Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:03

Oh ja heb nog geen mail gehad maar had vorige week gebeld toen zei ze dat ik waarschijnlijk zondag moest (ga naar encanto in nispen). Ja ga er maar met 1 de ander moet nog twee jaar wachten voor die mag haha. Waar ga jij heen?

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:


_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:57

Woeste hoeve in Bergeijk. Kan ik mooi meteen Solano veulentjes kijken. Die van mij moet 1 juni pas. Had me verkeken op de dekdatum. Wij hebben onze e-mails als gehad voor dag en tijd. Ben benieuwd of er leuke hengsten gekeurd gaan worden.

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:07

_Zsazsa_ schreef:
Woeste hoeve in Bergeijk. Kan ik mooi meteen Solano veulentjes kijken. Die van mij moet 1 juni pas. Had me verkeken op de dekdatum. Wij hebben onze e-mails als gehad voor dag en tijd. Ben benieuwd of er leuke hengsten gekeurd gaan worden.


Goed dat je het zei inderdaad, bleek in ongewenst beland :Y) ik moet nu zaterdag tussen 16.00 en 18.00 :)

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:24

Voor alle duidelijkheid: zondag, woeste hoeve, da's toch de ganse dag hé? Ik heb diezelfde mail gekregen omtrent het programma, ik neem aan dat het gewoon doorlopend aankomen en vertrekken is dan. (Ik ga wel op tijd gaan)

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:03

Ja dat begrijp ik dr ook uit indd. Ik ga ook op tijd dan. Als de merrie makkelijk laad iig. Wat neem jij mee Neile?

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:22

Mijn merrie Solea gaat mee.

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 08:02

neile schreef:
Mijn merrie Solea gaat mee.


Leuk, misschien zien wel elkaar nog dan. De woeste hoeve zal het wel leuk vinden hun fokproduct terug te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:17

Kelly_Taco schreef:
Ik moet eigenlijk echt eens vaker antwoorden hier..
Lees nog trouw mee maar neem vaak niet de moeite om te posten :o

Lianne Wat goed om lekker om een ongedwongen manier zo met je paard op stap te gaan.
Toen ik Galanto net had hebben we eens een in-hand TREC gedaan, was ook super leuk!

Eva90909 maaien wordt je niet op afgestraft, wel hectische beweging maar dat is er met een hoop rust echt uit te krijgen!

Dais als je paard maar met 1 been maait zou je haar voor de zekerheid eens kunnen laten nakijken door een chiropractor of JM-masseur. Het komt niet heel vaak voor dat een paard van nature een ongelijke beenzetting heeft.
Galanto heeft ook een tijdje met 1 been meer gemaait maar die bleek toch vast te zitten in zijn spieren

Zsazsa gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Mooie grote dame! Staat een vreselijk lief hoofd op <3

Merexa de pittigheid straalt gewoon van haar af :D

Joolien wat leuk een PRE als bijrijdpaard! Nu wil je nooit meer wat anders hoor! Jij bent toch ook wel van het rijtechnische gepeuter? Tenminste dat haal ik altijd uit jouw reacties op topics. Dat komt bij een PRE goed van pas!

Mijn eigen kanjer doet het super fijn!
Zijn thuis lekker aan knutselen met het sluitwerk en de wissel.
Dat laatste is in zijn hoofd nog een hele stap maar het sluitwerk pakt hij steeds fijner op.
Het is zo'n fijn beest <3
Maak eigenlijk te weinig foto's en filmpjes..
Dit zijn de meest recente

[ Video ]

[ Video ]

Stalgenootje even de piaffe laten voelen
[ Video ]



Haha ja klopt, ik hou wel van rijtechnisch gepeuter :') Mooie omschrijving. Je filmpjes zien er goed uit :)

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:42

Zsazsa, leuk! Zien we elkaar daar! ;)
Ja Sonja was inderdaad blij. Ben zelf ook benieuwd om de nieuwe lading veulies te kijken. Het is echt heel dichtbij, kon beter even over de grens mee laten keuren dan naar de Walen rijden of midden Brussel, ik woon nu eenmaal dicht tegen NL aan. :)

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

Dais_

Berichten: 4021
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:48

neile schreef:
Zsazsa, leuk! Zien we elkaar daar! ;)
Ja Sonja was inderdaad blij. Ben zelf ook benieuwd om de nieuwe lading veulies te kijken. Het is echt heel dichtbij, kon beter even over de grens mee laten keuren dan naar de Walen rijden of midden Brussel, ik woon nu eenmaal dicht tegen NL aan. :)


Gelukkig dat dit kon. Ik wilde vorig jaar in België want dat was maar 1 uur rijden, maar ik moest per se in Nederland en het was 3 uur rijden enkele reis :-(.

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:40

Zo vandaag weer even geweest. Ik moet toch echt vaker gaan dan 1 keer in de week.
Maar ik heb onwijs faalangst met paarden, als in dat ik bang ben dat ik het niet goed doe. En dat levert me echt heeeel veel stress op. Dus daar even fijn over gepraat vandaag.

Toen lekker aan het rijden gegaan en wauw, wat heb ik genoten van mijn witte vriend <3 Ik reed m de laatste tijd bitloos, omdat hij eerder heel veel mondstress had met bit in. Constant kauwen, mond open en soms zelfs tandenknarsen. Bitloos was dat al de helft minder. Maar ik kreeg m toch niet helemaal lekker in het contact iedere keer, dus vandaag toch weer zijn ongebroken trens erin gehangen. En wauw, wat een verschil. Een fijne nageeflijkheid die steeds rustiger werd, veel minder mondstress dan eerder en hij begon te sjouwen!! Helaas geen filmpje gemaakt, dat ga ik maandag wel weer doen denk ik.
Wat een heerlijk peerd is het ook <3
Afbeelding
Afbeelding

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:32

Leuke foto's komen er ook weer voorbij! Even een plaatje van mijn spannings kanon :+ Afbeelding

instagram : @purarazadivino

JaMyGuCcI
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:40

Heb al eens eerder gereageerd maar meestal lees ik alleen mee dit is mijn knappe Spanjaard trapero g Afbeelding
Afbeelding


_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:51

Hoe is het met iedereen hier bij de apto gegaan? :D Spekkie is goedgekeurd met allemaal 8en onderaan en zelfs een 9 voor galop! Vond het leuk om eens mee te maken, geen idee wat ik moest verwachten maar was ook maar erg kort haha.


Afbeelding

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 23:14

Jaaaa! Hier ook een heel gelukkige paardeneigenaar. Sol is goedgekeurd met een héél mooi rapport. Ben heel blij!

Als ik het goed voor heb, dan is Zsazsa haar nieuwe (mooie!) merrie ook goedgekeurd. Ik geloof dat ik jou gesproken heb hé Zsazsa.

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:33

neile schreef:
Jaaaa! Hier ook een heel gelukkige paardeneigenaar. Sol is goedgekeurd met een héél mooi rapport. Ben heel blij!

Als ik het goed voor heb, dan is Zsazsa haar nieuwe (mooie!) merrie ook goedgekeurd. Ik geloof dat ik jou gesproken heb hé Zsazsa.


Jaa Neile, wist niet zeker of jij het was! Maar dan hebben wij even gesproken ja. Gelukkig weer goed gekeurd! Kan ze nu geïnsemineerd worden. Ben alleen nog niet uit mijn hengsten keuze. Laat jij Solea ook dekken?

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:53

Dit jaar niet nee. Ze is nog veel te pup. Maar wou het al gedaan hebben, dan is het in orde. Ik zou ook nog niet goed weten welke hengst precies...

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:50

neile schreef:
Dit jaar niet nee. Ze is nog veel te pup. Maar wou het al gedaan hebben, dan is het in orde. Ik zou ook nog niet goed weten welke hengst precies...


Ik vind het ook moeilijk, Otro dekt dit jaar niet van Sonja en daar ben ik zo verliefd op. Ik moest 3 hengsten hebben die via KI dekken. Ik wacht het Solano veulen af, mocht die heel ruig zijn dan dek ik die wellicht terug, al vind ik Impressionante ook erg gaaf. Vind de prijs/kwaliteit/niveau verhouding ooit heel krom. Leuk kleurtje prima, maar de hengst moet wel een goede vererver qua beweging en karakter zijn. 1000,- voor hengsten die niet Gepresteerd hebben is gewoonweg te veel. Ben ook in Spanje aan het kijken nu. Kan alleen niet veel mensen vinden die ervaring hebben met sperma importeren.

@Tessjazz, bied jij jou hengst(en) ook aan ter dekking?

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:54

_Zsazsa_ schreef:
neile schreef:
Dit jaar niet nee. Ze is nog veel te pup. Maar wou het al gedaan hebben, dan is het in orde. Ik zou ook nog niet goed weten welke hengst precies...


Ik vind het ook moeilijk, Otro dekt dit jaar niet van Sonja en daar ben ik zo verliefd op. Ik moest 3 hengsten hebben die via KI dekken. Ik wacht het Solano veulen af, mocht die heel ruig zijn dan dek ik die wellicht terug, al vind ik Impressionante ook erg gaaf. Vind de prijs/kwaliteit/niveau verhouding ooit heel krom. Leuk kleurtje prima, maar de hengst moet wel een goede vererver qua beweging en karakter zijn. 1000,- voor hengsten die niet Gepresteerd hebben is gewoonweg te veel. Ben ook in Spanje aan het kijken nu. Kan alleen niet veel mensen vinden die ervaring hebben met sperma importeren.

@Tessjazz, bied jij jou hengst(en) ook aan ter dekking?


Wil ik wel gaan doen..
Fotootje van afgelopen weekend! Mijn bommetje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

instagram : @purarazadivino

Elisa2

Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:05

Wat een knappe paarden weer allemaal, jouwe is ook leuk JamyGucci, op de foto zou hij zo voor een kwpn'r door kunnen gaan.

Gefeliciteerd met de goedkeuringen allemaal, staan er in DLD of Belgie ook geen interessante hengsten ZsaZsa? {misschien handiger wbt het sperma}

Jammer van je faalangst Joolien, dat lijkt me niet makkelijk..

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Arthis

Berichten: 251
Geregistreerd: 02-02-10
Woonplaats: lelystad

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:58

_Zsazsa_ Ik heb zelf wel dit jaar voor de 2e keer sperma laten importeren uit Spanje van Doblon-tr bevalt tot nu toe goed. Maar ben ook gewoon helemaal weg van de hengst. het is nu alleen nog even afwachten of ze drachtig is. ze is namelijk vorige week zondag geïnsemineerd.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:16

Je hebt PB arthis

Dais_

Berichten: 4021
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:37

Hoe zoek en vind je hengsten in Spanje? Ik vind het hier al lastig zoeken, laat staan in een land waar je de taal niet van spreekt.

Mijn merrie mag volgend jaar aan de date, maar ik ben er nog niet over uit welke hengst.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:40

Dais_ schreef:
Hoe zoek en vind je hengsten in Spanje? Ik vind het hier al lastig zoeken, laat staan in een land waar je de taal niet van spreekt.

Mijn merrie mag volgend jaar aan de date, maar ik ben er nog niet over uit welke hengst.


Ik ben aan de praat geraakt met veel Yeguadas. Meeste spreken best goed Engels. Zijn er ook genoeg die hun websites naar het Engels vertaald hebben.
Ze moeten alleen wel betrouwbaar zijn in het tijdig opsturen van Sperma. Ik probeer het een keer en dan hopen dat het goed uit pakt.

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:51

Leuke fotos en paarden komen er weer voorbij :D

hierbij een paar fotos van mijn PRE!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

        Brenda you have been the one for me, rust zacht,mijn toppertje
                  Noortje | Z1 + 1 | mijn droompony,mijn alles,she is perfect.. Espada Urano DL | Z1


      Wie is er online

      Gebruikers op dit forum: Sewri en 27 bezoekers