lusitano praat en foto,s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 23:04

Auky schreef:
rider schreef:
Knap veulen. <3


Echt wel <3
Orpheo komt volgend jaar bij ons wonen *\o/*

Gefeliciteerd

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:07

Gefeliciteerd, wat leuk!
Zeker een knap veulen!

Mooie foto’s ook!

kel_tje

Berichten: 232
Geregistreerd: 26-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:37

Morgen wordt m’n hengst gecastreerd!
Hij is net een week terug uit de opfok maar kan geen rust vinden. Elke paard dat voorbij loopt, hinnekt, briest of gewoon ademt moet hij op reageren.
Hij heeft al 2x flink zijn hoofd gestoten omdat hij ook omhoog gaat in zijn stal. :(
Had de afspraak eigenlijk pas over 2 weken maar dit is niet te doen voor hem. Hoop dat hij dan snel wat rust kan vinden in zijn hoofd!

Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:39

Spannend, succes!

Altijd even wennen, een nieuw plekje en dan ook nog hengst zijn, dat heeft even tijd nodig.
En als je toch gaat castreren kun je dat inderdaad ook net zo goed eerder doen.Hopelijk heeft hij de rust snel terug!

jannico
Berichten: 486
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:12

Auky schreef:
rider schreef:
Knap veulen. <3


Echt wel <3
Orpheo komt volgend jaar bij ons wonen *\o/*


*\o/* *\o/* *D *\o/* *\o/*

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:22

Auky schreef:
Echt wel <3
Orpheo komt volgend jaar bij ons wonen *\o/*


:D :D :D
Orpheo is een gelukzak ;)

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:14

Luckystory schreef:
Auky schreef:
Echt wel <3
Orpheo komt volgend jaar bij ons wonen *\o/*


:D :D :D
Orpheo is een gelukzak ;)

Wat een goed nieuws voor beide! Gefeliciteerd!
Leuke foto’s luckystory.

Erretje

Berichten: 1227
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Gooi en Vechtstreek

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:55

Gefeliciteerd met Orpheo! Succes met de castratie! Jaguar heeft er nog best even last van gehad, dus kun je beter gelijk doen idd. En het duurde bij hem nog best wel even voordat alle hormoontjes rustiger werden.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:45

Wij gaan ook maar een nieuwe carrière beginnen, Ferro vanmorgen in de mini springles! :o



Ik vond het al best heel stoer van mezelf... 8-)

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:02

Wat stoer Nouvel! Vond ferro het ook leuk? Cedro vind springen altijd geweldig en word ook altijd super fanatiek van.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 18:49

Deze hoogtes vind ik zelf niet echt spannend moet ik zeggen, omdat ieder gezond paard het kan. Ik vond hem erg lang lopen en enorm op de voorhand niet echt actief op de sprong.
Maar top dat je er plezier aan hebt natuurlijk

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:54

keona schreef:
Deze hoogtes vind ik zelf niet echt spannend moet ik zeggen, omdat ieder gezond paard het kan. Ik vond hem erg lang lopen en enorm op de voorhand niet echt actief op de sprong.
Maar top dat je er plezier aan hebt natuurlijk

Moeten allemaal ooit ergens beginnen toch :) Denk dat iedereen met zulke sprongetjes is begonnen ooit en niet meteen 1 meter.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:55

keona schreef:
Deze hoogtes vind ik zelf niet echt spannend moet ik zeggen, omdat ieder gezond paard het kan. Ik vond hem erg lang lopen en enorm op de voorhand niet echt actief op de sprong.
Maar top dat je er plezier aan hebt natuurlijk


Hallo... dank voor je commentaar, hoe was jouw eerste keer springen met je paard?
Ik verwacht toch ook niet dat jij een filmpje van een Z proef hier neer zet.

En nee... natuurlijk is dit niet perfect
En ja, hij deed het super braaf en we hadden er plezier in

Dat hij lang in zijn hals is en snel wat voorover loopt weet ik inmiddels zelf ook wel en daar wordt ook aan gewerkt, maar het is ook leuk om wel eens iets anders te doen en je paard gewoon even lekker te laten lopen, zeker als iets nieuw is voor hem.

Maar fijn dat bij jou alles gelijk perfect gaat, top!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:30

Daphneeeej schreef:
Wat stoer Nouvel! Vond ferro het ook leuk? Cedro vind springen altijd geweldig en word ook altijd super fanatiek van.


Hij vond het even raar maar deed het daarna wel heel braaf!
Van het steeds moeten wachten werd hij wel een beetje sterk en baldadig...
ik vond het wel weer even spannend, al een tijd niet gesprongen en ik ben niet zo’n springheld... voor de eerste keer weer was dit voor mij een prima hoogte!
Volgende keer zien we wel weer!

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:39

Nouvel schreef:
Hij vond het even raar maar deed het daarna wel heel braaf!
Van het steeds moeten wachten werd hij wel een beetje sterk en baldadig...
ik vond het wel weer even spannend, al een tijd niet gesprongen en ik ben niet zo’n springheld... voor de eerste keer weer was dit voor mij een prima hoogte!
Volgende keer zien we wel weer!


Ik vind het er al heel netjes uit zien. Mooi beheerst en regelmatig tempo zoals het hoort met springen. Mooi parcourtje zo gedaan. Techniek en beheersing is om te beginnen belangrijker dan hoogte :) Ben benieuwd, misschien gaan jullie het samen wel heel leuk vinden!
Dat wachten is idd altijd wel een dingetje met springles, als de andere springen en paardje moet wachten.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:32

Dank je!
Instructrice van de les zei ong hetzelfde!
Ze zegt, he hij vindt het leuk en hij houdt al een mooi regelmatig tempo aan, dat wordt een springzadel kopen! :D

Het is deze wintermaanden geloof ik 1x in de maand als extraatje georganiseerd op onze verenging, als de andere data passen kijk ik of ik dan ook kan gaan.
Het zal nooit echt mijn ding worden maar ik wil gewoon heel graag dat hij af en toe wat anders doet, dat is alleen maar goed voor hem, en ook voor mij...

Dressuur kost hem heel veel moeite en energie vanwege zijn niet zo handig gebouwde lichaam en hij doet enorm zijn best ook al vindt hij het lastig, dan vind ik het ook wel eerlijk voor hem en ook leuk als hij even iets anders mag doen waarbij hij gewoon even een beetje zelf zijn ding kan doen.
Daar wordt iedereen toch weer een beetje blij van!

En ik vond het ook wel heel grappig om terug te zien op het filmpje dat hij gewoon zelf keurig een wissel sprong in een hoek en dat ik dat helemaal niet in de gaten had gehad tijdens het rijden! :D

Hier trouwens nog een paar plaatjes van onze vakantie in Vaassen en een dressuurlesje van een paar weken terug, als we goch bezig zijn... 8-)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 20:56

Nouvel schreef:
keona schreef:
Deze hoogtes vind ik zelf niet echt spannend moet ik zeggen, omdat ieder gezond paard het kan. Ik vond hem erg lang lopen en enorm op de voorhand niet echt actief op de sprong.
Maar top dat je er plezier aan hebt natuurlijk


Hallo... dank voor je commentaar, hoe was jouw eerste keer springen met je paard?
Ik verwacht toch ook niet dat jij een filmpje van een Z proef hier neer zet.

En nee... natuurlijk is dit niet perfect
En ja, hij deed het super braaf en we hadden er plezier in

Dat hij lang in zijn hals is en snel wat voorover loopt weet ik inmiddels zelf ook wel en daar wordt ook aan gewerkt, maar het is ook leuk om wel eens iets anders te doen en je paard gewoon even lekker te laten lopen, zeker als iets nieuw is voor hem.

Maar fijn dat bij jou alles gelijk perfect gaat, top!
sorry dat niet iedereen A en Oe roept. Ik schrijf wat ik er van vind en helaas is niet alle commentaar altijd wat je graag hoort. Je rijd super dressuur maar dit vind ik zelf niet echt prettig uit zien. En dat mag vind ik ook gezegt worden. Van commentaar kun je ook leren hoeft niet meteen alleen maar negatief te zijn. Jullie dressuren geweldig.
Ook schrijf ik fijn dat jullie plezier hebben.
Snap nooit dat commentaar altijd maar negatief opgevat word.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:17

Nou ja je reageert alsof ik een Z parcours spring als ervaren springruiter en dan valt me dan een beetje verkeerd...
Voor iedereen is er een eerste keer, en nee die is niet perfect...
En mijn dressuur is ook lang niet perfect, maar daar ben je voor bezig toch, als alles gelijk perfect gaat hoef je er niet meer op te stappen...

Oeh en Ahh hoeft zeker niet, want wat ik al zei, een eerste keer kan nooit perfect zijn, gelukkig maar!
Maar de manier waar op je reageert zegt ook wel iets...
Komt niet echt heel vriendelijk over...
Kritiek kan ook vriendelijk en opbouwend gegeven worden.

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:47

Wat stoer Nouvel! Zag het ook al op fb voorbij komen. Leuk voor de afwisseling!

Ben benieuwd naar jullie “toekomst”. Ook een niet perfect gebouwt paard kan op achter dragen en voor gaan “stijgen”. Wat meer bij elkaar en minder lang. Ben ik echt benieuwd naar. Vind het super knap hoe snel jullie gaan.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:00

Dank je!
Ik ben eigenlijk al verbaasd dat we zo ver zijn gekomen hoor, maar door het werk wordt hij toch steeds een beetje sterker en hij blijft vooruit gaan dus we gaan rustig door zolang hij het aan kan en blijft verbeteren.
Veel afwisseling tussendoor zodat hij het kan blijven verwerken.
En als het te zwaar zou gaan worden, dan gewoon een stapje terug.

Hij is nog niet Z1 klaar, we werken rustig verder en als we de winter een beetje door kunnen rijden (geen binnenbak en snel natte buitenbak) hoop ik ergens in het voorjaar misschien een keertje Z1 te proberen als hij zo ver is.
Voor mij ook allemaal nieuw, dus best spannend!

Tot nu toe heb ik alles zelf gedaan, met les natuurlijk, en dat is ook wel heel leuk!

Jij gaat ook goed he?!
Hoe is dat om die Z proeven te rijden?

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:24

Volgens mij komt dat wel goed!

Ja wij (paarden en ik) gaan wel goed :)

Ik moet je zeggen dat ik het nu wel mee vind vallen. Thuis hebben we 2 20x60 banen dus op zich was ik daar wel aan gewend. Het enige was dat het nu natuurlijk op de letter moet en er nu een paar letters extra bij zijn gekomen haha. Thuis ben ik niet zo van het "op letter rijden". Dus dat is wel wat lastiger. Het scheelt wel als je ze een paar keer rijd.

Zelf vind ik het wel leuker, is toch weer beetje meer uitdaging. Daar houd ik wel van :D

Dig heeft er nu 6 in het Z1, wie weet voor einde van het jaar nog zijn punten voor het Z2. Dat zou ik wel grappig vinden, maar geen "moet ik hebben". Dig doet het allemaal wel erg goed.. thuis, maar hij kan af en toe behoorlijk spanning hebben op wedstrijd wat nog wel dure punten kost. Maar ook daarin push ik hem niet. We starten lekker en daarmee probeer ik hem meer vertrouwen te geven. Tussendoor eens naar osteopaat ect, ben je er toch weer even uit. Maarja, voor het blije paard doen we dat maar wel. Blijkt toch wel zijn vruchten af te werpen. :o

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:24

Leuk, Nouvel! Volgens mij zijn jullie zeer geschikt voor hunting! https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... ingen.html
En inderdaad: er is nog wel wat te verbeteren, maar het begin is er. Super dat je hem deze afwisseling aanbiedt. Op deze hoogte (en soms nog lager :D ) begin ik ook meestal.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:49

Ik ga nooit hoger denk :+ :D
Maar voor de afwisseling is het zeker leuk voor hem!
Wie weet ooit nog eens een oefencrossje, dat lijkt me nog wel leuk als het niet al te hoog is...

Hoe is het met jouw kleine kanjertje?

Duijfje schreef:
Volgens mij komt dat wel goed!

Ja wij (paarden en ik) gaan wel goed :)

Ik moet je zeggen dat ik het nu wel mee vind vallen. Thuis hebben we 2 20x60 banen dus op zich was ik daar wel aan gewend. Het enige was dat het nu natuurlijk op de letter moet en er nu een paar letters extra bij zijn gekomen haha. Thuis ben ik niet zo van het "op letter rijden". Dus dat is wel wat lastiger. Het scheelt wel als je ze een paar keer rijd.

Zelf vind ik het wel leuker, is toch weer beetje meer uitdaging. Daar houd ik wel van :D

Dig heeft er nu 6 in het Z1, wie weet voor einde van het jaar nog zijn punten voor het Z2. Dat zou ik wel grappig vinden, maar geen "moet ik hebben". Dig doet het allemaal wel erg goed.. thuis, maar hij kan af en toe behoorlijk spanning hebben op wedstrijd wat nog wel dure punten kost. Maar ook daarin push ik hem niet. We starten lekker en daarmee probeer ik hem meer vertrouwen te geven. Tussendoor eens naar osteopaat ect, ben je er toch weer even uit. Maarja, voor het blije paard doen we dat maar wel. Blijkt toch wel zijn vruchten af te werpen. :o


Gaaf hoor, je gaat hard zo!
Lekker van genieten!

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:29

@Kel_tje: hoe is de castratie verlopen? Heeft ie nu meer rust in z'n lijf?

@Auky: gefeliciteerd! Wat tof!

@ Nouvel: wat leuk! Wat doet Ferro dat braaf!

(ik vind rassenpraattopics trouwens wel de juiste plek voor oeh en ah commentaar, kritiek leveren lijkt me beter op z'n plek in HAW! :o )

@Duifje: wat leuk om te horen dat het goed gaat met Digital en dat jullie lekker aan de slag zijn. Hoe is het met de andere twee Luso mannen?

depaardenjuf
Berichten: 160
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:18

Hallo allemaal,
Ik kom even meespieken hier. Ben onlangs verliefd geworden op een Lusitano in Portugal en overweeg zeer sterk om hem naar NL te halen <3 Super spannend allemaal!