Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Splinterz

Berichten: 1136
Geregistreerd: 28-05-12
Woonplaats: Radewijk

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:59

Kirsten, jullie hebben beide potentie, dat heb ik allang gezien toen. Denk dat er weinig jury’s zijn die jullie afstraffen omdat het een fries is.

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:46

Super leuk dat je dat zegt! Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het zelf ook nog niet echt heb meegemaakt, maar toch hoor je om je heen dat het wel veel gebeurd.

Vandaag weer voor het eerst op wedstrijd geweest, ik ben 6 weken ziek geweest dus had alles afgemeld. De wedstrijd ging lang niet perfect, achteraf heb ik er echt te lang op gezeten. De eerste proef ging voor mijn gevoel wel redelijk goed, heb daar 186.5 gereden en een 4e plek behaald. De tweede proef was echt slecht, paard was moe en is dan nog moeizaam aan elkaar te rijden. Toch daar nog 193.5 gereden, niet in de prijzen gevallen.

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 06:38

Dat is toch niet slecht!persoonlijk zou ik niet gegaan zijn met deze temperaturen mij te warm kan mijn Friesje niet goed tegen.

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 07:45

Ik moest al rijden om 9.20u maar blijkbaar was het veld in de brandende zon, dat viel een beetje tegen..

Getty_Maan

Berichten: 2588
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:18

Ik mag morgen 11 uur 1 proef voor de selectie rijden. We mogen nu L2 starten, maar heb nog 2 wedstrijden in het L1 :)

Heb er nog een 4-jarige Friese merrie bij gekregen. Is alleen zadelmak, is de bedoeling haar door te rijden en ook te starten! Super gaaf

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:24

Veel succes gett morgen!

Foto van de nieuwe topper!

Getty_Maan

Berichten: 2588
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:12

Afbeelding
De linker merrie, andere merrie is Geeske.

Echt een luxe positie zit ik nu met 2 van die toppers <3

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:13

Lekker van genieten gett.
Sommige Luxe mag je jezelf wel gunnen toch hahaha.

Getty_Maan

Berichten: 2588
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:59

Hoe gaat het hier, nog mensen die starten met dit weer?

Laatst is onze wedstrijd verzet, waardoor ik toch nog kon starten. Toch nog een winstpuntje erbij.

26 augustus de Friese paarden selectie, wedstrijd met alleen maar zwarte parels :D

De nieuwe merrie is eerst beleerd voor de kar, gaat super. Vanaf vandaag ga ik er mee bezig!

Afbeelding

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:18

Zou hier graag weer mee kletsen. Heb me voor een half jaar terug ook eens voorgesteld.. maar helaas door mijn ziekte een ruim half jaar niet kunnen rijden.. Nu lijkt het goed te gaan en ben ik weer begonnen met lessen.

Getty_Maan

Berichten: 2588
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:15

Wat fijn Evelien dat je weer fitter bent en kunt starten!

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:47

Welkom terug Evelien hopelijk hou je de stijgende lijn vast

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:41

Daar gaan we vanuit heb het lessen weer opgepakt en we gaan mooi vooruit. Galop gaat steeds beter. Aleen wil hij rechtsom nog wel regelmatig overkruist gaan. . Maar hier werken we nu hard aan
Mijn bijrijder gaat misschien in september een gemeente kampioenschap starten. Lekker kleine wedstrijd om eens te kijken hoe het gaat. En hoe hij zich gedraagt. .

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:12

Heeft jullie fries wel eens onder de mijten gezeten? Melle zit onder de wondjes. Heb vanmiddag alle borstels ontsmet. Voor Melle heb ik noromectin pour on en vetaderm gekregen.

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:17

Bymite heb ik voor die van mij. Als die van jou mijt heeft moet je alles wassen met dat spul. Dekens dekjes echt alles. Geen leuke klus. In de winter spray ik ter preventie en dat gaat nu erg goed kootholtes scheer ik uit en tot aan de knie scheer ik ook op alleen sokje aan de kogel en geen mok en mijt meer gelukkig

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:59

Oke ik heb mijn borstels en dekjes uitgewassen met dettol. Wat vervelend zeg. Ik was er nog niet bekend mee.. pff hoop maar
dat gaat helpen.
Dus eigenlijk moet ik de kootholtes ook uitscheren.. dat heb ik al meer gelezen..

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 22:37

Moet niets Evelien maar bij mij werkt dit. Ja het is een flinke klus alles wat je gebruikt op paard moet ontsmet worden echt niet grappig hoeveel dat is peeskappen transportbeschermers enz.
Succes met bymite moet je ze ook om de 5 dagen daarmee wassen 4 weken lang ivm eitjes

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 01:04

Bij mijne had/heeft het uitscheren van de kootholtes geen meerwaarde.
Inderdaad alles met ByeMite wassen (ook de stal! Stro weg, stal ontsmetten en dan pas weer nieuw stro). Paard wordt nu eens in de 2-3 maanden gewassen (20min weken in emmers met ByeMite oplossing (komt tot net onder dr knie)) en zo houden we het goed onder controle. :)

Getty_Maan

Berichten: 2588
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 09:17

Pff wat vervelend mijten, hoe kunnen ze dat krijgen?

Ik heb deze week nu 3 keer op de nieuwe merrie gezeten. Gister voor het eerst in draf, maar wat een fijn dier. Zet geen stap verkeerd en geeft zoveel vertrouwen. Ook al even los gestapt.

Afbeelding
Dit was de eerste keer

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 09:57

Ik weet ook niet hoe ze dat krijgen eigenlijk. Wat leuk een jong paardje, fijn dat ze zo braaf is.

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 19:06

Mijten zitten in ook in stro en in het zand maar kippen enz hebben ze ook in de vacht. Nog meer Friesen/ tinkers op stal? Die kunnen elkaar besmetten.

Gett lekker bezig!

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:43

Alleen mijn Fries staat op stal. Stal maatje is een kwpn -er

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 15:42

Hoi iedereen!

Een beetje laat, maar ik heb dan ook drie maanden niet kunnen rijden op Gerret :o

@Petrichor; ik herken dit echter wel, vooral omdat mijn paard een ouderwets type is (met een ingezakte rug:D). Geven jury's opmerkingen zoals; die moet voor de wagen (en dat hoor je dan later van de schrijver). Nu moet ik wel zeggen dat ik over het algemeen wel de punten krijg die ik verdien en de meeste (negatieve)opmerkingen komen van mensen die aan de kant staan.

@DaraBariton; Gefeliciteerd hoor! Gaaf ook, wij doen je dat niet na :D

@gett; gefeliciteerd met je nieuwe Fries, wat een luxeprobleem zeg :) Leuk om te horen dat ze braaf is! Dat is soms ook wel een keer fijn.

@_evelien_; Fijn dat je er weer bent en dat het weer beter gaat. Wat zijn je plannen voor in de toekomst? Gerret heeft toen hij twee jaar geleden ziek was geworden van een ander paard mijten gekregen. Toen benen gewassen met sebacil (bymite), borstels gewassen met bymite, dekjes en toebehoren gewassen. Ook heb ik dat weer na een tijdje herhaald. Gelukkig is Gerret weer opgeknapt en is de mijt ook verdwenen.


Hier ook weer nieuws. Gerret is vorige week teruggekomen en is nu tuigmak! Volgende week gaan we thuis voor het eerst oefenen met de kar. Hij is er kwa draf wel op vooruitgegaan :D Nog meer swung... ik kon er al bijna niet op doorzitten. Ik hoop in september weer een keer te kunnen starten, ik merk met het rijden dat hij niet echter achteruit is gegaan, dus dat is fijn. Ook krijg ik binnenkort mijn nieuwe wedstrijdjasje.. to be continued

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 15:50

Mijn plannen zijn om in oktober of/en november een oefendressuur te starten en dan in december een startkaart aanvragen voor 2019. Leuk dat gerret nu ook tuig mak is..
Melle is ook tuig mak.

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:59

Dames wat is het stil hier.

Ik ga volgende week ons debuut maken in Z1. Ik vind het mega spannend.