Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Dais_

Berichten: 4024
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:40

Toch wel fijn om zo'n bericht te lezen. Als het zo is dan mag dat ook zeker gezegd worden. Ik ken andere verhalen, maar daar is de huidige eigenaar ook gewoon nalatig geweest in de eigen onderzoeksplicht. En vervolgens is ook niks gedaan met het probleem, behalve negatieve verhalen verspreiden. Zelf ben ik er nog nooit geweest en ik ben voorzien van een paard dus ik heb er ook niks te zoeken, maar als ik zoekende zou zijn dan zou ik wel eens gaan kijken :-)



Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 13:43

Afbeelding

Ook mijne komt daar vandaan :) inmiddels 2,5 jaar mijn beste vriendje, maatje en nog steeds voldoet hij aan de verwachtingen. Goed laten keuren , ook op de foto gezet en karakter is zoals ze zeiden. Ik heb het meest betrouwbare stabiele paard gevonden die toch gevoelig is en voorwaarts. Ik ben zo blij dat ik ze toen toch de voordeel van de twijfel gegeven heb en ben gaan kijken. Gekeurd door eigen dierenarts.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rij ITP Nieuw clinic!; bij Jill Huijbreghts
Volg ons op youtube; Iedere zaterdag een nieuwe video
Volg ons ook op Instagram

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 16:55

Ik heb er een tijdje gereden en af een toe gezien dat er een klant was, zo ver ik meegekregen heb zijn ze altijd eerlijk geweest. En sowieso altijd goed laten keuren. De mijne heb ik van een particulier, en was maar 2,5 jaar, maar ook gewoon klinisch en rontgen laten keuren.

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 17:17

Papilio schreef:
[ [url=m/PzWY50.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook mijne komt daar vandaan :) inmiddels 2,5 jaar mijn beste vriendje, maatje en nog steeds voldoet hij aan de verwachtingen. Goed laten keuren , ook op de foto gezet en karakter is zoals ze zeiden. Ik heb het meest betrouwbare stabiele paard gevonden die toch gevoelig is en voorwaarts. Ik ben zo blij dat ik ze toen toch de voordeel van de twijfel gegeven heb en ben gaan kijken. Gekeurd door eigen dierenarts.

[ [url=m/4Lkfrf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UU73P1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eTLwio.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/myEagb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Hc8fnK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een knapperd!

instagram : @purarazadivino

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 18:43

Maikeltje, super leuk zeg! Lekker op pad samen!
Tess, wauw wat een gave heb je nu weer gekocht!
Papilio, die van jou is ook echt prachtig <3

Vandaag een soort van sneeuw foto's proberen te maken, alleen lukte het niet heel goed := meneer staat niet vaak met zijn oortjes naar voren en ging steeds grazen of lopen, en mijn vriend die hem vast had weet niet zo goed hoe daarmee om te gaan

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:40

Wauw die palomino is zo gaaf, baal dat die van mij saai bruin zijn O:)
Hij ziet er ruig uit aurelia, die laatste foto is mooi <3

Hier liggen nu maar een paar vlokjes sneeuw, wel laag fructaan en harde grond dus ze staan op de weide.
Vrijdag een buitenrit gemaakt met een ruiter die nog nooit op Kim had gezeten, beesten waren allebei extreem braaf en heb ondanks de regen enorm genoten. Heb hun baard inmiddels geknipt maar het word inmiddels wel tijd dat die sokken gaan ruien :')
Afbeelding

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:14

Ah dankjewel allemaal super lief !

@azmay, ik ging voor een prachtige ervaren 8 jarige schimmel, dat wilde ik ook heel graag. Maar ze vertelden toen over deze en dat hij qua karakter beter paste bij wat ik zocht. Geen woord gelochen, hij is zo fijn. Daar stond ik dan met een 4 jarige hengst *\%/*

Nu 2,5 / 3 jaar later nog steeds geen spijt. Hij heeft zn fijn karakter en dat is het aller belangrijkst. En stiekem heel stiekem is hij ook wel heel erg knap. Je valt er wel mee op in de ring.

Rij ITP Nieuw clinic!; bij Jill Huijbreghts
Volg ons op youtube; Iedere zaterdag een nieuwe video
Volg ons ook op Instagram

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:39

Papilio heel gaaf dier ook.
Aurelia wat ligt er bij jullie veel sneeuw! Lekker bekkie heeft ie :D
Azmay lekker gereden, heerlijk hè dat miezerweer. Voordeel vind ik altijd dat het niet zo druk is met zulk weer. En als je aan het rijden bent voel je het niet eens.

Ik denk dat het hier niet gaat komen van rijden. De grond zal wel behoorlijk hard zijn na de vorst vannacht -O-

[RIJ-ITP] Lynn met haar C pony Nikita op de Brabantse Kampioenschappen
Continuing doing what you always did while expecting another result is a definition of insanity
viewtopic.php?f=147&t=1575998

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:47

@Aurelia Ik vind de fotos goed gelukt hoor! Wat voor camera gebruik je? :)
@Azmay Ach, bruine kunnen ook heel knap zijn toch! :)) En tenslotte als het van binnen maar goed zit haha.

Van mij mag het wel weer wat warmen worden, liefst zo rond de 16/17 grade en dan lekker droog, wind stil en een zonnetje erbij :P :))

Mijn knappe schat is gister op transport gegaan en naar verwachting komt ze morgen al of dinsdag aan in Nederland. Het lijkt nu allemaal opeens zo snel te gaan. Ze zou eerst eind februari aankomen, helaas wegens hele slechte weersomstandigheden kon het transport bedrijf haar daar toen niet weg halen. En nu eindelijk is ze onderweg naar NL! <3


Afbeelding


Afbeelding

Punky - Suave Chexibit Punk ♥

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:50

Spannend Liannezorro :):)

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:18

Heel spannend! Ben zo benieuwd hoe ze reageert als ze hier aan komt... :=

Punky - Suave Chexibit Punk ♥

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:46

Dat ze maar snel veilig aankomt. Zo te zien aan hoe nat ze is, vindt ze het wel spannend.
Lieve blik heeft ze. <3

[RIJ-ITP] Lynn met haar C pony Nikita op de Brabantse Kampioenschappen
Continuing doing what you always did while expecting another result is a definition of insanity
viewtopic.php?f=147&t=1575998

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:21

Het is vooral heel veel regen haha. :P Dat was ook de reden waarom ze eind februari niet mee kon en was een overstroming en het transport bedrijf kon de bestemming niet bereiken.

Punky - Suave Chexibit Punk ♥

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:38

Ah oké, beter :)

[RIJ-ITP] Lynn met haar C pony Nikita op de Brabantse Kampioenschappen
Continuing doing what you always did while expecting another result is a definition of insanity
viewtopic.php?f=147&t=1575998

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:34

Azmay, wat super braaf van ze!
xLianneZorro, ik heb een canon 7DmII :) Spannend zeg! Lekker van de spaanse zon naar... nederland :')

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:50

Wat een leuk dier Lianne. Spannend!

Gisteren ben ik met mijn dame zadels wezen passen. Uiteindelijk is mijn keuze op een Arturo zadel gevallen. Op internet kan ik hem nergens vinden, alleen de springvariant. Maar hij zit zalig. *\o/*
Super braaf, ook op de trailer. Maar zodra de bocht het terrein op werd gemaakt hinnikte ze even. Toch wel bijzonder hoe snel ze dat door hebben. :P
Afbeelding
Afbeelding

Wie goed doet, goed ontmoet.

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:24

Ziet eruit als een mooi zadel! Heb er verder weinig verstand van haha. Mooi he dat ze het zo snel herkennen!

Omega is gister avond bij ons aangekomen. Super blij, ze kwam heel rustig de vrachtwagen af, al was ze wel echt onder de indruk je kon dat goed aan haar zien. Wel bleef ze super braaf naast mij lopen. We hadden haar eerst even in de bak gedaan en al gou voordat het donker werd haar paddock maatje erbij gehaald (een fries). En omega vond haar toch wel heel eng, zo een groot zwart iets met een rare grote deken op. Ze ontweek haar steeds en rende voor haar weg. Uit eindelijk stonden ze te neuzen en later hebben we ze samen in hun paddock gezet, meerdere hoopjes hooi neergelegd maar ze gingen samen van één hoopje eten <3

Heel blij met mijn meisje, ben heel erg benieuwd hoe ze alles gaat oppakken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Punky - Suave Chexibit Punk ♥

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:30

Mooi zadel. Kende het merk ook niet.

Wat fijn dat ze thuis is!

[RIJ-ITP] Lynn met haar C pony Nikita op de Brabantse Kampioenschappen
Continuing doing what you always did while expecting another result is a definition of insanity
viewtopic.php?f=147&t=1575998

Maartje_M

Berichten: 9353
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:03

Mooi zadel! Ik ben ook op zadeljacht, mijn eigen zadel was helaas te krap en daar baal ik echt heel heel erg van. Hopelijk kan de boom nog vergroot worden...

En Omega thuis, fijn!

Ik ga mijn best doen jullie wat meer te volgen want dat vind ik wel leuk haha.
Meteen een vraagje: op de stal waar Elevada staat heerst de algemene mening dat PRE(kruisingen) allemaal nerveus en heet en gevoelig zijn. Waar we eerst stonden, waren 2 PREs en die waren dus precies het tegenovergestelde. Elevada is wel redelijk neurotisch en erg gevoelig op de rug. Wat is jullie mening, wel een raskenmerk of staan op stal toevallig alle neurotische exemplaren?

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:13

Ik heb verder geen ervaring met het ras maar ik heb nog nooit zo’n makkelijk paard gehad eigenlijk. Alle eerste keren zijn wel vreselijk eng, maar wanneer de ervaring goed is, is het daarna helemaal oké. Die van ons is absoluut niet nerveus of iets. Hij is wel vlug. Maar dat vind ik juist fijn. Heerlijk karakter.

[RIJ-ITP] Lynn met haar C pony Nikita op de Brabantse Kampioenschappen
Continuing doing what you always did while expecting another result is a definition of insanity
viewtopic.php?f=147&t=1575998

Maartje_M

Berichten: 9353
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:26

Elevada is vooral heel ongeduldig en buiten is ze super druk. Na een uur paddock kun je haar uitwringen. Maar daar moet ik bij zeggen dat het laatste half jaar heel veel gebeurd is in haar leven, dat ze een conditie van niks heeft en dat haar opvoeding niet super geweest is. Dus bij haar kan ik dat allemaal nog wel aan andere zaken linken. Ze is inderdaad ook vlug (wat ik ook als prettig ervaar) en inderdaad even overtuigen dat het niet eng is, en alles is goed. Bedankt voor je reactie :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:31

Diva is fris maar dapper en raakt nooit over de zeik.
Kim kwam bij mij als een binnenvetter die echt enorm veel spanning op kon bouwen, best een stresskip. Inmiddels is die ook bijgedraaid naar een dapper paard waar je vrijwel alles mee kan doen. Nog steeds alert, maar je mag op haar kont trommelen en dat soort grapjes zonder dat ze ook maar om kijkt.

Denk dat het er mee te maken heeft dat ze inderdaad over het algemeen wel gevoelig zijn en dus soms moeten leren hoe ze daar mee om moeten gaan. Gevoelig hoeft niet negatief te zijn, hoeven ze ook niet perse heet of zenuwachtig van te worden.

Maartje_M

Berichten: 9353
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:55

Ik denk dat je daar een goed punt hebt. Ze moeten het leren maar het is denk ik ook hoe je er zelf mee om gaat

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 11:52

XLianne; aah wat tof dat ze er is! Veel plezier met haar!

Maartje; Aradia is juist helemaal niet neurotisch. Ze kan wel heel druk doen en dan ontploffen, maar verder is ze toch echt wel redelijk koel. Ook in situaties die ze niet kent, als ze mag kijken vind ze het toch wel vaak prima.

Alleen gisteren had ik een momentje waarvan ik dacht; aha, mevrouw is grenzen aan het aftasten. Ze is nu iets meer dan een maand bij mij en gisteren aan de hand lopen in de buitenbak was een reden om 2x omhoog te komen en daarna weer mee te lopen en 3 meter verder weer te gaan dribbelen om weer omhoog te komen. Maar wanneer ze een correctie krijgt op het dribbelen heeft ze zoiets van; oké, dan niet... en loopt weer normaal mee.

Toch ook nog even relaxed naar buiten gekund;


Afbeelding


Ik zag verder ook nog een leuke oortjesfoto voorbij komen! Kan niet wachten tot ik haar oortjes van bovenaf kan zien!

En een heel mooi zadel! Lijkt me heel comfortabel.

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 16:30

Mooi zadel!
Ik weet ook nog niet zo goed wat ik moet gaan nemen, om mijn paard zadelmak te gaan maken en inrijden. Hij gaat natuurlijk nog veel veranderen in bespiering, en misschien beschadigen, daarom liever een goedkoop zadel, maar het moet wel passen natuurlijk. En als hij een beetje uitgegroeid is een duurder zadel.

Super leuk dat omega er is!

Mijne is absoluut niet nerveus (af en toe, maar dat heeft meer met zijn leeftijd en ervaring te maken (enge dingen/geluiden die hij niet goed kent) dan zijn ras). Wel heel gevoelig/sensibel. Maar daar kun je juist heel fijn mee werken. Hij is ook heel stoer en wilt graag op onderzoek uit. Kan wel schrikken maar is dan ook al snel weer ‘bij zinnen’ van oh het is dat maar..

Soeboenoe, ze is heel knap!

Afgelopen week ben ik na het ‘werk’ in de bak gaan wachten tot Destinado ging rollen. En dat belonen. Vandaag heeft hij het geloof ik helemaal door wat ik bedoelde, dus wilde hij met longeren steeds gaan liggen. Toen dus even een commando gegeven om er een commando aan te koppelen. Hij heeft het 3x gedaan! Nu moet hij dus gaan leren dat het commando bij het rollen/liggen hoort en dat hij het dus alleen op dat commando moet gaan doen. Heel trots!

Afbeelding
Hij ligt met z’n benen naar voren omdat hij al op wilde staan, maar ik hem wat lekkers gaf bleef ie toch liggen :p


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers