[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:59

Haha ja, die ie zelf heeft gemaakt door z'n waterbak om te gooien _O-

Ohh mooi halster zeg! Die kleuren staan echt prachtig bij elkaar en op een zwart paard :+:
Tamme heeft ook altijd moeite met de rechtergalop gehad.. heb 't maar opgegeven :') Maar met hem heb ik toch eigenlijk altijd alleen maar lekker buiten gereden, vond het het gevecht niet waard :P Wel heel netjes dat hij het bij jou zo oppakt!! +:)+ Leuk om te zien dan hè :D

Lys_PPA

Berichten: 1335
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:09

Jaa haha, ik vind buitenritjes erg leuk, ben zo jaloers als ik die foto's van oa jou zie in je verbouwtopic waarin je er alleen op uit kunt.. maar ook daar is nog veel work in progress voor ons beide, groepsritjes gaan goed, maar alleen zit het er nog niet in, hij (en ik :') ) heeft echt n ander paard erbij nodig.
Maar ik wil uiteindelijk ook graag wat dressuur proefjes rijden dus ergens ontkom ik er niet aan. Op dit moment is uitbesteden dan de beste optie.

Van dat halster heb ik ook meteen het groene dekje gekocht, indirect gaat dat thuiswerken veel geld kosten ;)

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:27

Maar zo'n modderbad is super goed voor de huid! Snap dat dan :P

Mooi kleurtje Lys_PPA! <3

Bij Sjoeb heeft de galopknop ook heeeeeeel lang geduurd, en die knop functioneert vaak nog steeds niet naar behoren :') Hij vind het gewoon moeilijk dus ik heb nu met het opbouwen na zijn jaartje bijna niks doen het ook even laten gaan, eerst maar weer sterker worden. En daarbij heb ik door mijn vorige paard ook een licht traumaatje overgehouden aan het aangalopperen dus ik vind het een mooi excuus.
Aan de lijn gaat het galopperen nu wel met sprongen vooruit dus over een tijdje kunnen we er wel weer aan gaan sleutelen.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:52

Lys_PPA schreef:
Jaa haha, ik vind buitenritjes erg leuk, ben zo jaloers als ik die foto's van oa jou zie in je verbouwtopic waarin je er alleen op uit kunt.. maar ook daar is nog veel work in progress voor ons beide, groepsritjes gaan goed, maar alleen zit het er nog niet in, hij (en ik :') ) heeft echt n ander paard erbij nodig.
Maar ik wil uiteindelijk ook graag wat dressuur proefjes rijden dus ergens ontkom ik er niet aan. Op dit moment is uitbesteden dan de beste optie.

Van dat halster heb ik ook meteen het groene dekje gekocht, indirect gaat dat thuiswerken veel geld kosten ;)




Dat is dus de hele reden dat ik al buiten wandel met mijn 9 maanden gup .

Ik heb straks over twee jaar niemand met een paard die mee kan naar buiten kan om steun te bieden aan jelske. Dus ik wil dat hij het nu al ‘normaal ‘ vind om alleen zonder kudde met mij mee te gaan op stap .
Als ik dit doe als hij ouder ( en veel groter) is dan wordt het natuurlijk een rampenplan .

Maar het gaat prima .

Wat het scheren betreft ....
Ik heb zn bakkes wel kaal nu ! Maar zn oren heb ik nog niet helemaal uitgeschoren . Schudde teveel net zn hoofd en ik had te kort dag licht .

Zn kootholtes zijn wel mooi kaal . Dus ik heb m mooi even in de byemite gezet tegen de mok. Bij zn voorbenen . ( die mok kon ook niet anders met al die blubber en schapenstront wat in zn sokken ging zitten deze winter )

En ik ga volgende maand als het warm wordt even wat advantix op zn benen manen en staart aanzet doen . Want het stikt hier zomers van de muggen en dazen . Dan ben ik al een heel eind met voorbereiden voor de zomer .

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:59

Jaa ik rijd echt graag buiten, ook een grote reden dat we uiteindelijk voor dit huis hebben gekozen <3 Hadden ook een huis op het oog waar een binnenbak(je) bij zat, maar waar je echt niet lekker buiten kon rijden :P Dus wel duidelijk waar m'n prioriteiten liggen haha. Ook met m'n nieuwe, trainingspaarden, ga ik het liefst zo snel mogelijk naar buiten :):) Lekker rechte stukken rijden +:)+

Had met Tamme trouwens ook dat ik zó ging focussen op die rechtergalop, dat ik het ook ging merken bij m'n andere paarden.. die gingen ineens ook moeilijk aanspringen in de rechtergalop, of raar doen ofzo... toen dacht ik: oké, ik ben er iets teveel mee bezig _O- Daarna heb ik het bij Tamme losgelaten en ging het bij m'n andere paarden ook weer goed! :D Was sowieso met Tamme ook vooral er mee bezig, omdat we toen nog best veel deden springen en crossen, maar na z'n diagnose van artrose hebben we dat ook niet meer gedaan.. dus was de noodzaak voor rechts aan kunnen galopperen ook een stuk minder :P

Hahaha gelijk ook maar het dekje erbij! :D +:)+

Da's waar Tootz hahaha _O-

Lys_PPA

Berichten: 1335
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:23

Tootz, bedankt! Bij mij gaat de galop bij het longeren ook al n stuk beter, dus progressie is er gelukkig wel :)

Absolem, dat is idd slim! Zo heb ik de meest verkeersmakke minipaardjes ooit, die gaan al van veulen af aan mee naar buiten in de hoop dat de grootste ooit als kinderponietje door kan.

xXutiopiaXx, ik kreeg dat zelf ook bij de galop. Ik was op een gegeven moment zoveel bezig met mn eigen houding, dat ik hem daarin weer ging tegenwerken en dus werd het een beetje een neerwaartse spiraal die ik ergens moest breken. Een beetje geluk bij een ongeluk dan bij Tamme want volgens mij heb je er zeker op buitenrit echt een heel fijn paard aan, en ook hij heeft die mooie uitstraling <3

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 20:59

Vorige week de oude ‘keet’ opgeruimd en anders ingedeeld, deze keet hebben wij als zadelkamer. (Bij me schoonvader) dit plekje word van Floris en mij, dat witte tafeltje gaat weg en komt een zadelkast te staan. Ga hem zelf maken, 1.20 breed en 2.00 hoog! :)
Afbeelding

En vandaag even aan de knutsel gegaan, lekker Penny bezig geweest, wat foto’s opgehangen van de paarden op stal in de zadelkamer :)
Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:35

Leukk die foto's!! :D

Heb zeker een fijn paard aan Tamme buiten Lys <3 Maar hij is niet voor iedereen := Als ik andere paarden tegen kom, kan hij nógal de hengst uithangen.. dan moet ik echt alle zeilen bijzetten om 'm te bedaren en zie je de angst van de gezichten van m'n tegemoetkomers afdruipen _O- Maar ik vind dat wel grappig, dat weet je als je een hengst rijdt.. en ik weet ook dat, vanaf het moment dat ze uit z'n gezichtsveld zijn, hij het alweer vergeten is en als dezelfde sukkel verder wandelt :') Ik ken hem sowieso door en door, en hij mij :') <3 En door z'n uitstraling doen we ook veel fotoshoots en zelfs films! :D Superleuk :D Dan maar geen dressuur-, spring- of crosswonder :P :+:

Vandaag weer zo'n heerlijk ritje <3

Afbeelding

Voordeel met Tamme is ook.. hoe heftig ie soms ook kan zijn, ik kan 'm uit de wei plukken, zonder te poetsen er zonder zadel op springen en een lekker rondje gaan rijden.. en ik vertrouw hem 100% <3 Want ik weet precíes wanneer ie er tussenuit wil piepen en ben 'm voor, waarna ie weer 'boos' gaat doen _O-

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 23:06

Wat heerlijk hè, zo paard waar je echt van kan genieten, en dat je zo band hebt. Hoop zo dat Floris en ik dat straks ook onder het zadel hebben.

Nu al tijdens grondwerk en gewoon in de omgang al wel. Als ik aan kom op stal en hij ziet me auto kijkt hij al mijn kant op, en daarna gaat hij al naar de poort toe om me op te wachten.. smelt moment krijg ik dan ❤️

Lys_PPA

Berichten: 1335
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 09:50

Heerlijk zo'n paard, hoelang heb je Tamme al?

Ik heb Picasso vandaag precies 11 maanden maar merk wel dat onze band steeds beter wordt. Het is echt een schijtluis af en toe en als hij dan achter me aan wandelt steekt hij zn hoofd het liefst in mn broekzakken om maar zo dicht mogelijk bij me te blijven :') dus ik verwacht dat die speciale band er zeker wel (nog verder) komt. Qua knuffelkarakter zou ik Picasso zeer graag ooit aan huis willen houden, echte knuffelbeer die graag aandacht krijgt.

kusvoorjou, leuk die fotowand! Ik zoek ook nog een leuke manier om mijn paardenfoto's ergens op te hangen. Wellicht op ons kantoor of in de garage (daar komt nog een grote kast voor al mn paardenspullen). Wat voor kast ga je maken? Ondanks dat Picasso op pension staat heb ik toch echt veel spullen nog thuis liggen, sws met die zadeldiefstallen hier in de buurt neem ik mn zadel altijd mee naar huis. En in onze loods heb ik nog n stapel paardenspul voor de mini's.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 16:03

Tamme heb ik al flink lang! Gekocht toen hij 2 was, wordt ergens deze dagen alweer 14! :oo Opaatje :P :+: Dus dan krijg je inderdaad wel een hele bijzonder sterke band <3

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:14

Lys, mijn kast gaan we maken zoals deze foto ongeveer! Afbeelding

Felicia99

Berichten: 166
Geregistreerd: 10-11-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:24

hoihoi allemaal,

Ik volg jullie al een tijdje. Maar ik reageer eigenlijk nooit, sorry daarvoor!

Eergisteren ben ik eindelijk na dik een jaar weer op mijn Friese parel gestapt. In maart kwam ik erachter dat ik in verwachting was, inmiddels heb ik een prachtig zoontje van 4 maanden! <3 ze hebben elkaar helaas nog niet gezien wegens de ziekte van mijn zoontje, maar hopelijk kunnen we dat binnenkort even snel doen.

Deze foto is gemaakt toen ik ongeveer 38 weken in verwachting, het was mooi en bijzonder om mee maken hoe ze er mee bezig was. Haar gesnuffel en gekriebel over mijn buik, het voelde bijzonder en mooi!<3

Afbeelding

Het voelde als ouds en zo ontzettend fijn! :D

Hier wat foto's van mijn knapperd <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:00

Wat een knapperd!! Fijn dat je nu weer van haar kan gaan genieten :+: en straks misschien zelfs samen met je zoontje :D

Felicia99

Berichten: 166
Geregistreerd: 10-11-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:57

xXutopiaXx schreef:
Wat een knapperd!! Fijn dat je nu weer van haar kan gaan genieten :+: en straks misschien zelfs samen met je zoontje :D


Jaaa ik hoop het! Hihi kan niet wachten!! <3

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:22

Afbeelding
Afbeelding

K heb een eenhoorn tegenwoordig .

Hij lijkt een beetje haarloos maar zn manen hangen aan de andere kant in een hengstenvlecht _O- die zijn dus lang zat . alleen voorpluk is nog een beetje zielig .

Maar goed zn papa heeft ook niet veel voorpluk .

Stand van zaken . 1,45 op negen en een halve maand oud . :wow:

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:54

welkom Felicia! Leuk dat je weer aan de gang bent met je knappe fries! nog spierpijn gehad? :P

Aaaaah dat voorplukje _O- _O- Hij staat er lekker verzorgd bij voor zo'n guppy <3

Ik moet mezelf ook echt weer eens een schop onder mijn hol geven om Sjoeb netjes te maken, ik denk dat ik zijn benen vanaf zijn oksel naar beneden kan invlechten en de plukken uit zijn oren kunnen onderhand meegevlochten worden met zijn manen of voorpluk _O-
Hier is het even rustig, ben nog steeds in afwachting van mijn hoefsmid, eerst al 2 weken bezig om überhaupt een afspraak te maken daarna is hij me 2 weken op rij vergeten en sinds vorige week staat zijn bus bij de garage, het is maar goed dat hij niet op ijzers staat....

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:59

Tootz schreef:
Ik denk dat ik zijn benen vanaf zijn oksel naar beneden kan invlechten en de plukken uit zijn oren kunnen onderhand meegevlochten worden met zijn manen of voorpluk _O-

Hahahahaha dat moet ik zien _O-

Irritant is dat hè, van een smid... ik heb nu ook sinds we hier wonen een nieuwe, mijn oude komt niet tot hier |( , maar ik vind het maar niks _O- Hij doet z'n werk goed! Maar dat afspraken maken... :n Nu komt hij donderdag weer.. voor 't eerst dat een afspraak maken soepel ging, want m'n vriend is zich ermee gaan bemoeien _O- Dus ben benieuwd!!

Tamme is zondag trouwens 14 geworden!!! M'n grote vriend :+: Uiteraard een emmer vol lekkers gekregen :9 Én een hoedje op :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moest ie nog ff laten zien hoe zo'n jonge bink dat ie eigenlijk nog is, met al z'n artrose _O- :=

Lys_PPA

Berichten: 1335
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:04

kusvoorjou schreef:
Lys, mijn kast gaan we maken zoals deze foto ongeveer! [ [url=m/KBc5Kp.png]Afbeelding[/url] ]

Handig ja, zoiets wil ik ook nog wel.. maar ik wacht nog even omdat ik graag een volledige kastenwand wil en daarvan maar een deel voor de paardenspullen ga gebruiken.

Felicia, Fijn dat je weer hebt kunnen rijden! Is je paard in de tussentijd wel gewoon bereden of heeft die ook een pauze gehad?

Absolem, haha schattiggg! Volgende keer ook een foto van de andere kant, ben benieuwd naar zijn manen ;)

Pff tootz, hoe irritant zo'n hoefsmid, dan kun je idd blij zijn dat hij niet op ijzers staat.

Lys_PPA

Berichten: 1335
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:05

Gefeliciteerd met Tamme!

Over 1,5 week mag ik Picasso z'n eerste verjaardag bij mij vieren, dan 'ken' ik m precies 1 jaar.. Ons eerste testritje samen was op zijn 6e verjaardag.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:14

Dankjewel! :D
Ahh wat leuk haha :D Dit was al onze 7e verjaardag die we samen vierden :D :):)

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:21

Ik heb het zelfde met mijn smid, ik ben al 12 jaar klant bij hem en hij is echt goed maar communicatie blijft een ding. {:)-:( *\o/* *\o/* *\o/* Gefeliciteerd met Tamme! *\o/* *\o/* *\o/*

Bedenk me ineens dat Sjoeb ook alweer over 2 weekjes ook alweer zijn 7de verjaardag mag vieren *\o/*

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:41

Dankjewel!! :D
Haha ik ben z'n verjaardag ook vaak zat vergeten _O-

Mijn vorige smid appte ik gewoon met hoeveel paarden er bekapt moesten worden en een paar dagen later kreeg ik een appje terug met: dinsdag 15h?! En dan wist ik dat hij er altijd om 14.30 al zou staan _O- Meestal kwam ik wat later en had ie Tamme zelf al uit de wei/stal geplukt, want da's de makkelijkste haha :+: Dat ging echt zó fijn... en dan was het ook niet erg als ik ff een paar dagen niets hoorde, want ik wist toch dat 't altijd nog wel kwam.. en als ik dan zei: liefst op donderdag, want dan ben ik vrij.. kreeg ik begin die week een appje met de tijd, voor op donderdag +:)+ Was echt perfect gewoon <3 Mis 'm echt hahaha heb ook al 3x gevraagd of ie écht niet deze kant op kan komen _O-

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:09

kusvoorjou schreef:
Lys, mijn kast gaan we maken zoals deze foto ongeveer! [ [url=m/KBc5Kp.png]Afbeelding[/url] ]


Dat ziet er wel erg Nice uit

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:11

xXutopiaXx schreef:
Tootz schreef:
Ik denk dat ik zijn benen vanaf zijn oksel naar beneden kan invlechten en de plukken uit zijn oren kunnen onderhand meegevlochten worden met zijn manen of voorpluk _O-

Hahahahaha dat moet ik zien _O-

Irritant is dat hè, van een smid... ik heb nu ook sinds we hier wonen een nieuwe, mijn oude komt niet tot hier |( , maar ik vind het maar niks _O- Hij doet z'n werk goed! Maar dat afspraken maken... :n Nu komt hij donderdag weer.. voor 't eerst dat een afspraak maken soepel ging, want m'n vriend is zich ermee gaan bemoeien _O- Dus ben benieuwd!!

Tamme is zondag trouwens 14 geworden!!! M'n grote vriend :+: Uiteraard een emmer vol lekkers gekregen :9 Én een hoedje op :D

[ [url=m/UogGF0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WekYJB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6iKskX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moest ie nog ff laten zien hoe zo'n jonge bink dat ie eigenlijk nog is, met al z'n artrose _O- :=



Gefeliciteerd met de jongeman !