Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:35

Oh jeetje, beterschap!!

Ik vertrek morgen eerst voor 2 weken naar Curacao :D Maar daarna al wel weer wat gepland in Maart en April!

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:43

Oh bah, beterschap!

Ik heb dinsdag avond weer wedstrijd, kijken hoe dat gaat! :)

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:28

Wat heerlijk curacao lekker genieten van de zon
{:}

QueenE schreef:
Oh jeetje, beterschap!!

Ik vertrek morgen eerst voor 2 weken naar Curacao :D Maar daarna al wel weer wat gepland in Maart en April!

Splinterz

Berichten: 1136
Geregistreerd: 28-05-12
Woonplaats: Radewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:29

Beterschap Hananass
Fijne vanakantie QueenE!

Ik heb dinsdagmiddag weer wedstrijd, ben benieuwd! Ik denk ook dat het de laatste word.. ze moet (vandaag) nog 85 dagen. Twijfel wel, ze vind het nog leuk maar word beetje kribbig op het been

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:34

Splinterz schreef:
Beterschap Hananass
Fijne vanakantie QueenE!

Ik heb dinsdagmiddag weer wedstrijd, ben benieuwd! Ik denk ook dat het de laatste word.. ze moet (vandaag) nog 85 dagen. Twijfel wel, ze vind het nog leuk maar word beetje kribbig op het been

Den Ham? :D

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 10:19

Beterschap Hananass!

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:29

Bedankt iedereen! Gelukkig kan ik nog wel therapeutisch borstelen met Gerret :P

Hebben jullie regelmatig op doordeweekse dagen wedstrijd, of is het vakantie?

Veel plezier in Curaçao, dat is geen straf :P

Splinterz, heb je een voorkeur voor geslacht?

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:39

In de winter zijn de doordeweekse 'avond' wedstrijden wat schaars, zomers zie je het veel meer en dan probeer ik ook wel mee te doen.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:50

Hier heb je vrij veel door de week op avonden, lukt mij alleen vaak niet met werk.

paardrijmiep

Berichten: 964
Geregistreerd: 08-12-07

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 19:45

Ik heb vandaag weer wedstrijd gehad. Kon de hele week niet trainen ivm harde bak of geen auto+trailer beschikbaar.. dus verwachte ook niet veel van kitty

Ondanks dat toch nog 179 en 174 geen winstpunten maar voor mij goed genoeg na een week niet trainen.

Helaas weer heel vlak gejureerd met weinig opmerkingen.
Afbeelding
Afbeelding

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 21:27

Vlak gejureerd of vlak gereden?
Ik heb vanmiddag zelf ook gejureerd en ik had ook een paar combinaties waarbij wat dingen fout gingen en het overige aan het gevraagde voldeed, maar niks over had. Dan krijg je dit soort protocollen. Ik geef ook graag 7ens en 8en, maar dan moet het wel kunnen...
Heb je de proeven laten filmen? :)

paardrijmiep

Berichten: 964
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:48

KarinvdM schreef:
Vlak gejureerd of vlak gereden?
Ik heb vanmiddag zelf ook gejureerd en ik had ook een paar combinaties waarbij wat dingen fout gingen en het overige aan het gevraagde voldeed, maar niks over had. Dan krijg je dit soort protocollen. Ik geef ook graag 7ens en 8en, maar dan moet het wel kunnen...
Heb je de proeven laten filmen? :)


Mijn moeder heeft een klein stukje gefilmd. Waarschijnlijk ook vlak gereden, maar de vorige keer wel winstpunten en heel veel 6en maar weinig commentaar en dan vraag ik mij toch af wat willen ze dan beter zien zodat het wel een 7 word?

Vorige keer gingen bijv. De gebroken lijnen slechter als vandaag (tegen de hand in, stelling niet correct) en toch had ik daar de vorige keren hogere punten op.

Maar heb zeker niks te klagen, heb vorige keer meer onder het motto gereden we hebben toch niks te verliezen, deze keer iets meer zenuwen omdat ik de hele week niet heb kunnen rijden en dus totaal niet wist hoe ze aan ging voelen. Dus wat meer op safe gespeeld.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 22:09

Er zou inderdaad meer commentaar op de protocollen moeten staan. Ik geef altijd veel commentaar, m’n schrijvers mopperen wel eens dat ze me niet bij kunnen houden, maar ik schrijf ook graag bij een 6 waarom het een 6 is en niet meer.
Verschil in jurering houd je toch, de ene jury let wat meer op dit en de ander op wat anders.

paardrijmiep

Berichten: 964
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:19

KarinvdM schreef:
Er zou inderdaad meer commentaar op de protocollen moeten staan. Ik geef altijd veel commentaar, m’n schrijvers mopperen wel eens dat ze me niet bij kunnen houden, maar ik schrijf ook graag bij een 6 waarom het een 6 is en niet meer.
Verschil in jurering houd je toch, de ene jury let wat meer op dit en de ander op wat anders.


Precies en dat vind ik ook helemaal niet erg. Plezier is voor mij de nummer 1. Kreeg veel opmerkingen van omstanders dat ik de enige was met een big smile op het paard en niet gefrustreerd raakte ondanks het niet zo goed ging. En dat vind ik dan nog veel leuker om te horen dan geen punten rijden.

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:19

Ja hoor, jury verschil is echt super fijn :/
Ik had gisteren wedstrijd, en in de subtop heb je dus altijd 2 jury’s zitten. Dese waren het niet met elkaar eens of ons binnenkomen een 8 of een 6 waard was, of een appuyement een 7 of een 5.
Scheelt nogal, wel, serieus, vind ik. En dat is dan dezelfde proef alleen een iets andere hoek..
Maar goed, we blijven lief lachen en gewoon maar ons uiterste best doen :)

paardrijmiep

Berichten: 964
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:25

Sanet schreef:
Ja hoor, jury verschil is echt super fijn :/
Ik had gisteren wedstrijd, en in de subtop heb je dus altijd 2 jury’s zitten. Dese waren het niet met elkaar eens of ons binnenkomen een 8 of een 6 waard was, of een appuyement een 7 of een 5.
Scheelt nogal, wel, serieus, vind ik. En dat is dan dezelfde proef alleen een iets andere hoek..
Maar goed, we blijven lief lachen en gewoon maar ons uiterste best doen :)


Dat zijn inderdaad hele verschillen, in appelscha heb je beide proeven dezelfde jury ook dat vind ik lastig. Als proef 1 niet zo goed gaat is het al lastig om ze proef 2 wel te overtuigen (overigens niet bij elke jury zo, maar vaak wel)

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 22:29

Mooie complimenten Miep! :)

Het maakt veel verschil of je op H of C zit Sanet. Op H kan je wel zien of iemand recht binnen komt, maar niet of je precies op de AC zit. Ik heb wel 8en gegeven op binnen komen en de hoofdjury lager om deze reden. Met appuyementen is het ook wel lastig, net als SBS en travers. Ik zit om die reden ook niet graag bij H.
Maar ik snap dat het frustrerend kan zijn. Ik heb zelf in het L2, wat nog niet zo lastig is, op een kampioenschap een keer 35 punten verschil gehad. Ik stond 2e en 2 na laatste...

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:34

Tuurlijk kan het verschil maken, maar 2 punten is gewoon wel heel veel verschil.. ze waren het wel op meer punten niet met elkaar eens. Gelukkig niet alleen bij mij. Daar ben ik dan altijd maar weer blij om :)

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 23:19

Ja, het lijkt veel, dat snap ik ook wel, maar zo kan je wel op een 6 en een 8 voor het binnenkomen krijgen.
Een diagonaal uitstrekken op de diagonaal van de jury bij H af is ook zoiets.
In geval van het binnenkomen kan ik wel op een 6 of 7 blijven hangen omdat ik niet weet of je precies op A-C zit, wat ik niet kan zien. Maar ik kan ook die 8 geven omdat het mooi recht is en dan maar hopen dat je op de A-C zit. Ik kan niet iets afstraffen wat ik niet kan zien.
De juryverschillen zullen altijd een punt van aandacht blijven, maar ik denk niet dat het gelijk te krijgen is.
Op Jumping Amsterdam deed ik dit jaar ook weer mee aan de masterclass jureren kun je leren en ook daar heb je de verschillen. Als je op het midden van de lange zijde zit is het ook lastig.
Als ik 4/6-tallen moet doen zit ik ook het liefst bij C.
Ik jureer naar eer en geweten, maar ik besef dat ik er ook heus wel eens naast zit en ik mis ook wel eens wat, zeker bij een onervaren schrijver.

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:41

Ik heb niet de illusie dat ik alleen maar een 8 gekregen heb omdat ik een rechte lijn reed. Dat is me nog niet eerder gebeurd in ieder geval :)

Voor een 8 moet je naar mijn idee een goede wending rijden, nette overgangen tonen, vierkant halthouden, netjes blijven staan etc. En of je nu bij C of bij H zit, dat moet te zien zijn. Ik wil niet pretenderen dat de 8 helemaal terecht was, maar de 6 naar mijn idee ook niet. Dan is dat misschien een mooie balans ertussen, maar blijft gek :)

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 15:36

Ja, dat moet je ook. Ik was even vergeten dat jij subtop rijdt en ook moet hh en groeten. Dat had ik niet meegenomen. :)

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 16:15

Karin ik vind het fijn dat je hier tekst en uitleg geeft over het jureren. Dank je wel daarvoor. Zo krijgen wij ook een beetje info hoe jullie ernaar kijken.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 21:04

Dat doe ik graag. Ik zou ook graag wat meer wederzijds begrip krijgen. Maar dat is lastig.
Ik jureer bijna elk weekend, vaak ook 2 dagen en soms ook doordeweeks en ik vind het dan best jammer dat er zo negatief gedaan kan worden over juryleden. Maar aan de andere kant doen juryledend dat ook wel over de ruiters... Het is jammer dat er vaak zoveel negativiteit is, we doen het allemaal als hobby en voor ons plezier. :) Maar zolang ik nog lol heb in het jureren ga ik gewoon door.
En ja, ik mopper zelf ook wel eens op een jurylid. :D O:)

paardrijmiep

Berichten: 964
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:36

KarinvdM schreef:
Dat doe ik graag. Ik zou ook graag wat meer wederzijds begrip krijgen. Maar dat is lastig.
Ik jureer bijna elk weekend, vaak ook 2 dagen en soms ook doordeweeks en ik vind het dan best jammer dat er zo negatief gedaan kan worden over juryleden. Maar aan de andere kant doen juryledend dat ook wel over de ruiters... Het is jammer dat er vaak zoveel negativiteit is, we doen het allemaal als hobby en voor ons plezier. :) Maar zolang ik nog lol heb in het jureren ga ik gewoon door.
En ja, ik mopper zelf ook wel eens op een jurylid. :D O:)


Ik denk dat een aantal ruiters het zich zelf ook wel erg makkelijk maken, ik ken er bijv een paar die niet bij bepaalde juryleden rijden omdat die "strenger" jureren. En dat ze ook sneller gefrustreerd raken omdat je nu best wel veel geld neer telt per proef..

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:40

Juist daarom ook wel eens fijn om dit soort dingen uit te spreken.
Op wedstrijd is het soms lastig om protocol te bespreken vandaar dat ik dit soort toelichtingen prettig vind omdat het in algemeen is en toch heel informatief. Ja we doen het allemaal voor de lol.

Paardenmiep ik heb nu ook een jury waar ik niet meer bij start omdat ik daar geen plezier aan beleef na het 4 jaar geprobeerd te hebben. Verder zijn er jury's die ik graag tegenkom op wedstrijd omdat ze altijd een positief woord hebben en veel op protocol zetten. Verder maakt het mij niets uit.