[Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
anoukwendy

Berichten: 4479
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 18:45

Gefeliciteerd!

Ik gebruik een hulsebos


koenlover

Berichten: 2414
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 19:12

Mooi dier! Ik heb een euroriding veelzijdigheid zadel, weet alleen het model niet.

chanelle14

Berichten: 1972
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:15

Gefeliciteerd, gaaf hoor!
Op Dara ligt een Kent & Masters zadel, vind hem zelf erg fijn zitten en hij is ook goed aanpasbaar met verwisselbare bomen.

Ponderosa Stable's Dara Z1+2
Instagram account DaraTheShire

Daphara

Berichten: 7209
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-21 21:11

Ik heb ook een Kent & Masters op mijn merrie en een Custom Symbion op mijn Shire Ruin.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

VogeltjeM

Berichten: 3723
Geregistreerd: 31-12-07

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:05

Mijn vorige zadel was ook een kent&masters :)

Instagram: lusitano_roux

cp112

Berichten: 14707
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:16

Hier ook kent&masters :j

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 23:41

Hier beide een Tekna s-line dressuurzadel, wel verschillende boommaat allebei

Nadiine__x

Berichten: 2787
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:51

Ik heb afgelopen 4 jaar met de wintec isabell gereden, ook heb een periode de bates kimberley erop gehad (echt een aanrader als je veel in het bos rijd!)
Maar nu sinds vorige maand ligt er een arno brandt zadel op.

Mijn wintec isabell met de 2 grootste boommaten staat te koop mocht je interesse hebben, ik ben de 1e eigenaar van dat zadel. :j

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:17

Hier ook een beetje n Wintec :)

Wat een knapperd zeg!
Heb je wat meer info, ben erg benieuwd hihi

"I'd rather regret the things I've done than regret the things I haven't done."
Volg me op Facebook! :D

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 12:26

Hier hebben we een kieffer Lech Profi gehad, een Wintec dressuur, een torsion extra light, maar ik ben echt super blij met de Flexible Inspiration (dressuur).

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Daphara

Berichten: 7209
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-22 10:31

Scheren jullie de paarden ook?

Ik was van plan Pleun niet te scheren en Duke wel, omdat hij vaker en meer onder het zadel loopt.
Maar Pleun zweette zo erg elke rit, dat we haar ook maar geschoren hebben.

Duke vorig jaar:
Afbeelding

Afbeelding


En dit jaar iets lager:

Afbeelding

Pleun nog iets lager dan Duke:

Afbeelding


Ik hou duidelijk niet van rechte scheerpatroontjes.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:33

Nee wij niet :) Dexter wordt niet meer gereden (toch even het komende jaar niet meer) en Duke niet vaak genoeg voor zo’n drastische maatregelen hahaha
Het uurtje dat wij rijden per week heb ik vaak ook wel tijd genoeg om lang uit te stappen dus hier gelukkig niet nodig. Mijn Duke mag best eens wat zweten, beetje die dikke buik minderen pffff

wendytje20
Berichten: 56
Geregistreerd: 24-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 23:26

Wat een mooi paard is Duke zeg! Heel gaaf!

Nadiine__x

Berichten: 2787
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:45

Pluis gaat helemaal kaal alleen de onderbenen niet, haar sokken laat ik staan. :))

Omdat ze thuis L/M niveau loopt kan ze anders haar warmte niet kwijt en druipt ze na. Dat is nergens voor nodig natuurlijk, dus lekkere warme deken erop en gewoon kaal :j

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Daphara

Berichten: 7209
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-22 23:46

Nadiine__x schreef:
Pluis gaat helemaal kaal alleen de onderbenen niet, haar sokken laat ik staan. :))

Omdat ze thuis L/M niveau loopt kan ze anders haar warmte niet kwijt en druipt ze na. Dat is nergens voor nodig natuurlijk, dus lekkere warme deken erop en gewoon kaal :j


Ik scheer ook bij de benen tot aan het wit en doe de overgang met de haarrichting mee lichtjes scheren, zo zie je geen lijnen tussen langere en korte vacht op de benen.

Natuurlijk hebben die van mij wel uitdagend hoogoplopende sokken achter.


wendytje20 schreef:
Wat een mooi paard is Duke zeg! Heel gaaf!


Thanks!

Granoek schreef:
Nee wij niet :) Dexter wordt niet meer gereden (toch even het komende jaar niet meer) en Duke niet vaak genoeg voor zo’n drastische maatregelen hahaha
Het uurtje dat wij rijden per week heb ik vaak ook wel tijd genoeg om lang uit te stappen dus hier gelukkig niet nodig. Mijn Duke mag best eens wat zweten, beetje die dikke buik minderen pffff



Haha, ja is hij nou echt te dik, of is het gewoon zijn bouw? En wat voer je ze dan?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik die van mij echt niet dik krijg en ik doe er best veel aan om mijn Duke dikker te krijgen. Pleun is gewoon goed, dus die krijgt onbeperkt hooi en 2x daags een schepje brok. Duke krijgt onbeperkt hooi, en een volle emmer slobber bij elke voetbeurt. Geen slobber en dan wordt hij bot mager.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:24

Hooi :') volgens de dierenarts is hij echt te dik, of toch deze zomer. Maar die dikzak bleef natuurlijk uitbreken dus ondanks dat er op de wei niet echt meer gras stond en ze dus eigenlijk alleen hooi kregen, vrat hij wel elke dag de bermen kaal natuurlijk.

Moet hout vasthouden maar het gaat nu al een tijdje goed. Ze staan nu ‘s nachts binnen bij mijn schoonouders zodat ik Dina en Dexter wel wat kan bijvoeren. Die krijgen een emmertje bietenpulp elke dag, hebben ze het vorig jaar ook heel mooi op gedaan.
Dexter is altijd gewoon goed geweest en gemakkelijk te houden maar Duke is altijd al snel dik geweest grrr

Dina is het trekpaard van mijn zus, die was ook altijd te dik maar nu ze wat op leeftijd is valt die ook snel in moet ik zeggen.

Van jouw Duke wist ik volgens mij idd al dat die slecht gewicht aanhield, vervelend dat hij daar niet ‘uit gegroeid’ is zeg maar. Dat het met groeien te maken had ofzo? Ze houden je wel bezig he

VogeltjeM

Berichten: 3723
Geregistreerd: 31-12-07

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 07:21

Die van mij is inderdaad ook moeilijk op gewicht te houden, en zijn overleden broer nog meer. Die moest echt vreten-vreten-vreten. Edje valt vooral snel terug in bespiering, het is er als het ware amper op te krijgen en stop je even met trainen is het meteen ook helemaal weg. En hij is ondanks onbeperkt weidehooi en een hele emmer fibrebeet + balancer + muscle build-supplement niks te dik. Ik ervaar het toe nu toe dus ook niet als een sober ras :=

Instagram: lusitano_roux

Daphara

Berichten: 7209
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-22 11:36

Nee, haha Sober zijn ze niet.

Duke krijgt een slobbermix met Sojaschroot en daar doet hij het goed op. Naarmate het warmer wordt bouwen we de hoeveelheid af en in de herfst richting winter bouwen we weer op.

Het gaat goed zo, hij is mooi slank, maar niet mager en zit goed in de bespiering. Maar soms zouden een beetje vetjes voor de winter wel lekker zijn om je geen zorgen te hoeven maken.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Nadiine__x

Berichten: 2787
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 22:55

Ja hier nog 1 hoor, onbeperkt goed hooi dan houd een skeletje over die haar werk ook gewoon echt niet volhoud..

Ik ervaar het ook absoluut niet als sober ras, pluis is de moeilijkste uit mijn kudde. En dat terwijl ze de baas is altijd kan eten wanneer ze dat wil.

Zij staat nu op cavalor en moet zeggen dat ze het daar echt goed op doet.
2 scheppen endurix en 2x scheppen super force per dag verdeeld over 2 voerbeurten en ze krijgt nog een flinke lading luzerne extra erbij.

Dat gaat nu goed, se komt aan en bouwt mooi spieren op.

Maar inderdaad er hoeft maar 1x wat te zien en *poef* alle Ribben weer zichtbaar en spieren weer weg..

Soms wel frustrerend hoor {:)-:(

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 23:00

Bij mijn vriend thuis hebben ze 34 trekpaarden en die zijn allemaal heulll sober en makkelijk, op 2 merries na. Die vallen ook bij elke scheet in en dan zie je die ribben weer ughh. Moeder en dochter natuurlijk ook nog

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:01

DIe van ons zijn dan wel sober. Onbeperkt hooi en gras. We hebben zelfs een tijd beperkt hooi gedaan. Emmy werd altijd dik van lucht! Nu is ze gewoon oud :)

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Nadiine__x

Berichten: 2787
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:18

Ik heb ook wel het idee dat hoe meer we met ze doen hoe moeilijker ze dik te krijgen zijn.

Alsof ze snel hun eigen vet en spieren verteren, terwijl een sportpaard daar snel gespierd word is hij bij die van ons snel verzuurt en breekt het juist af. Waarschijnlijk door hun grote e zware lichaam.

Pluis krijgt nu meer vrij, kortere trainingen en meer afwisseling en dat gaat ook beter.

Het is nogal een lichaam wat ze mee moeten slepen.
Iemand zei een keer tegen mij:
"shires zijn showpaarden die horen mooi te zijn op de weide"

Ergens is dat natuurlijk wel waar, ze zijn niet gefokt voor rijpaard.
Maar met een beetje aanpassingen moet ik zeggen dat ze er nu best lol in heeft. Het was alleen even zoeken naar de juiste balans :j

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl


anoukwendy

Berichten: 4479
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:24

Hier ook allemaal op onbeperkt hooi hooi, dat moet ook wel. Ze krijgen mineralen en vitamines, luzerne brok, bietenpulp en sojaschroot. Vooral dana valt snel in. Derest blijft nu gelukkig goed op gewicht.
Ik heb alleen maar jonkies staan dus die rij ik max een keer per week een klein rondje door het bos. Dana staat stil maar die is ook niet dik te krijgen, daar mogen nog wel wat vetjes bij. Maarja ik hoop natuurlijk dat ze snel verkocht zal zijn

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:26

Ja denk ik ook hoor nadine, die van mij hebben nooit echt moeten werken. Duke rij ik nu om de 2 weken een half uur :+ Dexter even niet meer omdat ik nog altijd niet weet waar hij die aanval van had gekregen

VogeltjeM

Berichten: 3723
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:48

Je hebt gelijk Nadine. Dat in combinatie dat mijn interesse in (klassieke) dressuur meer opspeelt maakt dat ik geen nieuwe shire meer zal nemen. Heb nu opnieuw een veulentje; een lusitano.

Met Edje ga ik gewoon doen waar hij geschikt voor is: rustige buitenritjes. Zelfs voor een shire is hij bijzonder niet-rijtypisch gebouwd en ik ben het een beetje zat om te trekken aan een kar met vierkante wielen qua dressuur. Hij vindt het zelf ook helemaal niet zo tof omdat het hem zóveel moeite kost. Ondanks de clickertraining en het aanpassen van de trainingen etc. Zijn overleden broer had veel meer plezier in bewegen en dressuurmatig trainen.

Maar hij is wel superlief hoor en zal hem nooit wegdoen <3

Afbeelding

Instagram: lusitano_roux


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker