Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 06:21

Plukje schreef:
Die van mij lag volledig aan gort in zijn SI-gewricht. Maar dat zie je pas met een inwendige echo. Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat je überhaupt nog overweegt om te gaan kijken na alles wat je alleen al op Bokt over ze kan vinden. Waarom zoveel risico bewust opzoeken?


Er zijn ook gewoon goede verhalen te vinden en kijken is niet gelijk kopen? Heb ook verschillende reacties van mensen die geen enkel probleem hebben ondervonden en heel blij zijn met hun paard dat ze daar kochten.

Het is ook niet het eerste paard dat ik koop en heb jaren als pensionklant bij een handelsstal gestaan, ik ken de trucjes inmiddels ook wel een beetje. Research doen is nooit verkeerd en bij rode vlaggen gaat het feest niet door. Als het paard überhaupt is wat ik zoek


Plukje
Berichten: 1647
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 08:53

Ik geloof direct dat er ook heel tevreden klanten zijn hoor!
Maar bij de gevallen waar het niet goed ging is wel duidelijk dat klanten bewust zijn misleid. En dan hoop ik dat men een gezamenlijke verantwoordelijkheid voelt om de paardenmarkt ‘gezond’ te houden en dit soort handelaren dus en masse gaat negeren ipv het in stand te houden.

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 20:46

Plukje schreef:
Ik geloof direct dat er ook heel tevreden klanten zijn hoor!
Maar bij de gevallen waar het niet goed ging is wel duidelijk dat klanten bewust zijn misleid. En dan hoop ik dat men een gezamenlijke verantwoordelijkheid voelt om de paardenmarkt ‘gezond’ te houden en dit soort handelaren dus en masse gaat negeren ipv het in stand te houden.


Dat is voor een stuk waar. Ik zeg niet dat het in jouw geval zo is, maar veel mensen die bv een eerste paard willen aanschaffen zijn naïef en weten niet wat ze precies zoeken. Daar zijn zulke handelaren goed in. Zeker met verhalen van morgen komen er mensen voor de tweede keer en die zijn er gek op etc. Ze willen je overhaast doen beslissen want het paard is toch zo leuk.

Ik denk dat als je kritisch bent en durft vragen stellen etc je niet zo snel meer in hun praatjes gelooft. Ik laat me sowieso niet opjagen en ga nooit over 1 nacht ijs. Er zijn paarden genoeg te koop en dan zoek ik wel een bij iemand anders.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 16:37

En zo sta je dan halverwege je rit naar Rokven. Krijg je een sms’je dat het paard dat je dadelijk zou testen gisteren al “verkocht” bleek.

Rokven gaat dus van de lijst en op naar de volgende

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 20:49

Dat is balen Oakland en zeker niet netjes van de handelsstal.

Ik ben net thuis van ons wedstrijdweekend in Bunschoten. Izarra en ik hebben 2x de eerste prijs gekregen :D *\o/*

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Elisa2

Berichten: 36659
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 07:20

Gefeliciteerd Ineke! altijd leuk.

Oakland, misschien maar goed ook..er zullen vast goede paarden tussen zitten maar meestal is hetgene wat geexporteerd wordt niet het beste van het beste zeg maar.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 07:46

Ben ik het niet zomaar mee eens. Ik had hiervoor een paard uit Polen ( oke Nederlandse fokkers, maar alsnog ) nooit blessures gehad. Is verkocht door omstandigheden, nog steeds gezond en braaf inmiddels 18 jaar.

Nu een paard uit Spanje met echt een heel lief karakter, zeker geen “ dooie” want ze kan nogal fris / voorwaarts zijn maar daar is het een Spaanse voor. Maar ril is ze absoluut niet. Ze is heel mensgericht en luistert heel goed naar het woord HO als dat nodig is. Dat is belangrijk, want ik ben pararuiter en kan echt geen “ gekkenhuis “ handelen.

De meeste paarden van mensen uit dit topic zullen geïmporteerd zijn of via een handelaar in Nederland gekocht.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 10:59

Ik ben blij dat ik dus uiteindelijk niet daar geweest ben.

Iemand ervaring met Bo Kasbergen? Die importeert ook maar beweert ze telkens zelf minimaal 3’maanden op stal te hebben alvorens ze te koop komen?

Elisa2

Berichten: 36659
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 11:03

Ineke2 schreef:
Ben ik het niet zomaar mee eens. Ik had hiervoor een paard uit Polen ( oke Nederlandse fokkers, maar alsnog ) nooit blessures gehad. Is verkocht door omstandigheden, nog steeds gezond en braaf inmiddels 18 jaar.

Nu een paard uit Spanje met echt een heel lief karakter, zeker geen “ dooie” want ze kan nogal fris / voorwaarts zijn maar daar is het een Spaanse voor. Maar ril is ze absoluut niet. Ze is heel mensgericht en luistert heel goed naar het woord HO als dat nodig is. Dat is belangrijk, want ik ben pararuiter en kan echt geen “ gekkenhuis “ handelen.

De meeste paarden van mensen uit dit topic zullen geïmporteerd zijn of via een handelaar in Nederland gekocht.


Ik wil niet zeggen dat er geen leuke paarden vandaan komen hoor. Maar vaak bij de handelaren die grootschalig in kopen is het vaak niet het beste van het beste. Tenzij ze echt in het hogere segment zitten.

Leuk trouwens dat jij een Pools paard gehad hebt. Wij ook ooit en die was ook spijkerhard en heel oud geworden.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

_Zsazsa_
Berichten: 4479
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 12:47

Oakland1990 schreef:
Ik ben blij dat ik dus uiteindelijk niet daar geweest ben.

Iemand ervaring met Bo Kasbergen? Die importeert ook maar beweert ze telkens zelf minimaal 3’maanden op stal te hebben alvorens ze te koop komen?


Bij Bo kun je prima kopen, die traint ze indd vaak eerst een tijd zelf.

Ania

Berichten: 6093
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 14:39

Wat is bij Bo wel vind is dat zodra je je niet houdt aan zijn training dat de paarden moeilijk kunnen gaan worden.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 15:45

Ania schreef:
Wat is bij Bo wel vind is dat zodra je je niet houdt aan zijn training dat de paarden moeilijk kunnen gaan worden.


Hoe moet je dat interpreteren?

Natasja Smit heeft me ook benaderd na een zoeker op Facebook

Jenara

Berichten: 1531
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 17:34

Hey allemaal!

Hoe gaat het nog met al jullie paardjes?
Ik ben even stil geweest, het was nogal druk de laatste tijd :')
Heb geregeld wel even meegelezen!

Gefeliciteerd met je prijzen Ineke! supergoed gedaan zeg :D

Ik ben nu alweer 3,5 week geleden getrouwd! En uiteraard mocht Jenara niet ontbreken op deze dag :)
ze heeft mij 's ochtends op een fancy manier veilig naar het stadhuis gebracht!
Dit paard jongens, echt zoooooo braaf, ondanks alle drukte. Ze stond ook echt gewoon half te slapen nadat we waren aangekomen.

Hier een paar leuke beelden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Tarzan

Berichten: 11118
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 20:22

Zooooo gaaf jenara <3 <3 gefeliciteerd nog <3 <3

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 08:02

Gefeliciteerd Julie! Wat een super dat Jenara er zo bij kon zijn <3

Elisa2

Berichten: 36659
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 08:07

Super gaaf! de prinses op het witte paard haha.

Van harte gefeliciteerd nog!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 09:15

Bedankt voor de felicitaties :D Ik ben heel blij en trots op Izarra en mezelf :D
Op zaterdag werd de prijs uitgereikt door een wethouder van de stad, hoe leuk is dat *\%/*

Jenara gefeliciteerd en wat een prachtige plaatjes <3

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 16:09

Wat gaaf Jenara! Van harte gefeliciteerd!

Ik heb jaren geleden wel meegeschreven in dit lijntje toen ik mijn Portugese merrie Beleza nog had, maar was dit topic een beetje uit het oog verloren. Ik sluit graag weer aan!

Mijn huidige merrie is een PRE x lusitano van nu 5 jaar. Ik heb Oliva nu bijna 3 jaar en heb haar ruim een jaar gelden zelf zadelmak gemaakt. Dat ging echt bijna vanzelf! Helaas heeft ze er daarna bijna een half jaar uitgelegen door klachten als gevolg van veelvuldig dekken in de groep. Toen dat eenmaal was verholpen stond ze tot 2 keer toe op een mindere stal waardoor de focus ook even niet op het rijden lag. Maar, dat heeft alleen maar in ons voordeel gewerkt. Ze is lekker uitgeroeid en uitgezwaard (formaat tank) en sinds een week of 6 zijn we lekker aan het rijden en we gaan met sprongen vooruit! Oliva is ontzettend werklustig en slim en heeft een zeer uitgesproken karakter. Ik vind het een heerlijk dier <3

Afbeelding


Een kort stukje van de les van 3 weken geleden. Inmiddels is ze alweer zoveel stabieler en sterker! Dit was aan het einde van mijn en ik wilde net gaan uitdragen tot ze ineens wat begon te wringen. Het eind van het filmpje laat zien wat zij allang in de gaten had _/-\o_

Ik hoop na de zomer met haar te gaan starten. Heeft een van jullie plannen om mee te doen met de Dressagespecial voor bijzondere rasse in Hulten? Dat lijkt mij een fijne wedstrijd voor ons debuut. Tot die tijd wil ik af en toe een clinic rijden of een oefenwedstrijdje en dan zien we wel wat ik in september of oktober wel welk niveau ik met haar aandurf.
Laatst bijgewerkt door Mrijn op 09-06-23 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 16:22

Wanneer is die wedstrijd Mrijn? Ik vind die alleen terug eind mei 2022, niet dit jaar?

Mooi paard heb je

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 16:30

16 en 17 september. Springflower Stable heeft het op Facebook gepost. Ik vind dat een heel fijne locatie, startte daar met Bel ook vaak.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Ndn

Berichten: 14
Geregistreerd: 10-03-23

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 17:07

@jenara wat gaaf zeg.
@mrijn wat een mooie merrie, lijkt heel veel op de mijne.
Springflower stables is bij ons om de hoek, ik wil wel gaan kijken. Meedoen kan niet want zijn geen lid van de knhs
Afbeelding


Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 18:18

Welkom Mrijn! Hier geen wedstrijdruiter dus kan je niet helpen. :)

Genieten jullie ook zo van dit heerlijke weer? <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dorien66

Berichten: 1633
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 16:53

Captain schreef:
Genieten jullie ook zo van dit heerlijke weer? <3

Ja!!!
Bij ons kunnen ze sinds afgelopen woensdag helemaal rond via een track, zo fijn. Paarden genieten er ook echt van, keutelen lekker rond.
En natuurlijk wordt er geregeld gekriebeld, heerlijk!

Taruga met haar grote vriend Arrow (Iers paard):

Afbeelding

instagram: @dorien_66

Durquia

Berichten: 196
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 20:47

Hoi hoi! Ik klop ook even aan in dit topic :)

2 weken geleden ben ik trotse eigenaar geworden van deze Spaanse dame *\o/*

Afbeelding

Ik heb mezelf er even uitgeshopt, vond het wel een leuke foto zo :D



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel en 4 bezoekers