[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 14:39

Hoi allemaal!

Mag ik mijn zwarte parel met zijn gouden randje hier ook voorstellen?
Ik ben jaren niet meer actief geweest op bokt maar de afgelopen maanden ben ik toch weer steeds meer hier te vinden en het lijkt mij erg leuk om weer aan te sluiten bij een topic.

Dit is Sjoeby (officiële naam : Siuwerd) een bijna 7 jarige ruin van Beart 411*Leffert. Ik heb hem dit jaar alweer 4 jaar. Afgelopen jaar vanwege omstandigheden weinig motivatie gehad wat betreft trainen/rijden maar een paar maanden geleden zijn we verhuisd van stal en daar was mijn motivatie weer. *\o/* De eerste resultaten qua bespiering beginnen langzamerhand zichtbaar te worden dus we zijn lekker bezig. Wie weet gaan we ooit toch weer de wedstrijdring in.

Sjoeb is een rasechte clown, altijd vrolijk en vind alles en iedereen leuk. Maaaar hij heeft ook zeker wel zijn eigen mening :')

Afbeelding
Afbeelding


Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:35

Dankjewel!! Jij hebt ook een knappe collectie zeg! <3

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 11:29

xXutopiaXx schreef:
Hij is onderweg :):) :):)

[ [url=m/qjvF4h.jpg]Afbeelding[/url] ]



Spannend!!!!!

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:37

Wat gek kusvoorjou.... hopelijk is het net zo snel weer weg als dat het is gekomen!

Hoe is het met je nieuwe aanwinst xXutopiaXx?

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:02

Hij is leuk!!! Lekkere kop met manen al zeg <3 Veel plezier met hem!!

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:34

Ynekes fijn dat je weer zo fijn aan de gang bent! *\o/*

Welkom Maureen97! Wat een ruig dier heb je!! <3 Leuk altijd die jonge paarden die zo graag onder het zadel mee willen werken. Wat zijn je toekomstplannen met hem?

Welkom hatsikidee89! Haha 1+1 actie? Wel spannend hoor! Wanneer is ze uitgerekend?
En het is herkenbaar hoor! Toen ik mijn eerste paard ging kopen wilde ik een grote donkerbruine ruin jaar of 7 met wat knoppen erop. Ik kwam thuis met een 2,5 jarige haflinger merrie :')

Super leuk dat dit topic nu zo aantrekt! Gezellig!
Hier beginnen we een beetje eer van ons werk te krijgen. Bovenste foto is van half december, de onderste van deze week :o we hebben nog een lange weg te gaan maar het begin is er. Morgen eens kijken wat hij onder het zadel doet.
Afbeelding

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:19

Ik gooi het hier eens in de groep misschien hebben jullie nog een idee:

Sjoeb heeft jeuk :(:) , het hele jaar door. Niet heel erg, hij schuurt niet aan dingen, heeft ook geen kale plekken of bulten en derg. maar staat zichzelf wel (naar mijn idee) veel te krabbelen.
Vooral veel op zijn zijn lichaam (borst, schouder en buik) en zijn voorbenen, soms schuurt hij zo zijn neus en soms knauwt echt zijn been.
Ik heb hem pas nog 3x met bye mite behandeld (+ al mijn spullen, mijn god wat een werk -O- ) maar dat heeft eigenlijk niet echt verschil opgeleverd. Hij heeft wel een mokplekje op zijn achterbeen maar die zijn al aan het afnemen en daar zie ik hem dus nooit krabben, wel op zijn lijf en voorbenen. Ik ben al op luizenjacht geweest maar die heb ik niet gevonden.

Op mijn vorige stal stond hij op luzerne, deze stal gewoon basis sport brok, dat heeft geen verschil gemaakt. Verder krijgt hij hij na het werk wel eens een appel of een handje nature's best muesli. Dus ik heb niet het idee dat hij hoog in de suiker staat. Ik ben mij nu aan het verdiepen in supplementen voor de huid... misschien dat ik hem van binnenuit wat kan helpen? Misschien heeft iemand hier nog ideeën?
Verhaar periode zit er natuurlijk aan te komen dus dat helpt ook niet.

28 feb heb ik een afspraak bij de Fysio staan en aangezien zij de komende maanden niet bij mij in de buurt is ga ik naar haar toe en dat is op een kliniek.... ga sowieso daar ook even vragen, misschien dat ze een schraapsel van zijn huid kunnen nemen oid

Ik heb er van de week wel sinds begin december weer opgezeten en een beetje getraind en dat voelde weer fijn *\o/* dus wat dat betreft zijn we weer op de goede weg.


Afbeelding

Hij werd er in elk geval blij van

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:30

Vreemd he? Je ziet het ook niet aan hem maar in de tijd dat ik hem sta te vlechten (minuut of 10/15) dan heeft hij al een keer of 3 zichzelf dubbelgevouwen om ergens te kriebelen. En nu staat hij natuurlijk met deken dus dan denk je: nou dan staat hij even zonder en dan vind hij het gewoon lekker om even te kriebelen maar hij doet het zelfde in de zomer. Niet meer, niet minder maar staat gewoon vaak zichzelf te kriebelen...... (ok dat klinkt wel beetje raar :') maar jullie snappen hem wel)

<3 die krullen <3 heeft hij dat van zichzelf? Ik snap helemaal dat je staat te springen om erop te stappen!

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:29

Ja top! Ik zet het op mijn lijstje!
Ik gooi het nu op zijn huidconditie en weerstand verbeteren dus ik denk dat dit zeker een goede optie is.

Zijn er specifieke dingen die je niet zou willen voeren aan een hengst xXutopiaXx? Ik ga er in elk geval even induiken morgen als ik er iets over tegenkom dan zal ik dat wel even laten weten.

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:51

Wat leuk al die puppy’s!! Mijn vorige paard had ik gekocht toen ze 11 maanden oud was en ik kan me nog zo voor me halen dat ik soms dacht: omg trekt dit nog bij? :') En dat ik zo nieuwsgierig was over hoe ze zou worden!

Sjoeb heeft vandaag zijn nieuwe set mogen passen:

Afbeelding

<3

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:57

Ik ben opzich ook wel van het: als het werkt lekker zo laten.
Maar ik weet niet of dit extra kosten voor jou oplevert? Of dat je het zelf moet halen oid?
Dan zou je altijd nog kunnen kijken...

Sjoeb heeft voor het eerst van zijn leven vrijgesprongen! Ik heb ooit wel eens een sprongetje met hem gemaakt waarbij het 10 keer duurde voor hij doorhad dat hij over de hindernis moest ipv er dwars doorheen :')
Dus ik had geen hoge verwachtingen maar hij deed het best leuk, hij had het in elk geval geweldig naar zijn zin.


Afbeelding
Afbeelding

Zoals op de laatste te zien: hindernissen omver lopen is ook talent toch? :')

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:49

Afbeelding

Zo dit was even lekker net {:} als de wiedega er een zadel opgegooid en een klein rondje naar buiten. was net voor het weer begon te regenen weer binnen 8-) daarna nog een poging gedaan in de binnenbaan maar daar had meneer duidelijk geen zin meer in :')

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:15

Nou idd! Zodra het droog is moet je je kans pakken want voor je het weet regen je zeiknat en waai je uit je hemd.

Leuke foto’s kusvoorjou, die eerste _O- fijn dat hij het grondwerk zo lekker oppakt!

Ik ben vandaag met Sjoeb op pad geweest naar de fysio/osteopaat, ik had goed gezien en gemerkt dat hij vast zat achter zijn zadel, flink vast ook dus dat is even losgetimmerd en gemasseerd. Over een maandje nog een keer voor die plek Maar verder fijn en los paard +:)+ Zij heeft mijn vorige paard ook gedaan en dat was elke keer een verschrikking, die was zacht uitgedrukt niet de makkelijkste := Sjoeb daarin tegen vind alles en iedereen leuk en gezellig. Dus kreeg daar ook weer complimenten over zijn karakter, zo leuk! En hij deed het zo braaf met de trailer en op vreemd terrein, ik kwam helemaal trots thuis <3

Afbeelding

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:11

Heerlijk AnnJ1995!! Ik wil dit jaar ook heel graag een weekendje weg met Sjoeby, lijkt me echt heerlijk!

Ik heb nu helaas ook alleen maar polder. Vorige stal waar ik stond was wel vlakbij een bosje en daar liggen sinds 2 jaar nu ook ruiterpaden naar toe, dat was ook wel ideaal. stelde niet veel voor maar was wel leuk qua afwisseling. Dus van een eigen bosje wordt ik ook wel jaloers hoor! We hadden vorig jaar het buiten rijden net een beetje leuk opgepakt toen ik helaas moest verhuizen.

xXutopiaXx wat heb je een knappe hond <3 <3 <3 <3 Wat fijn om zo lekker de hort op te kunnen met vriend, hond en paard!

Hier is het even rustig, Sjoeb heeft stapdienst na zijn osteo. Al was het gister voor mij wel even pittig. Ging "even" met een stalgenootje een rondje naar buiten omdat die van haar wat onzeker is buiten en Sjoeb heel braaf. Maar ik kon er dus niet op ivm zijn behandeling... maar we waren zo lekker aan het kletsen.... dat ik dus een uur heb gelopen. Blaar op mijn kleine teen en een spier verrekt aan de achterkant van mijn bovenbeen +:)+ Ik word echt oud _O-

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:34

Ik voer Sjoeb alleen Biotine bij aangezien die nogal snel brokkelhoeven heeft. Wat me eraan herinnert dat ik al 2 weken niks van mijn hoefsmid heb gehoord na meerdere berichten en dat ik even een plan B moet organiseren ^)

Lekker nekkie hoor absolem! <3

xHylkje nee geen ervaring mee, ik heb 10 jaar geleden een bitje gekocht voor mijn hafje en die gebruik ik nu nog,een simpel gebroken bitje dus ik ben er echt totaal niet in thuis :P
Nog maar 3 maandjes joh! schiet al lekker op!

Hij is wel knap in zijn wedstrijdoutfit Lys_PPA! Wedstrijd goed gegaan??

Hier weinig nieuws, weinig tijd gehad vanwege opleiding dus het kwam er niet van maar die moest toch even rustig aan doen vanwege de Fysio. Vanaf vandaag is hij weer de klos :)

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:34

Kusvoorjou wat een heerlijke foto's zo met die blauwe lucht! knap hoor dat hij op het blok staan zo snel door had!

aaah Lys_PPA wat een schatjes <3
Ik heb jouw foto al een paar keer voorbij zien komen bij Eliane, echt heeeeel gaaf!
Zij staat ook bij mij heel erg hoog op het wensenlijstje om een fotoshoot bij te doen. Sowieso eerst nog even ervoor sparen (iets met een complete verbouwing van mijn huis) en ik sta zelf liever achter de camera ipv ervoor dus ik moet ook nog wat moed verzamelen :') maar ik vind de sfeer van haar foto's zo ontzettend mooi.

xXutopiaXx vooral spammen hoor :j :j :j :j zowel van Dije als van je hond want die vind ik ook echt helemaal geweldig <3

Ik heb de afgelopen dagen helemaal geen foto's gemaakt maar we zijn weer in het ritme van longeren en ik heb er weer een paar keer opgezeten na zijn fysio behandeling en het gaat zeker beter! Vooral in galop aan de longeerlijn zie ik een groot verschil, er zit eindelijk weer een beetje buiging in.
2de afspraak staat voor volgende week maar ik denk dat ik die toch maar ga afzeggen vanwege het hele Corona gebeuren. Ik moet gewoon werken als planner van een productiebedrijf dus zit ook gewoon op kantoor, maak me niet heel druk wat betreft ziek worden maar verspreiden doe ik liever toch niet aan mee. Dus om mijn cirkeltje zo klein mogelijk te houden ga ik die afspraak toch maar even verplaatsen denk ik.
Merken jullie er nog iets van op stal? Ik sta behoorlijk kleinschalig en kom sowieso al weinig mensen tegen dus wij hebben geen hele strenge regels maar wel strikter wbt handen wassen, kruiwagen enz pakken we allemaal met handschoentjes enz. Maar ik hoor vriendinnen dat zij echt alleen in tijdsvakken naar stal mogen. Ik vind het zo surrealistisch allemaal. Hoop wel dat volgende iedereen uitgehamsterd is qua wc papier want volgende week moet ik toch echt wel nieuwe hebben _O-

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:49

Lys_PPA dat is wel een goeie, vorige week had ze ook een oproep voor zo'n meeloop dag maar dat was met 5 fotografen, dat lijkt mij helemaal heftig. Had jij 1 extra fotograaf met zo'n prive workshop?

Kusvoorjou je vraagt je soms af waar het logisch nadenken van sommige mensen is, inderdaad wel van alles inslaan dus zich er ergens wel druk over maken maar dan wel vervolgens hutje mutje met het hele gezin boodschappen gaan doen.. 8)7

ik had nog wel foto's gemaakt zaterdag avond! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:18

Hij is echt heel erg aansprekend xXutopiaX! <3

Ik heb net even met mijn vriendje in de paddock gespeeld :


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 08:27

aaah je knapperd staat in uitgelicht xXutopiaXx!

Is het al gelukt met de oortjes uitscheren Absolem? <<)

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:27

Maar zo'n modderbad is super goed voor de huid! Snap dat dan :P

Mooi kleurtje Lys_PPA! <3

Bij Sjoeb heeft de galopknop ook heeeeeeel lang geduurd, en die knop functioneert vaak nog steeds niet naar behoren :') Hij vind het gewoon moeilijk dus ik heb nu met het opbouwen na zijn jaartje bijna niks doen het ook even laten gaan, eerst maar weer sterker worden. En daarbij heb ik door mijn vorige paard ook een licht traumaatje overgehouden aan het aangalopperen dus ik vind het een mooi excuus.
Aan de lijn gaat het galopperen nu wel met sprongen vooruit dus over een tijdje kunnen we er wel weer aan gaan sleutelen.

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:54

welkom Felicia! Leuk dat je weer aan de gang bent met je knappe fries! nog spierpijn gehad? :P

Aaaaah dat voorplukje _O- _O- Hij staat er lekker verzorgd bij voor zo'n guppy <3

Ik moet mezelf ook echt weer eens een schop onder mijn hol geven om Sjoeb netjes te maken, ik denk dat ik zijn benen vanaf zijn oksel naar beneden kan invlechten en de plukken uit zijn oren kunnen onderhand meegevlochten worden met zijn manen of voorpluk _O-
Hier is het even rustig, ben nog steeds in afwachting van mijn hoefsmid, eerst al 2 weken bezig om überhaupt een afspraak te maken daarna is hij me 2 weken op rij vergeten en sinds vorige week staat zijn bus bij de garage, het is maar goed dat hij niet op ijzers staat....


Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:21

Ik heb het zelfde met mijn smid, ik ben al 12 jaar klant bij hem en hij is echt goed maar communicatie blijft een ding. {:)-:( *\o/* *\o/* *\o/* Gefeliciteerd met Tamme! *\o/* *\o/* *\o/*

Bedenk me ineens dat Sjoeb ook alweer over 2 weekjes ook alweer zijn 7de verjaardag mag vieren *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers