Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Getty_Maan

Berichten: 2591
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:19

Dankjewel! Geeft zeker een goed gevoel zo'n compliment.

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:29

Goed gedaan gett! Mag je zeker trots op zijn :)

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:41

wauw gett mooi compliment!
gaaf ook van je BE rijbewijs, goed zeg!

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:46

Hopelijk heeft iedereen genoten van de HK. Ik heb een prachtig hoofdstel gekocht dankzij de tip van sanet. Was een super leuke dag waarbij de Friesen weer prachtig op de kaart zijn gezet.

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 08:41

Wij zijn gisteren weer weggeweest :) We hadden 174.5 en 176.5 (eigenlijk de eerste keer ook, maar voorlezer vergiste zich per ongeluk), en eigenlijk ben ik best tevreden. We hadden niet zo'n goede start, aangezien ik mijn singel was vergeten. Daardoor konden we later rijden dan ik had gepland, maar desondanks hebben ons doel gehaald; ontspanning en rust. Hij was voor de verandering prettig te rijden en ook relax. En dat was ons persoonlijke doel, aangezien hij de afgelopen weken echt heel erg afgeleid en gespannen was (dat zelfs mijn instructrice zei dat we de oefeningen maar moesten vergeten en alleen moesten proberen te werken aan ontspanning). :D

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:49

Ik heb vooral heel hard gewerkt op de HK en weinig paard gezien :') Wel de show nog gezien op donderdagavond dus nog wel wat kunnen zien :D

Super toch Hananass, je eigen doelen zijn soms belangrijker dan je punten, die komen dan vanzelf wel weer!

Wij moeten zondag weer!

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:29

Ik was het topic helemaal vergeten. Zonde!

Heb genoten van de HK, het vliegt altijd zo snel voorbij, terwijl ik er zo lang naar uit kijk!

Gister ben ik met Guusje op wedstrijd geweest, we hebben heel hard gewerkt en ik was tevreden voor nu. Het losrijden was zo fijn, en daar had ik haar helemaal hoe ik hebben wilde. Ondanks spanning tijdens de proeven, heb ik haar er toch redelijk ok door kunnen rijden. Nog niet voor 8en en 9ens maar we kregen 183 en 181, hiermee won ik ook nog eens beide proeven.

Hoe vaak starten jullie? Van mijn juf moet ik wat vaker gaan, om meer ritme te krijgen en het paard wat minder bang. Ze heeft helemaal gelijk denk ik, maar ik ben meer van het thuis alles helemaal perfect maken :') dus dat is net even anders haha.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:52

Gefeliciteerd met je winstpunten!
Ik merk zelf wel dat als ik vaker ga het paard het ook makkelijker gaat doen ja maar ik heb zelf ook niet altijd zin om zo vaak te gaan. Nu heb ik ook 4 weken achterelkaar wedstrijd omdat ik ook nog met een ander paard start (hele andere klasse ook dus lastig te combineren) en dat is me toch wel wat veel hoor. Liefst ga ik iets van 2x per maand weg maar dan is het nu dus beide paarden 1x en merk vooral bij de Fries (die is ook een stuk jonger) dat het dan toch wel spannend is weer..

Wij zijn zondag dus weer gestart, op deze locatie heb ik de vorige keer afgegroet omdat ze het zo eng vond :') nu wel de baan doorgekomen *\o/* eerste proef was nog wel heel eng, 2e ging al een stuk beter daar net geen winst gereden, maar mijn doel gehaald (de baan door komen :') ) dus ik was prima tevreden

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:09

Gefeliciteerd met je punten!
Ik ga 1 x in de maand en soms 2 x beetje afhankelijk van drukte in de agenda.

Sanet

Berichten: 7940
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:59

Vaker weggaan kan wel helpen natuurlijk. De vraag is of dat perse op wedstrijd moet zijn of dat les ook al genoeg is.

Ik ben inmiddels 7 weken verder na mijn stuiter en nog steeds niet goed hersteld, duurt me natuurlijk veel te lang :D
Aanstaande zaterdag start ik onderlinge wedstrijd van de rijvereniging en ik mag de lange jas van de juf lenen voor de Prix St George proef die we gaan rijden. Zal wat behelpen zijn, want ik verdraag druk tegen dat linkerbeen nog niet heel goed :)

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:05

Veel plezier janet!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:17

Gaaf zeg! Succes!!

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:28

Sorry, had me in november voorgesteld hier. Maar helaas door mijn ziekenhuis opname dit topic helemaal vergeten.. nou ja inmiddels heb ik vandaag voor de tweede keer dit jaar op Melle gereden. Melle heeft erg veel moeite met de galop. Op de makkelijkste kant gaat het nu goed. De moeilijke kant daar springt hij iedere keer over van linkt naar rechts. Iemand tips?

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:54

Welkom terug Evelien ben je weer helemaal de oude? Fijn dat je weer kan rijden. Galop andere stelling vragen dat hielp bij die van mij heel goed en aan de longe kleine stukjes oefenen. Of bos in en lang pad opzoeken en daar oefenen achterhand moet sterker worden en dat is kwestie van trainen.

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:09

Heb een erfelijke darmziekte en zodoende had ik een abces.heb twee maanden een drain ingehad.nu hoop ik dat het weer lang goed mag gaan.. afgelopen jaar 8 ziekenhuis opnames gehad binnenkort maar eens een buitenritje doen. Longeren deed ik ook wel.

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 00:32

Ik ga meestal 1 of 2 keer per maand op wedstrijd meer als genoeg vind ik
Meestal.als.ik me.proer in ga gaat het mis dan stop.ik met rijden los rijden gaat super

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:57

Welkom terug Evelien, klinkt heftig. Hopelijk blijft het nu goed en wordt het alleen maar beter.

Bedankt. Ik ben benieuwd, 2 weekenden achter elkaar lijkt me best pittig en is niet iets wat ik elke maand ga doen.

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:02

jammer van de punten maar fijn dat je je persoonlijke doel hebt bereikt hananass!

gefeliciteerd met je punten emilie! wij gaan meestal 1 x per maand op wedstrijd maar soms ook 2x

mooi dat je nu wel de baan door kon komen queen e +:)+

succes en veel plezier zaterdag sanet *\o/*

jeetje evelien hopelijk blijft het dit jaar wat langer weg. fijn dat je nu wel weer kan rijden! kan je niet echt helpen bij het goed aanspringen maar bij ℋanne hoop het erg dat als ze eenmaal goed zat dat je dat maar een paar passen doet en dan terugnemen en belonen voordat ze er zelf uit vallen/overspringen :)

wij hadden afgelopen zondag een selectiewedstrijd in Udenhout ging niet zo goed en hadden beide proeven geen winst (179 en 171 :( ) was gewoon heel slordig en niet genoeg focus. :n gelukkig zijn we eigenlijk wel zeker door naar de friezen paarden kampioenschappen *\o/* nog meer hier die daar heen gaan? wel nog mooie foto van ingrid truijens aan overgehouden *-:) Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:29

hannelover zo gaaf! Jij bent echt mijn voorbeeld haha!

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:31

Gefeliciteerd hannelover wij doen niet mee we rijden gewoon lekker wedstrijdjes in de buurt wanneer we zin hebben. Heel veel succes!

Splinterz

Berichten: 1136
Geregistreerd: 28-05-12
Woonplaats: Radewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:53

Ah, hier is het topic.. Even vluchtig doorgelezen, zie echt super mooie plaatjes voorbij komen, mooie punten en een BE rijbewijs. Allemaal gefeliciteerd!

Mike en ik hebben niet stil gezeten afgelopen tijd.
Na een kleine blessurestop van 8 weken hebben we de training weer opgepakt en zijn we weer wedstrijdjes gaan rijden.

2 weken geleden ons 3e wp in M2 gehaald en gisteren nr 4 en 5.

Ik had eigenlijk een doel gesteld: Z1 startgerechtigd voordat het veulen er is. Helaas denk ik dat dat niet meer haalbaar is omdat we er 2 maand tussenuit zijn geweest en het veulen half mei komt. Hoe dan ook, hij gaat best lekker momenteel!!

half juli
Afbeelding

Vandaag
Afbeelding

Wedstrijd gister :D
Afbeelding

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:05

Wat fijn! Zo op de foto's vind ik haar nog niet eens heel rond hoor :P

Wij hebben zondag weer 2 puntjes gescoord, nu op een hele nieuwe locatie voor haar, was hier wel beter maar nog te veel spanning. Ze sluit zich dan helemaal af en stopt met lopen, proeven waren wel beter dan vorige keer maar was zelf toch niet zo tevreden. Weet niet zo goed hoe ik t moet doorbreken, hoop dat t met km's maken beter wordt. Ze gaat ook regelmatig mee op les daar is t nu wel goed. Ga nu weer een paar keer naar dezelfde locatie op wedstrijd dus ben benieuwd hoe ze dat doet.

Yonah

Berichten: 70
Geregistreerd: 19-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:50

Ik rijd met mijn friese ruin Yonah M1 op dit moment.. ik moet zeggen ik heb niet echt last van de KWPN'ers.. we hebben ze er al meerdere keren uitgereden namelijk :=

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 17:35


Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:29

Wat jammer Karin wat ik lees gaat het fysiek niet goed met je heel vervelend veel Sterkte en succes met de verkoop.