Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Laura1982

Berichten: 4045
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:40

Goed gedaan queene gefeliciteerd met je punten.
Pien ik geeft de spier opbouw en superflex en ben er erg over te spreken

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7


Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:45

Gefeliciteerd QueenE! Goed gedaan :)

Ik heb zelf ook verschillende producten geprobeerd, zoals Confidence, kamille enz. Helaas werkte het voor die van mij niet. Geef nu alleen wat poeders voor de weerstand, daar doet hij het dan wel weer goed op :D Bij die van mij is het dan weer zo dat een zomer/winterstop zorgt voor problemen. Zolang ik 1-2x per maand op wedstrijd ga, blijft hij een beetje relaxt. Ik had van de zomer een verplichte zomerstop, vanwege luchtwegklachten. Was niet echt bevorderlijk voor Gerret. Hij heeft drie maanden nodig gehad om weer in de wedstrijdstemming te komen 8)7

Gerret <3 (Feitse x Oeds) ... M2+3 Eindstand
Mazzeltov Carl ♥♥ (Trafalgar x Concorde) ... zadelmak
Gipsy ♥♥ (Porthos x Tuskerbister Jarl Haakon) ... M1+6

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:54

hanne is gelukkig erg koel op wedstrijd zolang ze de bakrand niet hebben bekleed met een mooi doek :')

welkom anne!

gefeliciteerd queene! mooie punten +:)+
Laatst bijgewerkt door hannelover op 18-11-17 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanne G Tietse 428 stb sport x Folkert 353 stb sport pref.
Dressuur: B+26 L1+11 L2+21 M1+24
insta: hanne.friesian.mare
[RIJ-ITP] Beter laat dan nooit. Geweldige kans!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 16:15

Bedankt! Niemand wedstrijden dit weekend?

Die van mij is even gecheckt door de osteopaat dus die had een weekje vrij deze week :D

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 16:45

Leuk om te lezen allemaal.

Ik geef magnesium, dat helpt wel. Maar ook mijn ruin spookt nogal. Ik merk vooral dat hij mijn amibitie om het goed te doen vertaalt in 'spanning' en dus 'eng'. Ik mag er dus alleen maar aan denken om hem gerust te stellen en niet te fanatiek te worden, maar wel gefocust te blijven, dan gaat het goed.

Mijn merrie vlecht ik ook alleen het eerste stukje in, die heeft niet zulke lange manen. Vindt de jury altijd prima (zo lang je het niet bij een KWPN'er probeert tenminste ;) ). Maar lange manen los vind ik onhandig, dan raken de teugels verstrikt.

Laura1982

Berichten: 4045
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 16:47

Ik start pas weer in januari december is altijd zn drukke maand dus die neem ik altijd vrij.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 16:49

Ik heb mijn pony met sportcoupe ook een keer met losse manen gestart (had me verslapen :+ ) en daar kreeg ik geen commentaar op hoor dus ik denk dat dat wel wat mee valt. Maar met lange manen vind ik het gewoon echt rot rijden.

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 16:51

QueenE schreef:
Ik heb mijn pony met sportcoupe ook een keer met losse manen gestart (had me verslapen :+ ) en daar kreeg ik geen commentaar op hoor dus ik denk dat dat wel wat mee valt. Maar met lange manen vind ik het gewoon echt rot rijden.



Nee zolang ze een sportcoupe hebben valt het mee. En als je een welsh cob hebt oid, dan mag het ook. Maar ik heb het één keer met een KWPN'er met halflange manen gedaan en kreeg toen tot mijn verbijstering direct commentaar. Maar goed, dat kan ook toeval zijn geweest natuurlijk...

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:53

Leuk hoor!
Ik rij 3-12 nog een wedstrijd en daarna inderdaad pas weer in januari. Vanwege de drukte en wil oefenen voor L1 zodat ik eind januari over kan.


FamkeKolinde
Berichten: 145
Geregistreerd: 13-06-06

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 00:05

Ik merkte met magnesium geen verschil.

Hier pas volgende week weer een wedstrijdje meepikken. Ben benieuwd

Famke (Teunis 332 x Piter 312) M1+3, Met vervroegd pensioen Renske (Fetse 349 x Olof 315) M1+3 Lara en Renske L2+9
Ysbrand vd Brugemannen (Hessel 480 x Fetse 349)Yrene van de Heemstede (Hessel 480 x Ulke 338)

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:39

Wij zijn vanochtend weer weggeweest. Hoewel Gerret zijn best deed, maakte ik er een beetje een potje van 8)7 Voor de eerste proef 174 en de voor de tweede 180,5. Wel tevreden, aangezien hij vandaag wat prettiger te rijden was dan normaal. Gelukkig hebben we aankomende woensdag weer les, we moeten weer hard aan de bak :D.

Ik zag dat er in december in Someren een koudbloedenwedstrijd was, misschien dat we die nog meepikken. Ander wordt het vrees ik hier ook pas in januari

Gerret <3 (Feitse x Oeds) ... M2+3 Eindstand
Mazzeltov Carl ♥♥ (Trafalgar x Concorde) ... zadelmak
Gipsy ♥♥ (Porthos x Tuskerbister Jarl Haakon) ... M1+6

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:00

Toch gefeliciteerd met je winstpunt!

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:26

Gefeliciteerd met je winst wat ree je

ilover Aphrodite ilover hou van jou ik wil jou nooit meer kwijt hvj
Dressuur B+10 L1+14 L2+2
Silke Deauke me nieuwe super fries B+19 L1+10 L2+2

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:29

heb je verschillende merken geprobeerd FamkeKolinde?

Gefeliciteerd met je puntje Hananass!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

FamkeKolinde
Berichten: 145
Geregistreerd: 13-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:56

Barb schreef:
heb je verschillende merken geprobeerd FamkeKolinde?

Ja wel 4 verschillende soorten maar gewoon geen verschil. Zal ook wel in het karakter zitten van paardlief. Maar dat maakt nu toch niet meer uit aangezien ze uit de wedstrijdsport is en met pensioen.

Famke (Teunis 332 x Piter 312) M1+3, Met vervroegd pensioen Renske (Fetse 349 x Olof 315) M1+3 Lara en Renske L2+9
Ysbrand vd Brugemannen (Hessel 480 x Fetse 349)Yrene van de Heemstede (Hessel 480 x Ulke 338)

Caro_MarjaH
Berichten: 956
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:29

FamkeKolinde schreef:
Ik merkte met magnesium geen verschil.

Hier pas volgende week weer een wedstrijdje meepikken. Ben benieuwd


Ik heb begin oktober een workshop gehad over mineralen en vitaminen in het voer (heel leerzaam) en toen geleerd dat bij veel voeders de verhouding calcium/fosfor helemaal niet goed is. Dit moet 2:1 zijn en als deze verhouding niet goed is kun je magnesium geven zoveel als je wilt maar dit verdwijnt met dezelfde snelheid weer uit het lichaam. Alleen bij een juiste calcium/fosfor verhouding heeft het zin om magnesium bij te geven.
Misschien heb je hier wat aan.

Carolien (Leffert x Wessel) M1+13 M2+4 en nu TREC T2, Nederlands Kampioen T2 Solo 2018

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:01

Bedankt QueenE en Barb!

blizzart schreef:
Gefeliciteerd met je winst wat ree je

Ook bedankt :) We rijden momenteel M2 :o

Gerret <3 (Feitse x Oeds) ... M2+3 Eindstand
Mazzeltov Carl ♥♥ (Trafalgar x Concorde) ... zadelmak
Gipsy ♥♥ (Porthos x Tuskerbister Jarl Haakon) ... M1+6

Laura1982

Berichten: 4045
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:15

Hananass hoeveel punten moet je nog?
Ben je al begonnen met de wissel?
Onze travers gaat steeds beter dpuwe heeft een goede bui erg mee werkend op dit moment echt een genot met rijden.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:11

Laura1982 schreef:
Hananass hoeveel punten moet je nog?
Ben je al begonnen met de wissel?
Onze travers gaat steeds beter dpuwe heeft een goede bui erg mee werkend op dit moment echt een genot met rijden.

We komen nog maar net om de hoek kijken :D Afgelopen weekend voor de 2e keer officieel M2 gestart, we moeten momenteel nog 8 punten. Ik heb dit keer wel besloten dat ik het rustig aan ga doen. Travers is een sterk punt van die van mij, maar hij vertikt het om op wedstrijd te doen. Daar moeten wij dus nog aan werken :o

Betreft de galopwissels (eenvoudige neem ik aan :D ), die doet hij sinds een paar weken gewoon . Ik heb er wel maanden mee geworsteld :P Die van mij heeft vooral moeite met de verzamelde galop. Als hij zijn aandacht erbij kan houden, dan gaat het wel goed.

Fijn om te horen dat de jouwe er zin in heeft. Geniet ervan.... voordat het te laat is zou ik zeggen :D Heb je al een wedstrijd gepland?

Gerret <3 (Feitse x Oeds) ... M2+3 Eindstand
Mazzeltov Carl ♥♥ (Trafalgar x Concorde) ... zadelmak
Gipsy ♥♥ (Porthos x Tuskerbister Jarl Haakon) ... M1+6

Laura1982

Berichten: 4045
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:16

Hahaha heel herkenbaar de dingen die je zegt. Wij zijn ook pas 3 x gestart laatste keer was wel onze beste keer.
Eenvoudige wissel vinden wij ook nog lastig dat snel terug en klein gaat nog niet vlekkeloos.
Ik start pas januari weer december maand is altijd super druk dus even pasje terug doen en dingen wat meer bevestigen. Instructrice is ervan overtuigd dat we outdoor Z1 kunnen gaan starten en ik denk alleen maar niet te snel niet te snel. Ik heb geen haast wil vooral genieten

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

FamkeKolinde
Berichten: 145
Geregistreerd: 13-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:30

Caro_MarjaH schreef:
Ik heb begin oktober een workshop gehad over mineralen en vitaminen in het voer (heel leerzaam) en toen geleerd dat bij veel voeders de verhouding calcium/fosfor helemaal niet goed is. Dit moet 2:1 zijn en als deze verhouding niet goed is kun je magnesium geven zoveel als je wilt maar dit verdwijnt met dezelfde snelheid weer uit het lichaam. Alleen bij een juiste calcium/fosfor verhouding heeft het zin om magnesium bij te geven.
Misschien heb je hier wat aan.

Klopt helemaal. Ben ik ook op de hoogte van. Heb met Famke al diverse da bezoekjes en kliniek gehad omdat zij een hele lange periode gewoon te mager was. Maar hoe goed haar waardes ook zijn magnesium doet gewoon niks op dat gebied. Kan geeft de da aan. Zijn er meer waarbij het gewoon niet werkt.

Famke (Teunis 332 x Piter 312) M1+3, Met vervroegd pensioen Renske (Fetse 349 x Olof 315) M1+3 Lara en Renske L2+9
Ysbrand vd Brugemannen (Hessel 480 x Fetse 349)Yrene van de Heemstede (Hessel 480 x Ulke 338)

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 17:43

Ik heb heel.goed voer
Dat werk bij mijn fries super

ilover Aphrodite ilover hou van jou ik wil jou nooit meer kwijt hvj
Dressuur B+10 L1+14 L2+2
Silke Deauke me nieuwe super fries B+19 L1+10 L2+2

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:44

Die van mij is echt alles behalve koel :+ Het heeft een half jaar geduurd voordat ik een beetje normaal de proef uit kon rijden zonder overal voor weg te springen. Het gaat nu gelukkig al een stuk beter, maar het blijft een uitdaging evenals de winstpunten. Maar als hij eenmaal zo gaat lopen als dat hij thuis loopt, dan komen die winstpunten vanzelf dus ik houd hoop dat hij zich ooit er bij neer gaat leggen en wat rustiger wordt. :o
Ik heb trouwens vanalles geprobeerd, NAF instant magic, confidence en magnesium. Het werkte misschien allemaal wel een klein beetje, maar niet zo veel dat ik echt verschil merkte. Geef hem nu een paar dagen voor we op wedstrijd gaan een beetje magnesium, maar ik denk niet dat het echt veel verschil maakt. Kilometers maken is denk ik toch echt de beste manier, en daarom ga ik nu ook om de week naar clubles op onbekend terrein :P

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 23:02

Hey Fenia,
Hoe je jou paard omschrijft herken ik echt ook mijn paard en de weg naar wedstrijden toe. Je hebt al veel geprobeerd! Heb je Naf instant Magic langere tijd gegeven of echt die injectoren voor stress situaties?
Ik heb namelijk ook veel geprobeerd en mijn Friese merrie staat nu op Naf Magic (poeder variant). Ik geef dit nu een half jaar dagelijks en ze is er echt door veranderd maar het kost wel even tijd voor het werkt. Wellicht nog een idee voor je (weet natuurlijk niet wat je al gegeven hebt). Ik ben wel heel consequent met geven elke dag. Eerst vloeibaar twee flessen en nu overgestapt op poeder. Ze is nog steeds wel kijkerig maar veel beter te rijden. :-) wie weet heb je er wat aan.

BoRo

Berichten: 283
Geregistreerd: 27-08-06
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 10:07

lastig die schrikkerige friezen. Ik heb nu In Calm van de paardendrogist, magnesium met nog wat toevoegingen. Ik merk geen verschil. Heb nu het krachtvoer maar gehalveerd, kijken of dat wat doet aan het schrikken. In het rijden zelf merk ik niks, als hij super schrikkerig is, is hij niet meer voorwaarts helaas. (daarom voerde ik redelijk wat krachtvoer, om in het rijden wat voorwaartse te krijgen, daar geen verschil in maar aan de hand een bang schrikkerig bommetje)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 1 bezoeker