Freiberger / Franches-Montagnes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 01:26

Quiny schreef:
Ik volg jullie sinds vandaag. Ik ben van plan een freiberger te kopen. Ben echt verlieft geworden van het ras. Ik was benieuwd hoe jullie aan jullie freibergers zijn gekomen. Ik hoop er via horse aquatherapie 1 te vinden.

Wat leuk! Hoop dat je snel slaagt!

De Kolonel komt ook bij hen vandaan. Mocht ik ooit aan en tweede Freiberger beginnen dan zou ik naar Zwitserland gaan om er eentje uit te zoeken. Gewoon, omdat dat leuk is. :D

HeidiHeros
Berichten: 100
Geregistreerd: 17-10-15
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:26

Vanavond met Heros gesprongen tijdens Indoor Hartje Drenthe. Hij vind springen echt super leuk :-)


Afbeelding

https://youtu.be/u2mtk-7ttEY

Hier het filmpje

Froukje7

Berichten: 122
Geregistreerd: 09-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 14:07

sannedepanne schreef:
Wauw mooie foto's heidiheros!

Ik heb sowieso een beetje een trauma met alles in de richting van dierenartsen, tandartsen, ostheopaten, zadelmakers eigenlijk alles wat aan mijn paard moet komen haha. Maar dat is van mijn eigen pony, veel slechte ervaringen gehad met alles.

Millie doet t super op t moment, ze leeft helemaal op. Hele andere blik in haar ogen, veel opener en meer reactie op de wereld om haar heen. Betekent gelijk dat ze ook een stuk joliger is op t moment :P
Na oud en nieuw gaat mijn moeder er weer op en volgende week wordt ze nog een keertje behandelt.

Hier een fotootje van vandaag

[ [url=m/q6HDns.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoi Sannedepanne,
Wat leuk om te lezen dat het goed gaat met Millie
Ik heb ook op haar gereden bij Vastenholt

Afbeelding

HeidiHeros
Berichten: 100
Geregistreerd: 17-10-15
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:18

Even weer wat Heros spam :Y)
Vanmorgen weer gesprongen {:}

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:14

Wat een stilte hier! :wow:

Hoe is het met de huizen beslissingen nemen Monica?

En hoe is het met de rest? In winterslaap of met de Freibergers op pad? :D

De Kolonel gaat lekker. Hij heeft aardig zijn draai gevonden op de nieuwe plek en ik ook. We zijn erg blij daar. Heerlijk rustig en De Kolonel vindt het prachtig dat de kudde de hele tijd bij elkaar is (niet meer s nachts op stal en als dat al een keer gebeurd bij slecht weer gaan ze met z'n drieën in dezelfde schuur). Hij is echt lekker ontspannen. Tof. Laat nu de lente maar komen. :D

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:28

Heerlijk aan het toeren. :+
Afbeelding
Waarbij ik wel moet opmerken dat ik de laatste 2km teruggelopen heb en dit echt wel een uitschieter is :+

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:28

Wat fijn dat de Kolonel het zo lekker doet. Genieten is dat.

Ik doe 11-3 mee aan een schriktraining bij Stal Laseur.

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:50

Oh wow! Jij bent lekker aan het rijden! Tof!

Welke app is dat?

Leuk, schriktraining. Ik zit rond die tijd in Lienden (bij Stal Mireille) voor een twee daagse clinic van Wendy Murdoch. Samen met De Kolonel een weekendje weg. <3

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:00

Ik gebruik Endomondo.
We zijn lekker bezig met Binky en zijn baas samen. Echt genieten weer.

Wendy Murdoch weekend is ook leuk. Wil ik ook nog eens doen. Geniet ze.

Ziezo_X
Berichten: 389
Geregistreerd: 07-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:01

Fijn dat iedereen zo goed gaat :D

Hier ook weer ontdooid! Vreselijk die vorstperiode, we konden niks hier en daar wordt ik zo onrustig vannnnn ): hele bos lag vol sneeuw wat binnen 1 dag ijs was en dus onbegaanbaar. De wei was te hard om wat te doen en 2 x per week door de binnenbak racen met 10 frisse paarden was ook geen succes voor meneer baardmans. Wel nog een mooi sneeuwveldje kunnen vinden waar de grond onder dooi bleef om toch de ergste frisheid eraf te rijden.

En dag 1 vd dooi naar het Kootwijkerzand :D Dat ging hard man! Nu weer lekker aan de gang voor zolang het duurt...

Mijn moeder deed zaterdag mee aan de special edition van de mid wintermarathon. Dat was een trail marathon in het Kroondomein. Toen heb ik (helemaal alleen! Ik voel me zo'n trotse moeder) Casti op de trailer gezet en naar Elspeet gegaan. Opgezadeld en opzoek naar moeders en haar clubgenootje. Daarna de achtervolging ingezet en 5 uur lang geprobeerd om op zoveel mogelijk punten langs de route te staan om haar aan te moedigen! Was errug leuk (: en eindelijk weer eens een tevreden paard met ook ruim 40 km in de beentjes.


Nu maar hopen dat de komende vorst periode mee valt :/

Afbeelding
Hup mamaaaa!

Afbeelding
Afbeelding
Sneeuw veldje en rodeo's onderscheppen :p

Ziezo_X
Berichten: 389
Geregistreerd: 07-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:13

Oh jeej, ik heb ineens door dat foto's ook vanaf je telefoon op bokt kunnen :')

Bij deze dan nog een aanvulling op de sfeer-impressie van januari:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MonicaLara

Berichten: 75
Geregistreerd: 15-02-16
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:41

Hi iedereen,
Het huis in Beekbergen wordt het niet! Bij nader inzien een huis waar toch nog te veel aan gedaan moet worden. Dak etc. En ik besef me nu ook dat 'n paard aan huis wel wat meer ervaring vergt. Wellicht iets voor de toekomst. Maar nu zijn we zeer happy op stal in Lisserbroek.
Lara gaat goed, ze wordt steeds ondeugender
Lara is alleen beetje ziek geweest van de Influenza injectie, paar daagjes verhoging van de prik maar vandaag weer lekker gereden.
Mooie foto's ZiezoX, wat 'n scheetje is het ook om te zien!
Goed die trainingen allemaal, lekker bezig met de Freibergertjes.
Hier 'n link met 'n vreugde filmpje:
https://flipagram.com/f/13cVxJAiThA gemaakt
Ik hoop dat deze link werkt! Lara lekker bokken in de paddock
Ja laat het voorjaar maar weer komen!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:21

Heb je de link naar het huis in Beekbergen?

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:46

@Ziezo, toffe plaatjes zo in de sneeuw! Wat voor schoenen heb je voor Casti en waarom?

@Monica, jammer dat het niet door gaat. Leuk filmpje, ik vind Lara mooi!

Ziezo_X
Berichten: 389
Geregistreerd: 07-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:02

Hahahaha wat een blijerd die Lara. Ook weer totaal ontspannen na dr uitspatting :Y)

@lr111 Casti heeft Renegade Vipers. Ondanks zijn kneiterharde voeten zijn onze ritten toch te lang voor de groeisnelheid van zn voeten en had hij schroeisel nodig. Met ijzers loopt hij niet echt fijn en hij trapte ze ook regelmatig half af. Bij voorkeur als we in de middle of nowhere staan :( . Na een flinke zoektocht kwam ik bij de renegades uit. Oplossing van de eeuw! We gaan lekker op blote voeten, en als de voetjes te kort worden of er komt een rit met veel asfalt en puinpaden doet ik hem de schoentjes weer aan zodat hij ontspannen kan lopen. Hij vindt ze heerlijk lopen! In de sneeuw had ik ze aan omdat we eerst een stuk over grint/puinpaden moesten en dat is geen feest met die vorst.... en het bespaart ook nog eens heel veel geld (anders had ik dus vierkant moeten beslaan). Nu 1x per jaar even bijvijlen door de smid. Ideaal!

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:23

Ja, zijn fijne schoenen inderdaad. :j Ik ben van de 'blote voeten brigade', ik zou er alleen een ijzer onder timmeren als het echt niet anders kan. Leuk dat jij ook bij schoenen bent uitgekomen. M.i. heb je wel de betere onder de schoenen, qua afrol en biomechanica zijn deze het prettigste denk ik.

Ziezo_X
Berichten: 389
Geregistreerd: 07-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:33

Ir111 schreef:
Ja, zijn fijne schoenen inderdaad. :j Ik ben van de 'blote voeten brigade', ik zou er alleen een ijzer onder timmeren als het echt niet anders kan. Leuk dat jij ook bij schoenen bent uitgekomen. M.i. heb je wel de betere onder de schoenen, qua afrol en biomechanica zijn deze het prettigste denk ik.


Toevallig een paar weken geleden mee gedaan aan een onderzoek. Daarbij zijn slomo opnamen met reflectie stickers met en zonder schoenen gemaakt in draf. Ik wacht nog op de officiele resultaten, maar zo snel te zien maakte hij zijn passen een stuk ruimer met schoenen. Het enige waar ik heel bang voor blijf is de stress op de pezen door het stucken... schoen is denk ik net iets stroever dan de hoef. Hopelijk kan die meting daar ook iets uitsluiten ;). Maar idd kwa bio-mechanish werking van de hoef leek de renegade mij de enige schoen die enigsinds zou kunnen werken. Tot nu toe blijf ik erg positief verrast door die dingen!

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:43

Leuk dat je meewerkt aan het onderzoek!

Ik denk dat een hoefschoen altijd stroever is dan een hoef. Of op zijn minst 'anders' stroef dan de hoef. Zolang je op bodem met steenslag etc rijdt geen punt. Wel een punt als je veel asfalt rijdt. Maar daarin verschild een schoen niet met een ijzer naar mijn mening. In die zin, een ijzer is niet stroef maar juist veel gladder. Het constante uitglijden moet ook opgevangen worden. Ook niet goed. En vaker aanwezig dan bij een hoefschoen omdat je die uittrekt zodra je klaar bent.

Maar je hebt zeker een punt hoor. Zo goed zijn om daar verder onderzoek naar te doen.

De Kolonel loopt op deze. Lijkt erg op de Renegade. De Kolonel past de Renegades net niet vandaar deze keuze. En natuurlijk heel grappig dat hij precies op SWISS Galoppers loopt. :D Ik gebruik ze alleen als ik over straat ga.
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 07-02-17 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ziezo_X
Berichten: 389
Geregistreerd: 07-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:01

Ja dat is zeker waar. En de tegenovergestelde problemen met ijzers ook.

Ik draaf zelf echt nooit over asfalt en harde paden. Vindt Casti ook niet prettig laat hij merken. Maar zelfs in stap zal er idd al het één en ander onnatuurlijk belast worden op asfalt... helaas. Ik controleer na elke rit als een halve dwangneuroot de temperatuur van de pezen ALTIJD :') valt me (gelukkig) altijd op hoe taai, robuust en mooi droog die pootjes zijn. Hopelijk houden we dat zo.

Haha lachen zeg de Swiss galoppers! Hoe toevallig! Zien er erg mooi uit. Net weer wat minder volume ofzo. En kwa 'zwitserse prijs' zijn ze gelijk aan de renegades toch? Casti heeft inderdaad de grootste maat Renegades terwijl ik dacht dat hij kleine voeten had.

De Kolonel kan ook zo goed 'uit de voeten' met zijn schoenen?

Fribi
Berichten: 42
Geregistreerd: 03-09-14

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:23

Grappig dat er bij de Freibergers zo veel zijn die blootsvoets lopen. Bij die van mij heb ik ook de ijzers er af gehaald en ze doen het er allebei goed mee, hoewel Renato nog wel wat gevoelig is. Maar ja, de ijzers zijn er pas sinds juni af, dus hopelijk wordt het beter. Ik ben nog steeds een beetje aan het uitvinden hoe het foto's en filmjes-plakken gaat.

Fribi
Berichten: 42
Geregistreerd: 03-09-14

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:24


Fribi
Berichten: 42
Geregistreerd: 03-09-14

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:25

Gelukt, maar het is een heel klein fotootje :-(. De voorste is Renato en de achterste Hermes.

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:33

Dat is inderdaad een heel klein fotootje. :')

Hoop voor je dat Renato beter gaat lopen op den duur, maar met goed begeleiding van je bekapper/smid komt het vast goed (of vind je een goede oplossing).

Ik ben weer wat aan het rijden, dat was een beetje op de achtergrond geraakt door de verhuizing. Ben gisteren voor het eerst een blokje om gegaan terwijl ik erop zat. Dat is voor het eerst (zonder andere paarden erbij). Ging best goed. Rustig verder uitbouwen dan rijden we over een tijdje ook alleen buiten. Dat zou tof zijn.

Verder allemaal leuke dingen in het verschiet. Vanaf deze week weer regelmatig lessen. Begin maart clinic twee daagse van Wendy Murdoch en 9 april de tripalon in de Treek. Van die laatste heb ik SPIJT!! Datdurfikniet. :')

HeidiHeros
Berichten: 100
Geregistreerd: 17-10-15
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:00

Ohh dat klinkt gaaf die tripalon :D
Wij moeten wachten tot eind april voor onze eerste cross van dit jaar! Half maart hebben we na onze winterstop ons eerste dressuur concours weer! Weer super zin in het nieuwe seizoen!!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:30

Heerlijk al die plannen weer.

Ik ga 11-3 of 12-3 voor het eerst met Sav weg. We gaan een schriktraining doen.