Energieloos en moeite met trainen. Wat nu?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:09

Ik denk dat ze aangeeft dat ze het allemaal even niet meer bolwerken kan. Zou haar gewoon een tijdje lekker met rust laten. En als dat niet kan, heel eenvoudig gaan trainen. Dus maar 20 minuten rijden. En niet langer. Paard moet ook de tijd krijgen om sterker te worden. En zoals ik het lees, draaf jij een beetje door. Omdat het steeds zo goed ging. Even een stapje terug doen. Dan kun je er volgend jaar weer eentje vooruit doen.

FriesWytske

Re: Energieloos en moeite met trainen. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:34

Vind 1,5 kilo krachtvoer wel erg veel voor een Fries. Al hebben sommige dat wel nodig. Zou eerst eens proberen om dat te gaan minderen. Kan best zijn dat dat teveel voor haar is en dat ze daarom zo is.
De merrie waar ik op rijd is op het moment ook op die manier bezig. Geeft dus ook aan dat het haar allemaal wat teveel wordt. Wat ik nu sinds gisteren probeer te doen. Is heel eenvoudig rijden. Alleen maar voltes, gebroken lijnen en slangevoltes. Ga ook een paar dagen even geen tempowisselingen doen. Ben nu ook even niet bezig met het beeld van hoe het er uit hoort te zien. Dat komt wel weer. De enige keer wanneer ik nu wel even met haar hoofd bezig ben. Is als ze met haar hoofd in de wolken gaat lopen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie