Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

keeyzie

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:32

Wat een knappert! Heel veel plezier.
Heb je wat meer info?

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:03

Wauw, ik had niet verwacht dat het een merrie was. (aan de naam had ik het natuurlijk kunnen weten) Wat een body inderdaad!
Fijn dat ze de pubertijd nu is ontgroeit, ben heel benieuwd wat voor zadel het gaat worden.

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:50

Wat is het hier rustig.
Hoe gaat het met iedereen?

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 19:25

Jeetje Jenera, dat is even een onzekere tijd geweest. Fijn dat je nu weer wat meer vastigheid hebt en vanuit daar verder kunt gaan kijken. Wat voor werk doe je eigenlijk? Hoe oud is Jenera nu?

Maartje: Fijn om te lezen dat er wat meer rust inkomt, dat is altijd fijn met die heethoofdjes.
Hopelijk is de bak snel weer toegankelijk!

Robijntjah: Ze zijn dus al aardig gewend op hun nieuwe plek? Leuk dat je zo steeds nieuwe plekjes ontdekt. Drempels blijven eng he!

Esje70: Wat leuk, een hele leuke kruising joh! En wat fijn dat je hem een maand op proef kunt krijgen. Hoe gaat het nu? Een hele mooie leeftijd ook en een fijne hoogte :)

Castellon: Wat een handsome is het! <3 Het grondwerken is daar inderdaad nog vrij onbekend. Ik moet zeggen dat ik versteld stond dat de fokker van mijn paard heel veel grondwerk doet. Daar was ik echt zo blij mee, wil in de toekomst nog een paard bij hem kopen. :o Die Spaanse paarden hebben zoveel baat bij grondwerk.

Hier gaat alles goed, sinds 3 weken staat er een veulentje van 4 maanden op de wei <3
Het was echt even wennen zo'n baby maar inmiddels gaat het heel goed en staat ze gezellig met mijn shetlander samen in een wei :j

Hugo gaat heel fijn, we hebben nu 6 punten in het M2 en trainen ondertussen thuis al rustig voor wat Z-oefeningen.

Afbeelding

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 22:01

Het is ook fijn te zien dat je paard gewoon lekker loopt en niet in de krul is getrokken.
Begrijp ik goed dat je daar woont?

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:49

Wauw! Wat een activiteit ineens weer, tof!

EdkingEnzo: Dat lijkt me zo'n machtig moment om zo over het strand te rijden samen. Het setje staat hem echt heel knap!

Castellon: Dat ziet er al veelbelovend uit. Lijkt me dat je daar weer met andere dingen rekening moet houden dan hier qua droogte. Hou je ons op de hoogte? Lijkt me heel interessant dit te volgen.

Escada: Slim om even extra voorzichtig te zijn in dat geval. Haha leuk he al die kleine stapjes. Hoe oud is hij nu? En inderdaad fijn dat je ondertussen kunt rijden.

Lante: Wat een mooi koppel zijn jullie!

MightyJoe: Het wordt echt een knappert! En zo'n stoere voorpluk al. Ben benieuwd hoe zijn manen weer gaan aangroeien.

HorseWare: Die is stoer!!! En al ver ontwikkeld voor een 4-jarige of vertekend dat een beetje door de enorme bos manen?

Serenity: Ik heb hiervoor een Fjord gehad. Om ze mooi recht te houden heb ik ze de eerste keer helemaal afgeschoren, daarna bijgehouden met de schaar ;) Wel fijn dat zijn voorpluk gewoon in tact blijft :) knappert!

Azamay: Als ik die van jou zo zie twijfel ik er toch ook aan om een keer helemaal kort te gaan. Het is dat ik nu juist weer onderweg ben naar langer.

Verder kan ik helaas niet veel meepraten over jeukende paarden. Hier redden ze het allemaal nog met een beetje vliegenspray zonder dekens. Moet ook toegeven dat het lijkt alsof het op mijn weide minder is door bepaalde bomen. Blijkbaar hebben paarden ook veel minder last als ze in de buurt van de zee staan.

_ZsaZsa_: Wat een verschil al joh! Lijkt wel een compleet ander paard. Ben heel benieuwd hoe het rijden gaat na de behandeling met spier ontspanners. Heb je hiervoor gekozen om bepaalde dingen uit te sluiten of om te kijken of je hiermee kunt oplossen? Ik riep ook altijd geeeeen schimmel, maar nu ben ik verliefd!

Hij is inderdaad al goed wit voor zijn leeftijd. Bij Hugo ging dat ook ineens heel snel. Die is nu 7 en al bijna helemaal wit. Alleen zijn benen en manen blijven nog wat donkerder.

Trui: Van harte welkom! Wat een beauty ook. Je hebt zoveel verschillende soorten en types. Ik vind die van jou toch ook behoorlijk breed hoor als ik zo die rij-foto bekijk.

Twocolors: Nog zo'n knappert! Wat een gaaf dier. Waar heb je voorheen gereden?

ZoeyDercks: Die is nog best donker voor haar leeftijd. En vliegenschimmel zie ik, mooie merrie!

Hier de afgelopen drie dagen heerlijke buitenritten gemaakt en vrijdag weer een wedstrijd op de planning. Mijn vriend en ik hebben sinds een paar weken een jonkie. (N.R.P.S.) Dat was wel even spannend in het begin maar ze is nu helemaal gewend. Hugo was in het begin behoorlijk jaloers maar begint nu ook aan het extra gezelschap te wennen. Zo heerlijk en extra genieten op de weide!

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 16:26

Welkom MingMing, ook al zo'n knappert.
Hugo red het niet met 12,5 die heeft echt een 13,5 nodig.

Hij loopt nu heerlijk op een dubbelgebroken sweet iron bustrens van Harry's Horse.
We wisselen af en toe maar ik merk dat sweet iron hem goed bevalt.
Gekozen voor Harry's Horse omdat deze een stuk dunner zijn en anatomisch.

Hiervoor op een onderlegtrensje gereden van Trust ook vanwege de dikte maar die kleine ringen gingen met toch irriteren. Ben ook nog wel benieuwd hoe hij loopt op een ongebroken bitje.
Toen ik hem net had hebben we een jaar gereden op een Trust Flexi, daarmee heeft hij echt geleerd het bit aan te nemen :)

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:11

Wat een leuk overzicht Robijntjah.
Hij is echt heel knap Yevrah!

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:26

Fijn dat het je rust geeft Neile.
Hoe oud is Sol nu?

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 16:33

MightyJoe: Heel herkenbaar. Ben blij dat Hugo de sprongen die hij los maakt niet onder het zadel vertoont. Die van jou blijft ook echt een beauty hoor!

Trui: ik ben helemaal fan van LeMieux en wil niet anders meer. Ze absorberen het zweet goed en zijn fijn zacht aan de onderkant. En ik veel leuke kleurtjes!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 09:59

MingMing: Wat fijn dat ze zo geduldig was, dat lijkt me een super fijn idee. Je zult altijd zien dat er op dat soort momenten van alles aan de hand is (zoals heel veel wind etc.)

Dit was een Zaldi San George. Deze bleek alleen niet lekker meer de passen toen meneer wat breder werd. We rijden nu met een Prestige Monza, daar ben ik echt heel tevreden over!

Castellon: Dat ziet er echt al heel goed uit. Wat grappig dat de dingen daar zo anders zijn. Hier boor je gewoon een gat met een gatenboor voor een paal. Dat is daar dus duidelijk anders. Hoeveel palen hebben ze uiteindelijk gezet?

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:06

Wat jammer Trui! Hopelijk vind je snel een ander leuk paard om te verzorgen, zou tof zijn als dat ook weer een PRE is natuurlijk.

Elke85: Wat rot joh, hij lijkt ook enorm te schuren. Was zijn staart is gewoon normaal of had hij dat je kon zien al eerder geschuurd? Helaas kan ik je niet helpen.

@Marion: Wat een onwijs leuk dier, ben heel benieuwd hoe die uit gaat groeien.

Hier alles rustig, Hugo heeft twee weken vakantie gehad. Vanavond weer voor het eerst les, rustig aan opbouwen en 11 januari weer een wedstrijd :)

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:07

Jenara: Jullie gaan goed joh! Vind het fijn om te zien dat er in ieder geval al lengte is in de hals, die ontspanning komt vanzelf wel hoor.

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:29

Elke: Fijn om te lezen dat je de exzeem nu onder controle hebt en ook een oorzaak hebt gevonden, dat geeft vast al veel rust!

Wat betreft het laten wennen van paarden aan elkaar, ik zou het draadje er nog wat langer tussenlaten. Wij hebben nu een veulen van 5 maanden. In het begin werd deze zowel door mijn shetlander als P.R.E. achterna gezet. Ze heeft 1,5 maand bij mijn Shetlander gestaan wat steeds beter ging. Inmiddels staan ze met 4'en samen en dit gaat erg goed. Iedereen moet toch even zijn plekje vinden. Het kan zijn dat je appaloosa merrie bang is dat haar plekje wordt ingepikt en daardoor extra dominant wordt. Heb je het al eens geprobeerd op neutraal terrein?

Dekensenzo: Wat een prachtig nieuws! Wat mooi ook dat ze hem inmiddels allemaal kennen. En als dat de oplossing is dan zou ik hem zeker achter op ijzers laten staan. Succes met de trainingen. En fijn dat de EQS jullie daarbij kan helpen!

Xemmafalcon: Ik heb zelfs sinds 1,5 een Prestige Monza en ben daar meer dan tevreden over. Kort zadel met geschikte kussens en een fijne zit. Niet te gedwongen maar wel voldoende steun!

MingMing: Wat een leukerd ook! Hij is in ieder geval mooi wit geworden na zijn wasbeurt. Goed dat je eerst de fysio laat komen alvorens je erop klimt. Aan de hand kun je al zoveel leuke dingen doen en elkaar goed leren kennen.

Azmay: Wat fijn het is altijd een fijn idee dat het dus toch nodig was en je paard weer lekker los is gemaakt.

Castellon: Wat zijn ze toch altijd lekker nieuwsgierig he ;-) Bedankt voor de tip, waar kan ik die video's bekijken?

Hugo en ik heb afgelopen weekend onze punten voor het Z bij elkaar gereden, zo trots <3 <3
We starten voorlopig nog wel even in de M2 en willen rond de zomer ons debuut in de Z maken :j
We moeten nog even oefenen met die lange bak :+ 60 meter doorzitten is niet niets :')

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:13

Xantha: Wat een prachtig zadel. En fijn dat hij aanpasbaar is!
Castellon: Dat is ook echt het karakter, ze houden zo van werken. Wat een prachtige plaatjes weer.
Buitenzinnig: Ook stuk voor stuk prachtige zadels!
melrovers: Wat een prachtig dier heb je toch. Hugo kwam met 3 in Nederland. Heb verder geen ervaring met Spanjaarden die in Nederland zijn opgegroeid. Nu weet ik wel wat zijn achtergrond is en waar hij vandaan komt. Deze mensen werken op een fijne en rustige manier met de paarden.

Jenara: Gefeliciteerd en wat een mooie stap zo samen! Ben benieuwd naar het beeldmateriaal.
Xantha: Dat is balen :-( gelukkig dat het nu weer de goede kant op gaat. Je zou toch denken dat ze zelf wel in de gaten hebben wat wel/niet gaat....
Robijntjah: Oef dat is even schrikken. Heeft ze dat vaker dat ze ineens schrikt? Is ze ook veilig thuis gekomen?
Azmay: Wat goed om te zien :-D soms kan dat echt hét verschil maken.
Babeth: Welkom! Ben heel benieuwd naar foto's. Heerlijke beesten he?

Hungaro heeft me gisteren weer zoooo trots gemaakt.
Ik riep al een tijdje tegen een vriendin dat ik wel eens mee wilde crossen. Nou dat hebben we gisteren dan eindelijk gedaan. Hij was al erg enthousiast toen we het terrein opliepen. Na wat warmdraven en galloperen wat kleine lage hindernissen geprobeerd en man wat vond hij dat mooi! :D :D
Hij werd reuze enthousiast, oortjes naar voren en stappen lukte amper nog :') We hebben heerlijk wat sprongen gemaakt inclusief heuveltjes. Het was ook een heel fijn terrein met veel verschillende hindernissen ook qua hoogtes. Ik heb hindernissen gesprongen waarvan ik van tevoren nog zei: nevernooit dat ik die ga springen. Hugo gaf me het vertrouwen om ze toch te proberen :o nog iedere dag zoooo blij met dit paard! **\O/**

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

p.s. ik moet nog wel even leren lachen, dit is mijn opperste concentratie-hoofd :x