PRE?

Moderators: Melissa0304, RianneH, Neonlight, Ymor, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:27

Ik heb ook een PRE en als ik kijk naar die van mij: enorm mensgericht, de KWPN'ers die ik ken zijn dit veel minder. Daarnaast heeft mijn PRE een enorme wil om te werken, wanneer dit niet kan door bijvoorbeeld een blessure wordt hij in omgang veel meer opdringerig. Daarnaast moet mijn PRE wel echt uitgedaagd worden tijdens het rijden, doe je dit niet dan bouwt hij zijn eigen feestje en vindt hij zichzelf ook erg grappig. Buiten rijden vindt mijn PRE geweldig en is dan ook erg braaf omdat de omgeving voor hem dan interessant genoeg is. Dit kan in de bak wel anders zijn.

willemlover

Re: PRE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:38

In de hengstenlijnen ben ik niet echt thuis.
Maar inderdaad. Voor die van mij moet je duidelijk zijn maar wel met fluwelen handschoenen. Daarnaast had die van mij echt tijd nodig om mij te leren kennen/vertrouwen. Een nieuwe omgeving maakt hem niet zo veel uit, een nieuw mens wel.

Voorbeeld: toen ik hem net had kwam ik niet verder dan 100 m van zijn weide. Hij begon dan te steigeren en trok zich los. Na 2 maanden kon ik overal met hem naar toe en is het een mak lammetje wat naast mij loopt.

Hetzelfde met als er iemand anders op hem rijdt en ik loop er naast. Als ik even stop om mijn veters te strikken stopt hij per direct ook en gaat ook niet vooruit zolang ik nog achter hem loop. Als ik er zelf op zit en er loopt een "vreemde" naast heeft hij dit niet.

Daarnaast is mijn PRE ook enorm slim. Voorbeeld: aan de longeerlijn wil hij zich nog wel eens flink laten gaan. Als hij dan de ruimte heeft kan hij zich ook plotseling losrukken. Vaak lukt hem dit niet en na 2 keer probeert hij het dan ook niet meer. Maar sta ik even niet op te letten dan zal hij het proberen. En lukt het dan, dan weet ik zeker dat hij dat de volgende keer weer probeert.

Eigenlijk heel grappig haha.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie