barock pinto eigenaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:12

Mijn ervaring is dat ze heel veelzijdig zijn! Iedere bp is weer anders, qua karakter. Het is misschien maar net wat je voor afstammelingen hebt, en dan nog is dat geen garantie

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:56

Marall schreef:
Ik meld mij hier ook even!
Ik ben namelijk van plan om een jaarling te kopen.
Ik heb mijn oog laten vallen op een merrie moeder is half fries/Duits springpaard. Vader is bonte Harry.
Nu heb ik een paar vragen namelijk:

Mijn dochter wil in de toekomst graag springen en cross rijden. Maar ook wat dressuur (is natuurlijk de basis). Wat zijn jullie ervaringen wat springen betreft aangezien Friezen geen springers zijn.
Verder wil ze recreatief rijden en ik wil haar in de toekomst beleren voor de kar.
Is de BP wel een beetje pittig ik bedoel niet sloom?
Mijn dochter is daar wel wat bang voor.
We hebben ervaring met friezen.
Ik hoop dat jullie een antwoord voor mij hebben.


Ze zijn recreatief perfect, springen heb k zelf geen ervaring mee maar hangt van de BP kruising af. Als er springpaard in zit zou t moeten kunnen, maar dat merk je enkel met de tijd.. Zeker als je een jonkie koopt.

Ik merk met die van mij dat hij erg relaxed is maar wel vlot met hier en daar een uitdaging. Het is echt een goedzak en heb meerdere mensen gehad die erop stapte en er zo mee wegreden omdat hij hun vertrouwen gaf. Ze stapte op met twijfels en spanning en toen ze eenmaal zaten verdween het direct (heb ik zelf ook met hem)
Denk dat BP's echt geschikt zijn voor van alles en nog wat. En meestal geweldige karakters! Al is het ergens ook stukje opvoeding!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:20

Die van mij is alles behalve sloom! Gaat steil de lucht in, als ik niet oppas. Een echt heethoofd. Daar had vader Fries wel iets meer invloed mogen hebben :D

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:34

De gene ik die ik rij is soms sloom en soms behoorlijk pittig.
Hij is net een week 5.

Met longeren kan die het ene moment poes lief zijn en mee werken en het perfect uitvoeren. Andere moment draaid die als een gek weg en gaaat rennen. Is meestal ook weersafhankelijk. Nu is het warm dan is die sloom. Met wind is die speedy.
Maar onder het zadel loopt hij hoog uit een keer rechtdooor als je links vraagt. Maar weg rennen of bokken doet die niet.

Springen nog geen ervaring mee. Mennen ook nog niet echt. Lange lijnen kan achter hem dus zoals op een kar. Maar een wagen zelf nog miet er achter gehad. Eerst ohz goed bevestigen.


Denk dat het echt er aan ligt hoeveel fries er in zit en wat de rest is.
Bij mij is het 75% fries en maar 11% volbloed. Moeder is een fries en vader is bonte willem.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:38

Bij mij 50% fries en 25% volbloed. Maar dat volbloed laat flinke sporen na bij hem. Had van mij wat meer rustig fries karakter in mogen zitten. Die van mij stamt af van Mecenas. Schijnt ook geen makkelijke te zijn geweest. Zijn moeder (AES) was dat in ieder geval ook niet.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:39

Fabster schreef:
Bij mij 50% fries en 25% volbloed. Maar dat volbloed laat flinke sporen na bij hem. Had van mij wat meer rustig fries karakter in mogen zitten. Die van mij stamt af van Mecenas. Schijnt ook geen makkelijke te zijn geweest. Zijn moeder (AES) was dat in ieder geval ook niet.

Mecenas was een heel makkelijk en werkwillig paard. Die liep op zijn 5e al de Nederlandse kampioenschappen Z dressuur.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 07:09

O ja? Dat zijn niet de verhalen die ik heb gehoord, maar ik moet zeggen dat ik me er nooit in heb verdiept. De moeder van die van mij was in ieder geval niet makkelijk. Mss kwam dat uit moeders lijn dan.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 07:36

Ik hen de mijne laten castreren omdat hij te hengst en dominant was. Hij is nu een goedzak maar wel met behoorlijk wat pit. Hij is nu 2 maar heeft giede gangen als hij los is. Als veulen zijnde vond hij het prachtig om over balkjes in de bak te springen dus ook dat vind hij leuk. Zijn moeder is een fries merrie van folkert en zijn vader is een samber. Zijn vader is bontfire een springefokte kwpnhengst

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 07:47

Mijn BP is 50% Fries en 50% kwpn.
Hij kan een sprongetje maken maar max zo'n 70-80 cm.
Zijn vader is wel spring gefokt maar daar merk je dus weinig van.

Hij is vrij grof gebouwd, maar kan wel aardig dressuren.
Ohz is hij wel druk, absoluut geen makkelijk paard.

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:11

Tussendoor even een rare vraag. Voor portfolio uitbreiding ben ik op zoek naar barocke pinto's. Liefst met wat meer wit en graag in Friesland of dichtbij haha. Het is gratis, ook geen reiskosten. Als iemand interesse heeft, Pb me met fotootjes. Hengsten zouden ook leuk zijn. Erg offtopic, mIjn excuses hiervoor!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:22

Ik woon in Brabant, dus ik kan je niet helpen

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:31

Ik meld me hier ook even. Ze is vandaag precies een maand bij me.
Net 4 jaar oud, merrie, haar naam is Sterre.
Vader is Bart BP07 (Bonte Bart).
Erg leuk paard, ben helemaal gek op d'r.
Maar ze is wel erg flegmatiek. Staat liever stil dan dat ze loopt.
Is nu ongeveer 3 weken actief onder het zadel, en kan ook sinds 2 weken fatsoenlijk longeren.
Even twee foto's! <3

( Ik heb trouwens wel een aantal keer met haar over een hindernis heen gedraafd (aan de hand, niet er op) maar ze snapt er vrij weinig van. Hoop wel dat ik later oefencrossen kan rijden en dat ze tenminste 80 cm kan springen ^^ )

Afbeelding

Jolliej schreef:
Tussendoor even een rare vraag. Voor portfolio uitbreiding ben ik op zoek naar barocke pinto's. Liefst met wat meer wit en graag in Friesland of dichtbij haha. Het is gratis, ook geen reiskosten. Als iemand interesse heeft, Pb me met fotootjes. Hengsten zouden ook leuk zijn. Erg offtopic, mIjn excuses hiervoor!

Woon onderin Drenthe, weet niet of het ene optie is, haha?
Ik kan op de mijne rijden maar ze is nog geen maand echt onder het zadel dus het is dressuurmatig niet heel geweldig. :')

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:36

Jolliej schreef:
Tussendoor even een rare vraag. Voor portfolio uitbreiding ben ik op zoek naar barocke pinto's. Liefst met wat meer wit en graag in Friesland of dichtbij haha. Het is gratis, ook geen reiskosten. Als iemand interesse heeft, Pb me met fotootjes. Hengsten zouden ook leuk zijn. Erg offtopic, mIjn excuses hiervoor!


Ik woon in het oosten en die van mij heeft vrij weinig wit (gelukkig :D )

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:42

Mooi bont esaqar! De mijne is ook van Bart ;)

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:55

ReadTheRulez schreef:
Mooi bont esaqar! De mijne is ook van Bart ;)

Dankje! :D
Heb je een foto? (:

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:56

Esaqar schreef:
Ik meld me hier ook even. Ze is vandaag precies een maand bij me.
Net 4 jaar oud, merrie, haar naam is Sterre.
Vader is Bart BP07 (Bonte Bart).
Erg leuk paard, ben helemaal gek op d'r.
Maar ze is wel erg flegmatiek. Staat liever stil dan dat ze loopt.
Is nu ongeveer 3 weken actief onder het zadel, en kan ook sinds 2 weken fatsoenlijk longeren.
Even twee foto's! <3

( Ik heb trouwens wel een aantal keer met haar over een hindernis heen gedraafd (aan de hand, niet er op) maar ze snapt er vrij weinig van. Hoop wel dat ik later oefencrossen kan rijden en dat ze tenminste 80 cm kan springen ^^ )

[ Afbeelding ]

Jolliej schreef:
Tussendoor even een rare vraag. Voor portfolio uitbreiding ben ik op zoek naar barocke pinto's. Liefst met wat meer wit en graag in Friesland of dichtbij haha. Het is gratis, ook geen reiskosten. Als iemand interesse heeft, Pb me met fotootjes. Hengsten zouden ook leuk zijn. Erg offtopic, mIjn excuses hiervoor!

Woon onderin Drenthe, weet niet of het ene optie is, haha?
Ik kan op de mijne rijden maar ze is nog geen maand echt onder het zadel dus het is dressuurmatig niet heel geweldig. :')


Onderin Drenthe? Waar dan? :P ik woon bovenin Overijssel.

Leuk paard heb je!

Amaretto is ook onder het zadel. Hij staat nu nog op een trainingsstal, maar vrijdag gaan we hem ophalen! :D Eindelijk lekker thuis aan de slag!

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:59

LiiNd_Y schreef:
Onderin Drenthe? Waar dan? :P ik woon bovenin Overijssel.

Leuk paard heb je!

Amaretto is ook onder het zadel. Hij staat nu nog op een trainingsstal, maar vrijdag gaan we hem ophalen! :D Eindelijk lekker thuis aan de slag!


Haha ik zie bij jou woonplaats 'Omgeving Hardenberg' staan. Ben op het moment op school. In Hardenberg :P
Ik woon bij Slagharen in de buurt.

& dankje! :D jij hebt ook erg gave paarden zeg!

_Jeann

Berichten: 1007
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:03

Mag ik me hier melden?

Nu op t werk dus nog geen foto, maar wij hebben een tweejarige Bontfire.
Volgend jaar daar dus mee beginnen en gisterenonze friese merrie weer laten scannen, weer drachtig van Bontfire.

Cato (de tweejarige) loopt nu lekker in land thuis, ben benieuwd hoe (groot) ze is als ze drie jaar is!

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:04


Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:08

Jolliej schreef:
Tussendoor even een rare vraag. Voor portfolio uitbreiding ben ik op zoek naar barocke pinto's. Liefst met wat meer wit en graag in Friesland of dichtbij haha. Het is gratis, ook geen reiskosten. Als iemand interesse heeft, Pb me met fotootjes. Hengsten zouden ook leuk zijn. Erg offtopic, mIjn excuses hiervoor!


Ik woon NH, Purmerend, dus weet niet of dat dichtbij genoeg is ?
Byoux heeft pittig wat wit hahah, maar is wel bruin bont. Hij kent ook VD en is nu 5 weken onder t zadel maar pikt het heerlijk op.

Afbeelding
Afbeelding

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:10


ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:11

De opa is de appaloosa hengst scen tao

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:14

ReadTheRulez schreef:
De opa is de appaloosa hengst scen tao

O echt? Gaaf zeg... is de moeder van jou BP ook een appie dan? Aangezien ik wel een foto zie met een appie er naast.

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:17

Ja klopt. De moeder is quatrazz, van henkenbinkie hier op bokt. De moeder daarvan was een arabier.

Dus die bp van mij is inmiddels echt een mengelmoesje

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:19

ReadTheRulez schreef:
Ja klopt. De moeder is quatrazz, van henkenbinkie hier op bokt. De moeder daarvan was een arabier.

Dus die bp van mij is inmiddels echt een mengelmoesje

Oh naja, toch wel gaaf ja (: dat is zo leuk aan het ras.