[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Jinthe1

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:17

Wat veel leuke nieuwe dingen bij te lezen!

Sannahtris, jammer dat ze zich niet liet zien op de keuring. Wij zouden eigenlijk nog met een driejarige naar de keuring gaan en met de veulens. Maar de driejarige loopt nog steeds op het land dus dat gaat dit jaar niet meer lukken. Ze had een trap gehad van een andere driejarige dus konden haar niet oppakken zoals we hadden gehoopt. Volgend jaar nieuwe ronde :Y)

We gaan wellicht nog met een van de veulens. Er staan er drie en eentje is gister verkocht en een andere heeft waarschijnlijk ook een nieuwe eigenaar. Dan blijft er nog eentje over waar we een poging mee kunnen wagen :+

Suus, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Heerlijk als ze op die jonge leeftijd al zo nuchter zijn!

Boemel, mooie foto met die grote boom! Wellicht kan de hoefsmid je paard achter wat binnendoor bekappen. Dat wil weleens helpen bij het op slot gaan van de knietjes. Overigens komt het vaker voor bij jonge paarden en veel rechtuit en balkjes lopen wil wel helpen :j

Ik moet bekennen dat ik de rest niet onthouden heb :') Hier weer drie merries dragend, vanavond met eentje terug naar controle. Het was een twijfelgeval of er twee op zitten dus even een extra check :Y)

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:57

boemel schreef:
Jinthe1 schreef:
Wat veel leuke nieuwe dingen bij te lezen!

Sannahtris, jammer dat ze zich niet liet zien op de keuring. Wij zouden eigenlijk nog met een driejarige naar de keuring gaan en met de veulens. Maar de driejarige loopt nog steeds op het land dus dat gaat dit jaar niet meer lukken. Ze had een trap gehad van een andere driejarige dus konden haar niet oppakken zoals we hadden gehoopt. Volgend jaar nieuwe ronde :Y)

We gaan wellicht nog met een van de veulens. Er staan er drie en eentje is gister verkocht en een andere heeft waarschijnlijk ook een nieuwe eigenaar. Dan blijft er nog eentje over waar we een poging mee kunnen wagen :+

Suus, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Heerlijk als ze op die jonge leeftijd al zo nuchter zijn!

Boemel, mooie foto met die grote boom! Wellicht kan de hoefsmid je paard achter wat binnendoor bekappen. Dat wil weleens helpen bij het op slot gaan van de knietjes. Overigens komt het vaker voor bij jonge paarden en veel rechtuit en balkjes lopen wil wel helpen :j

Ik moet bekennen dat ik de rest niet onthouden heb :') Hier weer drie merries dragend, vanavond met eentje terug naar controle. Het was een twijfelgeval of er twee op zitten dus even een extra check :Y)

Dankjewel, maar ik geloof niet dat mijn paard iets aan haar knieën heeft ;-)

Oh oeps, sorry! Dat krijg je als je in je hoofd een samenvatting maakt zonder terug te kijken haha
Ik bedoelde zonnebloem :Y)

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:52

ooh, wat een vervelende wond Janine! Het ziet er gelukkig schoon uit maar het zal wel even duren voordat het weer helemaal dicht is vermoed ik. Bij ons krijgen de veulens ook gewoon hooi en eten wat brokjes voor jonge paarden maar zo geen idee welke dat zijn. Manlief haalt dat en gooit die zakken leeg in de voerbak en ik kijk er eigenlijk niet naar :Y) Schep er alleen maar uit als ik voer. :P

Ynekes, ik ben wel fan van Markus! Ik merk op dat ik geregeld paarden leuk vind die een Markus blijken. Ook de hengst zelf spreekt mij aan. Ik heb hem pas nog even gezien toen hij op stal stond en hij was zo vriendelijk. Sindsdien nog meer fan. Zou hem volgend jaar wel willen gebruiken maar nog even kijken voor welke merrie.
Wij zouden met de veulens naar de keuring gaan maar we hebben er eentje verkocht (gaat pas over een paar maanden weg van moeders) en deze week komt er iemand anders kijken voor een ander veulen. Dan blijft er nog 1 veulen over. Wellicht dat we dan met die gaan maar dat is ook afhankelijk van welk veulen verkocht gaat worden. Een veulen heeft een moeder van 18 en die heeft momenteel een iets opgelopen sprong. Niets bijzonders en het wordt alweer beter maar we willen haar niet belasten door naar een keuring te gaan. Ze is nu dragend van Menne en we houden haar liever heel.
De driejarige merrie zou dit jaar ook gaan maar ze loopt nog op het land en we stellen het maar een jaartje uit. Zou nu teveel druk op komen richting het einde van het keuringsseizoen.

Utopia, wat fijn dat Tamme weer helemaal OK is! Gelukkig kan de conditie dan ook weer snel verbeteren :)

Boemel, leuke foto's zo!

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 07:46

Lys, wat leuk dat je zo geniet met je paard. Basisruiter if grand prix, het gaat toch ook zeker om plezier!

Ik start zaterdag ook weer een keer. Ik had laatst 3 wedstrijdjes in 1 week en toen meteen 10 wp gehaald dus het gaat sneller dan verwacht. Een B proefje lukt haar prima en ondanks haar spanning laat ze zich nog prima sturen.

Afgelopen weekend was ik voor een keuring in Duitsland en daar stonden de paardjes letterlijk hoog en droog :D
Afbeelding
Afbeelding

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:59

Fijn dat het weer dicht is ThornForest. De haartjes komen vanzelf wel weer.

Kusvoorjou, heerlijk zo op je eigen paard! Hopelijk veel veilige kms en wie weet over een tijdje ook wedstrijdjes?

Ynekes, leuk dat je ook gaat starten. Gewoon lekker genieten.

Ik ben afgelopen zaterdag met mijn merrie gestart in de B tussen de kwpners en ging met twee oranje lintjes naar huis. 205 en 205,5 punt en ik kon alleen maar tevreden zijn. We zijn in enkele wedstrijden de B door en heb nu 18 wp dus ga in oktober over naar de L1. Dat zou geen probleem moeten zijn dus we gaan het wel meemaken :D

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:13

Wat fijn dat ze het zo goed doet Boemel! Dat is vast genieten! Mag je haar zo L1 starten? Heel leuk dat je weer plannen hebt :j

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:29

Whahaha, sorry Boemel, niet fijn voor jou maar wel een geweldig karakter dat paard hahaha

En wat een schattige foto's van Nanne, zeker de eerste! <3

Ik heb zojuist nog een tweetal B proefjes ingeschreven in Oktober en op 1 november de overstap naar de L1. Ik heb geeeen idee hoe ze zich gaat gedragen in een vreemde rijbak en vanaf 1 oktober zitten we natuurlijk in het indoorseizoen. Liever nog een paar keer B dus :D

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:03

Een clown was je paard dus Boemel :+ _O-

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:22

Wij hadden twee jaar geleden ook een Tsjalle hengstje. Is toen (helaas) verkocht en komt dit jaar op de eerste bezichtiging. Hij had een geweldig speels karakter en hij blijft maar in mijn hoofd zitten. We hadden hem gewoon zelf moeten houden :o
Vorig jaar een Omer veulen en daar had ik totaal niets mee, die loopt nog in de opfok en doen we zelf naar de eerste bezichtiging als hij op de juiste manier op is gedroogd :Y) Ik had niets met zijn karakter en vermoed ook niet dat ik dat ga krijgen. Eigenwijs en totaal niet speels, eerder een koppig veulen.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:56

Wendysonn schreef:
Sorry als dit even off topic is.
Ik vroeg mij af of er hier een friezenkenner is die voor mij een paard kan opzoeken in het Friezen stamboek. Het gaat om de merrie van een vriendin van me. Ze moest haar ongeveer 1,5 haar geleden verkopen door omstandighedenen hoort niks meer van de koper. Haar naam lijkt een alias en/of de woonplaats klopt niet. Haar emailadres komt nergens voor in Google resultaten.
Ze wil enkel graag weten hoe het met het paard gaat en waar of ze een fijn baasje heeft.
Haar chipnummer is 528210002888834
Ik hoop dat iemand kan helpen.

Ik wil best kijken in de database maar de gegevens van de eigenaar zijn niet inzichtelijk. Dus ben bang dat je daar niets aan hebt. Vermoed dat je meer resultaat krijgt met een oproep op fb bijvoorbeeld.

Zonnebloem, wat veel op een hoop...dat zal wel voor stress zorgen. Hopelijk snel een oplossing! :(:)

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:43

[/quote]

Dank je wel voor je reactie!! Wat kun je dan wel zien in die database?? Ik ben al blij om te weten of ze nog leeft of niet. Veulens misschien? Of eigenlijk alles is welkom.[/quote]

Nakomelingen kun je inderdaad inzien maar persoonlijke gegevens niet. Maar als ze niet meer zou leven en het is niet aan het stamboek doorgegeven dan staat dat natuurlijk niet verwerkt in de database. Op chipnummer kun je niet zoeken dacht ik. Ik zou dan haar volledige naam moeten hebben. Mag uiteraard ook in een pb ;)
Geen idee of het goed gaat met je quote nu trouwens haha

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:06

Ik vind Tamme ook nog genoeg hals hebben hoor haha hij is over zijn hele lichaam zelfs nog behoorlijk paard toch? Gelukkig is hij opgeknapt van zijn enge koliek!

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:39

Wat heerlijk zo'n braaf paard!! Dat is genieten <3

Hier nog geen deken op maar wil ook niet lang meer wachten. Overigens alleen het paard wat ik rijd krijgt een deken en de rest blijft zonder staan de hele winter. Gaat al jaren goed op die manier :j

Vandaag weer gestart met mijn merrie en met 202 en 213,5 punt weer tevreden naar huis. Volgende week dan toch maar de overstap al maken naar de L want daar is ze wel aan toe.

Jammer dat het keuringsseizoen er weer bijna op zit. Ga het nog missen := :=