[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:43

vandaag mijn knappe kerel maar weer eens gewassen ! was wel nodig. Afbeelding
Afbeelding

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!


xSerena

Berichten: 90
Geregistreerd: 08-09-12
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:28

Sommige hebben haar hier wel zien voorbij komen, Femke de 25 jarige merrie van Melle 311.
Helaas hebben we haar op 8 mei moeten laten gaan. Maar met heel veel dank aan Equigeniek Fotografie die op een vroegere datum kon dan we besproken hadden omdat het niet langer meer kon voor haar.
En zo wil ik deze foto's toch nog laten zien. <3

Afbeelding

Afbeelding

† 11'10'2008 Tara ♥
† 08'05'2018 Femke ♥

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:01

Veel sterkte, wat was ze mooi!

Floris en ik hebben afgelopen weekend een hele fijne clinic gehad van Sander Marijnissen. Afbeelding

Afbeelding

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:50

Heel veel sterkte Serena! Wat een prachtige leeftijd heeft ze bereikt :(:)

Ziet er goed uit Maanlicht! Hoe groot is hij? Hij ziet er flink aan de maat uit.

Ik ben zo trots op Dyke :D We gaan gewoon mee doen aan een theaterstuk met rook, vuur, 300 man publiek, wapperende doeken, volle galop met zwaard en al om daarna stil te staan tussen een schreeuwend vikingleger, en ze doet het allemaal gewoon even. :))

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:07

Ja, Floris is een langpootmug, haha! Hij gaat over de 1.70m

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:57

Er is niets fijner dan een lekker zandbad na de training!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:16

https://youtu.be/aTL-hSeQiXg



Dit is hoe ons totaal plaatje er momenteel uit ziet..

Ik ben vooral heel erg bezig met titus zijn achterhand te activeren en te versterken. Omdat hij het lastig vind om zijn passen af te maken en zichzelf vrij makkelijk laat vallen in stap waardoor ik hem als ik terug wil gaan naar de stap hem eerst nog een keer voorruit moet drijven om netjes de overgang te kunnen maken.

Ook zou ik graag zien dat hij actiever en meer actie toont met zijn voorbenen. Uiteraard komt dat ook weer uit die achterhand vandaan dat dat nog niet zo spectaculair en los toont als ik zou willen. Maar oefening baart kunst ik mag eigenlijk niet klagen. :o

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:01

Ik ben zeker geen topruiter, dus kan alleen aangeven wat mij opvalt, maar ik zie een ruiter met een erg strenge binnenhand, lijkt alsof ‘t paard over de schouder weg loopt en erg opgekropte hals, niet mooi nageeflijker/door het lijf.
Kan je hem lang-laag rijden en vanuit daar opbouwen naar boven? Dat is in ieder geval hoe ik met mijn instructrice bezig ben om mijn fries niet opgekropt te laten lopen. Ik denk ook dat ‘ie zijn buik- en rugspieren nog meer moet gaan gebruiken om zijn achterhand onder te brengen, denk dat ‘ie dan ook zijn passen meer af gaat maken.
Vind het wel een onwijs mooi beest <3
Blijft ook een momentopname, dus wie weet zeg ik nu hele overbodige dingen hoor :j

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:47

AnneJ1995 schreef:
Ik ben zeker geen topruiter, dus kan alleen aangeven wat mij opvalt, maar ik zie een ruiter met een erg strenge binnenhand, lijkt alsof ‘t paard over de schouder weg loopt en erg opgekropte hals, niet mooi nageeflijker/door het lijf.
Kan je hem lang-laag rijden en vanuit daar opbouwen naar boven? Dat is in ieder geval hoe ik met mijn instructrice bezig ben om mijn fries niet opgekropt te laten lopen. Ik denk ook dat ‘ie zijn buik- en rugspieren nog meer moet gaan gebruiken om zijn achterhand onder te brengen, denk dat ‘ie dan ook zijn passen meer af gaat maken.
Vind het wel een onwijs mooi beest <3
Blijft ook een momentopname, dus wie weet zeg ik nu hele overbodige dingen hoor :j



Ah geeft niks. Je kan ook niet weten hoe het proces met deze meneer verloopt.


Hij liep idd ook wat over de schouder weg het is zijn moeilijke kant. Ik was op dat moment eigenlijk vooral bezig met het tempo behoud en 'm naar buiten duwen met mijn been. titus vind het allemaal al gauw best en dan valt hij ontzettend snel terug in tempo.


In januari kon ik hem nog niet zo rijden. Toen mocht ik blij zijn als ik überhaupt 'm normaal zonder rennen en vliegen en schrikken en ellende de bak door kon krijgen. Het opkroppen is wederom weer een gevolg van zwakte in die achterhand maar hij is dus al dertig keer meer ontspannen als dat ie was. Maar ja vanaf 1,5 jaar tot z'n 3,5 jaar op een postzegel paddock staan en zomers op een afgezet stukje wei staan heeft 'm niet geholpen z'n spieren te ontwikkelen. Dus this gewoon een slapjanus nog.

Lang en laag rijden in draf kan ik soms wel en soms niet doen bij hem, hangt een beetje er vanaf hoe zijn humeur is. Ik probeer het wel elke keer dat ik rij hoor. Maar het gevaar bij titus is een beetje dat hij dat zo moeilijk vind onder het zadel dat hij een excuus gaat zoeken om te schrikken. Dan zet ie het op een rennen en neemt ie een enorme sprong en moet je zitten voor je leven.


Die strenge binnenhand ziet er strenger uit dan dat ie is. Dit is een paard waar je al gauw te lomp bij bent. Maar je hebt opzich gelijk hoor. Ik moet wel meer mee meegeven met links en iets meer opvangen met rechts .

Maar ach hij is nu net tien maanden onder het zadel en vier jaar jong. Dus hij heeft nog wel even om sterk te worden.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:12

:D klinkt alsof jullie al heel veel vooruit zijn gegaan in korte tijd! Ik heb natuurlijk ook geen referentiepunt haha. Thanks voor je uitgebreide reactie!
Klinkt als een paard met een heel karakter :j .
Mijne kan ook zo opvliegerig/schrikachtig zijn, behalve dat ze nooit gaat bokken/steigeren/rennen maar gewoon kop in de lucht, onderhals er op en hard draven (helemaal in t begin wel rennen, maar dat was er gelukkig snel uit). Die ontspanning was/is hier ook aandachtspunt nr 1, dat herken ik wel heel erg!
Staat hij nu op meer ruimte? Wat lekker voor hem.
Mijn paard staat nu sinds mei al 24/7 op een hele grote wei en ze heeft nog nooit zo mooie ronde billen gehad. D’r rug laat ze vaak lekker hangen, dus dat is voor mij weer om te trainen (eigenlijk te weinig gedaan met dat warme weer van de afgelopen tijd). Denk dat vrije beweging inderdaad heel veel doet voor de bespiering.
Toch grappig dat mijn beeld vroeger van een Fries altijd een nuchter, koel paard was, terwijl ‘t eigenlijk gewoon een warmbloed is in een koudbloed-jasje.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:32

Hoe die ging een aantaal maanden terug Afbeelding
Afbeelding en foto twee hoe die nu gaat als ik er probeer aan te rijden ( beugels zo lang was geen succes merkte ik haha).

Het verschil is klein. maar ja ik kan ook wel een foto posten van wanneer hij een goede dag heeft. Maar dat geeft een vertekend beeld. Dit is zijn houding op een doorsnee dag.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:41

Afbeelding
Oké oké voor het idee dan :D.

Maar ik moet m dan wel onwijs veel helpen. Ik kan de teugels niet simpel weg iets langer laten want dan verandert hij in een giraf. Dus ik moet mijn hele houding weggooien en even extreem m'n handen toestaan een heel heel heel veel drijven. En daarna vang ik 'm weer op. Korte stukjes dus om te vertellen aan hem waar hij uit eindelijk naartoe moet.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:27

Gaaf! Loopt mijn inziens veel relaxter op die foto uit je laatste post! :D

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:21

Afbeelding


<3 <3


Ik ben zo gek op dit dier.
Daarom gewoon een foto. :o

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 03:35

Super mooie foto!

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 07:17

Afbeelding
Geweldige foto van mijn topper

ilover Aphrodite ilover hou van jou ik wil jou nooit meer kwijt hvj
Dressuur B+10 L1+14 L2+2
Silke Deauke me nieuwe super fries B+19 L1+10 L2+2

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 14:51

Voor wie nog een nieuwe winterdeken wil bestellen, bij Fryskware hebben ze nu 35% korting!

Dat gezegd hebbende, snap ik niks van de maten haha.
Ik heb vandaag mijn paard opgemeten en kwam op het volgende uit:
A-B 120 cm
C-D 180 cm
Afbeelding
Wat zou betekenen dat ze maat 175 of zelfs kleiner zou moeten hebben, maar dat kan toch niet met een stokmaat van 163 en toch wel wat body? Van andere merken heeft ze vaak rond maat 205 (afhankelijk van het merk). Zeker omdat er op de website nog staat: als u de maten heeft, trek hier van 10cm vanaf en dan hebt u de maat.

Iemand met meer verstand hiervan die me zou kunnen helpen? :+

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 11:57

Hoe groot zijn jullie Friezen eigenlijk. Want volgens mij is mijn Sinne echt inimini voor een Fries. Ik ben zelf 1.68 en haar schoft komt tot mijn schouder. Afbeelding
Dit halster destijds voor een D pony aangeschaft en Sinne past hem ook prima.

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:29

Anouk is 1.62m :)
Draagt halsters ook maat cob, hoofdstel maat full ivm de neusriem.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 18:57

Afbeelding

Mijn luilak is 1,69 op het moment. Maar zal de 1,70 wel aantikken volgend jaar vermoed ik.

Alles maat full.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:43

Absolem schreef:
[ [url=m/prF5ER.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn luilak is 1,69 op het moment. Maar zal de 1,70 wel aantikken volgend jaar vermoed ik.

Alles maat full.


Wat een knap dier! Mooi groot, houd ik van!

Die van mij is ong 1,66 nu (net 4)
Hoofd maat cob en dekenmaat 205


Afbeelding

Samira Zadora B + 23 L1+11 L2+ 15 M1+1
GK ‘18/‘19, GK ‘19, GK ‘19/‘20

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:37

Dan is Sinne echt mini hhaha. Denk dat ze net op 1.50 zit haha. Ze is 9 trouwens, dus groeit sowieso niet meer :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:25

Pepperrr schreef:
Dan is Sinne echt mini hhaha. Denk dat ze net op 1.50 zit haha. Ze is 9 trouwens, dus groeit sowieso niet meer :)



das idd wel heeel erg klein ja! zit er verder wel papier bij gewoon ?

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:11

Absolem schreef:
Pepperrr schreef:
Dan is Sinne echt mini hhaha. Denk dat ze net op 1.50 zit haha. Ze is 9 trouwens, dus groeit sowieso niet meer :)



das idd wel heeel erg klein ja! zit er verder wel papier bij gewoon ?


Nope. Ik denk ook dat ze geen 100% fries is. Dit omdat haar bouw en karakter voor een fries niet klopt. Haar moeder, staat ook bij ons is wel een volle Fries. Heeft wel papieren maar dan zouden we eens heel goed moeten zoeken :')

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:34

Ah vandaar!

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Juniores, Maaike_Ma en 28 bezoekers