barock pinto eigenaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:44

Hoe kan dat nou onbekend zijn, als ze zo jong is? Hoe weet je dan dat t een BP is, in plaats van een ‘gewoon’ bont paard?


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:28

Ah, dus inderdaad wel BP ingredienten. Zonder papier dan, denk ik. Of niet? (Niet dat ik erg hecht aan papier trouwens, hoor). Kun je de fokker niet meer opzoeken? Paard kan niet zo vaak verkocht zijn op die leeftijd.

Ik heb zelf 1 rijpony met onbekende afstamming. Die is 10 en niemand weet wat er in zit. Ik gok op welsh x ijslander. Maar zou ook nog shet in kunnen zitten.

Als ik ooit geld over hou, ga ik eens dna onderzoek laten doen. Ben toch wel benieuwd.

Straks weer les met Sjaak. Ben heel benieuwd. Geef m nu ong een week monnikspeper. Laatst met eandelen leek hij rustiger. Eens kijken of dat vandaag ook zo is :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:47

O, dat zijn wel veel eigenaren in zo n korye tijd, ja.

Vandaag les gehad en ik denk toch echt dat de monnikspeper wat doet. Niet dat hij nu helemaal normaal is, maar ik ben toch echt heel blij. Geen idioot hysterisch gedoe. Ben erop gegaan. Nog erg op de handrem. Dat vind ik erg frustrerend. Dus nu als tip om dan uit de verzameling te werken naar meer voorwaards en ontspanning. Verzamelen vindt hij makkelijk en dat doet hij meteen om onder het meer tempo en voorwaarts uit te komen. Dus nu dus kijken of we vanuit de verzameling een ingang kunnen vinden. Maar was weer tevreden vandaag :o

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 19:12

Nog wat foto’s uit een filmpje gehaald. Sjaak had een nieuw dek, waar uiteraard eerst tegen geprotesteerd moest worden. En er was ook nog een enge hoek in de loswerkbak ook. En dan gaan de voetjes van de vloer _O-


Afbeelding
Afbeelding

Het leek wel een hert, met van die sprongen waar alle voetjes tegelijk van de vloer gingen :=

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:01

Nee, geen arabisch bloed. Maar hij doet zijn best om er op te lijken. Ging op een gegeven moment ook echt met die staart un de lucht := . Maar was na een paar minuten over. Heeft goed gelopen.

En die deken is dus zo n ding als Back on Track, alleen van Fedimax. Werkte echt goed. Hij had t er warm van. En hij zweet echt niet snel. Dus dat vind ik een goed teken. Kan ik mss de winter blijven door rijden. Zou de eerste winter worden, dan.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:06

Dat is echt geen bbp, hoor _O- . Dat is een Deuber Relvas zadel. Maar ik heb er een zalea van een Zaldi Schooler op gedaan. Zit even lekkerder. Die zweetbladen moeten vormen, maar tot die tijd is zo n bontje niet erg :D

Je hebt echt hele fijne bbps! Mijn juf heeft ze ook. Zal die naam eens opzoeken. Maar als je iets zoekt, kan ik je die wel aanraden. Ik heb zelf die van Voest. Is traagschuim, dus daar zink je een beetje in. Val je er niet zomaar af. Nadeel is dat hij nofgal breed is, vooral bij je benen. Dus weinig kuitcontact. Maar deze is in ‘spaanse stijl’ gesneden. Dus het voordeel van het traagschuim, maar wel goed contact bij je benen. Ik zal t even navragen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:09

Deze is t:


Afbeelding
Zoutewelle is het merk

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:02

LiiNd_Y, dat is niet fijn. Ik heb jaren gehad dat ik Sjaak vanaf oktober ofzo niet meer kon rijden. Ook in verzet en zodra ik dat voel, ga ik er af, want ik hoef geen ongelukken. Dit jaar lijkt het er voor het eerst op, dat ik hem kan door rijden in de winter. Blijkbaar werkt mijn dekenbeleid nu goed en ik laat tegenwoordig in mei en oktober een osteopaat komen. En er zit dan altijd wel iets vast bij het bekken. Heeft toch met de kou te maken, denk ik. Dus je zou daar ook nog naar kunnen laten kijken. Galop onder het zadel begin ik nog maar niet aan. Ik heb het wel een keer aan de longeerlijn geprobeerd, maar het lukte niet en ik heb niet doorgezet. Ik hoef dus geen ongelukken. Zodra hij de galop aan de lijn geheel in balans kan en gedragen, dan ga ik daar wel eens naar kijken. En ongetwijfeld alleen in de lente _O- .

Het is niet fijn om zo onzeker te worden. Rustig aan maar en voorlopig geen galop. Op een dag voelt het goed en doe je het gewoon. En tot die dag doe je het gewoon niet. Uiteindelijk ben jij degene die zich comfortabel moet voelen op je paard.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:19

Voor zover ik weet jeukt rainrot niet. Dat zijn kleine ronde plekjes met korstjes. Die korstjes kun je er zo af pulleken. Rainrot is een bacterie. Ik deed er een beetje betadinezalf op en zo weer weg. Daar zou hij niet overal heuk van moeten krijgen. En als hij dekens heeft, is het ook gek dat hij rainrot heeft. Heeft ie geen luis? Of mijten? Dan kun je nog druppelen met Frontline voor de grootste honden. 2 pipetten in zijn manen en 1 in de staartwortel zou het moeten oplossen. Moet je wel zorgen dat hij (op de druppelplekken) 2 dagen droog blijft. Met een week zou je dan wel verbetering moeten zien. Kun je in ieder geval doen vóór de DA komt (als die pas de 19de kan). Als dat niks doet, kun je de DA altid nog verder laten zoeken.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 20:01

Afbeelding
Afbeelding

KerstSjaak :D

Ik had vandaag weer eens les. Dit x zijn vriendin mee ipv van de chef van de kudde, dus hij was wel wat zenuwachtig. Moest hij ook nog in de bak die half afgezet was met veel wapperend lint. Hij ging echt finaal uit zijn stekker := . Was al bang dat het hek niet zou blijven staan, maar dat viel gelukkig mee. Na een kwartier was hij uitgeraasd en konden we aan de slag. Ging echt hartstikke leuk. Ben er weer even op gekropen. Was allemaal erg spannend en er moest even iemand met m mee lopen, voor hij zelf door de ring durfde, maar heb zowaar ook heel even normaal kunnen draven. Normaal gaat hij altijd op de handrem. Maar nu een fatsoenlijke draf. Ben weer blij :o

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 10:40

Maar je wil toch niet wassen met dit weer? Daarom ben ik toen die druppels gaan gebruiken. Mijn fjord had elke winter luis. Die ga ik echt niet staan wassen in de winter. Ze staan hier altijd buiten. Achteraf had hij iets met zijn darmen. Sinds dat op orde is, heeft hij nooit meer luis gehad. Maar voor de Belg gebruik ik t af en toe in zijn sokken voor de mijt. Werkt echt prima. Je moet t alleen wel 48 uur droog houden. Anders spoelt t weg en werkt niet meer goed. En werk je wel resistentie in de hand.

Je moet die vlooiendruppels niet laten injecteren hoor! Hebben wij op stal 1 x laten doen. Alle paarden hadden hoefzweren.

Als je die druppels 48 uur laat intrekken, kun je volgens mij gewoon laten enten hoor.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:23


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 02:55

Hij is wel van de luxe tak ja. Zelf hou ik wel van wat meer barok. Maar ach, ik heb deze al.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 18:13

Sjaak heeft een deken. Dus daaronder mooi wit. Zijn staart is gelukkig zwart. Zijn benen was ik niet.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:46

Je hebt ook cowboy magic voor vieze plekken. Heb t zelf nooit geprobeerd, masr schijnt te werken

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:43

Afbeelding
Ook namens Sjaak: fijne feestdagen!


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:42

Die van mij heeft echt geen talent! _O- Ziet echt t nut van zijn benen optillen voor een sprong niet. Sjeest overal dwars doorheen :=

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:04

Ik hoef niet te springen. Dus geen probleem

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:11

Wat leuk dat we Sterre hier weer terug zien! Welkom hier!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:54

Dat klinkt niet best LiiNd_Y.

Hier heeft het ook een tijd stil gelegen. Afgelopen seizoen ging het rijden voor geen meter. Had er ook steeds minder zin in. Heb m laten inschrijven om m weg te brengen (er is een wachtlijst) om door te rijden. Kreeg ik ineens een helder moment: afgelopen seizoen ben ik begonnen met mijn mooie barokke zadel waar ik zo trots op was. Dus heb er een bbp op gelegd en lopen als een zonnetje :roll: . Gek word ik van dat beest. Dus dit zadel ook niet. Dus mijn mooie zadel weer in de verkoop. Ding is nog zo goed als nieuw. Baal er zo van. Ben bezig met een nieuwe Ghost. Die vond hij goed, tot hij ging inzakken. Dus ik laat m fixeren. En hopelijk gaat t dan weer goed. Op de bbp laatst in de les wel weer fijn gereden. Kan alleen mijn airbagvest niet vast.



Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:31

Hoe kan dat nou?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:33

_O- dan is het zeker een verrassing!

Ik ben Sjaak weer aan het oppakken. Nadat bij mij get kwartje eindelik was gevallen, dat hij het zadel weer eens niet goed vond, verder gegaan met bbp. Loopt als een zonnetje. Ben extra veel lessen gaan nemen, want we hebben een heel haar verpest door dat gemodder. Hopelijk eind vh jaar een redelijk normaal paard.


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:43

Er zal dan toch ergens een schimmelgen in hebben gezeten.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:54

Iedereen mag hier meepraten, LisaLuna. Welkom hier. Mooi paard!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers