[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
SunnyHorse
Berichten: 1239
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 19:43

Prachtig Boemel <3


Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 21:36


Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Dennenboom

Berichten: 698
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 10:32

Mooie foto's Boemel!

Dennenboom

Berichten: 698
Geregistreerd: 05-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 10:34

Absolem schreef:
Kunnen jullie me helpen? Misschien kan ik dan er een echte friese paarden kinder kamer van maken :D
Hoe meer stemmen hoe beter!

https://www.bofkontjevanhetjaar.nl//mij ... ntjeId=578


Ik wou voor je stemmen maar even voor de zekerheid.. jouw dochter is Lily?

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 10:36

Dennenboom schreef:
Absolem schreef:
Kunnen jullie me helpen? Misschien kan ik dan er een echte friese paarden kinder kamer van maken :D
Hoe meer stemmen hoe beter!

https://www.bofkontjevanhetjaar.nl//mij ... ntjeId=578


Ik wou voor je stemmen maar even voor de zekerheid.. jouw dochter is Lily?


Jup :D

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 20:42

Hier even een update over quick tijd geleden alweer!
Helaas even wat minder ivm besmetting spoelworm..
Hierdoor weinig weerstand en snel koutje opgevat wat weer koorts gaf gelukkig was dit na twee dagen weg met wat novocam.. :(

Wel is hij mager met opgezwollen buik heeft met spoelwormen te maken ook zijn vacht vind ik erg wollig. Ondanks er een hoop voer in gaat..
Iemand nog tips voor vitamines voor extra weerstand? Hoor ik het heel graag helaas mogen die jonge beestjes niet alles.. geef ze nu pavo veulenbrok wat lucerne lijnzaadolie en vitamine e met selenium. En natuurlijk onbeperkt hooi.

Hier een foto van kleine quick( hij is inmiddels in gehaald door zn maatje reitse die tot nu geen wormen heeft,we houden hem extra goed in de gaten) verschil zie je wel heel goed reitse ziet er veel gezonder uit!
Afbeelding
Afbeelding

Links reitse
Afbeelding

Zo treffen we ze iedere dag aan zodra ze mensen horen ,echte aandacht trekkers ze zijn zo leuk samen <3

Afbeelding

boemel

Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 20:48

sannahtris schreef:
Hier even een update over quick tijd geleden alweer!
Helaas even wat minder ivm besmetting spoelworm..
Hierdoor weinig weerstand en snel koutje opgevat wat weer koorts gaf gelukkig was dit na twee dagen weg met wat novocam.. :(

Wel is hij mager met opgezwollen buik heeft met spoelwormen te maken ook zijn vacht vind ik erg wollig. Ondanks er een hoop voer in gaat..
Iemand nog tips voor vitamines voor extra weerstand? Hoor ik het heel graag helaas mogen die jonge beestjes niet alles.. geef ze nu pavo veulenbrok wat lucerne lijnzaadolie en vitamine e met selenium. En natuurlijk onbeperkt hooi.

Hier een foto van kleine quick( hij is inmiddels in gehaald door zn maatje reitse die tot nu geen wormen heeft,we houden hem extra goed in de gaten) verschil zie je wel heel goed reitse ziet er veel gezonder uit!
[ [url=m/jRBDX4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iH0twR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Links reitse
[ [url=m/TWOFBb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo treffen we ze iedere dag aan zodra ze mensen horen ,echte aandacht trekkers ze zijn zo leuk samen <3

[ [url=m/TbTx15.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ach, dat zijn vervelende dingen.
Reken erop dat de darmen t zwaar gehad hebben. Ik zou daar wat extra voor doen. Bijvoorbeeld de slobber van Agrobs.
Voor de energie zou ik er coolstance copra doormengen.
En natuurlijk een goede balancer geven.

M1+10

SunnyHorse
Berichten: 1239
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 22:52

Arme Quick. Sneu is dat hè? Wat adviseert dierenarts?

Spoelworm geen ervaring mee. Wel bloedworm bij volwassen paard. Daar ontstond bloedarmoede van en daardoor weer lage weerstand en vatbaar voor van alles. Een kuur Red cell gegeven. Maarja, was een ander type worm en volwassen dier… het werkte overigens als een tierelier.

Ter ondersteuning geef ik ze alle 4 (ook de 2 veulens) wel Esparcette brok. Ze zeggen dat dit een worm “ontmoedigend” werkt. Het is tevens een vorm van ruwvoer en eiwit rijk.

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:25

boemel schreef:
sannahtris schreef:
Hier even een update over quick tijd geleden alweer!
Helaas even wat minder ivm besmetting spoelworm..
Hierdoor weinig weerstand en snel koutje opgevat wat weer koorts gaf gelukkig was dit na twee dagen weg met wat novocam.. :(

Wel is hij mager met opgezwollen buik heeft met spoelwormen te maken ook zijn vacht vind ik erg wollig. Ondanks er een hoop voer in gaat..
Iemand nog tips voor vitamines voor extra weerstand? Hoor ik het heel graag helaas mogen die jonge beestjes niet alles.. geef ze nu pavo veulenbrok wat lucerne lijnzaadolie en vitamine e met selenium. En natuurlijk onbeperkt hooi.

Hier een foto van kleine quick( hij is inmiddels in gehaald door zn maatje reitse die tot nu geen wormen heeft,we houden hem extra goed in de gaten) verschil zie je wel heel goed reitse ziet er veel gezonder uit!
[ [url=m/jRBDX4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iH0twR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Links reitse
[ [url=m/TWOFBb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo treffen we ze iedere dag aan zodra ze mensen horen ,echte aandacht trekkers ze zijn zo leuk samen <3

[ [url=m/TbTx15.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ach, dat zijn vervelende dingen.
Reken erop dat de darmen t zwaar gehad hebben. Ik zou daar wat extra voor doen. Bijvoorbeeld de slobber van Agrobs.
Voor de energie zou ik er coolstance copra doormengen.
En natuurlijk een goede balancer geven.


Waar kan je dit kopen hier in de buurt vind ik dit niet zo snel zie dat er ook prebiotische dingen inzitten zeker goed voor de darmen dus dit staat me wel aan!
Vraag me af of zn bolle buik ooit weg gaat helaas zie je wel helemaal zn ribben enz.. geef hem nu ook wat lucerne bedankt voor de tip!

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 13:28

SunnyHorse schreef:
Arme Quick. Sneu is dat hè? Wat adviseert dierenarts?

Spoelworm geen ervaring mee. Wel bloedworm bij volwassen paard. Daar ontstond bloedarmoede van en daardoor weer lage weerstand en vatbaar voor van alles. Een kuur Red cell gegeven. Maarja, was een ander type worm en volwassen dier… het werkte overigens als een tierelier.

Ter ondersteuning geef ik ze alle 4 (ook de 2 veulens) wel Esparcette brok. Ze zeggen dat dit een worm “ontmoedigend” werkt. Het is tevens een vorm van ruwvoer en eiwit rijk.


Redcel krijgen ze inderdaad dat is die vitamine e met selenium en nog wat vitamines,
Da zeggen allemaal dat goed voor voldoende moet wezen hoewel ik daar niet mee eens ben..
En welk voer is dan beste pavo, havens, cavalor en ga zo maar door pff jammer dat er geen paarden diëtiste bestaat ofzo.. :+
Ga ik ook eens naar kijken thanks!

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:19

Als je niet goed weet wat je met voer moet doen, dan kan ik wel met je meedenken Sannah.
Laat maar weten.

Toos Onderschriftloos :D

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 21:43

Ff gas pedaal checken!
Afbeelding
Afbeelding

Jammer dat mijn telefoon filmd alsof het een aardappel is. Volgend jaar maar even fatsoenlijke foto's maken.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

boemel

Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:20

Absolem schreef:
Ff gas pedaal checken!
[ [url=m/A9SZsh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lQ1b1D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jammer dat mijn telefoon filmd alsof het een aardappel is. Volgend jaar maar even fatsoenlijke foto's maken.


Mooie draf!

M1+10

Dennenboom

Berichten: 698
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:56

Mooie foto's!

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 07:46

Vervelend Sannathris. Daar kunnen ze wel even onder lijden.
Ik voer breed and grow. Hebben daar onze jonge hengst ook weer helemaal mee bij gekregen die last had van zowel spoelwormen als rode bloedworm. Als Quick groter wordt trekt de bolle buik vast weer weg. Als pukjes zijn ze niet altijd op hun mooist en zo'n wormbesmetting erbij doet veel.

Tsjalling A,Z1+12 Swarte fan'e Klaai Z1+4
Yfke Wijbregje van de Oostkade B + 4
Oukje Yfke fan'e Wierumerwei, 13-05-2020
Pienter fan'e Wierumerwei 8-2-2021
Takomst fan'e Wierumerwei

boemel

Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 07:57

Hier druk bezig met offertes opvragen voor een nieuwe rijbakbodem.
Afscheid genomen van het huidige bedrijf.
Wat zo balen is, is dat de huidige bodem compleet dichtgeslibt is en niet meer droogt. Met een beetje pech kunnen de werkzaamheden pas van de lente uitgevoerd worden.

We mogen gebruik maken van een bak in de buurt zonder verlichting, dus daar heb ik de vrijdag, zaterdag en zondag wat aan. Maar, is al hartstikke fijn.

En we hebben gelukkig wel een hartstikke droge paddock en kan daar doordeweeks s avonds nog een keertje in longeren.
Zo gaan we de winter maar ff doormodderen :D

Volgende week vrijdag heb ik mn 1e rijles sinds 2 jaar met Tess. Van een Natural horsemanship instructrice, terwijl ik me nog steeds best een dressuurruiter voel :D

Maar, Tess is een paard die best snel spanning ervaart en best wat dapperder mag zijn. Omdat we toch een winter krijgen met weinig echt trainen, lijkt me dit een prachtige aanvulling zonder dat ik conditioneel heel veel van mn paard vraag.

Les 1 start met leren dat ze bij het opstappen op commando zelf naar mij toe komt draaien met haar kont. Ik ben benieuwd! Nu probeer ik altijd het tegenovergestelde te voorkomen ha ha.
Ze is ook zo'n eigenwijze snoet. Afbeelding

M1+10

SunnyHorse
Berichten: 1239
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:30

Blijft balen Boemel van de bak! Ik hoop dat het gauw allemaal achter de rug is.

Ik heb mijn merrie ook leren “inparkeren” bij de kruk. Ze deed steeds vaker en sneller passen opzij of naar voren als ik op de kruk stond. Opstijgen is voor mij een dingetje. Dus ik versterkte de boel alleen maar negatief.

Super handig dat “inparkeren “! Nooit gedacht dat ik zoiets kon aanleren. Dat is gelukt in 3 sessies.

Nu is ze af en toe iets te fanatiek met inparkeren. Dan zet ze zo fanatiek een stap richting de kruk dat ze boven de kruk staat :+

boemel

Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:33

SunnyHorse schreef:
Blijft balen Boemel van de bak! Ik hoop dat het gauw allemaal achter de rug is.

Ik heb mijn merrie ook leren “inparkeren” bij de kruk. Ze deed steeds vaker en sneller passen opzij of naar voren als ik op de kruk stond. Opstijgen is voor mij een dingetje. Dus ik versterkte de boel alleen maar negatief.

Super handig dat “inparkeren “! Nooit gedacht dat ik zoiets kon aanleren. Dat is gelukt in 3 sessies.

Nu is ze af en toe iets te fanatiek met inparkeren. Dan zet ze zo fanatiek een stap richting de kruk dat ze boven de kruk staat :+


Grappig! Mij is "beloofd" dat Tess en ik het inparkeren met 10 minuten onder de knie hebben. Ben benieuwd :D

M1+10

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 18:43

Ik ga morgen met mn Fries op wedstrijd voor de eerste keer! Super spannend. Ze is nu 11 en pas een jaar ohz. Nu vroeg ik me af wat jullie met de manen doen. Zij heeft manen tot op haar knieeen namelijk haha

Roze schoentje

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 19:05

Horseloverl schreef:
Ik ga morgen met mn Fries op wedstrijd voor de eerste keer! Super spannend. Ze is nu 11 en pas een jaar ohz. Nu vroeg ik me af wat jullie met de manen doen. Zij heeft manen tot op haar knieeen namelijk haha



Hengsten vlecht strak op de manenkam

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Dennenboom

Berichten: 698
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 19:13

Ik zou inderdaad ook een hengstenvlecht doen. Veel succes morgen!

boemel

Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 20:47

Hengstenvlecht is altijd mooi. <3

Ik heb gelukkig een vriend die van vlechten houdt :D

M1+10


boemel

Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 20:52

Hier een echte paardendag gehad. Tuig gepoetst en beide paarden gereden.
Tess in de bak, die gebruikt wordt voor allerlei trainingen en vol met tonnen en pionnen stond. Ze keek dr ogen uit dr kop en we stonden vooral stil. Maar goed dat ik daar volgende week les heb, hebben we iets om aan te werken :D

Met Diekke t bos in met westernzadel. Als een luie stoel zit dat :D .

En omdat ik merk dat het Tess geen goed doet, dat we momenteel zo weinig doen,nog een aardige boswandeling met haar aan de hand gedaan.
Ze stond daarna helemaal te gapen, dus ontspanning bereikt :D
Afbeelding

M1+10

SunnyHorse
Berichten: 1239
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 07:15

Horselover, succes vandaag!

In 10 min leren in parkeren, dat ging zeker niet lukken bij ons Boemel. Waren nog wat meer puntjes op te lossen bij ons denk ik :+

Ik hoop vandaag de laatste hand te leggen aan een track gedeelte. Dan is het volledige gebied af! Ze hebben dan ruim 600 meter aan track wat ze kunnen lopen, er zijn 2 kleinere en 2 grote bulten, een wadi/ brede langzaam aflopende sloot, 4 weides, veel mooie natuurlijk schuilgelegenheden.

Kortom veeeeeel te groot voor 2 paarden als de veulens straks weg zijn: in voorjaar gaan we opzoek naar een lieve Friese merrie erbij.

boemel

Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 07:55

Ik heb ook nog veel puntjes op te lossen, dus 10 minuten lijkt me erg vlot.

Van de andere kant ...ik vind haar zeer bekwaam. Wellicht lukt t haar wel. :D

M1+10


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 37 bezoekers