

MaluH

Berichten: 227
Geregistreerd: 06-08-13
Woonplaats: Schiedam

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 18:04

Ik mis echt de LIKEknop op Bokt.

:)

rebecc1994
Berichten: 300
Geregistreerd: 06-03-12
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:12

Gave paarden zijn het toch!
Mijn PRE heeft ook keiharde hoeven, maar staat achter ook wat in een aparte stand. Beetje bijvijlen doet dan wonderen ;)

Falcao is ook heel snel onzeker, alhoewel hij nu op zijn 7e wel steeds meer praatjes begint te krijgen hihi

unbelievable
Berichten: 305
Geregistreerd: 30-06-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:28

Wat een leuk topic! Mag ik mij aansluiten?

Ik had al een paar jaar een PRE op mijn lijstje staan, maar was niet op zoek.
Totdat een goede vriendin afgelopen februari een advertentie zag staan. Iemand die een goed tehuis zocht voor een getraumatiseerde PRE. Ze zei tegen mij , dat is net iets voor jou een leuk projectje.....

Eerst dacht ik wat moet ik daar nu weer mee. Maar toch nieuwsgierig geworden, en het feit dat hij in de buurt stond, toch maar gaan kijken. En.....

Ik zag hem, maar hij zag mij ook! Hij stopte zijn hoofd in mijn buik, zo van ik kan heel lief zijn hoor!
Tja en toen was ik verkocht. Gauw naar een vriendin gegaan die een stal achter het huis heeft, om te vragen of hij bij haar mocht staan. (Hij kan nl niet tegen de drukte van een pensionstal) tja ze zei ja, dus toen had ik ineens een hele mooie bruine PRE RUIN VAN 7 jaar oud. Hij komt uit Spanje en is 1.61m.

We doen alles met rust en hij heeft nu het volste vertrouwen in mij. Dit deel dus al geslaagd. Bijna niemand kreeg hem nl te pakken, of het moest met parellistok.
Nu vastklinken en wandelen....

Ga nu langzaam aan beginnen met een beetje te trainen en ben heel benieuwd wat er onder deze ruwe diamant vandaan komt!!

Bumblehorse

Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:47

Somokkele: Knap paard hoor, ziet er gewoon een echte uit :p

Robijntjah: Modesta mag hier natuurlijk niet ontbreken! Jullie komen al van heel ver lijkt me. Je hebt er volgens mij ook ontzettend veel van geleerd!

M_EL_ISSA: Mijn PRE had ook hele goede hoeven zei de smid. Mijn paardje nu trouwens ook :D Wat is je paard mooi opgeknapt!

Blensink: Teli kwam van een Nederlandse handelstal. Hij was toen nog maar een dag in Nederland. (Ik woon trouwens in België)

ZoeyDercks: Danzarin heb ik al enkele keren zien verschijnen. Hij ziet er een echte heer uit :D
De andere paarden zien er ook leuk uit :D Hoe meer plaatjes hoe liever ;)

Knuffeldier: Wat leuk jij ook hier! Abdul met zijn heerlijke hoofd! Een echte deugniet lijkt hij gewoon uit te stralen :)

Unbelievable: Veel succes met je projectje :)

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:14

Ik meld me ook! Ben al jaaaaren gek op het ras, vooral om het karakter, zo meewerkend en lief en zacht.. En mijn droom is uitgekomen! Ik heb een Andalusier hengst veulen van bijna 8 maand <3

Charly85
Berichten: 69
Geregistreerd: 30-05-07

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:29

Ik vindt het echt zo leuk:) al die andere mooie paarden:)
En heel veel dingen herken ik wel in de mijne:)

Zodra ik tijd heb. (en op mijn eigen compu zit) zal ik ook wat foto's spammen van de mijne:)

@ Sandra ik wist idd van het brandmerk, kwam alleen niet zo snel op de naam. Had een tijd geleden het brandmerk gegoogled en toen kwam ik uit op een topic van 2010, die de vorige eigenaresse had gemaakt om erachter te komen waar het brandmerk van was.

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:17

Tjeetje wat gaat dit topic ineens hard, leuk zoveel mensen te zien met dit prachtige ras.
Alle fotos die weer geplaatst zijn zijn weer om te kwijlen.

Azmay ik denk dat ze die 1.60 best nog wel kan gaan halen hoor als ze met 18 maanden 1.42m is.
Ze ziet er iig enorm uit op de fotos.

Pandora wat heb jij ook een prachtige vent zeg!!!

Ja Maluh jouw topicje loopt lekker, vind je het gek?? hahaha.

Charly het brandmerk JL komt mij bekent voor maar kan hem niet vinden.
Oh lees nu dat het javier larossa is hahaha en dat zegt me nu weer niets lekker handig!
Ben gaan googlen en hij heeft mooie paardjes staan.
Nouja papieren zijn leuk als je wilt gaan fokken of voor de verkoop maar het is een ruintje neem ik aan en je bent dolgelukkig met hem dus beide opties vallen weg.
Ben benieuwd naar fotos!


Heerlijk gereden met Fedra Zoey wat leuk te lezen dat het zo goed gaat.

MA mijn merrie Iru is bruin geboren en is nog steeds bruin, Bikain is nu bijna 17 maanden en nu lijkt ze bijna zwart, nog even afwachten dus wat dit toverballetje gaat doen.

Knuffeldier wat een prachtig hoofd heeft jouw Abdul maar het is een boeffie als ik jou mag geloven, haha kan zijn dat jouw smid geen pre benen gewend is

Herman ga zo even kijken of ik ergens een foto kan spotten van jouw ruin fries x pre lijkt me een mooie kruising.

Sandra wat een pech hebben jullie gehad, maar gelukkig gaat het goed en komt hij er weer helemaal bovenop.
Boxrust is nooit fijn voor de paardjes, dat het maar gauw 24december mag zijn zodat hij weer lekker buiten kan spelen.
Prachtige foto van jouw zoon en je paard, echte liefde.

Nien jullie staan prachtig bij elkaar, een jaar is nog echt iets te kort om het vertrouwen wederzijds helemaal gevonden te hebben.
Hoewel denk vanaf nu dat jullie samen vooruit gaan en plezierige tijden tegemoed gaan.

Melissa wat is jouw paardje leuk en mooi opgedroogt zeg.

unbelievable wat een leuk verhaal en wat fijn dat je dit paard weer zelfvertrouwen kan gaan geven. Zo sneu wat je af en toe allemaal hoort en de paarden zijn soms echt goed beschadigt. Mijn merrie Iru was ook ontzettend kopschuw en met een stok, bezem, schep hoefde je al helemaal niet aan te komen. Wat er gebeurd is weet ik niet maar als ze het vertrouwen in je hebben gevonden is het zo fijn kan nu haar hoofd rustig aanraken en mag ook met een stok of bezem vlak bij haar staan.
Ben beniieuwdhoe jouw training gaat verlopen. Houd ons op de hoogte.

Sorry Bumble was niet bij de les heb nu ook gezien dat je uit belgie komt.

EdkingEnzo ga zo jouw profiel bekijken op zoek naar een foto van je hengst. Ben benieuwd ga je hem hengst laten?

Oh al die rijfotos die voorbij komen, dan krijg ik ook zin. Poehh nog even wachten wat duren drie maanden lang zo......

Bumblehorse

Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:27

blensink schreef:
Tjeetje wat gaat dit topic ineens hard, leuk zoveel mensen te zien met dit prachtige ras.
...
Oh al die rijfotos die voorbij komen, dan krijg ik ook zin. Poehh nog even wachten wat duren drie maanden lang zo......


Ik ken het gevoel!
Ben de laatste tijd super aan het gaan met men paardje, extra aan het sporten en gaat het allemaal goed tot je gewoon staat te praten en ineens je knie besluit raar te doen en je minstens een week thuis zit met een gewrichtsband waar ik niet eens van weet wat er precies aan de hand is.
Het rotte is dan nog dat ik 4 jaar geleden aan dezelfde knie geopereerd ben. *Even frustraties eruit*
Maar vandaag kon ik toch al best goed stappen met het nodige manken en huppelen erbij! *\o/*

unbelievable
Berichten: 305
Geregistreerd: 30-06-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:43

Balen voor je bumblehorse, hopelijk gaat het meevallen.

Blensink, dit is precies waar Salvador ook last van had. Mijn vriendin had een van de eerste dagen een emmer in haar hand en stak haar andere hand uit om hem te laten ruiken. Hij raakte compleet in paniek en rende zo ver als hij kon. Hij heeft ook een litteken op zijn kaak...alles was eng en hij was gewoon 24 uur per dag op zijn hoede.

En nu het is een mak schaap, het is echt mijn grote vriend geworden. Hij vind het heerlijk als ik hem op zijn hoofd kroel en ondertussen kan ik ook gewoon staan te vegen en vreet hij de bezem helemaal op. Met zo'n onschuldig hoofd....

We zijn nu los aan het longeren en begin gemaakt met de kaptoom. Hij vind het geweldig!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:14

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn 6 jarige PRE.
Wordt op dit moment zadelmak gemaakt.
Ik was totaal niet op zoek naar een paard erbij, maar hij zocht mij uit. :j

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:16

Wauw jasmijn die is echt prachtig, dat koppie ook <3

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:43

Mag ik mij melden :)

Heb sinds februari dit jaar ook een Spanjaard. Wil er heel graag een bij. Ga volgende week kijken bij waar ik deze ook vandaan heb. :o Degene waar ik hem vandaan heb, heeft hele gave PRE's staan!

Hiervoor had ik een Kwpn en daarvoor een fries. Toen ik contact op nam wist ik niet zo goed wat ik moest verwachten van een PRE. Al had ik wel wat gelezen op internet :+
Maar toen ik daar was, was het al snel duidelijk. Ontzettend lief en nieuwsgierig paard was het. Helaas heeft hij door de castratie wel een flinke klap gehad... Nu moest hij zijn energie ergens anders vandaan halen natuurlijk.
Het rijden was ook een redelijke omslag. Het is wel heel fijn dat hij super snel leert. De eerste 2 keer heeft hij altijd zoiets van neeeee kan ik niettt de derde keer doet hij het.. oh zooo :+

Toen hij er net was heb ik heel veel lessen gehad. Daardoor zijn we ook weer meer naar elkaar toe gegroeid. Maar soms botsen we nog wel. Hij is heel snel gespannen.. Als ik hem dan iets vraag blaast hij zich helemaal op. (Op wedstrijd is hij ook een beetje de weg kwijt)
Het is echt mijn vriendje. Als ik buiten loop en sis (zo roep ik hem) komt hij meteen de kudde uitlopen naar het hek toe. Lekker kroelen op stal :) Met mijn vorige paard kon ik dat niet. Die was echt geen kroel kip.

Ik heb wel echt veel geleerd van hem en dat doe ik nog steeds elke dag. Ook al kan ik hem soms wel achter het behang plakken :')

rebecc1994
Berichten: 300
Geregistreerd: 06-03-12
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:26

Na alle mooie plaatjes van errug mooie paarden hier, nog een foto van Falcao zijn ondeugende koppie (voor het slapengaan ;))

Afbeelding

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 00:40

Hi _Zoe!

Ja ik heb wel foto's van hem.. ergens haha. Heb wel is een topic geopend. Maar ik zat ook in het barokke paard foto topic. Daar heb ik hem ook is in geplaatst volgens mij. Is een schimp.

Hij komt inderdaad bij Daniëlle vandaan. Maar hij is toen al gekeurd hoor :Y) (Bij iemand die wij kende) Had achter een OC. Wat dus een OCD kan worden bij een harde klap oid. De operatie kosten daaraan zijn er bij de verkoop vanaf gegaan.

Bij ons is het uiteindelijk ook een beetje raar gelopen. We zouden hem namelijk eerst niet nemen door verkeerd handelen. Lang verhaal. Anyway, we hebben hem wel gekocht. Ik heb er geen spijt van gehad.

Keuren moet je altijd laten doen :) Zeker bij iemand van jou kant.. Heb genoeg meegekregen van mensen die anderen geloven en dat het dan een domper werd...

Foto van van de zomer.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Muurp op 15-12-14 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic verwijderd.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 02:02

Morgen ga ik Fedra warmrijden en dan iemand les geven op haar.
Denk dat ik er op het laatste nog even op ga.
In de wei misschien nog even wat spelen :)

Naar stal gaan is toch wel mijn lichtpuntje van de week (of meerdere keren per week haha) omdat ik de komende 4 weken moet leren voor mijn tentamens :(
Laatst bijgewerkt door Muurp op 15-12-14 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic verwijderd.

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 10:15

Pandora2 schreef:
Net ook weer mijn witte man ( nou ja, grijs dus nu nog :D ) aan het werk gezet...omgeving was interessanter dan ik, maar dat is meestal zo het eerste kwartier dat ik erop zit }> Hij heeft nog wel meer van die trekjes die niet zo typisch PRE zijn :')

Knuffeldier heb je een foto van die stand ? Ben nieuwsgierig :o mijne heeft ook beetje kromme stand, maar zo lang ze goed lopen, kan ik daarmee leven :P Ik herinner mij trouwens jouw topic nog toen je 'm nog niet zo lang had ! Knapperd ook !

Herman die kruising fries/anda lijkt mij wel errrruug leuk :j


Ik heb even een foto gemaakt van zn pootjes. Geen idee of hij daadwerkelijk een beroerde stand heeft(naar mijn idee niet), want zoveel verstand heb ik er niet van.

Ik had eigenlijk nog even een voor foto moeten maken.
Afbeelding

Afbeelding


Elke keer weer leuk, kijken of er nog wat bij de smid uit zn zak te peuteren valt
Afbeelding

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 10:58

Wat een leuke foto’s komen hier voorbij.

Zijn die van jullie ook zo slim als het op rottigheid aankomt?
Van de zomer stond Abdul met een groep in het land. Daar liep een paard bij die boel probeerde te regelen, maar wat voor geen meter ging. Abdul en een andere PRE had hij heel snel de groep uit getrapt omdat hij dat spaanse gedrag niet begreep. Abdul en die andere PRE gingen steeds kop aan kont staan, dan aan elkaar ruiken en vervolgens flink brullen en in de lucht maaien zonder dat er verder ooit wat gebeurde. ‘Leidende’ paard was aan 1 kant blind en daardoor onzeker. Van hem mochten de andere paarden alleen maar stil staan en eten. De Spanjaarden paste niet in zijn rustige plaatje dus die moesten weg. Wat uit liep in opjagen en dergelijke. Gelukkig een mega groot land, dus ze konden elkaar goed ontlopen. Merkte wel dat Abdul niet meer bij hem in de buurt drufde te komen. Op een gegeven moment haal ik Abdul smiddags uit het land. Komt opeens dat andere paard aangestormd omdat hij het niet goed vond dat Abdul met mij richting hek ging. Abdul dacht dat ie weer aangevallen werd, dus die probeerde hem te peren, maar ik had hem vast. Ik had zoiets van wtf flik je me nou ruzies vecht je maar uit in je eigen tijd, en je valt zeker niet aan als er een mens bij staat. Ik heb Appie altijd aan een leadrope. Dus toen aanvallende paard binnen bereik kwam heb ik die een flinke mep verkocht, ik zal niet snel andermans paard slaan, maar mij en mn paard aanvallen is echt no go. Dat had ie even niet zien aankomen, dus die droop af. Abdul staat me vervolgens echt soort van verbaasd aan te kijken en je ziet hem echt denken, Wow respect!
Volgende dag sta ik nadat ik Abdul heb begroet in het land de waterbak te vullen. Zie ik opeens Abdul desbetreffend paard besluipen. Hij geeft hem snel een bijt en komt vervolgens in rengalop om mij afgestormd, met het andere paard (terecht pissig) achter hem aan. Hij springt daarna snel achter me en staat dat andere paard daarna aan te kijken van nannanana _O- Het is niet goed, maar ik moest wel keihard lachen om zoveel doortraptheid. Maar had daarna wel zoiets van flikker lekker op Ap, hier laat ik me niet voor misbruiken

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:19

Hahaha dat is wel heel grappig inderdaad :') en knuffeldier voor zover ik zie staat hij achter wat frans en heeft hij wel redelijk kleine hoeven maar daar is niet perse iets mis mee :)

somokkele

Berichten: 1018
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:22

Mijn halfie kan niet zo goed met stress omgaan. Daardoor mochten we opstappen op een bepaalde stal. Hij werd bijna wekelijks in een andere groep gezet, dan bij de merries, dan bij de ruinen, dan weer bij de jonge dieren. Hier kon hij niet mee omgaan. Hij heeft het 3 dagen lang volgehouden om heen en weer te blijven lopen langs de slootkant om naar zijn merrie te komen, is er vervolgens maar overheen gesprongen en heeft een hele dag gelegen, arm paard. Vervolgens van stal verhuisd en in het land met een stabiele kudde gezet.
Ik heb een paard nog nooit zo tekeer zien gaan. Hij heeft een merrie uitgekozen die van hem was en daar mocht niemand bij in de buurt komen, de merrie, die terug wilde pakte hij in de manenkam en duwde haar letterlijk op de knieeen en cirkelde er voortdurend als een bordercollie omheen, hals laag oren in zijn nek tanden bloot. Alle paarden heeft hij omver gerend, of geduwd, ze hadden allemaal ontzettende plekken. Dit heeft 24 uur geduurd, toen kon hij niet meer en heeft een week bij moeten komen. Inmiddels blijkt wel dat hij niet tegen verandering kan, want in deze stabiele kudde is hij werkelijk het meest sociale dier wat er tussen staat. Jong, oud, merrie ruin, hij vindt iedereen leuk en aardig. Nieuwe paarden kunnen er makkelijk bij, het kan hem niet gek genoeg. Dus niet slim uit rottigheid, maar wel uit spanning en stress.

Afbeelding
Hier was het nog mild :D

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:50

Wow wat een gave plaatjes komen hier voorbij zeg <3

Bedankt voor het welkom! Ik ga Enzo wel laten castreren, ik heb geen dekplannen en dit vind ik gewoon veel fijner, dan kan hij lekker in de groep blijven :j
Dit zijn de meest recente foto's, hij is niet op z'n knapst nu :D

Afbeelding

En met z'n vriendinnetje <3

Afbeelding

unbelievable
Berichten: 305
Geregistreerd: 30-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:40

Wauw wat een gave paarden komen er voorbij!

Dit is de mijne, hij vond al na een paar dagen de rust, en het enige wat hij deed was heerlijk zonnen! Luie Spanjaard!!

unbelievable
Berichten: 305
Geregistreerd: 30-06-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:44

Help ik krijg de foto er niet op......

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:00

Op welke manier heb je het geprobeert?

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:02

Wat een leukies komen er weer voorbij ! <3

Knuffeldier ik vind die stand nog echt meevallen hoor ! Beetje steil gekoot, maar dat hebben er veel...inclusief mijne, en die staat dan nog een beetje scheef ook :D