Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:08

Weer veel te lang gewacht met reageren :+
Wat een vreselijk knappe kop van die nieuwe TessJazz <3 Hoe gaat het nu?
Paardje ziet er niet echt onder de indruk uit xLianneZorro, staat haar knap :j
Wat fijn dat ze goedgekeurd is Arthis *\o/*
Leuk veulen is Cava.
Oh my TessJazz, wat een gave bok is dat toch.
Wat een brave pup maikeltje _/-\o_
Haha wat een rodeo KellyR :')
Phoe wat heftig zo ineens een ponykamp, maar wat enorm gaaf dat ie zo braaf was!
Wauw wat een kleur en passen soeboenoe :wow:
Erg leuke fotos Xantha, ziet er uit als een fijn paardje.

Zo, weer een beetje bij.
De kopers van Kim besloten haar (nog) niet te willen, heb geen haast dus ze staat voorlopig nog hier. Inmiddels is ze ook getest met echte beginners inclusief klemmen en gillen toen ze balans verloren en ze zette geen stap verkeerd. Gouden paardje dus.
Diva heeft eignelijk wat meer uitdaging nodig maar ik heb een nieuwe pup en die van mijn ouders zijn er ook als loge dus voorlopig vrees ik dat ze het met het gras en haar moeder moet doen.

Vandaag honden op bezoek die nogal fel blafte op haar, ze liep er dapper op af, vond het wel een leuk spelletje de dappere dodo. Durfde ze niet bij elkaar te laten, beetje bang dat Diva iets te dapper werd :P

Afbeelding

Rebecca28

Berichten: 62
Geregistreerd: 12-04-18
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:15

@Tessebes Ik zoek een merrie/ruin/hengst (maakt niet zoveel uit, hengst zal waarschijnlijk geruind worden ivm stalling) die iig zadelmak is. Het liefst een wat steviger type. Heb ook niet een mega budget, zit rond de 6000 te kijken, maar mocht het echt hét paardje zijn, kan ik wat meer betalen. Kleur maakt me dan weer niet zoveel uit, wel graag een werkwillig paard waar ik nog veel mee kan gaan doen! Vooral in de klassieke dressuur :)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:25

Ok, dan vissen we zo ongeveer uit dezelfde vijver. Het valt niet mee, kan ik je vertellen. Het is óf troep, óf boven budget.

Rebecca28

Berichten: 62
Geregistreerd: 12-04-18
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:29

Oh grappig! Ja, hier in NL valt het zeker tegen! Veel boven het budget helaas.

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 11:55

Onze pre merrie staat te koop, heel mooi bloed, 165 cm heel veel body en echt top braaf! Is licht zadelmak maar zet geen stap verkeerd gaat zelfs al klein stukje mee naar buiten en bewegen niet normaal _/-\o_ Afbeelding

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:39

TessJazz schreef:
Onze pre merrie staat te koop, heel mooi bloed, 165 cm heel veel body en echt top braaf! Is licht zadelmak maar zet geen stap verkeerd gaat zelfs al klein stukje mee naar buiten en bewegen niet normaal _/-\o_ [ [url=m/DaTowM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb het eigenlijk nooit op merries.
Maar deze, wauw <3

Rebecca28

Berichten: 62
Geregistreerd: 12-04-18
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:11

@TessJazz ik heb je een pb gestuurd! *\o/*

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:53

Rebecca, hier staat nog een leuke 5jarige merrie. Bruin. Mooie klassieke bewegingen. Lief maar gevoelig, een eerlijk paard wel maar geen bulldozertype. Licht ruitermak maar zeker nog niet doorgereden wegens tijdgebrek. Dat is wel Belgisch Limburg... Goede papieren en apta gekeurd. Moest je interesse hebben dan stuur je maar een pbtje en dan stuur ik je wat foto's door via mail. Is het paard van een bevriende Fokker dat bij mijn patatje staat als weidemaatje.

Ik raad je trouwens aan om weg te blijven van handelaren en altijd even een backgroundcheck van een paard te doen. Zoek de papieren op in Google en de libro, kijk wat het oplevert aan informatie. Zelf zweer ik erbij om een paard via de Fokker te kopen of via een particulier die achtergrondinfo heeft over het paard .

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:52

Rebecca28 schreef:
@TessJazz ik heb je een pb gestuurd! *\o/*

:D

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:52

KellyR schreef:
TessJazz schreef:
Onze pre merrie staat te koop, heel mooi bloed, 165 cm heel veel body en echt top braaf! Is licht zadelmak maar zet geen stap verkeerd gaat zelfs al klein stukje mee naar buiten en bewegen niet normaal _/-\o_ [ [url=m/DaTowM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb het eigenlijk nooit op merries.
Maar deze, wauw <3



Zooooon fijn dier is het ook

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:26

Vraagje out of the blue.
Hoe zorgen jullie dat de paarden een beetje koel staan.
Hier 24/7 op de wei zonder schaduw en zie enorm op tegen volgende week.
Werk vrij ver van stal dus kan hem niet op het warmste van de dag binnen halen. Dan zou hij een uur of 11 op stal staan

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:32

Ik heb ze op dit moment in de rijbak staan, er omheen staan bomen dus dan staan ze lekker koel. In de wei heb ik ook geen schaduw en is echt niet te doen. Kun je die van jou niet ‘s nachts buiten doen en overdag binnen?

O, ik zie dat ze normaal 24 uur buiten staan. Ik zou er dan voor kiezen ze overdag op stal te zetten. Is hier iig niet uit te houden op de wei overdag.
Niet ideaal 11 uur op stal, maar beter dat dan bevangen door de warmte.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:36

Ik had ze vorig jaar 24/7 op de wei staan met schaduw, heb nu geen schaduw meer dus vind het not done ze in de zon te laten staan. Ze staan van 1100 tot 1800 in de paddock met stal en boom, ze komen ook echt amper de stal uit dus ze vinden het wel fijn zo.

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:45

Ee partytent neerzetten, of zo'n 3hoek doek? Paar palen in de grond en doek spannen. Partytent gaan ze snel slopen denk. :P

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:49

@joolien, dat was ook mijn idee maar meteen de piepjes van stal er over heen pff. Dus nu even met de stalbaas in gesprek of we de bovenkant van een party tent kunnen spannen.

Dan misschien toch maar kijken of ik hem binnen kan gaan zetten.
Wat is bij jullie de grens dat jullie ze buiten laten? Ik vind het zelf nu al te warm eigenlijk, maar hij doet t nog steeds en heeft niet binnen gestaan.

Azmay, jammer trouwens dat ze niet voor nu zijn komen kijken. Verder wel een goed gevoel bij die mensen?

melrovers

Berichten: 898
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:51

Oei ja schaduw hebben ze nu wel nodig. Krijgen ze wel water op de wei?
Hier staan ze 24/7 buiten met veel schaduw, een grote inloopstal waar ze makkelijk allemaal in kunnen en altijd vers water. Ze staan nu meer binnen dan in de winter <<) .

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:56

Ja wel onbeperkt water tot hun beschikking :)

Fijne plekjes allemaal, ben jaloers

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:08

Hier ook 2 grote stallen, waarvan eentje echt in de schuur waar ze beiden in kunnen en een opbouwstal op de weide. Worden goed gebruikt en ze mogen zelf kiezen of ze er in gaan of niet. Het is dus wel nodig. In jouw geval zou ik ofwel zoeken naar een andere oplossing ofwel door de dag op stal en s avonds en s nachts op de weide? Lijkt me wel een oké alternatief.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:21

Die van ons leven ook echt in de schuilstallen of onder de bomen op het moment. Verschrikkelijk die gele kale weides. Ze vinden er ook niks aan, al die vieze insecten er nog bij..

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:29

Ja het wordt echt tijd dat het gaat regenen...

Ik heb gisteren voor de eerste keer op Solea gezeten. In een opwelling voor een foto, (zonder cap, ai), maar het interesseerde haar voor geen meter! *\o/*

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 07:55

Hoe is daar?

Ik heb weer een onwijs gave foto van Divino binnen gekregen!Afbeelding

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:30

Solea is ingeschreven voor de morfologiewedstrijd! Gaan er hier nog mensen meedoen?

Mooie foto TessJazz! Wie heeft hem getrokken?

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:46

neile schreef:
Solea is ingeschreven voor de morfologiewedstrijd! Gaan er hier nog mensen meedoen?

Mooie foto TessJazz! Wie heeft hem getrokken?


I.b photographie, ze kwam uit Duitsland om foto's te maken voor haar portofolio ! :D

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:14

Soeboenoe, kijk dr eens lopen!
Xantha, wat lief <3
Azmay, dappere kim zeg! En fijn dat ze zo braaf was met beginners ook.
De mijne staat altijd in de paddock of wei, maar heeft wel een schuilstal. Ben er een paar keer in gaan staan en het scheelt echt enorm veel.
Neile, wat goed van haar!
Heeeeeeel gaaf TessJazz! Ze zijn ook bij mij langs geweest, alleen mijn paard werkte niet zo goed mee (lees: staat geen seconde stil) :+ (Gelukkig had ik ze op voorhand al gewaarschuwd haha) Dus ben benieuwd wat eruit komt.

Pfff ik doe vrij weinig met dit weer met Destinado, wat jullie? :P Hij heeft er zelf ook geen zin in, als ik hem meeneem sjokt hij maar wat achter me aan haha. Het koelt ook niet bepaald af savonds.
Nog een plaatje van een tijdje terug, helemaal los eens even gaan hangen. Hij vond het wel oké.
Afbeelding

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:06

Onze lieve Neva is vandaag naar een nieuw huisje gegaan!

Met Vino een shoot gehad van Mihn dan vu!
Echt heel blij mee!
Afbeelding