CPL topic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:34

Daar had ik t town over Anja! +:)+
Ik heb ze toen in maat koudbloed gevonden. Merk weet ik even niet meer. Moeten uit Amerika komen dus staat wel op mn ToDoList voor de komende weken om te bestellen etc. :j

En als je er 2 aan elkaar maakt, dan breed genoeg voor de CPLpootjes ?

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:34

Ja ik denk dat 2 aan elkaar ook wel gaat lukken! Zal een dezer dagen even passen! De stof is wel perfect!

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:55

Klinkt super, ik krijg er wat hoop van, haha!

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:07

Haha ja ik ook! Ik zag ze toevallig bij Divoza, ze zijn net nieuw in het assortiment. Ik had nog een waardebon dus gelijk maar meegenomen!

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:12

Iemand nog een verslag van de cpl dag?

Gijs zn pootjes leken rustig van de winter maar helaas, hij is begonnen te verharen en ik denk dat dat de boosdoener is. Hij trapt ook zn benen open en ik heb nu niet de mogelijkheid om te wassen ivm de kou en alleen koud water tot beschikking.
Morgen ga ik de DA bellen en om cydectin vragen.
Gijs krijgt trouwens bijna onbeperkt hooi maar kan nu helaas niet veel buiten. Hij krijgt nu bietenpulp omdat de stalhoudster dat toch geeft en hij anders de boel afbreekt als hij niet krijgt maar denk er aan om dit te vervangen door iets. Qua gewicht ziet hij er fantastisch uit, verharen gaat ook prima en hij is zo fris als wat.

Morgen ga ik in elk geval overleggen met de DA want vandaag moest ik bijna huilen.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:46

Ik zou toch proberen om hem zoveel mogelijk buiten te krijgen. Flynn stampte vorige winter bijna elke dag, en nu hij 24/7 buiten staat heb ik hem de hele winter (!) nog niet zien stampen. Zijn benen zien er echt ontzettend goed uit, en dat terwijl de omstandigheden (natheid) toch niet echt optimaal waren..

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:47

bietenpulp kan op zich geen kwaad hoor, het is vooral een ruwvoer/buikvuller.
Koud water zou ik op zich ook geen probleem vinden om te wassen, maar als je cydectin kan hebben is dat wel beter. En zoveel mogelijk buiten inderdaad!

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:03

Ja verslag volgt deze week, ik zit toch een dag op kantoor dus dan typ ik het even.

Loes heeft koliek gehad afgelopen week. Het lijkt nu over. Woensdag begon het en donderdad begon ze te stampen van de mijten. Het ging al maanden goed en nu ineens weer mis. Blijkbaar heeft het dan ook wat met weerstand te maken. Donderdag gelijk sokken geschoren en vrijdag durfde de DA het wel aan om haar daar ook nog even voor te spuiten. Nu wel wat wondjes maar het stampen word al beter.

Over de CPL ben ik dik tevreden, de benen zien er netjes uit:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Qua wassen, toen ik hier alleen maar koud water had, heb ik een waterkoker van de action gehaald. Water koken, mengen met koud en klaar. Toen ze stroom er af was kookte ik thuis water, en dat nam ik mee in zo'n grote thermoskan van de action.

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:27

Hij kan wel vaker naar buiten maar kan dan niet onbeperkt eten en dan wordt hij stront vervelend in zijn eentje in de bak.

Ik wijt het nu echt aan mijten en verminderde weerstand. Tot 2 weken terug was er niks aan de hand en nu verhaart hij als een malle en zijn zn benen dus ook ineens stuk. Helpt ook niet mee dat ik de afgelopen week op vakantie was dus dat hij ook minder beweging heeft gehad.

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:30

Als hij wel in de bak blijft zal ik hem daar lekker vervelend laten doen. Dat is ook beweging en altijd beter als stilstaan voor de CPL. Vocht wat door stilstand in de benen zakt jeukt ook, en krijg je er maar moeilijk weer uit..

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:51

Verharen = verminderde weerstand = mijt. Mijn (nu overleden) merrie had prachtige benen (wat CPL betreft ;) ) maar elke verharing had ze wel weer wat last van mijt. Wat na 2x Frontline en wat extra lijnzaad+kruiden ook weer net zo snel verdween.

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:23

Ik heb daar vanmiddag over gelezen inderdaad en zo heb ik de link inderdaad gelegd.
In september had hij ook wat last maar toen ging ik nog 4x per week naar zee en stond hij 24/7 buiten dus heb ik er verder niet over nagedacht.

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:43

DA heeft Gijs vandaag gespoten, vond hij NIET leuk! Was ook een behoorlijk dikke naald en dikke vloeistof..

Morgen gaan zn sokken er af |( tenminste, dat hoop ik, als hij zich gedraagt.. als het niet lukt laat ik woensdagochtend de da komen om te verdoven.
Daarna wassen met bye-mite. Ik ga zn stal leeghalen en tegen de randen stro leggen zodat er geen water de andere boxen in loopt en dan met een spons gewoon in zn box doen zodat hij hopelijk geen kou vat.

De bietenpulp vond de DA geen probleem, ik denk er nog wel over om nog iets als kleefkruid bij te voeren ter ondersteuning.

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:25

Wat spuit hij dan als ik vragen mag?

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:28

Kleefkruid kan alleen maar positief zijn Maartje. Is mijn mening
Je gaat m helemaal in de bye mite zetten? Da's echt een rotklus, succes! Heb dat 2x in de winter bij Fleur moeten doen. Erna zweetdeken op en ben ik 2 uur gaan wandelen.
Wat heeft ie gehad, Dectomax of Ivomec? Hoop voor je dat t aanslaat.

Hier van morgen ook de sokken er weer af. Hopelijk erna gelijk de naar zee om de kleine jeukhaartkes eruit te spoelen en dan zal ik zn pootjes weer eens op de foto zetten.
Wilde al eerder scheren, maar afgelopen zaterdag zijn we Straô wezen riejen en had geen ziin in allerlei vragen dus ja... :o
[RIJ-ITP] Trekpaard Tycho + straô = heerlijke combi!
Laatst bijgewerkt door Jaan81 op 26-02-18 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:29

Kleefkruid is zeker goed! :j Je zou het ook nog kunnen combineren met brandnetel. Bijt elkaar niet, versterkt wel het zuiverende effect.

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:45

Niet helemaal, van Jan moet het tot aan zn liezen en tot aan zijn schouder.
Hij heeft er een gehad die ook meteen ontworming was.. helemaal vergeten de naam te vragen 8)7

Moet jij Tych verdoven met scheren Jaan?

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 06:41

Niet meer. Vroeger ook Niet, maar vanaf anderhalf jaar geleden wel, toen zn pootjes ineens zo slecht waren. Als ik het nu voorzichtig doe laat ie t toe. Maar kan niet alle ribbels dan helemaal uitscheren

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:36

Nou ik ben benieuwd. Ik heb een groot scheerapparaat en ik vond nog een kleintje in de garage alleen die is leeg dus die gaat aan de oplader. Eerst maar knippen, als het gelukt is zal ik een foto plaatsen.

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:03

Gelukt! *\o/*
Ik heb ze uiteindelijk niet geknipt maar met de haren mee geschoren. Hij was mega braaf, eerst even spanning maar de stalbazin heeft hem vastgehouden en hooitjes gevoerd :+ in 3 kwartier was het klaar.
Het viel me alles mee wat er onder vandaan kwam. Van voor nagenoeg geen open plekken en achter de plekken die ik al had gezien. Daarna gewassen met bye-mite, dat doe ik vrijdag weer.

Voor:
Afbeelding

Achter:
Afbeelding

Afbeelding

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:42

Da's nog wel een A toch? Fijn dat het alles meeviel en super dat ie het zo braaf toeliet!
Hoe oud is Gijs ook weer?

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 00:17

Het is niet hard in elk geval! Ik hoop nu ook die wonden bij zijn sprong-binnenkant dicht te krijgen.. en wat minder dikke benen zou ook mogen denk ik? Ze lijken me behoorlijk overvuld..

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 08:32

Ze zouden idd wat minder gezwollen mo heb zijn. Wellicht kan brandnetel en kleefkruid daar bij helpen. Maar vooral veel beweging. Dus wellicht toch de bak maar in? Als dat mogelijk is natuurlijk

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:47

Kleefkruid krijgt hij vanaf vandaag. Ik kan alleen niet goed vinden of dit blijvend gevoerd mag worden of voor bijvoorbeeld een periode van 6 weken?
Voor een paard van 600 kg 5 maatschepjes à 6 gram. Lijkt mij dat hij dan wel 6 schepjes mag? En moet dit opgebouwd worden of kan er in een x mee gestart worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:21

De mijne krijgt al heel lang elke dag kleefkruid en brandnetel. Zie niet in waarom niet. Het is geen heftige lever drainage.