[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Melissa0304, RianneH, Neonlight, Ymor, balance

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:27

boemel schreef:
Wat zijn nu echt de aanraders qua sites/ stallen om te kijken naar een Fries?
(Budget tot eur 8000, minimaal 4 en braaf zadelmak).

Misschien heeft Horperhoeve nog wat staan!

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:28

boemel schreef:
Yesss, ze is door de keuring gekomen.
Eigenaar van een lieve Wikke x Folkert merrie.

Gefeliciteerd! *\o/*

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 19:47

Janinevv schreef:
boemel schreef:
Yesss, ze is door de keuring gekomen.
Eigenaar van een lieve Wikke x Folkert merrie.

Gefeliciteerd!

En ik hou van Folkert paarden :D

Haha ik ook, heb zelf een Haitse x Folkert :Y)

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 15:17

boemel schreef:
Volgende week is een drukke week voor mn nieuwe aanwinst.
Hoefsmid, tandarts, zadelmaker en Equine Touch therapeute om eventueel vaste spieren weer lekker los te maken.

Dan kan ik de week erop het rijden fijn gaan oppakken :D .
En tot die tijd longeer ik, doe ik wat grondwerk en wat kort en rustig werk onder het zadel.

Fijn! Bij mij is 2 weken geleden de tandarts ook geweest & de zadelmaker staat op de planning. Zadel is opeens in zo'n korte tijd krap gaan liggen van voren; alweer mega aan het veranderen in bespiering terwijl ze ondertussen al 10 is :')
Vorige keer kon de boom niet meer breder, dus ben benieuwd _/-\o_

Imke95

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:58

Gisteravond was Im erg gevoelig op haar kaak met halster aandoen, kwam erachter dat ze een lichte bult had. Even afspoelen & aankijken dacht ik.
Vanochtend om 06:10 uit m'n bed gebeld door de staleigenaar dat d'r kaak 3 keer zo dik was geworden. Meteen in de auto gesprongen, dierenarts gebeld. Deze komt eind van de ochtend, dus ben benieuwd.
Persoonlijk denk ik aan een steek door een beest of een ontstoken tand? Er zitten namelijk immens veel vliegen (vliegenkap 2 seconden af & ze wordt aangevallen)

Afbeelding

Mag denk ik niet meer roepen dat het zooo goed gaat, dan gebeurd er altijd wel weer zoiets |o

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:30

Ja, ben benieuwd! Zit op het telefoontje te wachten dat de dierenarts onderweg is, dan spring ik ook gelijk weer in de auto naar stal.

Als het de tanden zijn is het wel mooi vervelend, tandarts is 2 weken terug geweest _/-\o_

Zat al even te googlen om eventueel groene leem pasta te halen & dat erop te smeren. Heeft iemand daar ervaring mee? Of eventueel met Traumeel gel?

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:47

Wat een mooie dekens <3 Past die Horseware deken goed? Ben er ook over aan het twijfelen zo eentje aan te schaffen voor Im aangezien er op de nieuwe stal echt veel meer vliegen zitten.

Dierenarts is net geweest! Temperatuur was 39.6 maar dat wil niet heel veel zeggen met deze temperaturen buiten. Hartslag & ademhaling was verder goed. Bult was warmer (ook weer dikker dan vanochtend), mondklem in gehad, aan de tanden & kiezen was niets te zien. Wel kon je zien dat de wang vanbinnen ook erg op spanning stond. Waarschijnlijk is ze toch gestoken & heeft ze daar een allergische reactie op gekregen.
Voor nu heeft ze een ontstekingsremmer in het bloed gespoten gekregen waar ze snel op moet gaan reageren & moet de bult koelen. Moet vanavond toch naar stal om een proef van een stalgenoot te filmen, dus komt goed uit! Hoop dat ik vanavond al verschil zie ..

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:03

Jinthe1 schreef:
Lekker van genieten Utopia!

Imke, hoe gaat het met je paardje? Heeft de medicatie zijn werk gedaan?

Nee helaas niet. Gister was het nog steeds toch behoorlijk dik. Heb coolingsgel gehaald & zijn nu 2 keer op een dag het aan het afspuiten. Vandaag doet de staleigenaar het voor mij omdat ik echt niet naar stal kan; dus ben benieuwd hoe het er morgen uitziet. Gister was het ook helemaal hard geworden & toch behoorlijk warm; ze was er niet meer gevoelig op gelukkig. Scheelt ondanks alles dat ze er wel gewoon mee eet & fit oogt.

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:58

boemel schreef:
[ [url=m/mWOAMz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat raden jullie voor hoofdstel aan voor een Fries met wat boller koppie?
Heb hier een Kieffer, een BR en een Waldhausen Sensation liggen, maar echt mooi zit t niet.

Of haar neus is wat te breed of ik vind de gespen onder haar frontriem teveel op t bot vallen.

Hebben jullie een aanrader? Ik heb t liefst anatomisch.

Wat een mooi hoofd heeft ze <3

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:36

Wat naar! Heel veel beterschap, hopelijk komt Nanne erboven op!

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:46

Wauw wat een knappe foto van Dije! <3

Im haar bult is gelukkig weer helemaal geslonken; geen idee wat het geweest is. Vandaag hebben we weer een online proef gereden, maar dit ging niet helemaal lekker aangezien ik toch ruim 1,5 week niet gereden had. Ze was erg kijkerig & sprong overkruist aan wat ze nooit doet. Zadel ligt opeens ook erg krap, dus morgen de zadelmaker bellen :Y)

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:12

Ja gelukkig wel! Normaal ga ik een keer in het half jaar toch echt wel naar de zadelmaker, maar nu met Corona is dat er een beetje bij in geschoten. Het staat in ieder geval nu alweer in de agenda :D

Leuk, welke hengsten heb je uitgekozen?

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 15:09

Ik zou dan in ieder geval ervoor zorgen dat Tamme getest is & je zeker weet dat je geen risicoparing doet m.b.t. waterhoofd & dwerggen. Wij hebben in Drenthe ook een aantal oudere friese merries & die doen het zelfs stukken beter wanneer ze een veulen aan de voet hebben lopen; maar is per merrie natuurlijk ook verschillend. Mocht de eigenaresse erachter staan, kan je het altijd proberen toch :Y)

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:28

Ja bij KFPS merries is het verplicht om ze te laten testen als je ermee wilt fokken, ook stermerries moeten verplicht getest worden op genetische afwijkingen. Yes, het kan via het KFPS & dr. van Haeringen laboratorium voert die testen uit. Geen idee of je ook particulier daar deze testen uit kan laten voeren.

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:07

Je mag mij ook altijd een pb sturen!

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:13

Ziet er goed uit zeg <3 !

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:47

Mijn merrie krijgt Agrobs Muesli & Mash, daarnaast van Vitalbix de Active+ als toevoeging. Het enigste supplement die ze krijgt is Darmbalancer aangemeten door m'n dierenarts/osteopaat.

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:03

Wauw wat is Dije toch ook een knapzak <3

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:41

Wat raar dat er geen Friezen / koudbloeden geaccepteerd worden op stallingen, had ik persoonlijk nog nooit van gehoord.

Im is vanochtend weer door de osteopaat behandeld, stuk vooruitgang t.o.v. een half jaar geleden, dus ik was weer helemaal blij <3

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:44

Lys_PPA schreef:
Hahah, net of ik mezelf hoor spreken, ik zou ook meteen zoiets willen kopen dan maar die kosten : :

Hier sluit ik me bij aan! Dat heb ik al met de Bucas Recuptex deken waar ik al zo'n jaar over aan het twijfelen ben of ik 'm wel of niet ga aanschaffen :Y)

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:50

Ik gebruik vaak honingzalf om littekens tegen te gaan.

Helaas heb ik een vliegenmasker bij mijn Friese merrie opgehad; waardoor achter haar oren wondjes zijn ontstaan & daar komen nu witte haren al voor terug ;(

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:38

Lys_PPA schreef:
Buitenritten zijn ook echt heerlijk, en nu eindelijk weer minder last van beestjes!
[ [url=m/anqdbr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet eruit als een heeerlijk mooi stuk terrein om buiten te rijden! Ik mag zaterdag ook weer *\o/*
Gaan weer naar de staatsbossen in St. Tunnis :D

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:23

Trots op de topperrr. Afgelopen dinsdag voor het eerst springles gehad & ze ging zooo fijn <3
4 oktober gaan we nog een keer B starten & dan de week erop het L1 uitproberen *\o/*

Afbeelding

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:37

Haha springwedstrijden doe ik voorlopig nog even niet aan, gaan wel binnenkort thuis op stal in onze bak (40 bij 80) een oefenparcours bouwen! Maar ze kan wel echt mega goed springen, alleen ik nog :')

Voorlopig nog gewoon wedstrijd in Dressuur :D

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:28

xXutopiaXx schreef:
Imke wat een mooie techniek! :D Superleuk! Ik heb met Tamme ook wel crosstrainingen gedaan, je hebt toch altijd wel bekijks als je met zo'n 'lompe' Fries aan komt zetten :P :D

Beter joh kusvoorjou, lekker voorwaarts! :D Altijd makkelijker om daarmee te werken, dan een die je eerst vooruit moet trappen :')

Haha ja inderdaad! Onze staleigenaar heeft men-wedstrijdpaarden, dus er komen binnenkort nog menhindernissen bij ons op het terrein die hij wilt gaan combineren met een aantal crosshindernissen. Dan wordt er waarschijnlijk ook regelmatig een crossles gegeven, als het springen zo blijft gaan dan ga ik daar ook zeker een keer aan meedoen. Zo leuk al die afwisseling :)