Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:30

Wat een leuk topic! Ik stel mij ook graag voor. :) Ik start mijn fries in de B, dit doe ik nu ongeveer sinds april en we hebben er nu zo'n 7 wedstrijdjes op zitten. In het begin was het best wel een beetje een drama. Hij is namelijk een behoorlijke drama queen, en ziet spoken in alle hoekjes. De eerste wedstrijden heb ik merendeels van de proeven niet uit kunnen rijden omdat ik hem niet verder kreeg dan op de volte bij A. Inmiddels gaat het al een stuk beter, dikke punten rijden we nog niet, maar het wordt steeds normaler om beide proeven uit te kunnen rijden. We hebben nu inmiddels 1 winstpunt bij de voorlaatste wedstrijd gehaald, laatste wedstrijd hadden we 179 en 176,5, dus we gaan de goeie kant op. Zondag gaan we er weer voor!
Afbeelding

Afbeelding

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys


Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:43

Pien1989 schreef:
Oh wat een leuk topic!
Ik kom me ook melden!
Ik start met mijn fries ook in de B. Heel grappig Fenia want ik herken in jou verhaal precies ons verhaal. Mijn fries is ook echt een draakje en heel onervaren. Ik heb sinds januari een startkaart en heb inmiddels 10 winstpunten. De eerste maanden haalde ik geen punten en was het echt gaan voor de ervaring. De laatste maanden rijden we puntjes en dat geeft toch wel moed. Ik heb op mijn eerste protocol van de eerste officiële wedstrijd gekregen dat mijn paard niet klaar was voor wedstrijden. Toen zakte de moed me wel in de schoenen... toch maar doorgezet en uiteindelijk geeft het resultaat. Ik merk dat ze in het buitenseizoen wel echt relaxter was dan binnen! Ik weet zeker dat dat bij jullie ook goedkomt fenia!

Welke regio starten jullie allemaal?

Dit zijn wij :-)

[ [url=m/PSNVAS.jpg]Afbeelding[/url] ]



Toch wel 'fijn' om te horen dat er meer zijn met dit probleem haha. Mijn paard had dus ook nog nooit wat mee gemaakt en gezien in zijn leven voordat hij mij ontmoette :+ Afgelopen maandag zijn we ook voor het eerst naar het bos geweest, dit was ook heeeel spannend maar hij vond het ontzettend leuk en deed het heel goed. Wel merk ik aan hem dat hij juist binnen rustiger is dan buiten, maar hij is ook wel een binnenbak gewend dus dat kan ook wel mee spelen. Ben heel benieuwd hoe hij het zondag gaat doen, in die bak is hij nog nooit geweest, maar hoop dan toch weer een winstpuntje te kunnen gaan rijden. :o
Ik start in Friesland. :)

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:53

Balen, krijg ik net een mailtje dat ik zondag als 2e reserve sta. :( Als ze dat nou eerder hadden gemeld had ik mij nog in kunnen schrijven voor een andere wedstrijd tot gister, maar nee :roll: Nou maar hopen dat er 2 uitvallen, had er net zo'n zin in..

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:44

Die van mij is echt alles behalve koel :+ Het heeft een half jaar geduurd voordat ik een beetje normaal de proef uit kon rijden zonder overal voor weg te springen. Het gaat nu gelukkig al een stuk beter, maar het blijft een uitdaging evenals de winstpunten. Maar als hij eenmaal zo gaat lopen als dat hij thuis loopt, dan komen die winstpunten vanzelf dus ik houd hoop dat hij zich ooit er bij neer gaat leggen en wat rustiger wordt. :o
Ik heb trouwens vanalles geprobeerd, NAF instant magic, confidence en magnesium. Het werkte misschien allemaal wel een klein beetje, maar niet zo veel dat ik echt verschil merkte. Geef hem nu een paar dagen voor we op wedstrijd gaan een beetje magnesium, maar ik denk niet dat het echt veel verschil maakt. Kilometers maken is denk ik toch echt de beste manier, en daarom ga ik nu ook om de week naar clubles op onbekend terrein :P

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 23:47

Pien1989 schreef:
Hey Fenia,
Hoe je jou paard omschrijft herken ik echt ook mijn paard en de weg naar wedstrijden toe. Je hebt al veel geprobeerd! Heb je Naf instant Magic langere tijd gegeven of echt die injectoren voor stress situaties?
Ik heb namelijk ook veel geprobeerd en mijn Friese merrie staat nu op Naf Magic (poeder variant). Ik geef dit nu een half jaar dagelijks en ze is er echt door veranderd maar het kost wel even tijd voor het werkt. Wellicht nog een idee voor je (weet natuurlijk niet wat je al gegeven hebt). Ik ben wel heel consequent met geven elke dag. Eerst vloeibaar twee flessen en nu overgestapt op poeder. Ze is nog steeds wel kijkerig maar veel beter te rijden. :-) wie weet heb je er wat aan.


Thnx voor de tip! Ik gebruikte de injector, deze gaf ik dan ongeveer 3 kwartier voor we weg gingen. De vloeibare en poeder heb ik idd ook aan gedacht. Alleen vond dat erg prijzig. Mijn paard is enkel op onbekend terrein ( vooral op wedstrijd) zo kijkerig, vandaar dat ik hem liever niet preventief wat gaf. Ik geef hem nu niks meer, enkel een beetje magnesium voor we op wedstrijd gaan. Het gaat nu steeds beter, dus denk dat de km's voor hem echt de oplossing is.

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:12

Mijn doelen voor 2018 zijn in ieder geval relaxed een B proef te rijden, waarin hij niet door de spanning opslot slaat en niet meer vooruit te krijgen is, of steeds weg springt. Het zou dan leuk zijn om voor 2019 L1 startgerechtig te zijn, maar ik wil niks forceren dus mocht het nog niet zo ver zijn, is dat ook goed. Als we maar een stijgende lijn houden. :)

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 00:34

Wat super Janneke, gefeliciteerd met je 1e wp in de Z!
Afgelopen woensdag de clubkampioenschappen meegereden met
Sjouke. Boven verwachtingen als 2e geëindigd in de B met 192.5 punten! Het begint nu de goeie kant op te gaan. *\o/*

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 12:48

gett schreef:
Utrecht is me wat te ver weg :D

Wil jullie allemaal een gezond en sportief jaar toe wensen!

Hier alleen even een domper, 1 van de prachtige wedstrijdlocaties in Friesland is vanochtend vroeg afgebrand. Het enige geluk Is, dat er geen paarden staan.

Is nog een nieuw pand ;(


Jaa wat een verschrikkelijk nieuws.. Het was het eerste wat ik las toen ik wakker wordt, echt verschrikkelijk. Wij hebben daar heeeel wat uren af gezeten op het terras en gingen er graag heen op wedstrijd. Het was altijd een prachtige locatie om wedstrijd te rijden en na de tijd nog even lekker uit te stappen in het bos, en ideaal met de boxen daar die je kon huren.

Voor de rest ook allemaal een heel succesvol, gezond en sportief 2018 gewenst!

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:58

Sjouke zit op dit moment weer in een lastige periode.. Alles wat maar een beetje geluid maakt of beweegt is eng. :( Het is dan ook meer regel dan uitzondering op het moment dat hij aan de kletter gaat helaas. Had afgelopen zondag weer wedstrijd en wat een drama was dat zeg.. Al vanaf het moment dat hij van de trailer kwam was hij helemaal gek.. Inrijden ging opzich niet echt heel slecht, maar de proef was een regelrechte ramp. Achterin de bak was het vol spoken, dus meneer ging eerst al in de achteruit, toen met heel veel pijn en moeite hem er uiteindelijk een beetje langs gekregen en bij een van de eerste oefeningen uit de proef reed ik weer op dat stuk, klapte iemand bovenin in het juryhokje een deur dicht.. Nou ik moet zeggen, was vrij snel weer in de inrijbaan >;) Meneer zet m op een lopen, springt over het hekje naar de inrijbaan en was helemaal van t padje. Heb daarna niet meer fatsoenlijk dat stuk mee kunnen rijden, echt vreselijk.. :x

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:25

Dat hoop ik ook! zo is het ook niks.. :( Helaas neem ik zelf de spanning ook snel over, waardoor er een cirkeltje ontstaat. Vandaag had ik weer les en die ging echt weer heel goed! Ben weer echt even goed door mijn spanning heen geholpen, dus hopelijk dat het nu weer de betere kant op gaat. :D

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:27

Dit weekend ga ik niet starten, volgend weekend weer. De laatste binnen wedstrijd alweer helaas |( Ik kijk echt een beetje tegen het buitenseizoen op, omdat dat dat echt een ramp was vorig jaar..

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:28

Die van mij heeft idd ook heel snel last van de warmte. Ik kan nu het wat kouder is wel een uur intensief trainen en dan wordt hij alleen maar feller en zweet nauwelijks. Wanneer de temperatuur richting de 15 of hoger gaat dan staat hij na een half uurtje trainen al te pompen en is hij nat van het zweet.. Conditie heeft hij wel daar ligt het niet aan maar het is gewoon de warmte waar hij enorm snel last van heeft.

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 00:21

Welkom Nouvel!
Ik had 12 mei dr eerste outdoor wedstrijd staan met Sjouke, maar weet niet of die doorgaat omdat onze stal tijdelijk dicht is uit voorzorg omdat er op meerdere plekken hier in de buurt rhino en droes heerst.. Dus is nog even afwachten of we wel kunnen komend weekend.. anders gaan we de 25ste een poging doen.. :D
Hoop wel dat hij zich dit buitenseizoen beter gedraagt dan vorig jaar.. dat was echt een drama want kreeg hem bijna nooit langs de auto's of hokjes. :x

Sjouke krijgt 19 mei ook een broertje :+ dan haal ik mijn nieuwe paard op, 6 jarige tinkerruin :o

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:14

Ik ben vandaag ook weer eens gestart na 3 maand. Sjouke was echt wonderbaarlijk rustig op de trailer en met inrijden. 1e proef ging weer vreselijk. Het hoosde en alles was natuurlijk weer spannend. 2e proef al een stuk beter en 1 wp. Knapte mn hoofdstel ook nog stuk tijdens de 1e proef, maar gelukkig op t stuk bij de neusriem en niet bij het bit ofzo.. :=

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:34

Even een paar weekjes niet meer op bokt gezeten maar hier ben ik weer :+
Welkom Grace! Leuk paard heb je en 183.5 is toch erg netjes voor als je net start. Ik ben nu nog steeds tevreden met die punten met die muts van mij O:)

Verder ook iedereen gefeliciteerd met de behaalde successen!

13 oktober heb ik mijn eerstvolgende wedstrijd weer staan. Weer lekker naar binnen. Geen proppen draaien meer *\o/*

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:13

Mijn wedstrijd zaterdag ging weer lekker dramatisch :x
Door het mooie weer en de felle zon waren er allemaal lichtvlekken in de bak. Doodeng natuurlijk. |o Kwam eerst niet verder dan de B-E lijn.. Alleen maar in de achteruit en omdraaien. Mijn zusje heeft ook nog geprobeerd hem mee te krijgen aan de hand maar dit had ook geen succes.. Gelukkig had ik een hele fijne jury, en toen hebben we het geprobeerd met een ander paard en dan ik er achteraan. Dit lukte na een tijdje uiteindelijk en heb beide proeven wel uit kunnen rijden. Maar wel steeds die hoeken achterin af moeten snijden, 1e proef de galop over geslagen en met hèèl veel spanning. 2e proef ging wel al ietsje beter, maar nog steeds ver onder ons kunnen en veel spanning :( had 160 in de 1e en 175 in de 2e :\

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:58

gett schreef:
Het is hier erg rustig, geen mensen meer die starten? :D

Mijn jonge gup doet het zo goed, wat een fijn karakter heeft dat dier.

9 maart heb ik weer een wedstrijd staan na een half jaar wedstrijdstop te hebben gehad. Wel druk wezen supporteren afgelopen week op de Friese regiokampioenschappen haha.
Maar was zelf even helemaal klaar met de wedstrijden omdat het toch nooit wou omdat sjouke altijd zo bang is op ander terrein.. heb in maart 2 indoors staan en als die beide weer zo ellendig gaan stop ik waarschijnlijk met de wedstrijden met hem en gaan we lekker het bos in en thuis wat trainen. Ik heb ook nog een jonge tinker en dan wil ik de wedstrijden daar mee gaan proberen.

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:26

gett schreef:
Heb je helemaal gelijk in Wien, nog genoeg tijd om dan straks wedstrijden te rijden! En ja het is echt genieten zo'n fijn karakter :D

OH Fenia ik weet er alles van, dan is er inderdaad niets aan. Volgens mij sta jij in Abbega? 9 maart is denk ik Bolsward, altijd super fijne locatie, omdat je in de ring ook mag inrijden. Is helaas voor mij nog te vroeg.

Gaat outdoor niet beter? Met m'n vorige Fries was indoor ook drama, maar buiten was er niets aan de hand (behalve als de ring naast bosjes was XD)

Ik sta in Abbega inderdaad en 9 maart ga ik naar Bolsward klopt haha. Wil het daar graag nog even proberen omdat je daar inderdaad in de baan in kan rijden, dan kan hij mooi even wennen. Buiten is het nog erger als binnen, heb alles al mee gemaakt; half de sloot in (vorig jaar heamielconcours, baan lag vlak langs de sloot en meneer schrok van couponlopers), over de hekjes ( meerdere keren), als een raket de baan uit bij anderen de baan in, en nog wel meer.. Ben er dus wel een beetje klaar mee en de lol is er wel een beetje af. En aangezien ik nog een ander heb staan focus ik mij wat wedstrijden betreft maar op hem als het in maart weer niet wil.

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:00

Pien1989 schreef:
In het verleden heb ik hier mee gekletst :-)
wat jammer fenia dat je Fries zo bang is op wedstrijd. Is dat ook als je op buitenrit of iets dergelijks gaat? Mijne heeft het ook heel erg gehad binnen en buiten starten was eigenlijk juist makkelijker maar bij jou niet begrijp ik. Inmiddels kan ik wel redelijk starten alleen ik kan dus echt geen buitenritten alleen maken. Dat is echt geen doen helaas.

Buitenritten gaat prima zolang ik maar met een ander paard dat braaf is ga, maar dan heb ik wel houden en keten in het begin en zijn spannende dingen onderweg best wel een uitdaging, maar als ik hem achter het andere paard zet en die gaat wel loopt hij wel door. Hij vind buitenritten wel echt heel erg leuk, dus als de wedstrijden echt niet meer gaan dan gaan we lekker zo nu en dan naar het bos

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:41

Afgelopen maandag weer de eerste buitenwedstrijd gehad, ging veeel beter dan verwacht. Nog wel heel veeeel spanning waardoor hij beide keren uit de galop viel, maar toch nog een wp kunnen rijden, en 2e proef 179, dus helaas net niet. Maar daar toch nog een 4e plaats van de 18 :D


Afbeelding

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:57

M_arjolein schreef:
Wauw Bopjebo nette punten voor een debuut! Nog gefeliciteerd.

Evelien hoe ging het bij jou.

Gefeliciteerd met je punt Fenia! Ch sneek? (Tenminste achtergrond lijkt zo)

Hier afgelopen vrijdag fysio geweest, even paar dagen gelongeerd en dinsdag weer even gereden. Ze voelde heel fijn. Dus nu nog even 3 weekjes om de puntjes op de I te zetten.



Klopt, CH Sneek idd. :j Ben er donderdagavond nog een keer gestart, toen 2x 187 en 2x 6e dus weer 2 mooier winstpunten mee kunnen nemen :D

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dennenboom, Fly_high, IASCrawler en 3 bezoekers