lusitano praat en foto,s

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:37

Dankuwel :D Hij wordt steeds meer paard he! Het valt me in het echt niet zo op, tot ik de foto's naast elkaar leg :Y)

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:45

Heel mooi Laurence!
Wat leuk dat je naar Golega gaat, staat al jaren op mijn verlanglijstje maar het komt er maar niet van...
Volgend jaar MCI rijden met Pardal? ;)

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 21:41

Ik "ga" ook al 15 jaar naar Golega haha, komt er ook nooit van in het echt. Tot voor corona ging ik wel gemiddeld 2x per jaar paar dagen naar Portugal naar vriendin (waardoor ik Mojito ook van baby af aan heb mogen zien opgroeien) maar zij woont nu weer in NL. Dus toch anders nu, misschien nog eens met haar samen er heen.

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 22:29

Nee Pardal is een Cruzado dus dan is MCI geen optie. Sowieso zijn die wedstrijden ook nogal ver en ik denk niet dat ik fanatiek genoeg ben om half Vlaanderen af te rijden. WE zou ik graag proberen maar daar zelfde verhaal (buiten dat hij daar wél mee mag doen haha). Had wel gezien dat er in Geel nu ook wel af en toe eens iets te doen is qua oefensessie en Massenhoven is ook vlakbij, dus hopelijk komt het er eens van.

Golega was echt een belevenis, wauw zeg! Ik werd er even helemaal emotioneel van, was zo overweldigend al die paarden en die sfeer. Ik ben al plannen aan het maken om volgend jaar terug te gaan :') Nieuw bucketlist item: rijden in de Manga! Heb ook wel wat fotos gemaakt, als ik bekomen ben van de trip zal ik er wel een paar posten <3

Moet je zeker doen Karina! Zal voor je vriendin vast ook leuk zijn om nog eens naar Portugal te gaan :j

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 00:41

Je mag wel in België meerijden met een cruzado hoor, je kan alleen niet aan het Ek meedoen :)

Benieuwd naar je foto impressie!

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:56

Ohh echt? Dacht dat het sowieso Hors Concours was dan. Moest er eens eentje wat dichterbij gehouden worden is het nog wel leuk!

Ja, ik vind de tijd maar niet. Ik heb misschien perongeluk nog 5 andere shoots gedaan in Portugal dus ben eerst die aant afwerken :=

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:09

Een paar foto'kes van Golegã :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:11

Gaaf zeg, hele mooie plaatjes!
Lijkt me een prachtige ervaring!

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:21

Ja wist echt niet waar eerst kijken! Mijn foto's geven de sfeer nog niet goed weer vind ik, ik was zo overdonderd :+ het heeft echt iets met de rook van die kastanjekraampjes en dan savonds en overal die paarden <3 waar de GP ruiters gewoon in de manga aan het losrijden zijn, al die hengsten bijeen... dat zie ik hier echt nog niet gebeuren :=

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 09:55

Mooi Laurence! Ik zou ook zooo graag eens gaan. Volgend jaar toch maar echt eens werk van maken.
En het jaar erna SICAB.
Op onze rondreis in Portugal reden we langs Golega en ben ik eens gestopt op dat plein, haha, dan is dat daar dus echt ghost-town. Wel lekker gegeten in het resto op de hoek en de paarden gaan bewonderen in de rijschool daar aan het plein (waar de binnenpiste van het festival ook is).

VogeltjeM

Berichten: 3751
Geregistreerd: 31-12-07

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:14

Ziet eruit als een gaaf evenement! Had er nog nooit van gehoord :') heb nog veeel te ontdekken in het lusitanowereldje.

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 17:54

Kan wel geloven dat er buiten het evenement niet veel te beleven valt ja, haha. Mooie binnenpiste wel he <3

Vogeltje, maakt het net leuk toch :D het is heel speciaal, maar je ziet er natuurlijk ook wel mindere dingen.. de manga is toegankelijk voor iedereen dus ook slecht verzorgde paarden en vreselijke ruiters. Ik heb me bewust enkel op het mooie gefocust, daar was ook genoeg van te zien gelukkig.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:11

Ze worden mooi oud, met wijze snoeten, Lusitanos.

Vandaag mijn oude vriend weer eens op de foto gezet.

1 januari wordt hij officieel 29...



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:59

Idra schreef:
Mooi Laurence! Ik zou ook zooo graag eens gaan. Volgend jaar toch maar echt eens werk van maken.
En het jaar erna SICAB.
Op onze rondreis in Portugal reden we langs Golega en ben ik eens gestopt op dat plein, haha, dan is dat daar dus echt ghost-town. Wel lekker gegeten in het resto op de hoek en de paarden gaan bewonderen in de rijschool daar aan het plein (waar de binnenpiste van het festival ook is).


Ha, herkenbaar, ik ben er ook geweest maar niet tijdens het evenement. Nog steeds leuk, ook die mooie tegeltableau's in de straten en nog in een ruitersportwinkeltje geweest. Maar ooit moet ik het ook nog eens in echte echt meemaken.

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 10:49

Wij zijn diverse keren in Golega geweest ( de 1e keer zal in 2007 of 2008 zijn geweest), tijdens de Feira maar ook tijdens een, gewone, WE wedstrijd in 2015. Zo druk als het tijdens de Feira is, zo stil was het tijdens die WE wedstrijd!

Het is echt iets wat je, als Lusitano liefhebber, mee zou moeten maken. Het is wel leuk om te kijken wat er wanneer gedaan wordt want de keuringen zijn interessant maar vallen op andere dagen dan de spring/ dresuuur/ WE wedstrijden.

's Avonds is het er een dolle boel. Dan hangt er de rook van de gebrande kastanjes en dat heeft een mystiek sfeertje.

Afbeelding


De sfeer is wel veranderd in de loop der tijd; het is commerciëler en toeristischer geworden maar het is en blijft een belevenis.

Foto's uit 2010
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:32

Wat leuk dat je al zolang gaat Elcid! Ik kan wel geloven dat de sfeer wel veranderd is doorheen de jaren, hoewel ik dat echt nog vond meevallen. Ik ben er wel niet in het weekend geweest/bij de avondshows, wij zijn woensdag en donderdag gegaan (dressuurwedstrijd en keuringen). Misschien trekt dat ook een ander publiek. Super leuk die fotos uit de oude doos, het ziet er nog helemaal hetzelfde uit eigenlijk haha.

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 12:17

De sfeer tijdens de keuringen en dressuur is heel anders dan in de weekenden/ avonden. De 2e is meer een soort algemeen entertainment, de 1e meer voor de "serieuze" paardenmensen ;-).
Wij zijn naar beide geweest en de avonden/ weekenden zijn duidelijk een stuk commerciëler, drukker en dus deels ander publiek.
Een aanrader is trouwens ook de show in Cascais; daar komen de echte mooie paarden ;-), is in mei/ juni.
https://www.cavalo-lusitano.com/en/news ... e-festival

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:39

Oef, late reactie! Die ken ik niet, dankjewel voor de tip. Lijkt me zeker ook leuk om eens te checken, en een goed excuus om nog eens op het vliegtuig te stappen :o

_Lente

Berichten: 306
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Noordwest Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 20:32

Femke_Tweety schreef:
Ze worden mooi oud, met wijze snoeten, Lusitanos.

Vandaag mijn oude vriend weer eens op de foto gezet.

1 januari wordt hij officieel 29...



[ [url=m/7FogMT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NiuxjU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LdaWJK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtige wijze man. Wat een leeftijd, mooi hoor.

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 15:19

Helemaal verliefd op onze “nieuwe” merrie

Beetje beduusd de eerste paar dagen maar ze is zo leuk! Hopelijk dit jaar naar de keuring *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:00

Die is leuk ja! <3 wat zijn de plannen?

VogeltjeM

Berichten: 3751
Geregistreerd: 31-12-07

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:03

Wat een knapperd <3

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:05

Kiwiaa schreef:
Die is leuk ja! <3 wat zijn de plannen?


Kijken hoe wij het gaat doen in de sport :)

Wellicht in de toekomst fokken. Ze heeft een leuke maat (kleur) en is echt een hele stoere merrie in gedrag. Totaal geen merrie merrie.

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 10:55


VogeltjeM

Berichten: 3751
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 14:05

Helaas wat te ver weg :) (understatement, is de andere kant van NL :') )