Het paardenvirus blijft ook na 22 jaar

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Het paardenvirus blijft ook na 22 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-18 13:25

Vroeger heb ik altijd een eigen pony gehad, daarna verzorgpony's en paarden ingereden.
Tussen kind 1 en kind 2 op Friese hengsten gereden en na kind 2 life happened en 22 jaar niet gereden.

Maar het paarden virus verdwijnt nooit helemaal dus eind november stapte ik voor een proeflesje van een half uur, ivm mijn fybromyalgie even kort, voor het eerst weer op een paard, een mooie friese dame.
Ik was het nog niet verleerd, al moesten spieren en vooral mijn conditie even wennen.
Uiteraard had ik spierpijn de dagen er op, maar de normale, wat iedereen zou hebben.

Een kleine week later les 2. op tinker floor. Dit ging eigenlijk super, kon de draf al veel langer volhouden en zelfs het doorzitten ging super. Daarna een galopje proberen en toen ging het even mis. Floor gaf een klein speels bokje, helemaal geen probleem, bleef er keurig opzitten, maar mijn heupen vlogen op slot en vervolgens heb ik 3 weken last van mijn rug gehad vanuit mijn heup.

Ik was even bang dat dat het eind zou zijn voor mijn paardrijden, maar ik geef niet zo makkelijk op en ben gisteren weer een half uurtje gaan rijden en dit keer op mijn absolute droompaard kairel een prachtige PRE hengst. We hebben alleen gestapt en gedraafd en het ging echt goed en ik heb genoten.

Nu een klein beetje spierpijn , maar er zat ook een kleine 3 maand al weer tussen.

Je kunt dus wel zeggen dat ik erg hou van de barokke rassen en hopelijk winnen we gewoon een keertje de loterij om dat boerderijtje te kopen en een eigen paard :D
Ik geniet me al een poos suf van alle mooie foto's in dit stukje van het Bokt forum en dacht , laat ik ook een keertje wat foto's plaatsen, dus bij deze.
Foto 1 ik op Fries Victoria, foto 2 ik op Tinker Floor en foto 3, 4 en 5, ik op PRE hengst Kairel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:40

Wat super leuk dat je het weer oppakt! Dikke duim omhoog voor je doorzettingsvermogen +:)+

En die PRE... Ik kan mij heel goed voorstellen dat je daar verliefd of word, wat een plaatje <3

Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-18 17:07

bellehorses schreef:
Wat super leuk dat je het weer oppakt! Dikke duim omhoog voor je doorzettingsvermogen +:)+

En die PRE... Ik kan mij heel goed voorstellen dat je daar verliefd of word, wat een plaatje <3


Ja wat is hij prachtig he?

En ik had zoiets, als ik het nu niet doe, doe ik het nooit meer en krijg ik spijt.
Nu maar een beetje trainen en kijken of ik met de Friezen in katwijk een keer mee kan rijden over het strand, lijkt me echt geweldig.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Het paardenvirus blijft ook na 22 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:16

Precies!
Gaat vast helemaal goed komen. Veel plezier met de paardjes :D

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:19

Ah wat leuk !
Die PRE is idd een knappe vent <3
Het is en blijft een hardnekkig iets, dat paardenvirus :D

Quro

Berichten: 147
Geregistreerd: 30-01-18

Re: Het paardenvirus blijft ook na 22 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:28

Hey wat leuk! Hier net zo. Tot mijn 22 ste gereden, elke dag, vroeger eigen pony.
Sinds een half jaar lest mijn 8 jarige dochter, en na de eerste moeder/kind les zag ik de bui al hangen. Lichamelijk gezien echt niet verstandig, maar het is oh zo geweldig. En sinds 2 weken is mijn mooiste droom uitgekomen en hebben we een prachtig en lief eigen Felletje.

Als je het eenmaal hebt kom je er niet meer van af.

Give me back the time, you can keep the memories

I fell for a Fell <3

Ashley5

Berichten: 1610
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Thuis

Re: Het paardenvirus blijft ook na 22 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:37

Wat leuk dat je het weer hebt opgepakt! En dan gelikk zulke knappe paarden!

Ik hoop dat je het nog lang kan blijven doen :D

TrouwCompleet.nl
Voor het huren van trouw- en galajurken, Passen voor de Fun, kinderfeestjes, en nog veel meer!

Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-18 20:18

Quro schreef:
Hey wat leuk! Hier net zo. Tot mijn 22 ste gereden, elke dag, vroeger eigen pony.
Sinds een half jaar lest mijn 8 jarige dochter, en na de eerste moeder/kind les zag ik de bui al hangen. Lichamelijk gezien echt niet verstandig, maar het is oh zo geweldig. En sinds 2 weken is mijn mooiste droom uitgekomen en hebben we een prachtig en lief eigen Felletje.

Als je het eenmaal hebt kom je er niet meer van af.


Nee dat gaat echt nooit meer over. Voel m'n spieren nu ook wel weer goed, maar pijn heb ik toch wel elke dag, dan maar liever omdat ik het enorm naar mn zin heb gehad toch? ;)

Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-18 20:38

Vandaag mocht ik weer heerlijk rijden bij de Ypenburghoeve.
Dit keer op Bruno een mooie en heel lieve PRE ruin.
Ik merk dat er net even te lang tussenzat tussen nu en de vorige keer, maar dit keer ook een stukje kunnen doorzitten en kunnen galopperen voor het eerst weer in 22 jaar haha.
Mijn conditie moet echt beter en m'n spieren moeten zich weer even er naar zetten en ik zal wel weer een paar dagen kreupel lopen, maar dat heb ik er graag voor over. Ik geniet er zo enorm van.

Afbeelding

Afbeelding

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:54

o wauw die Pre hengst :~ wat een plaatje.

Ik vind je houding netjes, helemaal voor iemand die al zo lang niet meer gereden heeft

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Cinnepin

Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:58

Hier ook een fibromyalgie patient, en ik kan zeker niet mee zo lang en veel rijden als vroeger, en dat geet niet, zonder te rijden eb ik ook plezier :)

Maar wat is die pre gaaf! Leuk dat je weer bent gaan rijden.

Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-18 20:58

xxCYNNxx schreef:
o wauw die Pre hengst :~ wat een plaatje.

Ik vind je houding netjes, helemaal voor iemand die al zo lang niet meer gereden heeft

Dank je, gaat nog niet zo als ik zou willen, maar dat mag de pret niet drukken ;)
En ja die hengst is geweldig, heb hem vandaag nog even geknuffeld:)

Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-18 21:00

Cinnepin schreef:
Hier ook een fibromyalgie patient, en ik kan zeker niet mee zo lang en veel rijden als vroeger, en dat geet niet, zonder te rijden eb ik ook plezier :)

Maar wat is die pre gaaf! Leuk dat je weer bent gaan rijden.


Ja ik hou het ook (nog) niet zo lang vol, die lesjes van een half uur zijn net mooi voor me.
Hopelijk verbeterd dat nog, we zien het wel, ik zit weer op een paard af en toe en daar ben ik al heel blij mee ;)

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 07:32

Daar mag je best heel trots en blij om zijn !
Leuke snoet heeft 't peerdje <3

Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-18 18:16

Vandaag weer een lesje op Bruno gehad, dit keer lekker buiten. Het was hard werken vandaag voor mij omdat ik het gevoel had mezelf in de weg te zitten. Lees, ik wil teveel te snel haha. In mijn hoofd wil ik rijden waar ik 22 jaar geleden gestopt ben, maar mijn lijf zegt heel iets anders en heeft moeite met de basis dingen. Toch weer genoten en daar gaat het om ;)

Afbeelding

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Het paardenvirus blijft ook na 22 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 18:37

Fijn dat je het rijden weer op hebt kunnen pakken! En een stel leuke paarden heb je onder je kont daar zeg.
Veel plezier verder :j

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

Monique1963

Berichten: 8560
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Het paardenvirus blijft ook na 22 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 14:30

Yep ik heb je gevonden! Dank voor je link en ik ga je natuurlijk volgen. Vind het heel stoer wat je gedaan hebt door weer te beginnen. Ik hoop dat het paardrijden juist fijn voor je lijf zal blijken te zijn. Ik heb last van heup en rug, maar als ik heb gereden is het allemaal een stuk soepeler en beter. Ik kan niet lang wandelen, en ik ben blij dat mijn paardje mijn benen wil zijn.
Ook ik vind je netjes zitten op je paard en ik vind je handen vooral op die laatste foto heel ontspannen eruit zien!
En die witte tink, ja daar gaat mijn hartje voor open! Wat een beauty! Ik kan me voorstellen dat die heerlijke gangen heeft, lekker vlak en prettig voor je rug en heupen.
Rijd je nu iedere week?

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Re: Het paardenvirus blijft ook na 22 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 14:40

Leuk zeg! Ik moet zeggen dat je er erg netjes op zit ondanks dat je zo lang niet meer gereden hebt. Mooie lespaarden ook :)
Ik volg ook lekker mee en wil je heel veel succes maar vooral heel erg veel plezier toewensen met het paardrijden +:)+


Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Re: Het paardenvirus blijft ook na 22 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-18 16:51

Bedankt Monique en Piuni, leuk :)

Ik rijd nu om de week, wilde binnenkort overgaan op een uur rijden in een groepsles, maar mijn vechtgenoot heeft een galblaasoperatie gehad en moet de komende weken even rustig aan doen en hij is m'n taxi, dus even kijken wanneer ik weer kan. Als het wat langer duurt pak ik eerst nog een keer een half uurtje privé en daarna een uur. Gaat een uur goed wil ik graag bij de friezen hendrikse mee op een strandrit ( en als dat goed gaat vaker, lijkt me zoooo zalig).

Monique, de witte tinker is stiekum een bonte haha, bruine oren en op de kant die je niet ziet een kleine vlek ;) inderdaad wel fijne vlakke gangen.

Monique1963

Berichten: 8560
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Het paardenvirus blijft ook na 22 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 07:26

Ik ben wel nieuwsgierig hoe het gegaan is de laatste tijd?

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 10:40

Monique1963 schreef:
Ik ben wel nieuwsgierig hoe het gegaan is de laatste tijd?


Mijn vechtgenoot is nog aan het herstellen, kan zelf ook niet wachten tot ik weer mag. hopelijk ergens volgende week ;)

Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-18 18:46

De afgelopen paar dagen waren we op familie bezoek in Drenthe en ik kon het niet laten om daar een buitenrit te regelen. Dus gisteravond bij manege Gasselte , met een leuke groep meiden, m'n eerste buitenrit in 23 jaar denk ik, gemaakt op een brave new forrest merrie, Gina.
Wat heb ik enorm genoten. M'n lesjes zijn altijd een half uur en de buitenrit een uur en het ging gewoon super. Paar keer gedraafd en een stuk in galop en het lukte me gewoon om bij te blijven haha en ook qua conditie ging het goed.
Ik kan gewoon niet uitleggen hoe blij ik er van werd, lekker in je t-shirt, door prachtige bossen en veld te rijden , met een mooie zonsondergang op de rug van een super braaf paard. Wat heb ik dat enorm gemist. De volgende keer, als we weer daar zijn, doe ik het zeker nog een keer.
En de spierpijn valt ook reuze mee ( komt ook door het warme weer trouwens, dan heb ik minder last van m'n fibro).
Heb 1 ver weg foto, ( ik rij achter aan haha), maar de beelden zitten in m'n hoofd gegrifd haha.

Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8560
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Het paardenvirus blijft ook na 22 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:49

Wat een heerlijk berichtje! En daar gaat het toch allemaal om, dat je geniet van paardrijden! Ik word helemaal blij ervan!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Het paardenvirus blijft ook na 22 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 22:06

Ik heb het rijden ook weer opgepakt na er 11 jaar uit te zijn geweest en ken heel goed dat gevoel van met je hoofd weten hoe het moet en je lijf niet mee krijgen. Ik heb nog steeds het gevoel (nu ruim een jaar weer regelmatig aan het rijden) niet eens een fatsoenlijke B proef te kunnen rijden, terwijl ik op M niveau was gestopt.

Maar het wordt beter, echt waar!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Re: Het paardenvirus blijft ook na 22 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-18 00:22

@ MoniqueNiets zo leuk als buiten rijden vind ik, geniet nog steeds helemaal na ;)
@ Daphara, ja is heel gek, je wilt gewoon verder waar je gestopt bent en dan loop je tegen dingen aan, maar het genieten staat voorop. Ik ben zo blij dat ik weer af en toe op een paard zit :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke en 3 bezoekers