[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:10

Timmie, paarden voor opname krijgen achteraf het scoreformulier met de punten toegestuurd. Stamboek paarden krijgen een kaartje met punten op keuring. :j

Hier ook schommelen in gewicht, voornamelijk de fok merries. Die lopen nu ook wat te dik maar zodra de veulens er zijn gaan die vetjes er snel weer af. Mijn merrie welke ik rijd blijft wel stabiel en is mooi in vorm. Ook een ruin die al dik wordt als hij naar een gras spriet kijkt :))
Hij gaat binnenkort echt aan het werk dus dan zal het hopelijk wat kinderen.

Ynekes, wat jammer dat jullie knappe veulen zo ziek is geweest! Gelukkig helpen de pilletjes maar het is toch wat anders dan waar je op hoopt. Ziet er wel heel goed uit!

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:53

Foto was van voor het ziek worden. Maar het gaat gelukkig weer goed met madam!

LoveWithJoy
Berichten: 199
Geregistreerd: 09-02-21
Woonplaats: Tholen

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 12:07

Hier is die van mij voor de keuring op ruim 4 kilo biks gezet. Dit omdat ze al wat schraal was van te voren en ze flink aan de bak moest.
Nu is ze redelijk op gewicht, maar we gaan wel minderen nu haha. Ze doet hier vele malen minder dan wat ze daar deed, dus ja.

Ynekes: Wat zonde zeg... Gelukkig dat ze nu weer beter is. Maar wat een gedoe met die tabletten joh. Hopelijk groeit ze er over heen voor zover dat kan!

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 13:57

Ja ze zal er geen last meer van hebben wanneer ze geen melk meer drinkt. Ze is bijna 3 maanden dus kunnen nog paar maanden vooruit. Maar vlgs de dierenarts is de darm na ongeveer 2 maanden weer herstelt vh virus dus dan zouden we over een week of zes kunnen proberen voorzichtig af te bouwen. Ik ben allang blij dat ze er weer is..

Onze enter van vorig jaar v. Jurre doet het ook goed. Die groeit mooi en ik vind haar er zo lekker uitzien. Heb lang getwijfeld of ik haar id opfok zou doen maar heb besloten haar in de eigen kudde te laten opgroeien. Ik zet haar straks bij Pien en haar moeder in met een oude pony waar ze nu bij staat. Dan kan ze spelen en fatsoen leren. Hebben jullie ervaring met een veulen en enter bij elkaar in een groep?


Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ynekes op 06-05-21 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:23

Even een vraagje, of oproepje of ...
Geen idee of het mag.

Maar als iemand wat weet in hun omgeving die een weide maatje zoekt, ik ben nog steeds opzoek om bepaalde redenen voor onze Tjitske.

Goed huisje uiteraard belangrijkste.

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:31

Afbeelding
Ynekes, hier thuis loopt alles in een groep.Jaarlingen,2 jarige en volwassen paarden van 4 t/m 19 en dat gaat heel erg goed. Als de veulens geboren worden houden we ze even apart met de moeders maar eenmaal wat groter dan staat alles samen.

Janine, ik hoop dat je een fijn plekje gevonden kunt krijgen!

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:33

Janinevv schreef:
Even een vraagje, of oproepje of ...
Geen idee of het mag.

Maar als iemand wat weet in hun omgeving die een weide maatje zoekt, ik ben nog steeds opzoek om bepaalde redenen voor onze Tjitske.

Goed huisje uiteraard belangrijkste.

Je zou met haar gaan fokken toch?
Anders een bericht plaatsen op marktplaats, sporthorses, facebook?

Leuke foto Jinthe!

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:34

Jinthe...dat is mijn droom...dat ik toch maar ooit eens zulk mooi uitzicht mag hebben ;-)

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:36

Zonnebloem wilde we wel maar mijn twijfels zijn enorm momenteel.

Ik zal nog een oproepje plaatsen op Facebook.

Mochten jullie iets horen mijn privé bericht staat altijd open.

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 15:22

Timmie06 schreef:
Jinthe...dat is mijn droom...dat ik toch maar ooit eens zulk mooi uitzicht mag hebben ;-)


Is leuk maar ook heel veel werk hoor haha De fok merries staan niet op de foto en ondanks dat het een mooi uitzicht is vloek ik soms ook wel als alle stallen nog uitgemest moeten worden na een lange dag.
Morgen moet mijn mannetje bijvoorbeeld naar Friesland en dat wil zeggen dat hij om 5.30 uur in de auto zit en in de avond tegen 22 uur thuis komt. Alles komt dan op mij neer naast mijn werk en mijn les die ik morgen heb gepland. Ook dochter heeft les dus het is echt wel aanpoten op zo'n dag :') Maar tegelijk inderdaad ook erg mooi om zo te hebben. Toch zullen we eens bedenken welke we willen verkopen. We verwachten dit jaar nog drie veulens erbij en dat gaat gewoon echt teveel worden. Manlief hoopt op hengsten want die gooien we in de opfok en dan kan de rest blijven :+

Durf je het fokken toch niet aan vanwege haar gezondheid Janine? Of twijfel je om andere redenen?

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 18:11

Timmie gefeliciteerd met je 3e premie!! Dat heb je maar weer mooi meegenomen. Zijn mooie foto's, mooi hoofdje heeft ze.

Welkom terug, wat fijn dat Pien weer fit is. Hopelijk zet ze dit door.

Nou dit weer neemt ook energie, hiske stond laatst te rillen als een ritje en loopt weer met een 100 grams om...

Hier is Maan juist als vriendin bij een enter gezet en nog 2 oudjes en de moeder van de enter. Vindt het echt super, de moeder van de enter die leert de dames mooi hoe het moet.

De 2 jonkies zoeken elkaar helemaal op. Grote aanrader dus!

Sterkte janine met zoeken, hopelijk vind je gauw een mooi plekje.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:03

Jinthe

Beide.. ik vind het heel spannend ondanks de positiviteit van Gent. Wat als het wel iets erfelijks is en dit veulen met 3 jaar dit ook krijgt ?

En als we het doen, straks trekt ze het niet.

Voor het zelfde geldt doet ze het super goed en heeft ze er niks geen last van.

Ik weet het echt niet, echt niet. Iedereen zegt wat anders :n

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 21:49

Jinthe... ja herkenbaar. Zo'n groep paarden thuis is echt genieten maar ook echt heel veel werk. Als je er dan ook nog wat bij wil blijven rijden dan blijft er amper tijd over. Maar ik word elke dag weer blij als ik ze zie!

Janinevv.. waar zou ze last van kunnen krijgen wanneer je een veulentje zou fokken?

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 21:58

Ynekes dat ze het te zwaar krijgt door dubbele bloedsomloop.

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 06:48

Oh dat is wel een zorg inderdaad. Ziet de kliniek geen risico's?

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:32

Janine, ik snap je twijfels en ik denk dat niemand die kan wegnemen. Ook al zegt de kliniek dat je paardje het gewoon aan zou kunnen dan vermoed ik dat jij je toch zorgen blijft maken. Moeilijke keuze!

Voor diegene die het leuk vinden om een keuring te volgen, vandaag weer een stream bij Stal de Mersken!

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:11

Klopt, Gent gaf groen licht en Emmeloord die haar gekeurd heeft niet echt..

Als het allemaal door gaat word ze vandaag al opgehaald en gaat ze naar een stal die man fokt met Friese ster - keur merries en zoekt een merrie voor het kleine spul op te voeden.

Vind het heel snel en spannend en gaat alleen mee als voor beide partijen goed voelt

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:11

Ow spannend Janine.
Ik begrijp het wel hoor, ik denk niet dat ik het aan zou durven om met haar te fokken.

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 16:22

Sterkte Janinevv.. dit zijn lastige beslissingen.

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 17:46

Spannend Janine :(:)

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 18:17

Goodbye my friend...

|(
Afbeelding
Afbeelding

Wat een lieve merrie toch en dat zei die man ook al wat een top karakter heeft ze toch.

Ik hoop dat ze lekker snel kan genieten op haar nieuwe plek.

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 18:42

Ach gos, dat is snel gegaan. Altijd verdrietig om afscheid te moeten nemen. Hopelijk krijgt ze een fijn nieuw plekje. :(:)

Dennenboom

Berichten: 701
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 19:28

Dat is snel gegaan Janine!

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 19:29

Jaa heel snel
Wel bijzonder weer, hij heeft nu ook twee merries bij Tiësto (barock pinto) hengst staan. Zo apart! Kleine wereld dan zo

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 21:57

Sterkte Janine, moeilijk zo'n snel afscheid lijkt mij maar fijn dat ze een goed thuis gevonden lijkt te hebben.