Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

l_vh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:19

Hi allemaal,

ik hoop dat ik bij dit topic mag aansluiten! Ik rijd sinds kort een paar dagen in de week een Andalusische hengst die van de Spaanse Rijschool vandaan komt. Hij is niet van mij (helaas), maar van de manege waar ik rijd. Omdat het een hengst is, kunnen ze hem niet zomaar in de manegelessen mee laten lopen, dus ik lease hem nu voor een paar dagen.

Ik heb al gelijk een advies vraag: hij is vroeger met stang en trens gereden en heeft de nodige drilling gehad bij de Spaanse Rijschool, dus hij loopt heel erg achter de loodlijn. Ik ben aan het trainen met hem om hem er meer uit te rijden, maar als iemand hier tips heeft hoe ik dit het beste kan doen met dit ras, dan hoor ik dat graag!

Groetjes,
Lindsay

l_vh

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:45

Dankjewel Maartje! Dat is waar natuurlijk :)

l_vh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 08:58

Azmay schreef:
Lekker veel lucht geven van voren, waarschijnlijk hoef je echt alleen maar contact te houden met de teugels. Uiteraard ook de achterhand goed actief houden.

Spaanse rijschool stond heel lang bekend om super rijkunst. :j

Dank voor de tip! Die ruimte geef ik inderdaad, maar hij doet dan zelf verder niks met z’n hoofd, blijft als het ware in de ‘koprol’ stand. Meer van achter rijden ga ik proberen!

l_vh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:40

@Jenara, heb ik! Het is alleen een hele vage rijfoto en nog een van in z’n stal:

Afbeelding

Afbeelding

l_vh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:23

Castellon schreef:
Het ziet eruit als een fijn dier L-vh. Niet zo praktisch voor een manege, zo klinkt het, maar wel een prachtig paard.
Het rijden hier in Spanje is echt wel anders dan in NL.Hier rijdt men echt veel, veel meer op zit dan gemiddeld in NL. Dat hele idee van aanleuning op een trens zoals we dat in NL doen zou hij wel eens gewoon helemaal niet kunnen kennen.
Rijden meer mensen hem?

Hij is echt heel fijn! Hij wordt inderdaad ook nog door andere gereden, maar niet met stang en trens meer gelukkig.

l_vh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:09

Jenara schreef:
@l_vh, waaauuwww, wat een prachtig dier!! Ik zie wel wat je bedoelt met het achter de loodlijn kruipen, veel succes met de training in ieder geval! Wel echt een supergaaf paard om mee te rijden! Afhankelijk van hoe ver je woont, wil ik hem wel eens voor mijn lens hebben :D (ben geen professional, maar een niet onaardige amateur ;) )

Wat leuk!! Als ik wat langer met hem bezig ben en we wat gemakkelijker zijn samen, dan lijkt dat me heel leuk! Ik woon in omgeving Den Haag trouwens.

l_vh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 07:59

MightyJoe schreef:
l_vh, Welkom! Wat een gaaf paard! Hoe is die op een manege terecht gekomen?

Dankjewel!
Ik heb geen idee eigenlijk, maar ik ben er blij mee

l_vh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 21:35

Wow Castellon dat klinkt echt als een enorme verbouwing! Heb je misschien foto’s ervan? Ben heel benieuwd!

l_vh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:57

Castellon schreef:
l_vh, ja, we hebben alles hier gebouwd. Van olijventerrassen naar paddock paradise. En nu zo goed als af!

Het wordt nu ook wel heel echt. Het land was zo overwoekerd dat je er nauwelijks kon lopen, en nu is het ineens een paddock! Ben echt wel trots erop! We hebben wel echt hulp nodig gehad, want palen in de grond duwen gaat hier dus echt niet met rotsgrond. Daar is een megamachine dagenlang mee bezig geweest... Maar ze zitten wel!

Ik beloof binnenkort nog wat betere foto's hoor :)

Wow, knap gedaan hoor! Ziet er nu al goed uit! Ben benieuwd naar meer foto's :j

l_vh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 00:29

Wow Castellon, ziet er super gaaf uit! Jullie harde werken zie je er wel aan af! En wat een leuke kleine nieuwe heb je!

Ik heb het denk ik gemist, maar hoe ben je zo in Spanje terecht gekomen en waar, als ik vragen mag?

l_vh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 20:16

@Castellon, wat gaaf zeg!!

Vandaag heb ik in de les gereden, wordt ie altijd een beetje druk van, maar wel pirouette geprobeerd en passage lukte goed en op het einde nog even levade gedaan

l_vh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 17:53

@ Maartje_M en @Jenara: Niks om jaloers op te zijn hoor, hij is al 26 en komt van de Spaanse rijschool, dus deze oefeningen zitten al ingebakken bij 'm. Ik vind slechts de knopjes :+ De droom is om ooit weer een eigen paard te hebben, maar dat is wegens tijdgebrek (net een dochter van 8 maanden en eigen bedrijf) niet haalbaar. Leasen is voor mij nu de beste optie en het meest eerlijke naar het paard toe :j

@ Castellon, wat ziet dat er fantastisch uit zeg, echt petje af hoe je dat voor elkaar hebt gekregen! Jouw topic is om jaloers van te worden _/-\o_ En wat onwijs gaaf dat die 2 al vriendjes zijn, dat is ook altijd maar afwachten!

@CalipsoLover wat balen zeg!! Zou je dit paard nog willen kopen?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie