[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:47

Leuk zo'n zoektocht dennenboom!Wellicht kun je ergens een en zoekertje plaatsen, niet alle paarden staan geadverteerd natuurlijk.

Prijzen van veulens verschillen echt wel vind ik. Wij adverteren nooit maar verkopen alleen op vraag en ook echt niet voor 2500 euro. Wel alleen veulens met vol papier en uit ster merries. (al is vol papier voor mij niet perse doorslaggevend al zou ik zelf zoeken). Er zijn ook goede paarden zonder vol papier. Er zijn zelfs stamboek hengsten die geen vol papier hebben.

Ikzelf pak de fokwaardes er wel bij als hulpmiddel maar vooral gevoel is doorslaggevend. Mijn mannetje heeft alles in zijn hoofd en maakt op die manier dus een keuze. Die kent ook wel de lijnen erachter uit het hoofd en ik moet soms toch nog echt even zoeken daarin :D

Dennenboom

Berichten: 699
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:53

Dat is een goede Jinthe! Als ik mijn stallen heb dan kan ik dat wel even doen!

Jaa ik schrok er een beetje van. Iemand die ik ken fokt met een kwpn springgefokte merrie die afgekeurd is en alleen Z1 dressuur heeft gelopen. Daarop doen ze dressuurhengsten die niet bewezen zijn en krijgen altijd minimaal 4.000,-. Ik had wel verwacht dat de prijzen voor een fries veulentje, uit vol papier en merrie staan uit de top 20 wel wat meer zouden opbrengen :\

Lys_PPA

Berichten: 1333
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:09

Ohh ik lig alweer behoorlijk achter zie ik…
Altijd zo zielig die ‘laatste’ trailer foto’s, hopelijk komt ze goed terecht en kan ze idd genieten op haar nieuwe plek Janine.

Imke, heerlijk dat strand weekendje, zou ik ook graag nog eens willen doen. 1,5 jaar geleden de mega Friezen strandrit meegereden, maar ergens gaven die overige 449 paarden me wel een geborgen voel. Om nu ineens met hem zo’n open vlakte op te gaan lijkt me nog best spannend :’) haha

Wat betreft maagzweer en voermanagement, mijn paard gaat binnenkort ook verhuizen. Qua faciliteiten zal het even aanpassen worden (doei dubbele binnenbak, longeercirkel en bossen naast de deur), maar mijn paard gaat erop vooruit. Hij komt met twee andere Friezen te staan, komt veel meer buiten, zeer gedisciplineerd voerbeleid :D Ik ben benieuwd in hoeverre dit merkbaar zal zijn aan zijn vacht en energielevel.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:30

Dennenboom schreef:
Dat is een goede Jinthe! Als ik mijn stallen heb dan kan ik dat wel even doen!

Jaa ik schrok er een beetje van. Iemand die ik ken fokt met een kwpn springgefokte merrie die afgekeurd is en alleen Z1 dressuur heeft gelopen. Daarop doen ze dressuurhengsten die niet bewezen zijn en krijgen altijd minimaal 4.000,-. Ik had wel verwacht dat de prijzen voor een fries veulentje, uit vol papier en merrie staan uit de top 20 wel wat meer zouden opbrengen :



Nee joh dan zijn de volwassen paarden helemaal niet meer betaalbaar en valt de handel dood.

De echte toppers onder de veulens die verkopen zichzelf wel voor 5000/10000 euro. Maar die belanden doorgaans niet zo snel bij particulieren binnen Nederland. Die gaan of naar het buitenland of komen bij grote fokkers terecht.

De gemiddelde particulier heeft niet zoveel euro over voor een veulen. Zijn veel te bang dat ze wat overkomen tijdens het opgroeien.
Of hebben niet het geduld en willen meteen kunnen rijden.

SunnyHorse
Berichten: 1240
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:33

Bieden jullie het veulen eerst bij de hengstenhouder aan?

Gisteren weer een fijn buitenritje gemaakt. De warmte overviel de paarden wel wat merkte ik. Mijzelf ook trouwens. Meteen ook een hoop vliegen!

Alhoewel gisteren ze het uitstekend deed, denk ik dat we donderdag met Hemelvaart de laatste ritje doen. Mennen is vorige week gestopt, we merkten dat het bochtenwerk in de bak niet prettig meer voor haar was.

Buitenritjes doet ze nog wel erg goed moet ik zeggen. Oortjes erop, actief, alert. Maar merk dat ik zelf ook begin te twijfelen, want lijkt erop dat zijzelf nooit stopt? Ze is donderdag 311 dagen drachtig. Wat zouden jullie doen?

Jinthe, interpreteer ik je bericht goed dat jullie veulens voor meer dan 2500 verkocht worden (ipv minder)?

Fokwaarden vind ik ook leuk om na te kijken zeker als we een aantal hengsten mooi vinden om dan ook daar eens te toetsen wat eruit komt.

Lys: bewust gekozen voor een andere stalling? Dat zal even slikken zijn om bepaalde faciliteiten te missen. Maar als je beestje na een paar weken ten goede veranderd is het baasje ook weer helemaal happy en heb je het er graag voor over. Succes met de verhuizing, hopelijk vindt ze gauw haar plekje.

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:41

Onze veulens gaan zelfs niet onder de 4500 het erf af. En sommige nog wel meer. We adverteren nooit en hebben nu 3 telefoontjes gehad of ze al konden komen kijken/kopen. Merrietjes gaan dit jaar wellicht de verkoop in en hengstjes gaan naar de opfok. We bieden nooit paarden aan maar verkopen op aanvraag en als we dan toevallig iets hebben staan waar vraag naar is. We hebben nu 2 mensen die hengstveulens willen kopen en eentje een merrieveulen. We wachten eerst maar tot ze in juni geboren zijn, kan nog van alles fout gaan :+

Dennenboom

Berichten: 699
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:50

Absolem: Ja daar zit ook wel wat in.

Sunnyhorse: Zou ik wel doen ja. Mijn veulen is een blijvertje. Gisteren is wel aangegeven door iemand dat als ik haar verkopen wou, mocht bellen. Zodoende wel benieuwd naar de prijzen. :D

Jinthe zo moet het wezen :)

Lys_PPA

Berichten: 1333
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:07

SunnyHorse schreef:
Lys: bewust gekozen voor een andere stalling? Dat zal even slikken zijn om bepaalde faciliteiten te missen. Maar als je beestje na een paar weken ten goede veranderd is het baasje ook weer helemaal happy en heb je het er graag voor over. Succes met de verhuizing, hopelijk vindt ze gauw haar plekje.


Nee, eigenlijk is dit toevallig zo gelopen. We hadden in december een huis met stallen gekocht en dat is plots niet doorgegaan ivm bouwtechnische staat van de woning dus daar baalde ik enorm van. Gelijktijdig in contact gekomen met iemand bij ons uit de straat die 2 friezen aan huis heeft staan (goede stallen, fijne 20*60 rijbak, verharde paddock en weide) en een oude pony en met nog iemand uit de straat met een weitje met pony stallen. Nu hebben we het zo weten te regelen dat mijn paard bij haar paarden komt te staan. Haar pony met 2 van mijn shetten op de wei en de overige 3 kleintjes blijven bij mij aan huis. Dus dat is een bijna-aan-huis-situatie :+ haha. Wordt iets vaker met trailer op pad en bossen evengoed nog op rij-afstand (maar te ver voor een ritje alleen ivm drukkere weg). Hij heeft al een testmiddag op de wei gehad, zo'n mooi plaatje 3 van die black beauty's bij elkaar. Ik zal tzt wel eens een foto delen :D

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:08

Ik moet zeggen dat ik die prijzen eigenlijk echt heel netjes vindt. Ik heb meer de indruk dat veel mensen voor weinig veel willen hebben..maar goed...
Stalling en voerbeleid en ook meer buiten kan heel veel doen voor je paard. Zal best even schakelen zijn maar ze knappen er echt wel van op.
Ibbeltje heeft natuurlijk maar tijdelijk op een andere plek gestaan, heeft dat ook heel goed volgehouden maar eenmaal weer lekker veel buiten zag ik direct een andere blik in haar oogjes.

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 19:13

Ik moest er ook wel even aan wennen dat mensen tegenwoordig naar jou toekomen omdat ze interesse in je paard hebben. Ik zit totaal niet in de verkoop maar toen de hengstenhouder Sierou kwam insemineren vroeg hij hoeveel ik voor haar wilde hebben. Keek hem raar aan. En later zei iemand anders: als je haar weg wilt doen moet je mij als eerst bellen. Naar Nanne had ik ook al vraag. Vind dat zo raar, dat ze naar jou toekomen ipv dat je ze zelf te koop zet. Maar is wel deze tijd denk ik.

Absolem, hoe is het met Jelske nu?

Lys_ppa, jammer dat de koop niet door is gegaan. Maar wel weer fijn dat je een ander goed plekje hebt gevonden en mooi dichtbij.

Mooie foto’s Imke. Moet een fijn weekend zijn geweest.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 23:25

Hoe gaat het met de verkoop Joy? Al kijkers gehad?

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 00:11

ThornForest schreef:
Ik moest er ook wel even aan wennen dat mensen tegenwoordig naar jou toekomen omdat ze interesse in je paard hebben. Ik zit totaal niet in de verkoop maar toen de hengstenhouder Sierou kwam insemineren vroeg hij hoeveel ik voor haar wilde hebben. Keek hem raar aan. En later zei iemand anders: als je haar weg wilt doen moet je mij als eerst bellen. Naar Nanne had ik ook al vraag. Vind dat zo raar, dat ze naar jou toekomen ipv dat je ze zelf te koop zet. Maar is wel deze tijd denk ik.

Absolem, hoe is het met Jelske nu?

Lys_ppa, jammer dat de koop niet door is gegaan. Maar wel weer fijn dat je een ander goed plekje hebt gevonden en mooi dichtbij.

Mooie foto’s Imke. Moet een fijn weekend zijn geweest.


Geen idee ik heb hem vorige week maandag voor het laatst gezien. Teus zou me op de hoogte houden hoe het ging in de groep. Gezien ik niks hoor ga ik er vanuit dat het oké gaat.

Als jelske weer te grazen genomen zou zijn had ie me wel gebeld.
Ik kan ook niet elke week kijken. Fietsen red ik niet met die zwangere buik en de deelauto huren iedere week is me te duur om even tien minuten te kijken hoe m'n paard het doet. En ik heb 'm uiteindelijk ook daarheen gebracht om minder om handen te hebben zolang ik zwanger ben. Eind deze maand ga ik wel weer een keertje kijken.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 07:20

Zo weer veel gebeurd, inmiddels bijgelezen. Prachtige foto's die voorbij kwamen van mooie veulens, voorstellen en gaaf die op het strand. Zijn er ook een aantal verhuisd, en leuk al die fokkerssplannen. Ben daar niet zo in thuis, maar koop zelf mn paarden als veulen, althans de laatste 2 is het zo gegaan. leuk om op te laten groeien en kijken of het inderdaad het paard wordt wat je voor ogen had. Koop altijd bij particuliere fokkers.
Pavo heeft Ease & Excel speciaal voor paarden met maagproblemen en slechte eters. Syb poosje verdacht van maagproblemen omdat hij geen voer meer at, maar dit lust hij nog steeds graag. Misschien een tip.
Afgelopen zondag weer eens kunnen starten, was wel onderling op de rijvereniging, maar je kon via KNHS toch inschrijven voor punten. Had 195,5 en 189,5, heel blij mee. Tweede proefje was net tijdens onweersbui hahaha.

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 07:32

Mooie foto's Imkje. Heerlijk zo op het strand..

Wij fokken wel bewust en nemen zo veel mogelijk alle beschikbare info mee, dus kijken ook zeker naar de fokwaarden. Al moet je ook een gevoel hebben bij de hengst en de combinatie met jouw merrie.
Er is echt een tekort aan friese paarden, ook omdat de vraag uit het buitenland zo groot is. Dus zijn de prijzen ook relatief hoog. Ik zou, wanneer ik zou willen verkopen, bij voorkeur aan particulier verkopen op basis van gunning. Wil toch altijd graag dat ze een fijne plek krijgen.
Wij houden beide jonge merries eerst aan om te kijken hoe ze uitgroeien. Maar ben ook al benaderd of wij niks te koop hebben..

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 07:48

Even voor de fokkers onder ons....die fokwaarden komen vanzelf in het "dossier"van je merrie te staan? Ik heb natuurlijk nog geen punten binnen van de keuring van vorige week maar dat wordt dan nog zo verwerkt?

LoveWithJoy
Berichten: 199
Geregistreerd: 09-02-21
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:26

Zonnebloem92 schreef:
Hoe gaat het met de verkoop Joy? Al kijkers gehad?


Ja gaat goed. Heb nu 2 gezinnen gehad om te komen kijken, waar ik helaas geen goed gevoel bij had. Dus die heb ik afgeblazen. Donderdag as komen er een moeder en dochter kijken. Daar heb ik tot op heden een erg goed gevoel bij. Dus ben benieuwd. Mijn vriend gaat dit keer mee. Anders blaas ik ze weer af denk ik :oo
Zo dubbel dat ik het vindt hihi. Maarja tis voor Esje beter... :(:)

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:44

Lijkt mij ook heel moeilijk, maar top dat je je gevoel volgt. Fijn dat je zo in ieder geval je best doet dat het paard zo bij de beste optie terecht zal komen.

Afgelopen keren dat ik op zoek was ook echt gekeken naar veulens met potentie voor de dressuur, collega van mij is wel helemaal thuis in de stamboeklijnen dus met haar gekeken wat er te koop stond.
Vorig jaar was dat eigenlijk al laat in het seizoen, toen bleek m'n oudste ruin beginnende slokdarmverlamming te hebben waardoor we toch een veulen erbij wilde om op te fokken mocht mn ruin plots wegvallen. Die ruin heeft al vaker hengstveulens opgevoed en we konden nog een box extra realiseren.
Stond toevallig 1 hengstje te koop via KFPS marktplaats van een particulier wat er met kop en schouders bovenuit stak, met dit verhaal en welke toekomst kon bieden mocht ik hem gelukkig kopen omdat het me gegund werd. Fokster wilde graag dat ie in Nederland bleef en dat ze hem nog een beetje kon volgen. Fijn dat fokkers er zo begaan mee zijn, vind dat hartstikke leuk. Dat was Marten en hij doet het op het moment geweldig goed, leuk om dat te kunnen delen met de fokkers via Facebook, zijn ook beretrots.

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:38

Timmie06 schreef:
Even voor de fokkers onder ons....die fokwaarden komen vanzelf in het "dossier"van je merrie te staan? Ik heb natuurlijk nog geen punten binnen van de keuring van vorige week maar dat wordt dan nog zo verwerkt?


Ja hoor, dat wordt gewoon in kfps verwerkt en kun je straks terugvinden bij je paard. Kan wel wat weken duren geloof ik.

LoveWithJoy
Berichten: 199
Geregistreerd: 09-02-21
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:13

BopjeBo schreef:
Lijkt mij ook heel moeilijk, maar top dat je je gevoel volgt. Fijn dat je zo in ieder geval je best doet dat het paard zo bij de beste optie terecht zal komen.

Afgelopen keren dat ik op zoek was ook echt gekeken naar veulens met potentie voor de dressuur, collega van mij is wel helemaal thuis in de stamboeklijnen dus met haar gekeken wat er te koop stond.
Vorig jaar was dat eigenlijk al laat in het seizoen, toen bleek m'n oudste ruin beginnende slokdarmverlamming te hebben waardoor we toch een veulen erbij wilde om op te fokken mocht mn ruin plots wegvallen. Die ruin heeft al vaker hengstveulens opgevoed en we konden nog een box extra realiseren.
Stond toevallig 1 hengstje te koop via KFPS marktplaats van een particulier wat er met kop en schouders bovenuit stak, met dit verhaal en welke toekomst kon bieden mocht ik hem gelukkig kopen omdat het me gegund werd. Fokster wilde graag dat ie in Nederland bleef en dat ze hem nog een beetje kon volgen. Fijn dat fokkers er zo begaan mee zijn, vind dat hartstikke leuk. Dat was Marten en hij doet het op het moment geweldig goed, leuk om dat te kunnen delen met de fokkers via Facebook, zijn ook beretrots.



Gaaf is dat he. Ja zelf heb ik haar dan niet gefokt, maar ik had als doel voor mijn ogen om haar tot de dood te houden. Nu loopt het helaas anders dan gepland, maar ik vind dat haar belang voorop moet staan. Ik gun haar dan ook het beste. Helaas gaan er veel dagen zijn, vooral in het begin na mijn operatie, waardoor ik niet bij haar langs kan gaan. Dus staat ze echt een aantal jaren stil. En dat gun ik haar niet. Zeker niet omdat ze zo graag aan het werk wilt en nog zo jong is.
Maar degene die als laatste kwam wilde haar mee naar Spanje nemen. Dat zag ik toch maar niet zitten haha. Vind het ook een gek idee dat je dan de volledige controle kwijt bent als je haar verkoopt. Nu weet ik precies wat ze eet, wat ze doet en hoelang ze buiten staat enz. Maar dat heb ik dalijk niet, dat is gewoon raar ;(

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:31

LoveWithJoy schreef:
Ja gaat goed. Heb nu 2 gezinnen gehad om te komen kijken, waar ik helaas geen goed gevoel bij had. Dus die heb ik afgeblazen. Donderdag as komen er een moeder en dochter kijken. Daar heb ik tot op heden een erg goed gevoel bij. Dus ben benieuwd. Mijn vriend gaat dit keer mee. Anders blaas ik ze weer af denk ik :oo
Zo dubbel dat ik het vindt hihi. Maarja tis voor Esje beter... :(:)

Ja dat is ook moeilijk, maar vooral je gevoel volgen hoor.
Ik had mijn haflinger destijds niet officieel te koop staan, maar wel 2 kijkers gehad. De eerste vond ik ook echt niks dat ik echt twijfelde of ik hem wel moest verkopen.
Gelukkig was de tweede een leuke meid die hem uiteindelijk heeft gekocht en waar ik nog steeds goed contact mee heb.

Ik mis na een jaar nog steeds de klik met Emma, een halfjaar geleden twijfelde ik om haar te verkopen maar toen begon dat gedoe ineens.
Nu ze goed loopt begin ik weer te twijfelen, denk dat ik de komende maanden maar even aankijk of de klik misschien nog komt en of ze goed vooruit gaat onder het zadel en dan wil ik toch een knoop doorhakken.

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:44

Ik had bij de verkoop bij mijn Haflinger ook geen goed gevoel bij een aantal kijkers. Eentje was echt zo’n handelaar. Zo goedkoop mogelijk en boos worden dat ik hem niet voor die prijs weg deed. Buiten de prijs om zou ik hem sowieso niet aan hem verkocht hebben.
Toen kwam er een leuk meisje met een draver. Zij had net een huis gekocht en wilde mijn haflinger samen met haar draver aan huis hebben in de weide. Klonk perfect en uiteindelijk ook verkocht aan haar. ‘Contract’ opgesteld met eerste koop terug etc. Voelde echt goed. Totdat ik op bokt een week na verkoop zag dat hij weer te koop stond. Met geen mogelijkheid meer contact met haar kunnen krijgen... je weet het niet. Zodra ze niet meer in je beheer zijn heb je er geen controle meer over wat er gebeurd.

Ik heb Sierou nu in de wei om te wennen. Ze staan vandaag een uur en bouw het dagelijks een uur op. Op de 12e dag gaat ze 24/7 de wei in. Heerlijk.

Met haar Friezen kudde. (De schoonste) :Y)
Afbeelding

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:25

Idd heel moeilijk en echt je gevoel volgen. Afgelopen oktober de super pony van mijn dochter verkocht. Heel veel moeders aan de lijn en op de mail gehad. Was ook echt een gouden pony maar na selectie vonden wij heel veel kinderen gewoon niet geschikt voor hem...en hij heeft nu echt een heel fijn lief baasje. Maar wat een volk komt er op af..echt..vond het vreselijk.

Ibbeltje ook langzaam aan op het gras..EN....vandaag opgezeten. Zondag al even in de bak gelopen en alleen op en af gestapt. We waren beide best wel iets gespannen en vandaag lekker grondwerk gedaan en ze was zo braaf..stalhouder heeft haar vastgehouden en ik ben erop geklommen. Was heel tof en zoooo braaf. Samen werken aan vertrouwen.

Getty_Maan

Berichten: 2588
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:43

Brave Friese paarden die al wat ervaring hebben, zijn onwijs schaars. Willen mensen wel voor betalen!

Lys ik denk datje paard echt onwijs blij zal zijn.

Hiske kan nu zelf bepalen of ze binnen of buiten staat, maar ze geniet. Ze is zo blij, dat ze regelmatig een boksessie showt aan de voorbij gangers. Ze lijkt levendiger.

Gefeliciteerd met jullie punten Bo!

Verkopen is erg lastig Joy, hopelijk vind je een mooi plekje voor haar. Je wilt haar niet verleasen?

Fijn dat sierou lekker in het land loopt. Hier is het land echt veel te nat, het houd ook maar niet op met regenen...

Kijk dat zijn leuke berichten, lekker aan het werk met ibbeltje!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:05

Zag net een berichtje in de buurtapp van iemand die een stal aan bied met veel weide gang en maar twee andere paarden. Ik heb gevraagd of ze ook een hengst accepteerd vanaf oktober en aangeboden te helpen met haar twee paarden(tinkers). Lekker dichtbij huis. Ik hoop heel heel heel heel hard dat ze ja zegt. Dan hoeft jelske de winter niet te spenderen in een akelige opfok binnenstal. En kan ik hem van de winter weer inspannen.

Liek1996
Berichten: 51
Geregistreerd: 28-10-10

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:47

Wow..weer veel bij te lezen.

Ow..paarden verkopen...praat me er niet van. Zo moeilijk!
Ik heb vorig jaar oktober een 5 jarige pier merrie uit de Boszorg lijn verkocht. Liep L2. Had ik als net zadelmak gekocht en nu 2 jaar later verkocht. Was werkelijk er n prachtig paard om te zien en een schat in de omgang ...maar ik vond ze niet vooruit te trappen.
Nu houd ik van hele hete paarden dus het was geen match. Maar daar had ik binnen 1 dag leuke mensen voor gevonden. Dat verzacht dan toch de pijn. Want ook al was het geen match...toch is verkopen mijn hobby ook niet.
Maar goed...van die verkoop heb ik nu de 5 jarige jouwe merrie kunnen kopen. Die past me beter, ook al zit daar nog veel werk aan. En toen had ik nog genoeg centjes over om eindelijk een nieuw custom zadel te kopen. Dat was mooi meegenomen .

Leuk trouwens dat hier ook fokkers tussen zitten en deze verhalen er beetje mag volgen. Leer ik weer van.
Morgen komen ze alsnog mijn merrie scannen ...op haar gedrag moest afgaan zou je zeggen 100% drachtig. Zo'n zachtgekookt ei is het momenteel _O- ..terwijl het normaal niet zo'n watje is.
En er is in geen velden of wegen een hengstigheid te bekenen...
Maar goed...wat ik dus niet wist was dat als ze verworpen zou hebben dat dan de cyclus ook anders wordt, niet komt en misschien op gang geholpen moet worden.
Uiteraard hoop ik dat deze da het wel vinden kan maar ik denk dat het ijdele hoop is :=
Ik vind het weer spannend allemaal...