Wanneer dikker deken op en hoeveel grams? Andalusier

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

XshaartjeX

Re: Wanneer dikker deken op en hoeveel grams? Andalusier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:59

Die van mij heeft het snel koud en staat overdag buiten onder 300 gram. Lijkt heel veel maar anders staat ze gewoon te bibberen en dat vind ik ook niet nodig. Ze maakt niet zo'n hele dikke vacht aan (wat wel fijn is met het rijden) dus vandaar :)

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:52

Kinke schreef:
Bedoel je dat ze nu al onder een 300 grams deken staat??? Da's toch niet normaal??!! Wat doe je dan als het winter is…een elektrische deken? :) Krijgt ze wel genoeg ruwvoer?

Uhm jep :P
een 100 grams onder een 200 grams (oud) outdoordeken.
Vorig jaar winter heeft ze onder maximaal 500 gram gestaan. Een 300 grams onderdeken en hetzelfde outdoordeken als ze nu op heeft.
Bij ons op stal staan er nog wel meer onder zo'n dik deken hoor.

Ruwvoer krijgt ze vrijwel onbeperkt dus daar ligt het niet aan hoor. Ze staan alleen niet de hele dag in een warm stalletje en ik wil niet dat dr vacht onwijs dik wordt.

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:11

Kinke schreef:
Je spreekt jezelf tegen. Ze maakt toch geen dikke vacht aan volgens jouw eerdere bericht?
Zou mezelf afvragen wat er mis is met m'n paard als deze staat te bibberen zonder 300 gram zooi op d'r lijf.
Moet zeggen dat ik dit soort dingen best triest vind :=

Klopt ze maakt geen dikke vacht aan en dat wil ik ook niet. Daarom zorg ik dat ze het warm genoeg heeft.
Je hebt nogal een sterke mening over mij merk ik. De enige reden dat ik reageerde was om aan te geven dat het voor ieder paard anders is. Bij ons op stal staan er paarden helemaal zonder deken maar ook paarden onder een 300 grams deken. Om nu meteen te zeggen dat je dit triest vind is nogal sterk uitgedrukt. Iedereen gaat anders om met dit soort dingen. Wellicht wel zo netjes om je mening iets subtieler te brengen. Mijn paard doet het prima met 300 gram aan dekens en een ander doet het prima zonder. ik zie het probleem niet.
Maar goed mijn punt aan de TS is gemaakt ik ga verder niet op deze kwestie in.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie