lusitano praat en foto,s

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 23:53

Ik denk dat ik morgen weer eens een mailtje eruit stuur om te vragen hoe het ervoor staat. Ik heb de factuur van overschrijving op naam ondertussen al enige tijd geleden betaald.
Dolár zijn overschrijving ging nog sneller..

Rider, hoe bedoel je precies ik reed toch bij Bas? Met lessen?

Mijn paarden hebben een periode bij Bas gestaan en heb toen bij Bas en bij iemand anders daar wel eens les gehad ja! Les nu al enige tijd (maanden) bij de stal eigenaresse van de stal waar ik nu sta.

Duijff Sporthorses B.V. Instagram


rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 00:46

Oh, klok, klepel. :o Sorry, herinnerde me alleen nog dat je iets bij Bas deed, dacht lessen. ;) Dus vandaar de vraag omdat Bas natuurlijk wel thuis is in de Iberiers. :)

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 01:01

Haha, al knap zat dat je dat kan herinneren. Ze staan alweer enige tijd waar ze nu staan.

Op dit moment lessen we niet bij Bas. Het is echt ver weg voor ons... Met name voor mij om eerst dat stuk te rijden en dan nog op het paard te klimmen, dat trek ik echt niet hoor :P

Vind 3 paarden op een dag al lastig om daarna nog naar huis te rijden. Echt vermoeiend. Vraag mij echt af hoe mensen dat doen met meerdere paarden zonder daarna helemaal gesloopt te zijn in de avond. (Nouja, waarschijnlijk zijn die gezond en hebben ze hulp. Alsnog... misschien hebben ze wel superfood dat ze staande houd :D )


Trouwens Nouvel, jij gaat ook lekker op wedstrijd he?!
Ga je 7 april naar de barokke wedstrijd bij velzen zuid ?

Ik twijfel of ik daarheen ga met een van mijn paarden.

Duijff Sporthorses B.V. Instagram

Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 06:23

Waar staan je paarden nu, dichter bij huis en allemaal?
Beet druk lijkt me zeg... maar dichterbij is wel fijn!

Ik twijfel ook nog of ik ga, het is hier vandaan nog best een stukje rijden en als het slecht weer is sta je daar, want het is al buiten, kan nog best koud en nat zijn dan.
Maar het lijkt me op zich wel leuk!

ElCid

Berichten: 9195
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 08:59

keona schreef:
Wil net zeggen Nederland heeft ons top geholpen. Want wij hadden grote problemen met dat Belgische stamboek, wat een lakse mensen zitten daar hou me op


Het ABEL schijnt inderdaad helemaal drama te zijn; er lopen een aantal veulens van Ultramar in België en de eigenaren waren niet echt blij met die club :o .

Jessix

Berichten: 16365
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:22

Duijfje schreef:
Haha, al knap zat dat je dat kan herinneren. Ze staan alweer enige tijd waar ze nu staan.

Op dit moment lessen we niet bij Bas. Het is echt ver weg voor ons... Met name voor mij om eerst dat stuk te rijden en dan nog op het paard te klimmen, dat trek ik echt niet hoor :P

Vind 3 paarden op een dag al lastig om daarna nog naar huis te rijden. Echt vermoeiend. Vraag mij echt af hoe mensen dat doen met meerdere paarden zonder daarna helemaal gesloopt te zijn in de avond. (Nouja, waarschijnlijk zijn die gezond en hebben ze hulp. Alsnog... misschien hebben ze wel superfood dat ze staande houd :D )


Trouwens Nouvel, jij gaat ook lekker op wedstrijd he?!
Ga je 7 april naar de barokke wedstrijd bij velzen zuid ?

Ik twijfel of ik daarheen ga met een van mijn paarden.

Nadat jouw paarden naar Bas zijn gegaan heb je volgens mij niet meer ge-update. Of ik heb het gemist... wist in elk geval niet beter dan dat ze daar stonden. :)

Fijn dat ze nu weer dichterbij staan en je er zelf weer mee aan de slag kunt.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:24

Fijn dat ze nu dichter bij huis staan! Ja, iedere dag drie paarden rijden lijkt me best vermoeiend, haha. :D

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 13:29

ElCid schreef:
keona schreef:
Wil net zeggen Nederland heeft ons top geholpen. Want wij hadden grote problemen met dat Belgische stamboek, wat een lakse mensen zitten daar hou me op


Het ABEL schijnt inderdaad helemaal drama te zijn; er lopen een aantal veulens van Ultramar in België en de eigenaren waren niet echt blij met die club :o .

Als nl me niet geholpen had, had ik nooit mijn stamboek papier gekregen. Dus ik ben heel blij dat zei dit voor mij geregeld hebben en abel eens op de vingers getikt hebben. Wij kregen het niet voor elkaar en werden van jasje naar de muur gestuurd en er gebeurde niks. Dus we moeten niet te hard klagen over nl

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:59

Jessix schreef:
Nadat jouw paarden naar Bas zijn gegaan heb je volgens mij niet meer ge-update. Of ik heb het gemist... wist in elk geval niet beter dan dat ze daar stonden. :)

Fijn dat ze nu weer dichterbij staan en je er zelf weer mee aan de slag kunt.


ik dacht ook dat ze nog steeds bij Bas stonden, omdat die ze ook in de sport zou gaan uitbrengen.
Maar ik kan me voorstellen dat die afstand wel opbreekt als je er regelmatig heen wilt, het is nogal een eind...
Rijd je ze nu ook allemaal zelf, of staan ze volledig in training?
Je PRE staat wel in pension echt waar je woont toch en daar start je toch ook regelmatig mee?
of ga je nu met de lusi's starten?

keona fijn dat het toch nog gelukt is met je papieren zo zeg, wat een toestand!
Papieren en paspoort van die van mij hebben toendertijd ook heel lang geduurd...

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 16:59

Nouvel schreef:
Jessix schreef:
Nadat jouw paarden naar Bas zijn gegaan heb je volgens mij niet meer ge-update. Of ik heb het gemist... wist in elk geval niet beter dan dat ze daar stonden. :)

Fijn dat ze nu weer dichterbij staan en je er zelf weer mee aan de slag kunt.


ik dacht ook dat ze nog steeds bij Bas stonden, omdat die ze ook in de sport zou gaan uitbrengen.
Maar ik kan me voorstellen dat die afstand wel opbreekt als je er regelmatig heen wilt, het is nogal een eind...
Rijd je ze nu ook allemaal zelf, of staan ze volledig in training?
Je PRE staat wel in pension echt waar je woont toch en daar start je toch ook regelmatig mee?
of ga je nu met de lusi's starten?

keona fijn dat het toch nog gelukt is met je papieren zo zeg, wat een toestand!
Papieren en paspoort van die van mij hebben toendertijd ook heel lang geduurd...
abel had enkel paspoort uitgegeven met gevend en afstamming papier wilde ze niet sturen zeiden steeds dat het niet klopte en ze dingen niet gekregen hadden, maar dan hadden ze ook geen paspoort mogen afgeven zei nl. Nou nl u's er opgezet en ze hadden gewoon alles wat ze moesten hebben. Abel is echt grote flut en als je geen Frans spreekt heb je vet probleem. Ik was heel blij dat nl iets voor mij betekent heeft anders hadden we nu dus een cruzado gehad

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

DeniseSoares

Berichten: 571
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:09

ElCid schreef:
keona schreef:
Wil net zeggen Nederland heeft ons top geholpen. Want wij hadden grote problemen met dat Belgische stamboek, wat een lakse mensen zitten daar hou me op


Het ABEL schijnt inderdaad helemaal drama te zijn; er lopen een aantal veulens van Ultramar in België en de eigenaren waren niet echt blij met die club :o .


Oei!!!
Guapa had ik heeeeel snel op mijn naam staan. Was binnen een paar dagen over en weer.
Daphne daarentegen wacht nog steeds op Scampi's papierwerk...

Lusitano Guapa <3 ~Passion for Lusitano horses~ *Geniet van de kleine dingen in het leven*

Daphneeeej

Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:58

Het op naam zetten was bij Scampi wel zo gebeurt (alleen het bewijs op papier nogsteeds niet ontvangen...) Maar paspoort/papieren zijn er nogsteeds niet.... We balen als een stekker want eigenlijk willen we Scampi 21 april verhuizen, daar is het papierwerk wel voor nodig.

Luckystory
Berichten: 3462
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:50

Op de vergadering maakte men wel toespelingen dat de communicatie met Portugal in het verleden niet altijd even vlot verlopen is.
Oa. het feit dat men niet aangeeft wanneer er een probleem is. En dat het belangrijk is om als fokker/eigenaar zelf op tijd te informeren hoe het zit. Omdat problemen dus simpelweg niet doorgegeven vanuit Portugal. En dan kan je eeuwig zitten wachten.
De voorzitter van Abel is perfect tweetalig. En nog zeker 4 anderen spreken ook Nederlands. Ik heb eigenlijk nog nooit een probleem ondervonden qua taal.
Er zijn ook net 4 nieuwe bestuursleden verkozen waaronder 2 Nederlandstaligen. Dus hopelijk wordt het dan wat evenwichtiger?
Ik had nu ook wat vragen ivm het aanmelden van mijn veulen. Aangezien de moeder nog niet gekeurd is. En het niet 100% zeker is dat ik haar dit jaar op de keuring kan aanbieden. (Ik hoop uiteraard van wel) En daar heb ik toch ook duidelijke instructies en uitleg over gekregen. Dus ik hoop maar dat alles probleemloos gaat gaan...

Gina is dik! Normaal is ze uitgerekend op 25 april. Maar het zal me verbazen als ze dat nog gaat halen.
Uier is al gevuld, buik al helemaal naar achter gezakt...begint toch spannend te worden. Vanaf 5 april 'mag' het in principe komen...

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:57

Krijg nu al schrik om de overschrijving op naam te doen %) Als ik dit zo allemaal hoor. Want je moet wel je paspoort meezenden hé naar daar? En wat doe je dan voor hier intussentijd? Kopietje nemen? Of hoe zit dat dan juist? Heb me nog niet grondig geïnformeerd hoor dus sorry als dat obvious dingen zijn voor.jullie :o

Luckystory
Berichten: 3462
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:00

Niet opsturen maar meenemen naar Gesves in september en ter plekke laten afstempelen/invullen.
Zo heb ik het gedaan. ;) Portugal heeft alleen dat papier nodig, niet het paspoort.

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:05

Nouvel schreef:
Waar staan je paarden nu, dichter bij huis en allemaal?
Beet druk lijkt me zeg... maar dichterbij is wel fijn!

Ik twijfel ook nog of ik ga, het is hier vandaan nog best een stukje rijden en als het slecht weer is sta je daar, want het is al buiten, kan nog best koud en nat zijn dan.
Maar het lijkt me op zich wel leuk!


Ze staan richting Alkmaar. Voor mij iets van 38/45 minuten rijden met de auto.
Nu dus 3 en volgende week staat alles daar.

Dat snap ik wel ja.. Je weet het nooit met het weer in Nederland. Zo heb ik mij met de spanjaard bij marienweide opgegeven maar dat is vanaf deze stal best wel een eindje rijden. Hopelijk hebben we dan een beetje fijn weer.

Jessix

Nee ik ben ook echt al flink tijdje niet echt op bokt geweest. Ze staan sinds midden oktober vorig jaar (denk ik ongeveer) terug bij mij. Nouja die 2 dan, 1tje had ik al hier staan.

Rider
Gelukkig niet écht iedere dag. Arme paarden :')

Nouvel
Nee sinds midden oktober dus niet meer. Digital is wel uitgebracht, maar 2 keer. Was voor de ervaring, de bedoeling was wel om hem verder uit te brengen maar kwamen er niet uit. Zelf rijden en iemand anders op hoog niveau wedstrijd rijden is lastig. Dolar was niet klaar voor wedstrijden.

Ja het was combinatie van meer erbij betrokken willen zijn op welk vlak dan ook en de afstand. Plus dat ik ze zelf ook wilde rijden en dat gaat niet als ze zo ver weg staan. We hadden wel overlegd over de mogelijkheden maar kwamen er niet uit. Toen hebben wij besloten ze naar huis te halen toen ik mij goed genoeg voelde.
Het heeft iedereen, de paarden en mijzelf goed gedaan dat Bas ze een periode gereden heeft. (bijna 5-6 maanden) Gezien ik een flinke terug slag had met mijn gezondheid.

Ze staan nu allemaal in pension, bij dezelfde stal. Mooi 3 schimpies op een rij. De PRE mag mee in het M1, waren hard op weg tot hij eerst een week vrij had voor de zadelmaker kon komen. Daarna was hij ziek geworden van een enting en was hij er weer een ruime week uit. Echt sneu, hij was heel zielig. Vorige week rustig aan gedaan en deze week langzaam aan beetje meer doen. Hij is ontzettend gegroeid/ronder geworden in zijn rust periode. Bepaalde oefeningen gaan nu stuk beter. Heeft hem dus wel goed gedaan. Ondanks de eerste keren onder het zadel wel weer even Olé Olé waren :')

Digital en ik zijn 2 weken(?) geleden voor het eerst gestart! Ik hoop Dolár binnenkort ook mee te kunnen nemen want die gaat fantastisch.
Het is alleen zo dat als ik 1 puntje met de PRE in het M1 haal ik meteen M1 mag met Digital en ik dan niet weer het L2 door hoef. Eigenlijk wil ik "even" knallen met de PRE. Als hij zich dan ook gedraagt moet dat zeker haalbaar zijn, maar ja.. laat ik zeggen dat ik hem langer dan vandaag ken haha.

Spannend Luckystory met Gina!

Duijff Sporthorses B.V. Instagram

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 22:21

Luckystory schreef:
Op de vergadering maakte men wel toespelingen dat de communicatie met Portugal in het verleden niet altijd even vlot verlopen is.
Oa. het feit dat men niet aangeeft wanneer er een probleem is. En dat het belangrijk is om als fokker/eigenaar zelf op tijd te informeren hoe het zit. Omdat problemen dus simpelweg niet doorgegeven vanuit Portugal. En dan kan je eeuwig zitten wachten.
De voorzitter van Abel is perfect tweetalig. En nog zeker 4 anderen spreken ook Nederlands. Ik heb eigenlijk nog nooit een probleem ondervonden qua taal.
Er zijn ook net 4 nieuwe bestuursleden verkozen waaronder 2 Nederlandstaligen. Dus hopelijk wordt het dan wat evenwichtiger?
Ik had nu ook wat vragen ivm het aanmelden van mijn veulen. Aangezien de moeder nog niet gekeurd is. En het niet 100% zeker is dat ik haar dit jaar op de keuring kan aanbieden. (Ik hoop uiteraard van wel) En daar heb ik toch ook duidelijke instructies en uitleg over gekregen. Dus ik hoop maar dat alles probleemloos gaat gaan...

Gina is dik! Normaal is ze uitgerekend op 25 april. Maar het zal me verbazen als ze dat nog gaat halen.
Uier is al gevuld, buik al helemaal naar achter gezakt...begint toch spannend te worden. Vanaf 5 april 'mag' het in principe komen...

Heel fijn dat jij nu anders ervaart. Maar wij hebben toch de zeer moeilijke en onkundigheid van dit Belgische stamboek mee gemaakt. Als wij de hulp van het nl niet gehad hadden had ik geen papier gehad, dit is gewoon een fijt

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:26

Duijfje lekker dat je ze nu zelf zo dichtbij hebt, kun je lekker met regelmaat dooroefenen!
Heb je wel hulp met rijden of moet je ze zelf alle 4 volledig rijden?
Dat lijkt me behoorlijk pittig zeg!
Ik vind 2 naast mijn werk al wel eens aanpoten, ook omdat wij alles zelf moeten doen op stal.
Ben wel blij dat het voorjaar er weer aan komt!

Gewoon snel M1 gaan starten als hij er klaar voor is, wie weet haal je dat puntje!

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:40

Ik heb in het begin wel hulp gehad met het rijden. Zowel veel les als anderen erop gelaten. Gezien mijn lichaam even moest wennen aan de intensiteit die bij het rijden van meerdere én totaal verschillende paarden om de hoek kwam kijken. Maar eigenlijk merkte ik al snel dat als ik dan bepaalde dagen uit handen gaf ik het niet helemaal lekker kreeg. Ze lopen het fijnst voor mij als ik ze zelf helemaal rijd. Gezien iedereen toch net iets anders rijd/hulpen geeft. Maar ik laat ze met een gerust hart achter als ik op vakantie ga, dan zijn ze nog steeds fijn als ik terug kom. Het voelt alleen eventjes iets anders. Ik kan het niet echt uitleggen, maar ik voel het altijd wel een beetje als iemand anders heeft gereden.

Als ik een dag heb waarop ik niet zoveel kan lichamelijk vraag ik wel of iemand anders erop kan. Of als het met les net niet helemaal lukt vraag ik of juist mijn instructrice van laat mij eens voelen. Dan stapt ze even op en is het meestal z'n aha momentje.
Maar niet meer vast x aantal dagen.

Toen ik dat besloten had moest ik wel echt even aanpoten en was mijn lijf wel echt even zuur, maar nu lukt het eigenlijk prima. Ik hoop dat het met die +1 ook nog lukt haha.

Ja dat snap ik. Ik werk naast wat we met de paarden doen, niet en hoef gelukkig op stal verder ook niks te doen.

Al zet ik ze wel extra zelf in de molen en als ik de puf ervoor heb even de hopen in 1 hoek. Blijven ze iets schoner als ze gaan liggen.

Ik hoop het! 2 april dus :D

Duijff Sporthorses B.V. Instagram

Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 06:59

Fijn dat het je zo lukt, zo heb je uiteindelijk zelf de meeste plezier van je eigen paarden denk ik!
Al lijkt het me ook genieten als je ze onder een fijne ruiter zo ziet ontwikkelen!
Staat Emblematico nog niet bij jou?

Oeh spannend 2 april al!
Waar ga je starten?


Luckystory
Berichten: 3462
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:38

keona schreef:
Heel fijn dat jij nu anders ervaart. Maar wij hebben toch de zeer moeilijke en onkundigheid van dit Belgische stamboek mee gemaakt. Als wij de hulp van het nl niet gehad hadden had ik geen papier gehad, dit is gewoon een fijt


Ow, echt ervaringen heb ik niet hoor. (Buiten dan het overschrijven op naam van Gina wat ik ff gauw in Gesves heb geregeld)
Ik hoop alleen maar dat het vlot zal gaan met dat veulen. Want ik heb geen zin in gedoe. :+

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:23

Luckystory schreef:
Niet opsturen maar meenemen naar Gesves in september en ter plekke laten afstempelen/invullen.
Zo heb ik het gedaan. ;) Portugal heeft alleen dat papier nodig, niet het paspoort.


Oh top, ik wist niet dat dat kon! Bedankt voor de tip!

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:38

Nouvel schreef:
Fijn dat het je zo lukt, zo heb je uiteindelijk zelf de meeste plezier van je eigen paarden denk ik!
Al lijkt het me ook genieten als je ze onder een fijne ruiter zo ziet ontwikkelen!
Staat Emblematico nog niet bij jou?

Oeh spannend 2 april al!
Waar ga je starten?


Ja dat was het zeker, maar daar krijg je ook jeukende handen van kan ik je vertellen haha.

Nee vanaf dit weekend :)

Bij Mariënweide! Op een maandag volgens mij.

Duijff Sporthorses B.V. Instagram

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:23

Hoi! Kan ik me hier melden? :D ik ben sinds kort in het bezit van een hele fijne Lusitano, wat een heerlijk beest! In tegenstelling tot kwpn'ers, heb ik nog niet zo veel verstand van de bloedlijnen van de lusitano, maar ik vind het onwijs leuk om me in te lezen! Ik ben echt onder de indruk van de enorme werkwilligheid en kracht van mijn lusitano, iets wat volgens mij ook zeker bij het ras hoort :)

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:57

essie_blue schreef:
Hoi! Kan ik me hier melden? :D ik ben sinds kort in het bezit van een hele fijne Lusitano, wat een heerlijk beest! In tegenstelling tot kwpn'ers, heb ik nog niet zo veel verstand van de bloedlijnen van de lusitano, maar ik vind het onwijs leuk om me in te lezen! Ik ben echt onder de indruk van de enorme werkwilligheid en kracht van mijn lusitano, iets wat volgens mij ook zeker bij het ras hoort :)



Foto’s :P


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 1 bezoeker