barock pinto eigenaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TGS

Berichten: 298
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: Ossenzijl

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 23:04

Super leuk gefeliciteerd

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 03:22

Ach wat een leukert! Wat een aanwinst!

Caddilacje
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:16

ivy_power89 schreef:
Leuk!!! Gefeliciteerd :)
Wat is de afstamming?


Vader is ceasar ter linden.
Moeder een fokmerrie van hun :)

Dank je wel!

Caddilacje
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:16

RoyceMack schreef:
Ach wat een leukert! Wat een aanwinst!


Dank je wel! :)

Caddilacje
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:16

TGS schreef:
Super leuk gefeliciteerd


Dank je wel! :) :D

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:27

Welkom bij de club. Proficiat met je prachtige aanwinst

Caddilacje
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:12

Rocamor schreef:
Welkom bij de club. Proficiat met je prachtige aanwinst


Dank je wel! :D 18 augustus naar de veulen keuring met hem. Hopelijk laat hij daar ook zijn mooie gangen zien haha _O-

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:01

Mooie aanwinst! Gefeliciteerd!

Caddilacje
Berichten: 85
Geregistreerd: 31-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 23:37

LiiNd_Y schreef:
Mooie aanwinst! Gefeliciteerd!


Dank je wel! :) :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:50

Wat actiefoto’s van Sjaak:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maandag bijna met Sjaak en al achterover gegaan. Hij raakte over zijn toeren en ging de lucht in. Gelukkig val ik nog net iets eerder en kan hij zijn nog als een wokkel op 4 benen houden. Ik zag m zo op me af komen. Goed dat ie lenig is :+ . Pech dat mijn aurbagvest niet open ging, dus een aardige smak. Maar wat schade aan armen en een lichte hersenschudding. Dus valt nog mee. Had een stuk erger gekund....

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 10:06

Hahaha bij die eerste foto moest ik echt even kijken waar al die benen heen ging. Hopenlijk knap je snel weer op. Weet precies hoe je je voelt.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:22

meisje2000 schreef:
Hahaha bij die eerste foto moest ik echt even kijken waar al die benen heen ging. Hopenlijk knap je snel weer op. Weet precies hoe je je voelt.


Ja, net elastiek, die knol _O-

En ja, het gaat gelukkig al beter. Jij had die van jou door die val verkocht, toch? Moest eraan denken. Ik moet er wel weer op, want kan geen paard houden waar ik ban voor ben. Ben er daarna ook weer op gegaan. Ging gewoon goed.

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:38

Fab, ze hebben de benen van jouw Sjaak er verkeerd onder geplaatst. Geen wonder dat ie zo maf doet :+...

Klinkt niet goed, zo'n val.

Wellicht moet ik ook eens op zoek naar zo'n bodyprotectorachtig ding.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:35

Rocamor schreef:
Fab, ze hebben de benen van jouw Sjaak er verkeerd onder geplaatst. Geen wonder dat ie zo maf doet :+...

Klinkt niet goed, zo'n val.

Wellicht moet ik ook eens op zoek naar zo'n bodyprotectorachtig ding.


Moet ie t wel doen (de airbagvest dus). Dat was nu een beetje jammer :')

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 19:15

Fabster schreef:
meisje2000 schreef:
Hahaha bij die eerste foto moest ik echt even kijken waar al die benen heen ging. Hopenlijk knap je snel weer op. Weet precies hoe je je voelt.


Ja, net elastiek, die knol _O-

En ja, het gaat gelukkig al beter. Jij had die van jou door die val verkocht, toch? Moest eraan denken. Ik moet er wel weer op, want kan geen paard houden waar ik ban voor ben. Ben er daarna ook weer op gegaan. Ging gewoon goed.



Nee dat was ik niet. Heb mijn paard vorig jaar wel moeten verkopen maar dat kwam door geld. Nee ik ben 1 keer met hem onderuit gegaan. Hij lette even niet op in de galop en toen gingen zijn benen de lucht in.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 22:11

O ja. Ben steeds in de war met jullie

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 07:32

Maakt niet uit.

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:34

Ohjee fabster %)

Met Noor gaat t goed, heb wel hulp in geschakeld met opstappen en inrijden. Het opstappen ging ene keer heel goed, andere keer niet.
Vandaag weer voor t eerst alleen gereden, ze was erg braaf. Vond dr eigen schaduw beetje gek, na 2 rondjes ook weer oke. Ze heeft gelukkig nog niet van die gekke sprongen gemaakt, ze schiet meer beetje vooruit dan.

Afbeelding

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 01:36

Ik loop echt te hannessen qua zadel.
Ik heb een barefoot zadel maar kan er zelf maar niet lekker in zitten. Bovendien maakte Finn zich vorige keer met rijden bol onder de barefoot en ik corrigeer steeds door mn rug hol te maken.
Zaterdag met mn oude zadel gereden met bontje eronder. Was nog niet perfect maar wel beter. Volgende keer een goede drukverdeler eronder.
Finn zwabbert ook nog behoorlijk en varieerd heel erg in tempo. Dus lastig rijden.
We hebben nog geen galop gedaan omdat ik eerst het sturen en remmen goed wil bevestigen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:30

RoyceMack schreef:
Ik loop echt te hannessen qua zadel.
Ik heb een barefoot zadel maar kan er zelf maar niet lekker in zitten. Bovendien maakte Finn zich vorige keer met rijden bol onder de barefoot en ik corrigeer steeds door mn rug hol te maken.
Zaterdag met mn oude zadel gereden met bontje eronder. Was nog niet perfect maar wel beter. Volgende keer een goede drukverdeler eronder.
Finn zwabbert ook nog behoorlijk en varieerd heel erg in tempo. Dus lastig rijden.
We hebben nog geen galop gedaan omdat ik eerst het sturen en remmen goed wil bevestigen.


Dat zwabberen en tempwisselingen (zeer onverwachts) herken ik bij Sjaak ook. Wel zorgen dat je een fijn zadel hebt, waar je allebei blij mee bent. Ik heb zelf een Ghost. Als Barefoot het niet is voor jullie, lekker een andere proberen. Ik weet niet wat die oude voor zadel is, maar anders mss die laten aanpassen/opvullen?

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:25

@Fabster: het is een simpel interhippique zadeltje wat ik ooit kocht toen ik niet zoveel te besteden had.
Is het opvullen niet waard.
Wil graag wat anders met meer kniewrong.
Probleem is dat ik nog geen zadelpasser durf te laten komen omdat paardlief en ik nog geen galop beheersen. Puur omdat ik nog geen stuur heb. Ben het nu aant oefenen met draf en gaat steeds beter.. Maar nog niet goed onder de knie. En dat moet volgens mij altijd wel galopperen ook om t zadel te proberen.

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:49

RM, dat kon ik ook amper toen ik een zadel maker bij apache had.

Ik heb een custom. Daar mocht ik naderhand x aantal uren mee rijden voordat ik beslissing moest nemen.

Geen goedkoop zadel maar wel heerlijk.

Mijn dame heeft een week vakantie gehad vanwege mijn eigen vakantie. 24/7 op een gemillimeterd weiland met een soortgenoot (die ze niet heel erg graag ziet....) met dagelijks wat hooi.
Ze was boos, pissig, gefrustreerd, zo krom als hoepel, compleet strak in de spieren en daardoor weer niet rad en sloeg tot overmaat van ramp bijna het licht uit de ogen van de smid.... welkom terug. De dame mag in het vervolg dus geen week vakantie meer. Doet haar moeilijke lichaam geen goed.

Vandaag gelijk maar begonnen met wat massage, morgen dus weer rechtrichten en dubbele longe, dan komt het allemaal wel weer goed. Maar ik baal wel.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 23:29

RoyceMack schreef:
@Fabster: het is een simpel interhippique zadeltje wat ik ooit kocht toen ik niet zoveel te besteden had.
Is het opvullen niet waard.
Wil graag wat anders met meer kniewrong.
Probleem is dat ik nog geen zadelpasser durf te laten komen omdat paardlief en ik nog geen galop beheersen. Puur omdat ik nog geen stuur heb. Ben het nu aant oefenen met draf en gaat steeds beter.. Maar nog niet goed onder de knie. En dat moet volgens mij altijd wel galopperen ook om t zadel te proberen.


Ik heb mijn Ghost ook alleen in stap en draf gepast. Mijn fjord weigert galop in de bak :roll: . En op Sjaak galoppeer ik helemaal nog niet. Maar kon gewoon zadels passen, hoor.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 23:31

Rocamor schreef:
RM, dat kon ik ook amper toen ik een zadel maker bij apache had.

Ik heb een custom. Daar mocht ik naderhand x aantal uren mee rijden voordat ik beslissing moest nemen.

Geen goedkoop zadel maar wel heerlijk.

Mijn dame heeft een week vakantie gehad vanwege mijn eigen vakantie. 24/7 op een gemillimeterd weiland met een soortgenoot (die ze niet heel erg graag ziet....) met dagelijks wat hooi.
Ze was boos, pissig, gefrustreerd, zo krom als hoepel, compleet strak in de spieren en daardoor weer niet rad en sloeg tot overmaat van ramp bijna het licht uit de ogen van de smid.... welkom terug. De dame mag in het vervolg dus geen week vakantie meer. Doet haar moeilijke lichaam geen goed.

Vandaag gelijk maar begonnen met wat massage, morgen dus weer rechtrichten en dubbele longe, dan komt het allemaal wel weer goed. Maar ik baal wel.

Je had haar ook een beter vakantieweiland moeten geven, met een leuke bink :+ :+:

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 00:20

Fabster schreef:
RoyceMack schreef:
@Fabster: het is een simpel interhippique zadeltje wat ik ooit kocht toen ik niet zoveel te besteden had.
Is het opvullen niet waard.
Wil graag wat anders met meer kniewrong.
Probleem is dat ik nog geen zadelpasser durf te laten komen omdat paardlief en ik nog geen galop beheersen. Puur omdat ik nog geen stuur heb. Ben het nu aant oefenen met draf en gaat steeds beter.. Maar nog niet goed onder de knie. En dat moet volgens mij altijd wel galopperen ook om t zadel te proberen.


Ik heb mijn Ghost ook alleen in stap en draf gepast. Mijn fjord weigert galop in de bak :roll: . En op Sjaak galoppeer ik helemaal nog niet. Maar kon gewoon zadels passen, hoor.


Ik heb een paar zadelpassers benaderd. Hopelijk kunnen ze ons helpen! Zit er toch meer mee in mn buik dan gewenst dus het moet gewoon opgelost worden met dat zadel. Ik zit er niet lekker op (op beide zadels niet) en paard loopt er ook niet echt lekker onder. Was leuk voor het inrijden maar ben toe aan iets anders.