Achterhalen van brandmerk andalusiër

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s0196283
Berichten: 1
Geregistreerd: 10-01-17

Achterhalen van brandmerk andalusiër

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 14:53

Hoi allemaal,

een tijdje geleden kochten wij onze eerste andalusiër. Er werd ons verteld dat hij papieren had, geen gebreken had op de foto's en alles in orde was met dit paard. Niet dat dit voor ons van belang was maar als je dit wordt verteld dan is dat mooi meegenomen. Echter bij de aankomst van ons paardje bleek dit een met de hand ingevuld paspoort te zijn uit de streek van Murcia. Na wat opzoekingswerk bleek dit een duplicaat te zijn. Er bestonden dus wel degelijk echte papier alleen zijn die verdwenen.

Het enige waar ik me nu aan vasthoud is zijn brandmerk. Dat is namelijk een lijn in de vorm van een hoefijzer met daarin de letters JR. Kent iemand dit brandmerk of heb je het nog gezien?

Ik zou graag te weten komen van welke fokker hij komt om toch een poging te wagen zijn echte papieren te vinden.

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Achterhalen van brandmerk andalusiër

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:26

Je kunt dan wel gelijk loslaten ;)

Een brandmerk zegt namelijk niets over de radzuiverheid en is niets anders dan een reclamebord voor de fokker. Deze kunnen ze ook op hun kruisingen zetten. Andere vinden het niet mooi en gebruiken geen brandmerk ook niet op een raszuiver paard.

Een duplicaat van een PRE is ook altijd getypt en nooit met de hand geschreven.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:33

Dit brandmerk komt heel veel voor, ergens op de bokt kun je dit ook lezen.

Tik maar brandmerk JR in ofzo in zoekmachine en dan vind je al wat meer info. hierover.