[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:00

Haha vergeleken met mijn merrie is ‘ie al heel zwaar :D
Hij is wel veel ontwikkeld als je de foto’s zo ziet.

Anouk begint nu ook echt spieren op de juiste plekken op te bouwen, nu wekelijks les is wel heel prettig en tof om ‘t resultaat te zien!


Absolem

Berichten: 2763
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:52

AnneJ1995 schreef:
Haha vergeleken met mijn merrie is ‘ie al heel zwaar :D
Hij is wel veel ontwikkeld als je de foto’s zo ziet.

Anouk begint nu ook echt spieren op de juiste plekken op te bouwen, nu wekelijks les is wel heel prettig en tof om ‘t resultaat te zien!



cool is dat he ! ik vind dat altijd zo mooi als een paard zo begint te groeien in zijn bespiering.
Ik heb nog steeds in mijn hoofd om met m naar de keuring te gaan. maar dit jaar was nog te vroeg. de inhaalslag was te groot. Dus volgend jaar moet het gebeuren. Das het laatste jaar dat het kan.

Ik heb helemaal geen les := := Maar dat wil ik wel heel graag. mag alleen niet van de eigenaar zolang ik geen werk heb. Naja binnenkort een ander zadel uit zoeken . dan kan ik misschien mijn benen normaal houden. ik druk mezelf nu uit het zadel als ik mn benen lang maak. En als ik mn beugels langer doe raak ik ze kwijt omdat ik er niet meer bij kan. Dus this kiezen of delen ...


rijd je wedstrijden met anouk ?

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:22

Dat vind ik wel gekke redenatie :+ of is t bedoeld als schop onder je kont van de eigenaar?

Ik wil in t voorjaar gaan starten, als we ons zo blijven ontwikkelen *\o/* vanaf maart ben ik (als t goed is :') ) afgestudeerd, dus dan heb ik alle tijd!

Absolem

Berichten: 2763
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:04

AnneJ1995 schreef:
Dat vind ik wel gekke redenatie :+ of is t bedoeld als schop onder je kont van de eigenaar?

Ik wil in t voorjaar gaan starten, als we ons zo blijven ontwikkelen *\o/* vanaf maart ben ik (als t goed is :') ) afgestudeerd, dus dan heb ik alle tijd!



Neuh vooral een stukje bescherming denk ik. Hij is bang dat ik financieel in de knel kom omdat ik perse wil lessen. Hij weet dat ik het niet makkelijk heb momenteel.
Dus als ik iets van spullen nodig heb omdat ik een bepaald iets wil gaan trainen. Of zoals binnenkort gaat gebeuren een nieuw zadel. Dan schaft hij dat gewoon aan.



Ooh ja!

Ik wil in januari misschien een wedstrijdje proberen. Er is dan een barokke wedstrijd. Met een startersklasse speciaal voor mensen met een hengst die nog nooit l1+2 geklasseerd zijn geweest met een ander paard.

En in februari is er is nog zo een wedstrijd.

Als ik m'n vriend kan overhalen me af en toe les te geven in de aanloop naar die wedstrijden toe. En ik die proeven niet verknal. Ben ik al bijna de B uit.

Moet alles wel soepel verlopen uiteraard!!! Maar ik hoop toch stiekem ergens rond mei wel m'n protocollen te kunnen opsturen en een startkaart te kunnen aanvragen. En dan heel heel heel rustig naar het M toe te rijden. Als we M start gerechtigd zijn wil ik stoppen tot na de keuring.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:19

Klinkt als een ontzettend fijne eigenaar!

Oh cool, klinkt goed!
Leuke plannen :D

Absolem

Berichten: 2763
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:35

Afbeelding

Van het weekend even aan het naaien geweest om mijn dekje iets langer te maken want het zadel piepte er steeds net over heen.

Ik vind het resultaat wel geslaagd! :D

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Ellentjuh12
Berichten: 248
Geregistreerd: 21-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:36

Hey allemaal!

Ik ben heel benieuwd of er hier in het forum mensen zijn met fan horp friesjes. Of van 't aarkanaal! *\o/*

Faya_barock

Berichten: 323
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 23:25

Hallo allemaal, ik hoop dat het hier mag (weet niet waar ik anders mijn vraag kan stellen).
Ben op zoek naar een model voor mijn handgemaakte frontriemen in de buurt van Alphen aan den Rijn.
Voorbeeld van de frontriemen https://myalbum.com/album/Z2tKFfXs30OX
Ik ben geen professionele fotograaf maar er komen altijd wel wat leuke foto's uit die je gratis mag hebben.
Weet je iemand, stuur me dan even een privé berichtje BVD!

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 23:54

Hoihoi! Mag ik mij hier ook melden? Ik heb moeder en dochter Fries. Een 8 jarige maurus x lolke. Dochter is een 3 jarige epke x maurus :)

Roze schoentje

Absolem

Berichten: 2763
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 15:00

welkom!!

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Janinevv

Berichten: 13229
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:53

Tjitske met 7 maand 1.38 :D
Afbeelding

[o]

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:04

Super trots! Vandaag voor de derde keer op Ilse gezeten! Onze 8 jarige!Afbeelding

Edit: Ilse is trouwens een 2e premie stermerrie :)

Roze schoentje

Kabayo

Berichten: 13874
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 08:26

Ik wil mij al een tijdje aanmelden hier. Maar vergeet het steeds :+

Ik heb een 3 jarige merrie van Pier 448 x Wikke 404 en ze is nu 6 maand drachtig van Bartele 472. Ze is mijn allergrootste vriendin <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier met Bartele 472
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Haha excuses van de spam. :P

Wie gaat er ook naar de hengstenkeuring? Ik ben er vrijdag en zaterdag. Zilver mag mee doen aan een clinic van de brandweer in strodorp. Zo leuk!
[BKR] KFPS hengstenkeuring 2018/2019

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Absolem

Berichten: 2763
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:29

Kabayo schreef:
Ik wil mij al een tijdje aanmelden hier. Maar vergeet het steeds :+

Ik heb een 3 jarige merrie van Pier 448 x Wikke 404 en ze is nu 6 maand drachtig van Bartele 472. Ze is mijn allergrootste vriendin <3
[ [url=m/ZYWz3Q.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/altvOD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ohvnNJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uznx3B.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tUvVFn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MaXgoP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PbN5H0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2XIXtO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier met Bartele 472
[ [url=m/eRx6w6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YG1KT1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/r4ZhJ0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nU0YCS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OH9Pb6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Haha excuses van de spam. :P

Wie gaat er ook naar de hengstenkeuring? Ik ben er vrijdag en zaterdag. Zilver mag mee doen aan een clinic van de brandweer in strodorp. Zo leuk!
[BKR] KFPS hengstenkeuring 2018/2019


*\o/* *\o/*

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!


M_arjolein

Berichten: 1418
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:28

Hallo ik zou me ook graag weer willen melden. Heb vaker gezellig me gekletst hier, helaas kom ik steeds in de penarie waardoor ik het weer vergeet haha.

Mijn naam is Marjolein, ik ben inmiddels 28 jaar. Ben in het bezit van een 10 jarige friese stermerrie welke ik inmiddels 5 jaar heb. de 1e 2 jaar zijn we ook wedstrijden gestart. Helaas weinig lol van, veel spanning. Daarna veranderd naar andere stal, en met name recreatief gereden. Toen helaas veel drukte met school/werk/privésituatie waardoor ik haar heb moeten verkopen, maar dat klikte niet met de eigenaar, dus gelukkig weer kunnen terug kopen.

Toen zijn we fanatiek weer gaan trainen en dat ging eigenlijk heel erg goed. We zouden deze zomer gaan starten om de laatste puntjes in de B te halen en dan lekker door te gaan in de L1. Maar toen konden we een heel leuk ander huis krijgen en verhuizen kost ook geld. Paard moest daardoor ook verhuist worden en toen de rust eindelijk weer wat terug keerde kreeg ik zelf een ongeluk (niet met paard) waardoor mijn tricep pees helemaal is afgescheurd. Voorspelling: half jaar niet rijden/sporten.

Dat zou betekenen dat ik pas in maart weer te paard kon, maar ik heb keihard mijn best gedaan na de operatie om weer te trainen wat er op resulteerde dat ik inmiddels alweer 4 week te paard zit. (Na 10 weken dus weer) Ik hoop dan nu ook echt dat ik in maart kan starten, maar vooralsnog plan ik dat niet te hard want ik wacht nog op een dikke rekening van het ziekenhuis -O-

xXutopiaXx

Berichten: 10039
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:30

Welkom!! Wat leuk om te lezen allemaal :)

En ik ben ook bij de hengstenkeuring, alle dagen :D :+:

Absolem

Berichten: 2763
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:13

Nou al mijn plannen om in januari te gaan starten liggen aan diggelen.

Titus was stront vervelend eergisteren met opzadelen al. Ik heb dus eerst wat grond werk gedaan en toen hij was rustiger was ben ik er op gaan zitten. Na wat stappen dacht ik Dat hij zich wel zou gedragen en ben ik gaan aandraven. Hij sprong vrijwel direct in galop dus ik zette hem op de volte. Toen hij ruimte genoeg zag gaf hij een bok waardoor ik uit balans raakte. En hij het op een rennen zette en nog een keer bokte. Ik stuurde hem op het hek af in de hoop dat hij op de rem ging. In plaats daar van maakte hij een haakse hoek naar links ( ik hing al naar rechts) en lanceerde mij dus met volle snelheid boven op het hek van de omheining. De balk brak door mijn gewicht.

De zoon van de eigenaar was thuis en kwam naar buiten gerend. Ik piepte dat hij de ambulance moest bellen. Titus had wel door dat hij iets verkeerd had gedaan hij kwam nog even kijken.
Omdat ik toch al op mijn voeten stond ben ik naar de zadelkamer gestrompeld en heb alles los gehaald om makkelijker te kunnen ademen. Ik had het gevoel met rechts niet meer te kunnen ademhalen omdat het een hard klap was.

Ik ben afgevoerd naar het ziekenhuis waar ze concludeerde dat ik fix gekneusde ribben heb en een scheur aan de binnenkant van mijn lever(ingekapseld noemde ze het omdat er niks in mijn buikholte loopt) .de eigenaar van titus is direct zodra hij het hoorde vanuit z'n werk naar het ziekenhuis gescheurd en is bij me gebleven tot ik alle onderzoeken en uitslagen had gehad en ik naar de afdeling gebracht werd voor de nacht. Ze wilden mij een nacht in het ziekenhuis houden om me in de gaten te houden en als mijn waardes stabiel bleven mocht ik naar huis.

Ze hebben me op morfine pillen gezet voor de komende week en ik mocht gisteravond na aandringen dan eindelijk naar huis.
Komende week mag ik helemaal niks. Alleen eten en slapen eigenlijk. En ik mag vier weken lang niet sporten dus ook niet paard rijden etc.

Titus heeft dus iig aanstaande week vakantie. En de week erop ga ik even kijken of ik hem los kan longeren. En misschien de bijrijdster van Menno kan leren hoe ze titus met dubbele longe kan longeren waar ik bij ben.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 01:06

Jeetje wat heftig! Beterschap!

M_arjolein

Berichten: 1418
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 12:19

Absolem wat een vervelend ongeluk. Sterkte zeg

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:05

Aii, heel akelig Absolem! Beterschap!! :(:)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:07

Beterschap!

Roze schoentje

Kabayo

Berichten: 13874
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:16

Beterschap!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:57

Wat heftig! Beterschap.

Janinevv

Berichten: 13229
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:01

Beterschap!!

[o]

xXutopiaXx

Berichten: 10039
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 13:34

Zo, dat is inderdaad heftig zeg! :oo Beterschap :(:) Wat een eikels kunnen het soms ook zijn hè...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers