lusitano praat en foto,s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:03

Jeetje, ik lees even bij en wat een vervelende dingen heb je op je bord gekregen met je paard, Sunora. Maar gelukkig lijkt het nu wel voorbij. Wat die bosjes schrik betreft, misschien een idee om haar uit een emmer te laten eten die je elke dag dichter bij bosjes zet?
En als je bosjes tegenkomt vooral niet gaan denken "o jee bosjes" maar de andere kant op kijken odf strak vooruit en doen of het niet bestaat. Je weet niet half hoeveel invloed je als mens hebt op of en hoe angstig een paard reageert!
Ik reed ooit eens proef op een Fries paard dat ik zou gaan rijden voor iemand en we gingen door een dorp, eigenaresse mee op de fiets. We naderden een kruispunt en er kwam een tractor van links en eigenaresse zei dat hij heel bang was van tractoren. Ik nam de teugels niet eens strakker, kriebelde hem eens in de manen en hij vertrok geen spier, tot grote verbazing van de eigenaresse.
Ook ooit nog eens een klapperende vrachtwagen van achteren gehad die me ging inhalen net toen ik naast een ravijn liep met een jong paard aan de hand. Zelfde verhaal, niet strakker nemen, gewoon strak vooruit en doen alsof er niks aan de hand was. Vriendin die er achter reed in de auto zag ons in geachten al in het ravijn duiken, maar paardje deed alleen een oor naar achteren.

Foto´s van Santi had ik natuurlijk al voorbij zien komen op Facebook. Schitterend hoor, en wat een lekker stoere bink is het toch.

Mooie actie foto´s van Ultramar.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal



Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 02:34

Ja, het is eigenlijk echt bizar. Ze kan met momenten zo koel zijn en van weinig onder de indruk. Zo hebben we een aantal weken terug de kudde verplaatst naar de winterwei. En dan zijn we door het dorpscentrum gegaan, vrachtwagen gepasseerd, de dijk opgegaan, andere paarden tegengekomen, ... En heeft zo goed als geen stap verzet. Maar dan naast de weide waar ze staan is het een dichte begroeing van bomen en struiken en hoe meer wind er is, hoe onrustiger ze daardoor is. Maar ze staat daar dus dag in en dag uit naast hé en ik oefen dan ook op de wei. Gisteren was het toch nog erger als anders, en denderde ze gewoon keer op keer door me heen.

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:25

Ik denk zomaar dat er een keer iets onverwacht uit gesprongen of gevlogen is en dat ze het daarom niet vertrouwd. Lastig hoor, maar een emmer voer kan wonderen doen...

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:29

Lusitana schreef:
Ik denk zomaar dat er een keer iets onverwacht uit gesprongen of gevlogen is en dat ze het daarom niet vertrouwd. Lastig hoor, maar een emmer voer kan wonderen doen...


Ik denk dat er 's nachts spoken uitkomen, die wij niet zien :D En zelfs met eten is ze niet te overhalen, jammer genoeg! En het is nu vandaag weer zoooo hard aan het waaien |(

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:41

Wat is het weer stil hier!
Onze kleine Scampi word al een heus paardje nu. Groeit nogsteeds als kool. Super mak diertje ook.
(op de foto met een kudde genoot van 2,5 jaar, Scampi is nu 1,5)
Afbeelding
Afbeelding

Ook gaat het met mijn Cedro de laatste tijd heeeeel goed. Hij heeft weer wat meer rust in zijn koppie. Ook maken we de laatste tijd grote overwinningen met super enge situaties die we tegen komen. Hij word toch beetje bij beetje stoerder. Maandje geleden heeft hij een nieuwe manen coupe gekregen en op de foto met zijn nieuwe zadel :o

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:21

Mooie paarden hoor. Vind dat zadel ook erg mooi. Wat is de functie van het hoofdstel?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:24

Joolien schreef:
Mooie paarden hoor. Vind dat zadel ook erg mooi. Wat is de functie van het hoofdstel?

De sperriem hangt in verhouding iets lager waardoor deze het bit niet zo omhoog naar de mondhoeken trekt wat normale sperriemen wel soms doen. Verder is het een normaal hoofdstel met anatomisch kopstuk.

Anoniem

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:33

Oh zo, ja en dat bontje is gewoon een apart stukje zie ik al.

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:34

Toevallig vandaag bij mijn 1,5-jarige wezen kijken en tot de conclusie gekomen dat hij niet gegroeid was >;) :=
(maar hij kijkt wel lief <3 )

Afbeelding

Fijn dat het met Cedro goed gaat.

Sonora: ook fijn dat het beter gaat.

Coffee keeps me busy untill it's acceptable to drink wine..

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:19

Ach, Scampi, wat een droppie! <3

Fijn dat je vooruitgang boekt met Cedro. Mooi zadel, wat voor werk? Die neusriem is idd wel een heel apparaat. :')

Westbest, zeker een lieve foto! Hoe groot is hij nu?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:35

rider schreef:
Ach, Scampi, wat een droppie! <3

Fijn dat je vooruitgang boekt met Cedro. Mooi zadel, wat voor werk? Die neusriem is idd wel een heel apparaat. :')


Scampi is idd echt een droppie, super vriendelijk dier is het.

Zadel is een Hidalgo, is een boomloos zadel (geen slappe pannekoek, is echt wel erg stevig zadel) Ben er super blij mee. Zit zo lekker! Vooral een extra steuntje als meneer op zijn achterbeentjes gaat staan als hij iets moeilijk vind.
Neusriem ziet er misschien heftig uit maar is wel erg vriendelijk (gewoon een normale engelse neusriem met wat extra vrijheid voor de mond.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:42

Daphneeeej schreef:
Neusriem ziet er misschien heftig uit maar is wel erg vriendelijk (gewoon een normale engelse neusriem met wat extra vrijheid voor de mond.


Oh niet zozeer heftig, vooral gewoon groot haha. Wel een grappig systeem.

Hidalgo maakt fijne zadels, ik heb Santi in het begin ook met Hidalgo gereden maar uiteindelijk overgestapt omdat ik zelf boomzadels net wat fijner vind. En de beugelophang bij de Hidalgo was voor mij niet ideaal. Vind dit een erg mooi model en mooie kleuren! Staat hem goed.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:44

rider schreef:
Daphneeeej schreef:
Neusriem ziet er misschien heftig uit maar is wel erg vriendelijk (gewoon een normale engelse neusriem met wat extra vrijheid voor de mond.


Oh niet zozeer heftig, vooral gewoon groot haha. Wel een grappig systeem.

Hidalgo maakt fijne zadels, ik heb Santi in het begin ook met Hidalgo gereden maar uiteindelijk overgestapt omdat ik zelf boomzadels net wat fijner vind. En de beugelophang bij de Hidalgo was voor mij niet ideaal. Vind dit een erg mooi model en mooie kleuren! Staat hem goed.


Wat was niet ideaal aan de beugelophaninging voor jou?
Heb hem helemaal zelf samengesteld met soorten en kleur leer etc :) De hidalgo's zijn ook wel een stuk weer verbeterd dan vroeger. Is ook op aanvraag volgensmij nog best wel mogelijk.

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:46

rider schreef:
Westbest, zeker een lieve foto! Hoe groot is hij nu?


Dank je. 1.46m :)

Coffee keeps me busy untill it's acceptable to drink wine..

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 12:41

Op fb Lusitano hengst 1,5 jr grullo. Maar vind hem niet meer geloof uit Frankrijk.
Wie weet welke ik bedoel. Graag adv. Of website

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:50

keona schreef:
Op fb Lusitano hengst 1,5 jr grullo. Maar vind hem niet meer geloof uit Frankrijk.
Wie weet welke ik bedoel. Graag adv. Of website

Ik weet dat Piet Beerda veel van dat soort paarden vervoert vanuit portugal/spanje/frankrijk. Misschien weer die iets?

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 15:33

Gevonden

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:47

Ik heb een jaaroverzicht topicje gemaakt van Santi en mij, klik hier voor de liefhebber ;)

Altijd leuk om terug te kijken op het jaar en hoeveel we weer gedaan hebben. Superpony. <3

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:27

Mijn Gina is uit haar winterdeken gebarsten. :=
Normaal draagt ze geen deken maar met dat gure weer, heb ik hier de hele club onder dekens gezet.
Maar Gina haar deken past niet meer door haar zware hals en drachtige buik.
Iemand een tip voor een goed niet al te duur winterdeken?
Moet goed waterdicht zijn en liefst met velcro over de sluitingen. Ze heeft nu een Bucas Freedom turnout aan. Maar die past dus niet meer...
Wat hebben jullie voor jullie paarden?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:31

Misschien een 2e handsje van Mp ofzo?
Bucas freedom valt ook wel vrij klein/smal is mijn ervaring.

Ik heb zelf hoofdzakelijk Rambo, maar dat is wat prijzig voor tijdelijk...

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:36

Ik zat naar die Big neck Bucas dekens te kijken. Maar ik vrees dan dat dat op haar borst te ruim gaat zijn?
Ze heeft een hele zware hals, maar is eigenlijk niet echt breed qua borst...
Maar die Freedom turnout ligt nu veel te ver naar voor op haar hals waardoor de hele deken naar voor wordt getrokken.
En de buiksingels zitten op hun langst en ze is pas 7 maanden drachtig...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:39

Rhino valt ruim aan de voorkant en Rambo ook een stuk ruimer dan die Bucas.
Ik zag bij hypostore master dekens, die kosten niet veel en schijnen ook ruim te vallen, ik heb er eentje besteld voor onze breder wordende arabo fries, maar geen idee of het wat is, heb ‘m nog niet binnen...

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:43

Aha thanks!
Echt een big neck deken zal ze waarschijnlijk niet nodig hebben dan?
Eerder gewoon iets dat wat ruimer valt?
Ik ga eens kijken. Ik geloof dat één van de andere paarden een Amigo aan heeft. Misschien moet ik ze eens even omruilen en kijken of dat wat is? Of is dat ook krap?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:11

Zou je kunnen proberen inderdaad!

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:54

De Amigo gaf hetzelfde 'varkensrollade'effect als de Bucas.
Nu heeft ze een oude Première aan die mijn Quartermerrie ooit nog gedragen heeft tijdens haar dracht. Die past wel aan de buik. Maar aan haar schoft en hals heeft hij hetzelfde probleem. Veel te nauw...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers