Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
paardrijmiep

Berichten: 964
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:45

Laura1982 schreef:
Juist daarom ook wel eens fijn om dit soort dingen uit te spreken.
Op wedstrijd is het soms lastig om protocol te bespreken vandaar dat ik dit soort toelichtingen prettig vind omdat het in algemeen is en toch heel informatief. Ja we doen het allemaal voor de lol.

Paardenmiep ik heb nu ook een jury waar ik niet meer bij start omdat ik daar geen plezier aan beleef na het 4 jaar geprobeerd te hebben. Verder zijn er jury's die ik graag tegenkom op wedstrijd omdat ze altijd een positief woord hebben en veel op protocol zetten. Verder maakt het mij niets uit.


Zelf heb ik nu nog maar 2 wedstrijden gestart dus nog njet echt ervaring mee. Wel meisje waar ik vaak samen mee rij, kreeg van het zomer als commentaar je pony is veel te dik kom hier asjeblieft niet meer terug (pony is een kruising tinker, met een enorm schouder en een beste nek) van het weekend kreeg ze als commentaar, wat heb jij een gave knol onder je kont, als balans sn nagevelijkheid beter worden kun je het nog wel eens heel ver schoppen. Dus dat motiveert ook veel meer. Ik denk dat het vooral ook de manier is waarop iets gebracht word.


Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:46

Ja dat klopt zeker paardenmiep.
Opbouwende kritiek doet zoveel meer dan het negatieve.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

paardrijmiep

Berichten: 964
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:13

Laura1982 schreef:
Ja dat klopt zeker paardenmiep.
Opbouwende kritiek doet zoveel meer dan het negatieve.


Klopt, en daarom vind ik het persoonlijk wel leuk als er dan een algm. Opmerking word geplaats wat beter kan, of wat ze juist wel goed vonden

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:17

Sommige houden gewoon niet van koudblouden en Friezen die houden aleen van sportpaarden

ilover Aphrodite ilover hou van jou ik wil jou nooit meer kwijt hvj
Dressuur B+10 L1+14 L2+2
Silke Deauke me nieuwe super fries B+19 L1+10 L2+2

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:32

Ik vind het altijd grappig dat mensen de jury herkennen. Ik kijk dus echt nooit naar wie de jury is. :D Voor de fries reed ik ook geen flitsend sportpaard, maar als jij wel een flitsende proef rijdt, dan zullen je punten dat ook zijn. Ik geloof ook nooit zo in het 'de jury hield vast niet van Friezen/ schimmels/ tinkers/ dikke vrouwen ' enz... tuurlijk kun je het wel eens oneens zijn met een jury, maar vaak zul je hoe jee gereden hebt dan toch iets overschat hebben.
Ik film eigenlijk elke wedstrijd en ook heel vaak mijn trainingen en soms komt mijn gevoel echt niet overeen met het plaatje.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 00:24

Ik kijk ook eigenlijk nooit naar wie de jury is, maakt mij niks uit ik rij voor mezelf! En soms denk ik ook wel eens van oef die jury is vaak wel streng en dan valt het soms heel erg mee! Soms ben je het wel eens niet eens met de punten die je hebt gekregen maar ik heb ook wel eens meer punten dan ik zelf had gedacht dus dat compenseert dan maar weer denk ik altijd

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 01:08

Net terug van mijn wedstrijd.
Twee keer eerste geworden met 201.5 & 209.5! :)

The smell of earth after rain!


QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 01:16

Gefeliciteerd!

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:13

Gefeliciteerd!

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

_Jeann

Berichten: 1007
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 18:34

Gefeliciteerd Petrichor, super zeg!

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:26

Dankjulliewel!

The smell of earth after rain!

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:17

Gefeliciteerd Petrichor, dat zijn mooie punten!

Gerret <3 (Feitse x Oeds) ... M2+3 Eindstand
Mazzeltov Carl ♥♥ (Trafalgar x Concorde) ... zadelmak
Gipsy ♥♥ (Porthos x Tuskerbister Jarl Haakon) ... M1+6

Getty_Maan

Berichten: 2586
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:00

Karin wat fijn dat jij hier je ervaring deelt. Zelf eigenlijk altijd eens geweest met de jury, dus dat is wel erg prettig. Ze melden altijd de dingen waar we hard aan werken.

Gefeliciteerd Petrichor, dat zijn hele fijne punten!

Nou wij mogen vanmiddag weer, hoop dat ze zo onder de indruk is van wat er allemaal om haar heen te zien is, Dat ze van schrik overal netjes langs loopt :+

Zou wel leuk zijn om weer eens te kunnen laten zien, Hoe fijn ze kan lopen..

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 17:54

Ik ben vanmiddag weer met de fries op pad geweest. Ze is nog maar 3x meegeweest en dat was ondertussen alweer 3 maanden geleden. Weinig kunnen rijden tussendoor omdat het zo nat geweest is, maar over het algemeen doet ze het thuis erg prima.
Vandaag op wedstrijd was ze heel erg braaf. Niet druk en ook niet angstig, dus daar was ik erg blij mee. Helaas is ze in de ring dan nog net te onervaren en te gespannen, waardoor ik buiging en nagevelijkheid verlies. Geen winst dus, maar wel een heerlijk braaf paard. Volgende week mag ze weer mee, kijken of het in de ring dan alweer wat beter gaat.

_Jeann

Berichten: 1007
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:28

Mooi dat ze braaf was, Annetje. Komt in de proef ook vanzelf! Lekker km's maken!

Succes nog gett! Lekker koud hopen dat je fijne proeven gereden hebt!

Splinterz

Berichten: 1136
Geregistreerd: 28-05-12
Woonplaats: Radewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:38

Goed bezig Annetje! Petrichor, told you so ;)

Hananass schreef:
Splinterz, heb je een voorkeur voor geslacht?

Nee eigenlijk niet als het maar gezond is en Mike er goed doorheen komt. Vind het rete spannend allemaal!
Vorige week onze laatste wedstrijd gehad.
1e proef was ik 1e met 177 punten (jaja!!). 2e proef 2e met 180 punten. Voor nu de eindstand op M2+6 en daar word ik blij van! Verder geen uitlatingen over de jury, ze zal haar redenen hebben gehad.
Nu ook besloten om haar met rust te laten, eerst even vakantie, dan beetje longeerwerk en licht rijden om haar in conditie te houden.
Ik ga me nu storten op het masseren van paarden, opleiding is bijna klaar!
https://www.facebook.com/Paardenmassage ... 722979358/
(incl win-actie)
Afbeelding
Afbeelding

Mike. Never thought I'd fall for a Friesian.
B +12 L1 +19 L2 +12 M1 +14 M2 +13 Z1 +7
Winnaar klasse Z1 Koudbloeden dressuur competitie

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:18

oh nee ben echt al lang niet meer op bokt geweest zeg, sorry! :=

Barb schreef:
Wat voor zadel hebben jullie op je paard liggen?

bij ℋanne heb ik een Fryso zadel

QueenE schreef:
Ik heb een Fryso :D

Vandaag maar een keer L2 gestart, ging best wel fijn! Lekker voorwaarts zelfs in het begin met wat spanning al veel fijner. Werden we ook nog 1e met 194 en 3e met 192.5 dus top debuut!
[ [url=m/GF0wfa.jpg]Afbeelding[/url] ]

super zeg, gefeliciteerd!

QueenE schreef:
Oh jeetje, beterschap!!

Ik vertrek morgen eerst voor 2 weken naar Curacao :D Maar daarna al wel weer wat gepland in Maart en April!

oei lekker QueenE! Hoe is het daar?

KarinvdM schreef:
Ja, het lijkt veel, dat snap ik ook wel, maar zo kan je wel op een 6 en een 8 voor het binnenkomen krijgen.
Een diagonaal uitstrekken op de diagonaal van de jury bij H af is ook zoiets.
In geval van het binnenkomen kan ik wel op een 6 of 7 blijven hangen omdat ik niet weet of je precies op A-C zit, wat ik niet kan zien. Maar ik kan ook die 8 geven omdat het mooi recht is en dan maar hopen dat je op de A-C zit. Ik kan niet iets afstraffen wat ik niet kan zien.
De juryverschillen zullen altijd een punt van aandacht blijven, maar ik denk niet dat het gelijk te krijgen is.
Op Jumping Amsterdam deed ik dit jaar ook weer mee aan de masterclass jureren kun je leren en ook daar heb je de verschillen. Als je op het midden van de lange zijde zit is het ook lastig.
Als ik 4/6-tallen moet doen zit ik ook het liefst bij C.
Ik jureer naar eer en geweten, maar ik besef dat ik er ook heus wel eens naast zit en ik mis ook wel eens wat, zeker bij een onervaren schrijver.


Bedankt Karin voor je uitleg en je blijft altijd verschil houden in jury's dat is nou eenmaal zo, ze kijken er vanuit verschillen hoeken naar en dan kan de oefening er heel anders uitzien.
ik onthoud ook nooit de jury behalve als ik ze al rond de 5 keer heb gehad.

Petrichor schreef:
Net terug van mijn wedstrijd.
Twee keer eerste geworden met 201.5 & 209.5! :)


gefeliciteerd Petrichor!

Annetje schreef:
Ik ben vanmiddag weer met de fries op pad geweest. Ze is nog maar 3x meegeweest en dat was ondertussen alweer 3 maanden geleden. Weinig kunnen rijden tussendoor omdat het zo nat geweest is, maar over het algemeen doet ze het thuis erg prima.
Vandaag op wedstrijd was ze heel erg braaf. Niet druk en ook niet angstig, dus daar was ik erg blij mee. Helaas is ze in de ring dan nog net te onervaren en te gespannen, waardoor ik buiging en nagevelijkheid verlies. Geen winst dus, maar wel een heerlijk braaf paard. Volgende week mag ze weer mee, kijken of het in de ring dan alweer wat beter gaat.


fijn dat ze braaf was Annetje! gewoon km's maken en ervaring opdoen dat komt het vanzelf goed +:)+

vanaf onze kant heb ik eigenlijk maar 1 nieuwtje en dat is hoe het Friese paarden NK is gegaan. we hadden dus heel erg hard getraind die 3 weken ervoor en we waren er helemaal klaar voor :wow: de avond ervoor sliepen we daar in friesland in het huis van mijn oom en ℋanne stond op een particuliere stal want het was niet te doen om vanaf hier die ochtend daarheen te rijden. Wij gingen dus daar heen en ℋanne had een hele mooie nieuwe stal bij die mensen binnen allen heeft ze af en toe het probleem dat ze op vreemd terrein heel weinig drinkt, maar gelukkig heeft ze dat daar wel gedaan. enfin, de volgende ochtend gingen we al vroeg naar stal omdat je voor mijn rubriek de baan mocht verkennen en ik weet hoe gespannen ℋanne kan zijn in een 'vreemde' bak dus ik wilde daar wel gebruik van maken. :) Tijdens het inrijden voelde ze heel fijn maar ze was nog wel een beetje hyper maar gelukkig vloeide dat op een gegeven moment wel af. Toen moesten we de ring in... ℋanne was heel braaf en liep echt super mooi door het proefje heen je zou kunnen zeggen een van mijn beste proeven in het M1 *\%/* , dus ik was al super blij dat ze het zo goed had gedaan! toen was het wachten op de uitslag wie in de top 3 zat, de rest van de mensen konden naar huis. Jammergenoeg zat ik daar niet bij maar de volledige uitslag werdt later pas bekend gemaakt op Facebook want de punten had je al. Uiteindelijk zijn we dus 5e geworden met 191,5 en 189 :D <3 zo, heel verhaal maar ik ben echt heel trots op ℋanne! en dan nu, hier wat foto's *-:)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hanne G Tietse 428 stb sport x Folkert 353 stb sport pref.
Dressuur: B+26 L1+11 L2+21 M1+24
insta: hanne.friesian.mare
[RIJ-ITP] Beter laat dan nooit. Geweldige kans!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:52

Gefeliciteerd! Leuke fotos!

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 17:05

Hier even een rustig weekend wat niet helemaal in de planning zat. Ik zou eigenlijk mogen wedstrijd hebben die werd afgelast. Ik had toch nog een plekje gevonden voor vandaag werd die gisteravond laat ook afgelast. Ik heb mij dus maar nuttig gemaakt en zadel en hoofdstellen enz schoongemaakt en ingevet. Flinke klus maar wel eer van mijn werk.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 20:38

QueenE schreef:
Gefeliciteerd! Leuke fotos!

Thanks :D
Laura1982 schreef:
Hier even een rustig weekend wat niet helemaal in de planning zat. Ik zou eigenlijk mogen wedstrijd hebben die werd afgelast. Ik had toch nog een plekje gevonden voor vandaag werd die gisteravond laat ook afgelast. Ik heb mij dus maar nuttig gemaakt en zadel en hoofdstellen enz schoongemaakt en ingevet. Flinke klus maar wel eer van mijn werk.

Jammer dat je wedstrijd niet door kon gaan Laura, maar toch lekker productief bezig geweest! (Ik weet wel wat ik zou doen)
Spoiler:
lui op de bank hangen :')

Hanne G Tietse 428 stb sport x Folkert 353 stb sport pref.
Dressuur: B+26 L1+11 L2+21 M1+24
insta: hanne.friesian.mare
[RIJ-ITP] Beter laat dan nooit. Geweldige kans!

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:08

Hahaha Hannelover ja dat is ook heerlijk maar dit was geen overbodige taak was al even geleden en het zag er daarna wel weer top uit.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:27

Goed gedaan en hele mooie foto's!

The smell of earth after rain!

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:04

Laura: hahah nu heb je in ieder geval weer mooi tuig! :))

Petrichor: dankjewel! :D

Hanne G Tietse 428 stb sport x Folkert 353 stb sport pref.
Dressuur: B+26 L1+11 L2+21 M1+24
insta: hanne.friesian.mare
[RIJ-ITP] Beter laat dan nooit. Geweldige kans!

Getty_Maan

Berichten: 2586
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:10

Annetje, wat fijn dat ze braaf was. Wat meer ervaring op doen en dan komt het vanzelf!

Splinterz, hoe gaat het nu?

Hanne is een topper, hele nette punten gereden, Mag je trots op zijn!

Heb laatst niet maar laten weten hoe de wedstrijd ging. Was even teleurgesteld.

Kwamen op de wedstrijd, bleek de tijd op het laatst met een half uur verschoven te zijn.. daardoor maar 1 proef kunnen rijden, omdat we anders niet optijd thuis konden zijn.

Warm rijden ging super (door de kou nog wat waterleidingen gesprongen). Maar eenmaal in de baan, klapte ze helemaal dicht. Arm dier wist niet waar ze kijken moest, toch nog de proef gereden. Maar vervolgens niet op de trailer te krijgen..

Gister weer op wedstrijd geweest en moest in mn eentje. Alleen kunnen laden heen en terugreis. En waar de proef was mochten we warmrijden en daardoor heel fijn kunnen rijden en 2 winstpunten kunnen meenemen.

Dus heel happy dat ze zich weer even heeft laten zien en nu gaan we even met z'n tweetjesnaar het bos!! (Sorry voor het lange verhaal :+ )

Afbeelding

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:18

Super Gett!

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers